×
ribbon

آموزش MCSA ویندوز 11

برای ورود به دنیای مدیریت شبکه­‌های مایکروسافت اولین گام یادگیری مدیریت ویندوز سمت کاربر در شبکه خواهد بود. تسلط بر مدیریت شبکه­‌های مایکروسافت به شما کمک خواهد کرد تا ضمن آشنایی با بسیاری از قابلیت­‌های ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.6 (10 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

برای شرکت در این دوره چه پیش‌­نیازهایی وجود دارد؟

در این دوره سعی شده تا همه مباحث به زبانی ساده و به طور مفهومی توضیح داده شوند و نیاز به پیش­‌نیازهای زیادی وجود نداشته باشد اما به طور مشخص برای استفاده از همه مباحث این دوره نیاز است تا مخاطبان دوره با مباحث مربوط به ویندوز، شبکه و موضوعات دوره آموزش نتورک پلاس آشنایی کلی داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش MCSA ویندوز 11

آشنایی با ویندوز 11

در این فصل قرار است علاوه بر آشنایی اولیه با ویندوز 11، با انواع ادیشن‌ها (نسخه‌ها) آن آشنا بشویم و در ادامه پیش‌نیازهای سخت‌افزاری مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 را بررسی کنیم.

  ادیشن‌های ویندوز و پیش‌نیازها
"22:16  
  نصب، به‌روزرسانی و فعال‌سازی ویندوز11
"27:11  
  کوییز فصل اول
 100%    
"01:00  
مدیریت Image‌ها

در این فصل با مفهوم ایمیج و منطق کاری آن آشنا می‌شیم و کاربرد ‌آن را در ویندوز و شبکه یاد می‌گیریم. در ادامه با استفاده از ابزار Windows ADK ورژن 10 ، نسبت به ساخت یک Bootable CD بنام Windows PE اقدام می‌کنیم تا در درس‌های بعدی توسط این Windows PE اقدام به گرفتن ایمیج و اپلای کردن ایمیج اقدام کنیم.

  Windows PE and Windows Image
"28:03  
  ایجاد و اعمال Image با Windows PE
"30:56  
  کوییز فصل دوم
 100%    
"02:00  
مجازی‌سازی با Hyper-V

تکنولوژی مجازی‌سازی از جمله تکنولوژی‌هایی هست که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و استفاده از این تکنولوژی اجتناب‌ناپذیر است. در این فصل با موضوع مجازی‌سازی و انواع آن و ظرفیت‌ها آشنا می‌شوید. همچنین مواردی مثل Server Virtualization , Desktop Virtualization , Application Virtualization  و Storage Virtualization و بسیاری نکات مهم دیگر را خواهید آموخت.

  آشنایی با مجازی‌سازی
"21:24  
  نصب و پیکربندی Hyper-V
"35:55  
  ایجاد و مدیریت Virtual Machine بخش 1
"14:39  
  ایجاد و مدیریت Virtual Machine بخش 2
"16:57  
  کوییز فصل سوم
 100%    
"02:00  
مدیریت پرینتر

در این فصل با روش به اشتراک گذاشتن پرینتر و نکات پیرامونی آن آشنا می‌شوید و مطالب جذابی را در این مورد یاد می‌گیرید. احتمالا بسیاری از نکات کلیدی بیان شده در این درس را برای بار اول خواهید شنید. نکاتی مانند مباحث درایورها ، تعیین سطح دسترسی به پرینتر ، Printer POOL و Priority.

  Share Printer
"42:00  
  کوییز فصل چهارم
 100%    
"01:00  
مدیریت دیسک‌ها

این فصل درباره‌ی یکی از مباحث مهم و کاربردی در مورد مقایسه دو فایل سیستم کاربردی FAT و NTFS و طبعا در ادامه آن بررسی قابلیت‌های جذاب فایل سیستم NTF ، قابلیت‌هایی مثل  Encryption ,Compression, Quota است. این مباحث تاثیر خیلی زیادی در درک و شناخت شما نسبت به فایل سیستم خواهد داشت و قطعا در انتخاب فایل سیستم بهینه به شما کمک بزرگی می‌کند.

  FAT & NTFS File System
"52:32  
  مدیریت دیسک
"16:06  
  دیسک‌های بیسیک و داینامیک
"23:26  
  مدیریت دیسک‌های داینامیک
"29:01  
  Storage Space
"18:16  
  کوییز فصل پنجم
 100%    
"10:00  
مدیریت دسترسی به منابع

به اشتراک گذاشتن منابع اولین علت وجودی شبکه بوده و هست و در این فصل روش به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و فولدرها را یاد می‌گیریم. پس از آن نسبت به دادن سطح دسترسی لازم به افرادی که به این منابع دسترسی دارند اقدام و نکات مهم و کلیدی‌ای را در مورد اعطای سطح دسترسی بررسی می‌کنیم .

  Sharing Permissions
"29:05  
  NTFS Permissions بخش 1
"31:01  
  NTFS Permissions بخش 2
"26:56  
  NTFS Permissions بخش 3
"40:28  
  کوییز فصل ششم
 100%    
"02:00  
آشنایی با دامین

در این فصل دو مدل مدیریت کردن شبکه را یاد خواهید گرفت و خواهید توانست بر اساس نیاز سازمان و ظرفیت‌های هر کدام تصمیم بگیرید که از کدام مدل استفاده کنید. شبکه‌های workgroup مدل پایه و اولیه مدیریت شبکه هستند و شبکه‌های دامین از سال 2000 پا به عرصه گذاشتند و به سرعت جای خود را در بین شبکه‌ها باز کردند.

  مقایسه Domain و Workgroup
"17:11  
ویندوز فایروال

در این فصل اصول رول‌نویسی برای ترافیک‌های ورودی و خروجی در ویندوز فایروال را علاوه بر بسیاری موارد دیگر فرا خواهید گرفت.

  آشنایی با لایه‌های امنیت
"14:48  
  Windows Firewall
"35:17  
  کوییز فصل هشتم
 100%    
"01:00  
Bitlocker

اگر می‌خواهید درایوهای کامپیوترتان رمز داشته باشند تا کسی نتواند به آن ها دست پیدا کند یکی از ابزارهای کاربردی Bitlocker است که می‌تواند با قدرت زیاد درایوهای مد نظر را Encrypt کند تا امنیت داده‌ها فراهم شود.

  مدیریت دسترسی با Bitlocker
"13:52  
  کوییز فصل نهم
 100%    
"01:00  
مدیریت کاربران و گروه‌ها

موضوع مدیریت یوزرها و گروه‌ها شاید پیش پا افتاده و کم اهمیت جلوه کند، ولی برای کسی که قصد دارد در حوزه شبکه فعالیت کند، موضوع کنترل دسترسی‌ها از همین‌جا شروع می‌شود. این که چطور یوزرها مدیریت شوند و قدرت انجام چه کارهایی را داشته باشند برای ما یک موضوع حیاتی خواهد بود. در این فصل مباحث مورد نیاز این موضوع و نحوه مدیریت کردن Userها و Groupها در ویندوز 11 را یاد می‌گیرید.

  مدیریت Users & Groups
"45:14  
  User Profile & Home Folder
"25:14  
مدیریت ویندوز با Group Policy

یکی از مهم‌ترین مباحث این دوره مفهوم Group Policy است که در این فصل با آن آشنا می‌شوید و برخی از پالیسی‌ها مثل Password Policies و Account Policies را یاد می‌گیرید.

  Group Policy
"35:58  
  مدیریت برنامه با Applocker
"27:13  
  User Account Control (UAC)
"23:16  
  کوییز فصل یازدهم
 100%    
"06:00  
دسترسی از راه دور

استفاده از ابزارهای مدیریت سیستمٰ‌ها از راه دور بخشی جدانشدنی از کارهای روزمره یک فرد فعال در حوزه شبکه است و در طول روز چندین بار از ابزارهای متنوع این حوزه استفاده می‌کند. در این فصل با ابزارهای مختلف این کار آشنا می‌شیم و به صورت کامل با دو ابزار مایکروسافتی برای این کار آشنا می‌شیم، ابزارهای Remote Desktop و Remote Assistance را کاملا فرامی‌گیریم و با روش کارکرد ابزارهایی مثل Anydesk آشنا می‌شویم.

  مدیریت راه دور Remote Mgmt
"46:35  
  کوییز فصل دوازدهم
 100%    
"03:00  
پشتیبانی از ویندوز

در صورت بروز خرابی در ویندوز باید از قبل تدبیری اندیشه شده باشد تا در کمترین زمان و ترجیحا بدون از دست رفتن اطلاعات به لحظه بروز خرابی برگردیم و برای اینکار ابزارهای مختلفی وجود دارد. در این فصل با ابزارهای موجود در ویندوز آشنا می‌شویم. توسط ابزار Windows Backup می‌توانید از فایل‌ها و فولدرهای مد نظر بکاپ بگیرید و حتی از کل ویندوز ایمیج تهیه کنید و در صورت خرابی دیتا یا ویندوز، آن را بازیابی کنید.

  Backup and Recovery
"30:39  
  Performance Monitor
"19:17  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

برای ورود به دنیای مدیریت شبکه­‌های مایکروسافت اولین گام یادگیری مدیریت ویندوز سمت کاربر در شبکه خواهد بود. تسلط بر مدیریت شبکه­‌های مایکروسافت به شما کمک خواهد کرد تا ضمن آشنایی با بسیاری از قابلیت­‌های ویندوز و مفاهیم اساسی شبکه به صورت عمیق­‌تر و کاربردی‌­تر منطق عملکرد مدیریت شبکه را نیز درک کنید.

دوره آموزش MCSA ویندوز ۱۱ به شما کمک می­‌کند به طور اصولی و حرفه‌­ای، مراحل تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌­ای سیستم‌­ عامل‌­های سمت کاربر مایکروسافت را طی کنید و بر همه نیازمندی‌­های این جایگاه مسلط شوید. این دوره به شما کمک می‌­کند مباحث مرتبط با شبکه سمت کاربر را به شکل کامل و اصولی درک کنید و آمادگی لازم جهت ورود به دنیای بزرگ شبکه‌های مایکروسافت را به‌­دست آورید.

 

هدف از برگزاری دوره آموزش MCSA ویندوز ۱۱ چیست؟

هدف کلی در تمام مراحل برگزاری دوره MCSA ویندوز ۱۱  آموزش تمام نیازمندی‌­های یک ادمین سیستم عامل‌­های سمت کاربر مایکروسافت به شرکت‌­کنندگان دوره و رساندن همه مخاطبان دوره به تسلط کافی برای رسیدن به موقعیت یک ادمین حرفه‌­ای سیستم ­عامل بوده است.

 

دوره آموزش MCSA ویندوز ۱۱ برای چه کسانی مناسب است؟

مباحث در نظر گرفته شده برای این دوره به صورتی انتخاب شده است که بیشترین گروه‌­های ممکن بتوانند در این دوره شرکت کنند و از آموزش­‌های ارائه شده بهره‌­مند شوند. به طور کلی می­‌توان گفت این دوره برای گروه‌­هایی مثل علاقه­‌مندان ورود به دنیای شبکه، دانشجویان و فارغ­‌التحصیلان رشته‌­های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر، پشتیبان‌­های سخت­‌افزاری سیستم­‌ها و ... مفید خواهد بود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مهدی شلاهی

مهدی شلاهی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۷۸ مشغول به انجام پروژه‌های تخصصی متعدد در زمینه سرویس‌های زیرساختی Microsoft، مجازی‌سازی سرور و دسکتاپ با VMware، کانفیگ انواع استوریج Promise، اجرای سلوشن‌های بکاپ‌گیری با Veeam و Backup Excec است. او بیش از 120/000 نفر-ساعت سابقه تدریس دوره‌های مختلف تخصصی را دارد و دارای مدارک MCSE از 2003 تا 2016، مدرک SCCM و SCOM VCP و VCAP و VDI Skype for Business CCNA است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
دانیال شبیهی 1402-10-04
لطفاً از این استاد آموزش های بیشتری بگزارید و این که از این استاد میشه دوره نت ورک پلاس بگزارید با سپاس ❤️
بنیامین فیضی 1402-09-19
دوره خوبی بود. فقط اینکه بهتر بود کار با منوهای 11 بیشتر توضیح داده می شد.
علیرضا بختیاری زاده 1402-02-22
استاد شلاهی عزیز انقدر فن بیان و تسلط بالایی دارند که ویدئوهای طولانی ایشون رو میشه بدون پلک زدن دنبال کرد. به نظرم دوستان کم لطفی میکنن نسبت به مدرس محترم این دوره; چون ایشون که مطالب زیادی رو سخاوتمندانه و با قیمت مناسب در اختیار فراگیران قرار میدن متهم میشن به اضافه گویی و مثلاً جادی که مطالب رو در ویدئوهای بسیار کوتاه ارائه میده متهم میشه به کم فروشی! در نهایت برای شخص بنده خیلی عجیبه که این دورۀ پر و پیمون هیچ پروژه ای نداره و عجیب تر از اون چرا دوره MCSE استاد شلاهی در مکتب خونه وجود نداره. در پایان از مکتب خونه و مدرس محترم این دوره کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم دوره های بیشتر و بیشتری از ایشون در مکتب خونه ببینیم.
پیمان پهلوسای 1401-07-10
با سلام، دوره خیلی مفیدی بود، استاد دوره مهندس شلاهی خیلی بیان و تدریس عالی دارن. به نظرم بهترین مرجع فارسی آموزش ویندوز 11 همین دوره هست. امیدوارم مکتب خونه دوره های بیشتری در حوزه شبکه، امنیت و لینوکس اضافه کنه، چون به نظرم در این حوزه ها و به خصوص در امنیت به شدت کمبود آموزش با کیفیت به زبان فارسی کاملا حس میشه. با تشکر
امیرحسین نوبخت 1401-04-13
دوره بسیار خوبی بود استاد دانش بالا و فن بیان بسیار خوبی در ارائه مطالب دارند و مفاهیم رو با جزئیات و کامل منتقل می کنند.
متین فردوس 1402-11-07
سوالاش خیلی سخته😮‍💨😮‍💨
محمدرضا جانبازی رودسری 1401-12-26
سه پنجم مطالب گفته شده زاید هست و قابل خلاصه سازی. چرا یک موضوع را ده بار تکرار میکنید در حالیکه اگر نیاز باشد فرد می تواند فیلم را خودش از دوباره ببیند. کلاس دقیقا پرتی های یک کلاس حضوری را دارد ولی وجود این کلاس در کل مثبت بود جز خلاصه نبودن مطالب و وقت تلف کردنش.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام