×
ribbon

آموزش اقتصاد کاربردی

یکی از شاخه‌های علم اقتصاد، اقتصاد کاربردی است که به مباحث کاربردی این علم در زمینه‌های مختلف می‌پردازد. دوره آموزش اقتصاد کاربردی مکتب خونه با هدف این ترند جذاب در اقتصاد تهیه و تدوین شده ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 کسب سود از بازارها

 آشنایی با مفاهیم کنترل ریسک

 آشنایی با اقتصاد خرد

 آشنایی با اقتصاد رفتاری

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش اقتصاد کاربردی

مفاهیم اولیه

در  این فصل به مفاهیم اقتصاد میپردازیم و پیش فرض های اقتصاد کاربردی را شرح میدهیم تا دانشجو در ابتدای دوره درک درستی از مفاهیم داشته باشد. 

  بخش اول
"08:49  
  بخش دوم
"09:35  
اقتصاد خرد کاربردی

مفاهیم ضرروری در اقتصاد خرد کاربردی و مفاهیمی مثل تعادل و بازده نزولی را شرح میدهیم.

  مفهوم عرضه و تقاضا
"05:16  
  اقتصاد خرد کاربردی و انواع تقاضا
"06:10  
  هزینه و انواع آن
"06:36  
  ریسک و انواع آن
"03:42  
  انواع بازار
"04:10  
  مفهوم تولید و نگاه سیستمی
"08:19  
اقتصاد کلان کاربردی

در این فصل اقتصاد کلان و مفاهیم پول و سیساست های پولی و شاخص های مهم را بررسی خواهیم کرد.

  مفاهیم اقتصاد کلان
"09:52  
  پول
"08:42  
  سیاست های بانکی
"05:37  
  شاخص های اقتصاد کلان کاربردی
"03:25  
  شاخص های پیشرفته کلان
"10:35  
اقتصاد رفتاری کاربردی

در این فصل به مفاهیم رفتار و اثرات اقتصاد رفتاری و حباب شناسی بازار ها میپردازیم.

  اقتصاد رفتاری کاربردی
"08:43  
  اثرات مهم در اقتصاد رفتاری
"04:08  
اقتصاد اجتماعی

در این فصل به مفاهیم اولیه و اقتصاد اجتماعی می پردازیم.

  مفاهیم اقتصاد اجتماعی
"09:45  
  نکات تکمیلی
"05:28  
  بررسی اقتصاد ایران
"05:29  

درباره دوره

یکی از شاخه‌های علم اقتصاد، اقتصاد کاربردی است که به مباحث کاربردی این علم در زمینه‌های مختلف می‌پردازد. دوره آموزش اقتصاد کاربردی مکتب خونه با هدف این ترند جذاب در اقتصاد تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

دوره آموزش اقتصاد کاربردی

در این دوره مفاهیم اقتصاد خرد و کلان کاملا به صورت کاربردی و ملموس ارائه خواهد شد. دانشجویان پس از پایان دوره با مفاهیم کاربردی علم اقتصاد آشنا خواهدن شد و قادر خواهدن بود که به صورت کاربردی تکنیک و ترندهای اقتصاد کاربردی را درک کنند. آموزش اقتصاد کاربردی از پایه تا پیشرفته، یکی از بهترین و جامع‌ترین دوره‌های آموزشی در زمینه اقتصاد کاربردی است که به صورت کاملا عملی و در دو سطح پایه و پیشرفته برای دانشجویان، مشاوران، MBA و علاقه مندان به اقتصاد خرد و اقتصاد کلان، ارائه می‌شود.

 در این دوره، با مفاهیم اقتصادی ابتدایی مانند عرضه و تقاضا، بازار، قیمت گذاری، تورم و بیکاری آشنا می‌شوید و سپس مباحث پیشرفته مانند بازارهای مالی، مدل‌های اقتصادی، اقتصاد نوین، اقتصاد اجتماعی را توضیح خواهیم داد . با استفاده از روش‌های آموزشی متنوع و جذاب، این دوره به شما کمک می‌کند تا به صورت جامع و کاربردی، اقتصاد را به‌طور کامل یاد بگیرید و در بازار کار به راحتی پیشرفت کنید.

پس از اتمام دوره آموزش اقتصاد کاربردی چه انتظاراتی باید از خود داشته باشیم؟

انتظار داریم پس از طی کردن این دوره بسیار جذاب، مخاطب دید مناسبی از اقتصاد داشته باشد و به راحتی مسائل اقتصادی را تحلیل کرده همچنین به روند سرمایه‌گذاری خود هم کمک شایانی کند.

دوره آموزش اقتصاد کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش اقتصاد کاربردی برای تمامی افرادی که به مباحث علم اقتصاد و مدیریت علاقه‌مند هستند، مناسب است که این طیف وسیعی از افراد از جمله دانشجویان، اساتید، مدیران و غیره را شامل می‌شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدصادق میرزائی

محمدصادق میرزائی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه تهران و پژوهشگر اقتصادی است. ایشان دارای سال‌ها تجربه در زمینه معامله‌گری بازارهای مالی و دارای مدرک مدیریت پرتفو هستند. همچنین سابقه تدریس دوره‌های مرتبط با طلا و بازار سرمایه در مرکز مالی ایران را در رزومه خود دارند. ایشان در سال‌های گذشته تا به امروز بیش از ۲۰ مقاله و کتاب در حوزه بورس، بلاکچین و مدیریت تالیف و ترجمه کرده‌اند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
مهیار اردکانی 1402-05-03
عالی
سارا ابراهیمی 1401-12-25
بسیار ساده و روان بود وحتی مفاهیم دشوار رو به راحتی برام جا انداخت
مسعود قرنفلی 1402-11-21
با سلام و تشکر از جناب آقای میرزایی، دوره کاربردی خوبی بود.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش اقتصاد کلان به زبان ساده برای همه

آموزش اقتصاد کلان در واقع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. این آموزش اهمیت بسیاری دارد، زیرا اقتصاد به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی انسان در تمامی جوامع و کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است. یادگیری اقتصاد کاربردی به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از علوم اقتصادی پیدا کنید.

در این آموزش، شما با مفاهیم اقتصادی پایه، مانند تعریف اقتصاد، نقش مردم در اقتصاد و انواع اقتصاد آشنا می‌شوید. همچنین، با اصول مدیریت مالی، مدیریت پول، تورم و بخش‌های مختلف اقتصاد، مانند بخش خصوصی و دولتی آشنا می‌شوید.

دوره آموزش اقتصاد کاربردی برای مشاوران و MBA   

دوره آموزش اقتصاد کاربردی با مشاوران MBA به شما کمک می‌کند تا با مفاهیم اساسی آشنا شده و به تحلیل و تفسیر داده‌های اقتصادی بپردازید. این دوره با مبانی اقتصادی شروع‌ شده‌ و به مباحث پیشرفته اقتصادی مانند تجزیه و تحلیل فعالیت‌های اقتصادی، تحلیل فرصت‌های کسب و کار، برنامه‌ریزی مالی و اقتصادی و مدیریت ریسک می‌پردازد.

این دوره آموزشی مکتب خونه، شامل پنج بخش است که مباحث اصلی در اقتصاد کاربردی هستند. در بخش اول، با مبانی اقتصادی آشنا می‌شوید که شامل مفاهیم پایه اقتصاد مانند عرضه و تقاضا، قیمت‌گذاری و تعادل بازار است. در بخش دوم، به بررسی روش‌های تحلیل فعالیت‌های اقتصادی و نحوه تفسیر داده‌ها پرداخته می‌شود.

در بخش سوم، به مبحث تحلیل فرصت‌های کسب و کار پرداخته می‌شود. در این بخش، با مفاهیم مختلفی مانند تحلیل SWOT، تحلیل PESTEL، تحلیل رقابتی و بازار آشنا می‌شوید. در بخش چهارم، به مبحث برنامه‌ریزی مالی و اقتصادی پرداخته می‌شود. در این ماژول، با روش‌های مختلفی مانند برنامه‌ریزی مالی، برنامه‌ریزی بودجه و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا می‌شوید.

در بخش پنجم و آخر، به مبحث مدیریت ریسک پرداخته می‌شود. در این ماژول، با مفاهیم مختلفی مانند ریسک مالی، ریسک بازار، ریسک عملیاتی و ریسک استراتژیک آشنا می‌شوید. با گذراندن این دوره آموزشی، شما مباحث اقتصادی کاربردی را از پایه تا پیشرفته می‌آموزید و می‌توانید در حوزه‌های مختلفی مانند مشاوره، مدیریت و MBA بهره وری بالایی داشته باشید.

یادگیری آموزش اقتصاد خرد با استفاده از Redux

در این دوره آموزش اقتصاد کاربردی با استفاده از Redux، اقتصاد خرد را به شما آموزش خواهیم داد. این آموزش از مبتدی تا پیشرفته برای هر کسی که علاقه‌مند به یادگیری اقتصاد کاربردی است، مناسب خواهد بود.

در قسمت اول، با مفاهیم اولیه اقتصاد خرد آشنا می‌شوید. سپس، با استفاده از Redux، نحوه استفاده از داده‌های اقتصادی را فرا می‌گیرید و یاد می‌گیرید که چگونه این داده‌ها را برای تصمیم‌گیری‌های بنیادین در مورد کسب و کار خود استفاده کنید.

در بخش بعدی، با تکنیک‌هایی برای پیش‌بینی تغییرات بازار و تاثیر آن‌ها بر کسب و کار خود آشنا می‌شوید. از جمله، چگونه داده‌های تاریخی را برای پیش‌بینی تغییرات بازار استفاده کنید.

در انتها، با استفاده از Redux، نحوه تجزیه و تحلیل داده‌های اقتصادی را یاد می‌گیرید و به شما کمک می‌کنیم تا ارتباط بین داده‌های مختلف را برای تصمیم‌گیری‌های بهتر برای کسب و کار خود بسط دهید.

قصد داریم با استفاده از فریمورک Redux، آموزش اقتصاد خرد را به شما در قالب یک سری فعالیت‌های آموزشی ارائه دهیم. این آموزش، برای هر فردی که به یادگیری اصول اقتصاد کاربردی علاقه‌مند است، مناسب خواهد بود. در این راستا، شما می‌توانید از مبتدی تا پیشرفته، با مفاهیم اصلی و تکنیک‌های پیشرفته اقتصاد خرد آشنا شوید.

 در قسمت اول این آموزش، با مفاهیم اولیه اقتصاد خرد آشنا خواهید شد. در این قسمت، مفاهیم پایه‌ای اقتصاد خرد، به شما توضیح داده شده و سپس، با استفاده از Redux، نحوه استفاده از داده‌های اقتصادی را یاد خواهید گرفت و با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید تصمیمات بنیادین در مورد کسب و کار خود را اتخاذ کنید.

 در کل، با پیشرفته‌تر شدن این روزهای کسب و کار، یادگیری اصول اقتصاد خرد بسیار اهمیت دارد و این آموزش می‌تواند به شما کمک کند تا با تکنیک‌های پیشرفته اقتصاد خرد، بتوانید تصمیمات بهتری در مورد کسب و کار خود اتخاذ کنید.

بررسی بازارهای مالی و اقتصاد کلان کاربردی با کتاب‌های منتشر شده

در این دوره آموزش اقتصاد کاربردی همچنین به بررسی بازارهای مالی و اقتصاد کلان کاربردی با کتاب‌های منتشر‌شده‌ پرداخته‌ایم. این کتاب‌ها آموزش اقتصاد کاربردی را از پایه تا پیشرفته برای علاقمندان به این حوزه فراهم می‌کنند. در این راستا، کتاب‌هایی مانند «اقتصاد کلان»، «بازارهای مالی»، «مدیریت پول و سرمایه» و «تحلیل فنی بازارهای مالی» از جمله معتبرترین و مفیدترین کتاب‌ها هستند.

این کتاب‌ها برای علاقمندان به حوزه مالی و اقتصاد کاربردی، درک بهتری از مفاهیم اساسی این حوزه‌ها فراهم می‌کنند. در کتاب «اقتصاد کلان»، نظریه‌های اقتصادی کلان به ارمغان آمده و در کتاب «بازارهای مالی»، آموزش بازارهای مالی و انواع آن‌ها ارائه ‌شده‌ است. همچنین، کتاب «تحلیل فنی بازارهای مالی» و «مدیریت پول و سرمایه»، به شرح روش‌های تحلیلی و مدیریتی برای کسب و کارهای مالی می‌پردازند.

به عنوان یک علاقمند به حوزه مالی و اقتصاد کاربردی، با خواندن این کتاب‌ها می‌توانید بهترین روش‌های مدیریت مالی و سرمایه خود را پیدا کنید و در بازارهای مالی با دانش و توانایی بیشتری به کار بپردازید. همچنین، با خواندن این کتاب‌ها می‌توانید درک بهتری از مفاهیم اقتصادی کلان و بازارهای مالی کسب کنید و با توجه به آنها، تصمیمات بهتری برای سرمایه‌گذاری و مدیریت پول خود بگیرید.

نتیجه‌ گیری

با توجه به مطالبی که در این مطلب به عنوان مکمل دوره آموزش اقتصاد کاربردی به آن‌ها پرداخته شد، یادگیری اقتصاد کاربردی از پایه تا پیشرفته برای هر شخصی که به دنبال یادگیری مفاهیم اقتصادی است، امری ضروری است. طی دوره‌های آموزشی اقتصاد کلان و اقتصاد کاربردی، مفاهیم اساسی و پیشرفته این حوزه به شکل جامع و ساده برای شما تدریس می‌شود. با استفاده از Redux، شما می‌توانید داده‌های اقتصادی را به‌طور حرفه‌ای تحلیل کرده و بهترین تصمیمات را درباره کسب و کار خود بگیرید. همچنین، با بررسی بازارهای مالی و اقتصاد کلان کاربردی با کتاب‌های منتشر شده، می‌توانید درک بهتری از مفاهیم اساسی این حوزه‌ها پیدا کنید. به‌طور کلی، آموزش اقتصاد کاربردی از پایه تا پیشرفته، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را درباره مدیریت مالی و کسب و کار خود بگیرید و اقتصاد خود را بهبود بخشید.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)