×
ribbon

بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در بورس در رویداد Next-Invest

رویداد نِکست اینوِست با موضوع بررسی بازار سرمایه ایران و آینده بورس در روز چهارشنبه اول مرداد ماه سال 1399با اجرای رضا رشیدپور به صورت آنلاین برگزار شد. در این رویداد، کارشناسان خبره و مجرب ... ادامه

ارائه دهنده:  شرکت تحلیلگر امید  شرکت تحلیلگر امید
مدرسان دوره
حامد تاج‌الدین
حامد تاج‌الدین
رضا رشیدپور
رضا رشیدپور
شهاب موسوی
شهاب موسوی
علی رحمانی
علی رحمانی
علی فیاض‌بخش
علی فیاض‌بخش
علیرضا توکلی کاشی
علیرضا توکلی کاشی
مهدی شاملو
مهدی شاملو
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در بورس در رویداد Next-Invest

بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در بورس

درباره دوره

رویداد نِکست اینوِست با موضوع بررسی بازار سرمایه ایران و آینده بورس در روز چهارشنبه اول مرداد ماه سال 1399با اجرای رضا رشیدپور به صورت آنلاین برگزار شد. در این رویداد، کارشناسان خبره و مجرب بازار سرمایه و همچنین برخی از کارآفرینان استارتاپ‌های بزرگ و موفق کشور حضور داشتند و به پرسش‌های چالش‌برانگیز در خصوص انتخاب روش‌های سرمایه‌گذاری و ورود استارتاپ‌ها به بورس پاسخ دادند. 

در رویداد نکست اینوست، یکی از موضوعات مورد بحث، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های هجوم نقدینگی به بورس بود. علی رحمانی، مدیرعامل سابق شرکت بورس ایران، در این رویداد اظهار داشت "نقدینگی به عنوان موتور اصلی رشد بازار سرمایه، منجر به بالا رفتن قیمت برخی از سهام شرکت‌ها شده‌است که بعضاً از ارزش ذاتی خود فاصله دارد. این رشد قیمت‌ها باعث شده‌است که مردم دچار هیجان شوند و گاهاً بدون استراتژی، خودشان به صورت مستقیم خرید و فروش کنند".

در این راستا، سید امید موسوی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تحلیلگر امید نیز تأکید داشت که هجوم نقدینگی به بازار سرمایه همانند سیلی است که آثار مخربی را در پی دارد و راه‌حل این مسئله به منظور جلوگیری از آسیب‌های آتی ورود هیجانی مردم به بورس، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس می‌باشد.

یکی دیگر از محورهای مورد بررسی در رویداد نکست اینوست، ارائه راه حل در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای عموم مردم بود. در این بخش، سید امید موسوی، از پلتفرم سرمایه‌گذاری مانو به عنوان راهکار جدید خود، برای مدیریت سرمایه افراد رونمایی کرد. 

مانو، به عنوان راه حلی نو برای حفظ ارزش دارایی مردم در شرایط تورمی محور اقتصاد ایران، یک پلتفرم سرمایه‌گذاری هوشمند می‌باشد. در مانو، تمامی افراد بدون نیاز به دانش تخصصی و صرف زمان‌های طولانی جهت رصد و تحلیل بازار سرمایه، می‌توانند به راحتی سرمایه‌گذاری کنند و مدیریت دارایی خود را به تیم مجرب و متخصص مانو بسپارند.

مانو، پلتفرمی برای انتخاب سرمایه‌گذاری هوشمند می‌باشد که از مزایای متعددی برخوردار می‌باشد که برخی از آنها عبارتند از: مدیریت حرفه‌ای دارایی، کاهش ریسک سرمایه‌­گذاری، نظارت و شفافیت اطلاعاتی در حساب خود شخص، ضمانت نقدشوندگی توسط بانک سامان، صرفه‌­جویی نسبت به مقیاس، حفظ ارزش دارایی در برابر تورم، طرح‌­های سرمایه‌­گذاری متنوع، سرمایه­‌گذاری آسان فقط با چند کلیک، پشتیبانی 7/24، احراز هویت غیرحضوری، بدون نیاز به حتی یک‌بار حضور، عدم نیاز به دریافت کد بورسی، سرمایه‌­گذاری به نام شخص و در حساب خودش و معافیت مالیاتی.

در ادامه این رویداد، از کارآفرینان استارتاپ‌های بزرگ و خوش‌نام کشور دعوت به عمل آمد و در این بخش، در خصوص چالش‌ها و جنبه‌های مختلف ورود استارتاپ‌ها به بورس به بحث و تبادل نظر پرداختند. یکی از موضوعات پر چالش در این قسمت، چالش‌های مدیران استارتاپی در رابطه‌با قانع کردن مدیران بورسی برای به رسمیت شناختن مدل‌های ارزش‌گذاری مطرح شد که سال‌هاست در ساختارهای مالی دنیا و کشورهای پیشرفته، شناخته شده‌است اما در بازار ایران هنوز بیگانه می‌باشد.

در مجموع، پس از بررسی وضعیت بورس ایران برای ورود استارتاپ‌های ایرانی و معرفی چند استارتاپ خارجی موفق در ورود به بورس، در رویداد نکست اینوست تأکید شد که نقدینگی مردم می‌بایست به سمت درستی هدایت گردد تا شاهد اثرات مخرب آن روی بازار سرمایه و فرهنگ سرمایه‌گذاری مردم نباشیم و راه‌حل‌های نوینی از سوی کارشناسان خبره این رویداد به عموم مردم معرفی گردید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حامد تاج‌الدین

مدیرعامل ساناگستر سبز (آچاره و اوبار) و استاد مدعو دانشگاه کسب‌وکار Essec فرانسه

maktabkhooneh-teacher رضا رشیدپور

مجری وبینار

maktabkhooneh-teacher سید امید موسوی

مهندس سید امید موسوی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تحلیلگر امید (omid.ir) پیشرو در تکنولوژی‌های معاملاتی و معاملات الگوریتمی و مؤلف کتاب‌های تکنولوژی معاملات الگوریتمی مقدماتی و پیشرفته است. ایده‌پردازی محصول ‌دانش‌بنیان مدیریت ثروت گنجه (مانو) و تدریس دوره‌های معاملات الگوریتمی سازمان بورس و کانون کارگزاران در کارنامه اوست. امید موسوی کارشناسی ارشد مهندسی فرآوری مواد معدنی است و دوره MBA را در دانشگاه شریف گذرانده‌است. ایشان توانستند با تکیه بر همین دانش و تکنولوژی، ارزش شرکت تحلیلگر امید را از مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ افزایش دهند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher شهاب موسوی

دانش ‌­آموخته‌ی رشته اقتصاد

معامله‌­گر و تحلیل‌گر بازارهای مالی داخلی و بین­‌المللی از سال 88

مدیرعامل شرکت آسا سرمایه

مدرس سطوح مختلف تحلیل بازارهای مالی در آموزشگاه­‌های معتبر، دانشگاه علوم اقتصادی، دانشگاه خوارزمی و روزنامه دنیای اقتصاد

maktabkhooneh-teacher علی رحمانی

اولین مدیرعامل شرکت بورس ایران و استاد دانشگاه الزهرا

maktabkhooneh-teacher علی فیاض‌بخش

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره سرآوا و عضو هیئت‌مدیره دیجی‌کالا

maktabkhooneh-teacher علیرضا توکلی کاشی

معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری

maktabkhooneh-teacher مهدی شاملو

بنیان‌گذار مجموعه شرکت‌های فراکاو (ورزش 3، آنتن، تماشا)

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  شرکت تحلیلگر امید
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)