آموزش طراحی فوندانسیون‌ها و دال‌ها با نرم‌افزار SAFE

poster
پیش‌نمایش دوره

در صفحه‌نمایش کاربر یک پنجره با تعداد زیادی نمایش مشاهده می‌کنید. در این برنامه، یک مدل کاوشگر جدید برای دسترسی سریع به اشیا، خصوصیات و فرم‌ها در دسترس است. Modeling بسیاری از ابزارهای طراحی و ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.8 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  28 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 19 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

برای نرم‌افزار مهندسی سیف انتظار می‌رود تا مهندسین محترم نسبت به مسائل مهندسی پی و هم چنین مسائل مربوط به سازه‌های بتن آرمه در قسمت‌های طراحی دال‌های یک طرفه و دو طرفه آشنایی لازم را داشته باشند. هم چنین تسلط بر مباحث مقررات ملی ساختمان به خصوص مباحث 6 و 7 و9 و آیین نامه 2800 می‌تواند کمک شایانی به دانش‌پذیران عزیز کند.

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی فوندانسیون‌ها و دال‌ها با نرم‌افزار SAFE

فصل اول - مقدمه نرم‌افزار SAFE

یکی از کاربردهای بسیار مهم نرم‌افزار SAFE، تحلیل و طراحی انواع فونداسیون‌ها می‌باشد. در این فصل کلیاتی بر مهندسی پی و معرفی انواع فونداسیون داده می‌شود و طریقه نصب نرم‌افزار SAFE و گرفتن خروجی از نرم‌افزار ETABS توضیح داده می‌شود.

  نصب نرم افزار Safe
مشاهده
"05:49  
  مقدمه ای بر مهندسی پی
"42:42  
  استخراج از نرم افزار ایتبس و تنظیمات اولیه
"30:00  
  پکیج پروژه و منابع لازم برای دوره آموزشی SAFE
"00:12  
فصل دوم - منوی define در نرم افزار SAFE

در فصل پیش رو، به معرفی اقسام مختلف پروژه‌ها در نرم‌افزار safe می‌پردازیم که شامل معرفی مصالح الگوهای بارگذاری ترکیب‌های بارگذاری و ... می‌باشد.

  تعریف مصالح مصرفی
مشاهده
"18:25  
  پروژه میانی اول
 16%    
"120:00  
  تعریف دال فونداسیون
"06:18  
  تعریف خاک زیر فونداسیون
"09:01  
  تعریف الگوهای بار
"04:26  
  تعریف حالت های بار
"24:05  
  تعریف ترکیبات بار
"07:12  
  روشی دیگر در تعریف بار
"11:20  
  پروژه میانی دوم
"14:11  
  پروژه میانی دوم (الزامی)
 84%    
"120:00  
فصل سوم - ترسیم در نرم‌افزار SAFE

در فصل پیش رو سریعترین و پرکاربردترین روش‌های ترسیم فونداسیون ارائه شده است. همان‌طور که در مباحث مقدماتی نیز ذکر شد دو نوع بسیار متداول فونداسیون‌ها حالت گسترده و نواری می‌باشد که به تفصیل در این فصل آموزش داده خواهد شد.

  ترسیم پی گسترده
"16:51  
  ترسیم پی نواری به روش opening
"23:20  
  ترسیم پی به روش ترسیم تیر
"10:39  
  اصلاحات ترسیم به روش تیر
"14:23  
  اثر سختی ستون ها در ترسیمات
"07:24  
فصل چهارم - منوی Assign در نرم‌افزار SAFE

بعد از معرفی و ترسیمات نیاز است تا یک سری از خصوصیات معرفی شده به اجزا پروژه اختصاص داده شود. در این فصل به معرفی منوها خواهیم پرداخت و خصوصیات رو به فونداسیون اختصاص خواهیم داد.

  تنظیمات مربوط به منوی assign
"14:37  
فصل پنجم - معرفی سایر منوهای پرکاربرد در نرم‌افزار SAFE

تعدادی از کشوهای پرکاربرد در نرم‌افزار safe در این فصل توضیح داده خواهد شد تا بتوانیم سرعت انجام پروژه‌ها که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی می‌باشد را افزایش دهیم.

  بررسی منوی select
"15:47  
  بررسی منوی view
"09:26  
  نحوه گرفتن خروجی excel
"03:44  
فصل ششم - طراحی دستی فونداسیون در دوره نرم‌افزار SAFE

قبل از انجام کارهای لازم برای طراحی فونداسیون ها نیاز است بدانیم در پشت پرده نرم‌افزار چه عملیات ریاضی‌ انجام می‌شود.طراحی دستی فونداسیون به ما کمک می‌کند تا دید مناسب مهندسی داشته باشیم و خروجی‌های نرم‌افزار را به درستی ارزیابی کنیم.

  طراحی دستی فونداسیون
"39:12  
  پروژه میانی سوم
 100%    
"300:00  
فصل هفتم - ترسیم نوارهای طراحی در دوره نرم‌افزار SAFE

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی یک فونداسیون ترسیم نوارهای طراحی می‌باشد که نیازمند دقت بالایی می‌باشد. در این فصل ترسیم فونداسیون‌های نواری و گسترده به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

  ترسیم نوار طراحی پی گسترده روش اول
"15:33  
  ترسیم نوار طراحی پی نواری در راستای ایکس
"13:47  
  ترسیم نوار طراحی پی نواری در راستای ایگرگ
"05:38  
  ترسیم نوار طراحی پی گسترده روش دوم
"23:19  
فصل هشتم - تحلیل و طراحی فونداسیون در نرم‌افزار SAFE

مرحله آخر در نرم‌افزار SAFE‌ انجام عملیات تحلیل و طراحی و انجام کنترل‌های مورد نیاز می‌باشد. که در این فصل به پشتوانه آیین‌نامه‌های مرتبط تمامی مراحل آنالیز و طراحی را انجام خواهیم داد.

  تنظیمات پارامترهای تحلیل و طراحی
"14:30  
  سوالات مهم قبل از انجام فرآیند تحلیل و طراحی
"18:54  
  پروژه میانی چهارم
 100%    
"300:00  
  کنترل تنش خاک زیر پی
"17:22  
  کنترل برش پانچ
"05:53  
  طراحی آرماتورهای فونداسیون
"24:26  
فصل نهم - مباحث تکمیلی دوره آموزش نرم‌افزار SAFE

در فصل تکمیلی این دوره به طراحی دال‌ها می‌پردازیم که همانند الگوریتم گفته شده در طراحی فونداسیون‌ها ابتدا به معرفی اقسام مختلف پروژه به نرم‌افزار و سپس به ترسیم و اختصاص دادن خصوصیات و آنالیز و طراحی دال‌ها خواهیم پرداخت.

  تکمیلی دال 1
"13:35  
  تکمیلی دال 2
"17:05  
  تکمیلی دال 3
"17:19  
  تکمیلی دال 4
"10:58  
  تکمیلی دال 5
"13:06  
  پروژه نهایی
"15:14  
  پروژه نهایی (الزامی)
 100%    
"300:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

در صفحه‌نمایش کاربر یک پنجره با تعداد زیادی نمایش مشاهده می‌کنید. در این برنامه، یک مدل کاوشگر جدید برای دسترسی سریع به اشیا، خصوصیات و فرم‌ها در دسترس است.

Modeling

بسیاری از ابزارهای طراحی و پیش‌نویس در SAFE تعبیه‌شده‌اند تا تجربه مدل‌سازی مهندسی را افزایش دهند. بسیاری از میانبرها و کنترل‌های استاندارد صنعتی رایج، نیز در دسترس هستند.

Templates

SAFE الگوهای مختلفی را برای شروع سریع یک مدل جدید ارائه می‌دهد که شامل دال‌های مسطح، دال‌های دو طرفه، پایه‌ها، دال‌های وافل، دال‌های آجدار، کفهای کامپوزیت و پایه‌های تکی یا ترکیبی می‌شود.

Model Views

مدل‌ها را با دقت زیاد مشاهده و می‌توانید آن‌ها را اصلاح کنید. 

مدل فیزیکی Physical Model

مدل فیزیکی از اشیایی تشکیل شده است که نمایانگر اعضای ساختار فیزیکی هستند. نماهای مدل فیزیکی به طور دقیق، نقاط درج، جهت اعضا، تقاطع اشیاء و سایر جزئیات هندسی ثبت شده توسط مدل شی را نمایش می‌دهد.

مدل تحلیلی Analytical Model

نماهای مدل تحلیلی، مدل موقت المان سازه را نشان می‌دهد که از اتصالات، قاب‌ها، پوسته‌ها و مش بندی‌های تعریف‌شده تشکیل شده است. هنگامی که تجزیه‌وتحلیل اجرا می‌شود، مدل تحلیلی به طور خودکار از مدل و تخصیص‌ها و تنظیمات آن تولید خواهد شد.

Grid Systems

در SAFE، شبکه‌ها را می‌توان به‌عنوان سیستم‌های شبکه‌ای دکارتی، استوانه‌ای یا عمومی با فرم آزاد تعریف کرد. هیچ محدودیتی برای تعداد سیستم‌های شبکه‌ای در یک مدل وجود ندارد و می‌توان آن‌ها را در هر جهتی چرخانده یا در هر مکانی در مدل قرار داد.

Interactive Database Editing

با ویرایش تعاملی پایگاه داده(Interactive Database Editing)، داده‌های مدل را می‌توان از نمای جدول ویرایش کرد که کار ایجاد تغییرات در مدل را ساده می‌کند. جداول به راحتی از Microsoft Excel و Access قابل خروجی گرفتن و یا وارد شدن هستند.

مش بندی مبتنی بر شی

مش‌بندی مبتنی بر شی، مش‌هایی را بر اساس حداکثر اندازه عنصر مشخص شده تولید می‌کند که اجازه می‌دهد عناصر چهارضلعی در درجه اول و در صورت نیاز به عناصر مثلثی انتقال پیدا کنند.

Dimension Lines

خطوط ابعاد را می‌توان در مدل SAFE در هر دو واحد معماری یا اعشاری(decimal units) ترسیم کرد. آن‌ها به شی ارجاع شده لینک داده می‌شوند تا اگر اندازه شی تغییر کند، خط بعد نیز تغییر کند.

Structural Components

SAFE برای مدل‌سازی پایه‌ها، زیرزمین‌ها و فونداسیون ایده آل است. یک مدل ساده جهت تخصیص مساحت تکیه‌گاه‌های خاک بر اساس مدول زیرسطح است و هر زمان که مش تغییر کند به طور خودکار تنظیم می‌شود. مدل‌های فونداسیون Basement می‌توانند علاوه بر محوطه فونداسیون شامل پایه‌ها، دیوارها، ستون‌ها، تیرها و شمع‌ها باشند.

دیوارها و رمپ‌ها

دیوار و رمپ‌ها را می‌توان به صورت بارهای خطی یا تکیه‌گاه‌های خطی مدل‌سازی کرد یا به طور صریح با عناصر دیوار مدل‌سازی کرد. مناطق برآمدگی را برای جلوگیری از تغییر شکل دال در محل دیوار یا رمپ تعریف کنید.

Insertion Points

Insertion Points برای تعریف افست تیرها و ستون‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها را می‌توان بر اساس نقاط اصلی تعریف شده به وسیله SAFE بر اساس ابعاد تعریف شده توسط کاربر تعریف کرد.

ستون‌ها

ستون‌ها در SAFE می‌توانند مستطیلی، T شکل، L شکل، دایره‌ای یا به صورت عمومی می‌توانند با ویژگی‌های تعریف شده توسط کاربر باشند. مناطق صلب را می‌توان برای جلوگیری از تغییر شکل دال در مکان‌های ستون تعریف کرد. پنل‎های دراپ را می‌توان به راحتی به ستون‌های بزرگ اضافه کرد.

Spring Supports

از تکیه‌گاه‌های فنری برای تعریف تکیه‌گاه‌های خاکی استفاده می‌شود. آن‌ها را می‌توان به عنوان نقاط، خطوط یا مناطق و فقط به عنوان تنش یا فقط به صورت فشرده تعریف کرد.

نوارهای طراحی یا Design Strips

از نوارهای طراحی برای تعیین نحوه محاسبه الزامات تقویتی استفاده می‌شود. SAFE می‌تواند به طور خودکار نوارها را برای شما تعریف کند یا امکان این را به شما می‌دهد که خودتان آن‌ها را تعریف کنید.

نوارهای طراحی عمومی یا General Design Strips

نوارهای طراحی متعامد، غیر متعامد، چندقسمتی و با عرض‌های متفاوت، همگی توسط SAFE پشتیبانی می‌شوند.

نوارهای عریض خودکار یا Automatic Width Strips

نوارهای عریض طراحی را می‌توان به طور خودکار توسط SAFE تعیین کرد، یا می‌توان آن‌ها را به صورت دستی برای طرح‌های پیچیده‌تر استفاده نمود.

پس کشش (P/T)- Post-Tensioning (P/T)

SAFE  توانایی تعریف پس کشش‌ها در قسمت‌هایی مثل پی‌های نواری و توزیع شده را دارد.

P/T  نمای کلی

یک طراح یا اصلاح‌کننده کار قرار دادن نمایه‌ها و برش‌های پی را ساده می‌کند. طرح‌بندی پی همچنین می‌تواند بر اساس موقعیت و جهت نوار به صورت خودکار انجام شود.

Autostrip و Layout

SAFE  دارای الگوهایی است که برای تعیین طرح‌های فوری پی، بر اساس نوارها ساخته‌شده است. پیش فشرده‌سازی و متعادل‌سازی نمایه‌های خودکار و مشخص در برنامه وجود دارد.

خطوط پشتیبانی Support Lines

خطوط پشتیبانی امکان مدل‌سازی سریع‌تر نوارهای طراحی و طرح پی را فراهم می‌کنند. آن‌ها را می‌توان روی صفحه ترسیم و ویرایش کرد و همچنین به طور خودکار در خطوط شبکه تولید نمود.

پانل های اسلب Slab Panels

پنل‎های اسلب را می‌توان به طور خودکار با استفاده از شبکه‌ها یا خطوط پشتیبانی تولید کرد، یا می‌توان آن‌ها را توسط کاربر ترسیم کرد. آن‌ها سیستم کف را پوشانده‌اند و می‌توانند برای تحلیل الگوی بار از اعمال بار زنده استفاده نمایند؛ و همچنین می‌توانند برای گزارش جابجایی‌های پنل میانی و فشار خاک استفاده شوند.

دیاگرام بارگذاری

بارها را در هر دو نمای دوبعدی و سه‌بعدی مدل SAFE خود نشان دهید. نمودارهای بارگیری ناحیه منحنی رنگی را، با مقادیر بارگذاری نمایش دهید، یا موس را روی قسمت‌های مختلف مدل خود قرار دهید تا مقادیر بارگذاری آنی را دریافت کنید.

موارد بارگذاری و ترکیبات Load Cases and Combinations

SAFE  امکان فراهم کردن تعداد نامحدودی از موارد و ترکیبات بار را دارد. ترکیبات طراحی به طور خودکار بر اساس کد طراحی انتخاب شده، از جمله ترکیبات قدرت و خدمات که اضافه خواهند شد. افزودنی خطی، پاکت، افزودنی مطلق، SRSS و توابع محدوده برای کارایی در ویرایشگر ترکیب بار تعبیه شده است.

بارهای نقطه‌ای، خطی و ناحیه‌ای

بارهای نقطه‌ای را می‌توان به صورت تک نقطه یا بارهای نقطه‌ای روی خطوط یا ناحیه‌ها تعریف کرد. بارهای نقطه‌ای شامل اندازه بار برای برش پانچ است. بارهای خط را می‌توان به صورت یکنواخت یا ذوزنقه‌ای تعریف کرد. بارهای سطحی را می‌توان به صورت بارهای سطحی یکنواخت یا غیریکنواخت تعریف کرد.

الگوی خودکار بارهای زنده Auto-Pattern Live Loads

الگوی خودکار بارهای زنده الگوهایی هستند که به طور خودکار بر اساس پانل های دال تولید می‌شوند. نتایج حاصل از هر «پانل واحد» با ترکیب بار اضافه کردن محدوده ترکیب می‌شود. بارهای زنده الگوی تعریف شده توسط کاربر نیز می‌تواند تعریف شود.

بارها و زیان پی Tendon Loads and Losses

بارها و تلفات پی به راحتی تعریف شده و توسط SAFE محاسبه می‌شود. کاربران می‌توانند جک را از هر دو طرف پی و یا انتهای پی یا هر دو تعریف کنند. تنش مشخص شده به بار تبدیل می‌شود. محاسبه تلفات می‌تواند بر اساس درصد نیرو، مقادیر تنش تعریف شده توسط کاربر یا بر اساس محاسبات دقیق‌تر باشد.

تحلیل و بررسی Analysis

تحلیل و بررسی شامل موارد زیر است:

بررسی اجمالی

حل‌کننده‌های CSI بیش از 45 سال است که توسط این صنعت در حال تلاش و آزمایش هستند. موتور تجزیه‌وتحلیل SAPFire می‌تواند چندین حل‌کننده 64 بیتی را برای بهینه‌سازی تجزیه‌وتحلیل پشتیبانی کند و می‌تواند هم تجزیه‌وتحلیل Eigen و هم تجزیه‌وتحلیل Ritz را انجام دهد. گزینه‌های موازی‌سازی برای استفاده از چندین پردازنده در دسترس هستند.

کنترل انحراف Deflection Control

کنترل انحراف را می‌توان با استفاده از تحلیل غیرخطی یا تجزیه‌وتحلیل ترک‌خوردگی طولانی‌مدت که خزش و انقباض بتن را در نظر می‌گیرد، انجام داد.

پویایی‌شناسی Dynamics

تحلیل‌های دینامیکی را می‌توان با استفاده از بردارهای Ritz یا Eigen انجام داد. بارها و حالت‌های طیف پاسخ را می‌توان مستقیماً از ETABS وارد کرد.

طرح Design

طرح شامل موارد زیر است:

طراحی تیر کامپوزیت‏

تیرهای فولادی افقی، پشتیبان عرشه فولادی پر یا پر نشده، می‌توانند ترسیم شوند و برای طراحی اختصاص داده شوند. تیرهایی با بازشوهای شبکه‌ای شامل تیرهای قلعه‌ای و سلولی قابل طراحی هستند. طراحی را می‌توان بر روی مدل به‌عنوان یک کل یا به صورت تعاملی بر روی اعضای جداگانه انجام داد.

طراحی مبتنی بر نوار

SAFE حداقل نیازهای تقویتی منطقه، شدت یا تعداد میله‌ها را محاسبه می‌کند. طراحی در چندین ایستگاه انجام خواهد شد. نوارهای طراحی می‌توانند غیر متعامد و باعرضه‌ای متفاوت باشند.

طراحی اسلب مبتنی بر FEM

طراحی مبتنی بر المان محدود نیازی به نوارهای طراحی ندارد. این برای هندسه پیچیده که در آن تعیین نوارها می‌تواند دشوار باشد ایده آل است. این طرح، نمودارهای تراکم میلگرد را با میانگین قله‌ها در عرض‌های تعریف شده توسط کاربر تولید می‌کند. این به شناسایی "نقاط داغ" برای تقویت طراحی کمک می‌کند.

Beam Design طراحی تیر

SAFE طراحی تیرهای بتنی معمولی و پس تنیده را بر اساس حداقل الزامات آرماتور استاندارد انجام می‌دهد. خمش، برش و پیچش همگی در طراحی در نظر گرفته می‌شوند.

پانچ برشی چک

بررسی و طراحی برشی پانچ در SAFE محل ستون، دهانه‌ها و لبه‌های دال را در نظر می‌گیرد. SAFE همچنین یک پنل دراپ اضافی را بررسی و اجرا می‌کند؛ و در صورت نیاز، اتصالات تقویت‌کننده پانچ را طراحی می‌کند.

بررسی استرس پس از تنش Post-Tensioning Stress Checks

بررسی استرس پس از تنش برای شرایط انتقال و طولانی‌مدت انجام می‌شود. SAFE خطوط بالا و پایین تنش دال و همچنین خطوط نسبت ظرفیت تقاضا را نمایش می‌دهد که کاربران می‌توانند مقادیر آنی را روی آن قرار دهند.

کدهای طراحی Design Codes

SAFE طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های طراحی مبتنی بر کد را برای بتن مسلح و تیرهای PT، طراحی دال و تیرهای فولادی مرکب ارائه می‌دهد. لیست کامل کدهای طراحی پشتیبانی شده را می‌توانید مشاهده نمایید.

  • خروجی و نمایش Output and Display
  • هندسه تغییر شکل یافته Deformed Geometry

هندسه تغییر شکل یافته را می‌توان پس از اجرای تحلیل نشان داد. زمانی که موس را بر روی مدل قرار می‌دهید، مقادیر به صورت آنی نمایش داده می‌شوند. هندسه تغییر شکل یافته را می‌توان به صورت نمودارهای خطوط پرشده یا خطی تماشا نمود.

Force Diagrams

نمودارهای نیروی محوری، برش، گشتاور، پیچش و تنش را روی تیرها یا نوارها برای موارد بارگذاری یا ترکیبات جداگانه در هر دو نمای دوبعدی و سه‌بعدی می‌توانید نمایش دهید. مقادیر حداقل و حداکثر به طور خودکار نمایش داده می‌شوند. Force Diagrams را می‌توان برای هر جزء نمایش داد.

خطوط پوسته Shell Contours

نمودارهای گشتاور، برش و تنش را بر اساس یک بار خاص یا ترکیب بار در هر دو نمای دوبعدی یا سه‌بعدی نمایش دهید. 

نمودارهای کانتور پوسته Shell Contour Diagrams

کانتورهای پوسته را به صورت فلش‌های جریان بار یا به صورت نمودار خطوط تنش نمایش دهید.

تحمل فشار Bearing Pressure

نوع واکنش‌ها را به صورت واکنش‌های نقطه‌ای، واکنش‌های شبکه‌ای، یا فشارهای دیوار و خاک نشان می‌دهد.

نمودارهای واکنشی Reaction Diagrams

مؤلفه‌های واکنش انتخابی را برای موارد بارگذاری و ترکیبات به عنوان بردارها و مقادیر، یا به عنوان جداولی که می‌توانند به طور منحصر به فرد قرار گیرند، نمایش می‌دهد. 

انیمیشن ها و عکس‌برداری Animations and Image Capture

با گرفتن تصاویر به صورت EMF، BMP، JPG، TIF، GIF یا PNG، کار خود را درخشان کنید و آن‌ها را در گزارش‌های مشتری خود بگنجانید. SAFE همچنین فیلم‌برداری انیمیشن‌ها را به عنوان فایل‌های AVI انجام می‌دهد. 

نمایش‌های ارائه شده Rendered Views

نمایش و گرفتن نماهای مدل واقعی، از جمله قفس‌های میلگرد، در یک نمای سه‌بعدی که بر اساس طرح‌بندی میلگرد با جزئیات SAFE است.

مقاطع Section Cuts

برش‌های هر قسمت را می‌توان به صورت گرافیکی ترسیم کرد تا نیروها و گشتاورهای حاصل جمع شده روی اجسام برش خورده را به سرعت نمایش داد.

جداول خروجی Tabular Output

جداول پایگاه داده حاوی تمام داده‌های ورودی، نتایج تجزیه‌وتحلیل و نتایج طراحی را در قالب جدولی در رابط کاربری SAFE نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند داده‌های جدول را فیلتر، طبقه‌بندی و جستجو کنند و داده‌ها را در قالب‌هایMicrosoft Access، Excel، XML یا Text چاپ یا ذخیره کنند.

نگاهی گذرا به فرآیند طراحی با SAFE

  • منوی Define > Load Combinations جایی است که می‌توانید ترکیب‌های باری را که می‌خواهید استفاده کرده تنظیم کنید. این ترکیب‌های طراحی را می‌توان با دست یا با گزینه Add Default Design Combos تنظیم کرد.
  • از منوی Design > Steel Frame Design > View/Revise Preferences استفاده کنید تا مطمئن شوید کد طراحی همان کدی است که هنگام ساخت استفاده می‌شود.
  • برای بررسی نحوه عملکرد ترکیب‌های باری که برای طراحی استفاده می‌شوند، به Design > Steel Frame Design > Select Design Combos بروید. در صورت لزوم می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید.
  • از منوی کشویی گزینه Design > Steel Frame Design > Start Design/Check of Structure را انتخاب کنید و سپس طرح را اجرا کنید. لطفاً قبل از شروع طراحی مطمئن شوید که آنالیز انجام داده‌اید.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر روی گزینه کلیک راست کنید یا گزینه Display > Show Tables > Design Data را انتخاب کنید تا نتایج را در جداول مشاهده کنید.
  • از منوی Steel > Steel Frame Design برای بررسی طرح استفاده کنید. در اینجا اطلاعاتی درباره اعضایی که قبول شده یا شکست خورده‌اند نشان داده می‌شود.

مدل کردن یک سیف فونداسیون در CSI Safe 

  • سیستم‌های کف بتنی و فونداسیون CSI یک مدل را ساخته و آن را طراحی کرده است. SAFE یک رابط واحد برای مدل‌سازی، تحلیل، طراحی، جزئیات و گزارش‌دهی دارد. SAFE علاوه بر دال‌های مسطح و دال‌های دو طرفه به شما این امکان را می‌دهد که یک مدل جدید را به سرعت شروع کنید. این شامل تشک‌های پایه و صفحات وافل شکل و آجدار است. با استفاده از تحلیل برآمدگی، ساختن تکیه‌گاه‌ها و مدل‌های خاک بدون کشش آسان است. 
  • مدول زیرسازی برای تعیین میزان فضایی که هر تکیه‌گاه خاک باید پوشش دهد استفاده می‌شود. هنگامی‌که مش تغییر می‌کند، تکیه‌گاه‌های خاک با آن حرکت می‌کنند. پایه‌ها، دیوارها و ستون‌ها از دیگر مواردی هستند که می‌توان به مدل‌های فونداسیون حصیر پایه اضافه کرد.
  • همچنین می‌توان آن‌ها را به ناحیه‌ی فونداسیون اضافه کرد. SAFE دو راه برای مدل‌سازی طرح پایه یا اسلب دارد. ETABS را می‌توان به SAFE را می‌توان خروجی گرفت و وارد SAFE کرد، این کار را برعکس هم می‌توانید انجام دهید؛ و وارد کرد. برای شروع یک مدل جدید در SAFE، می‌توانید مدل را از ETABS وارد کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امین زاهدپور

آقای امین زاهدپور فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی عمران-زلزله دانشگاه تربیت مدرس می‌باشند. از سوابق تدریس ایشان می‌توان به تدریس نرم‌افزارهای Autocad و Etabs و safe در دانشگاه صنعتی اصفهان نام برد. ایشان هم‌چنین در چند سال اخیر به توسعه برنامه‌های کامپیوتری در زمینه مهندسی سازه و زلزله،مدل‌های عددی و تحلیل غیرخطی المان‌های بتنی و کامپوزیت‌های نوین ساختمانی پرداخته ‌اند. از سوابق کاری ایشان می‌توان به همکاری با شرکت پیمانکاری سداد در ساخت پروژه‌های زیرساختی تونل و پل و همچنین کارشناسی دفتر فنی شرکت سپید کرخه شمال اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
امیرحسین پرورش 1402-03-02
تدریس عالی
مصطفی دامرودی 1400-01-02
با درود و تبریک نوروز با سپاس فراوان
علیرضا حسین زاده 1399-11-20
استاد زاهد پور عزیز این دوره رو خیلی عالی تدریس نموده اند ایشان مطالب رو خیلی روان و ساده توضیح داده اند سرفصل ها بسیار منظم و عالی تدریس شده اند از ایشان بسیار ممنونم بابت این دوره ی فوق العاده کاربردی
شهرزاده زیرک پوردهکردی 1399-02-01
قسمت دالش خیلی خیلی ضعیف بود! انتظار نمیرفت.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

چرا از نرم افزارهای SAFE استفاده می کنیم؟

SAFE یک رابط کاربری واحد برای اجرای مدل‌سازی، تحلیل، طراحی و تولید گزارش ارائه می‌کند. SAFE سیف در واقع یک ابزار عالی برای مدل‌سازی پایه‌ها، زیرزمین‌ها و کف‎ها بوده و استفاده از آن بسیار آسان خواهد بود. با استفاده از تحلیل برآمدگی، ساختن تکیه‌گاه‌ها و مدل‌های خاک بدون کشش آسان است.

نرم افزار CSI Safe Structures Design برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • SAFE یک رابط کاربری واحد را برای اجرای مدل‌سازی، تحلیل، طراحی و تولید گزارش ارائه می‌کند.
  • SAFE یک ابزار عالی برای مدل‌سازی پایه‌ها، زیرزمین‌ها و کف‎ها است و استفاده از آن بسیار آسان است.
  • با استفاده از تحلیل برآمدگی، ساختن تکیه‌گاه‌ها و مدل‌های خاک بدون کشش آسان است.
  • مدول زیرسازی برای تعیین میزان فضایی که هر تکیه گاه خاک باید پوشش دهد استفاده می‌شود.
  • هنگامی که مش تغییر می‌کند، تکیه‌گاه‌های خاک با آن حرکت می‌کنند.
  • این مدل‌ها علاوه بر محوطه فونداسیون می‌توانند دارای دیوار و ستون نیز باشند. به این «فونداسیون زیرزمین» می‌گویند.

آموزش نرم افزار SAFE

در صفحه‌نمایش کاربر یک پنجره با تعداد زیادی نمایش مشاهده می‌کنید. در این برنامه، یک مدل کاوشگر جدید برای دسترسی سریع به اشیا، خصوصیات و فرم‌ها در دسترس است.

Modeling

بسیاری از ابزارهای طراحی و پیش‌نویس در SAFE تعبیه‌شده‌اند تا تجربه مدل‌سازی مهندسی را افزایش دهند. بسیاری از میانبرها و کنترل‌های استاندارد صنعتی رایج، نیز در دسترس هستند.

Templates

SAFE الگوهای مختلفی را برای شروع سریع یک مدل جدید ارائه می‌دهد که شامل دال‌های مسطح، دال‌های دو طرفه، پایه‌ها، دال‌های وافل، دال‌های آجدار، کفهای کامپوزیت و پایه‌های تکی یا ترکیبی می‌شود.

Model Views

مدل ها را با دقت زیاد مشاهده و می توانید آنها را اصلاح کنید. 

مدل فیزیکی Physical Model

مدل فیزیکی از اشیایی تشکیل شده است که نمایانگر اعضای ساختار فیزیکی هستند. نماهای مدل فیزیکی به طور دقیق، نقاط درج، جهت اعضا، تقاطع اشیاء و سایر جزئیات هندسی ثبت شده توسط مدل شی را نمایش می دهد.

-          مدل تحلیلی Analytical Model

نماهای مدل تحلیلی، مدل موقت المان سازه را نشان می دهد که از اتصالات، قاب ها، پوسته ها و مش بندی های تعریف شده تشکیل شده است. هنگامی که تجزیه و تحلیل اجرا می شود، مدل تحلیلی به طور خودکار از مدل و تخصیص ها و تنظیمات آن تولید می شود.

Grid Systems

درSAFE، شبکه‌ها را می‌توان به عنوان سیستم‌های شبکه‌ای دکارتی، استوانه‌ای یا عمومی با فرم آزاد تعریف کرد. هیچ محدودیتی برای تعداد سیستم های شبکه ای در یک مدل وجود ندارد و می توان آنها را در هر جهتی چرخانده یا در هر مکانی در مدل قرار داد.

Interactive Database Editing

با ویرایش تعاملی پایگاه داده(Interactive Database Editing)، داده های مدل را می توان از نمای جدول ویرایش کرد که کار ایجاد تغییرات در مدل را ساده می کند. جداول به راحتی از Microsoft Excel و Access قابل خروجی گرفتن و یا وارد شدن هستند.

مش بندی مبتنی بر شی

مش‌بندی مبتنی بر شی، مش‌هایی را بر اساس حداکثر اندازه عنصر مشخص شده تولید می‌کند، که اجازه می‌دهد عناصر چهار ضلعی در درجه اول و در صورت نیاز به عناصر مثلثی انتقال پیدا کنند.

Dimension Lines

خطوط ابعاد را می توان در مدل SAFE در هر دو واحد معماری یا اعشاری(decimal units) ترسیم کرد. آنها به شی ارجاع شده لینک داده می شوند تا اگر اندازه شی تغییر کند، خط بعد نیز تغییر کند.

Structural Components

SAFE برای مدل سازی پایه ها، زیرزمین ها و فونداسیون ایده آل است. یک مدل ساده جهت تخصیص مساحت تکیه گاه های خاک بر اساس مدول زیرسطح است و هر زمان که مش تغییر کند به طور خودکار تنظیم می شود. مدل های فونداسیون Basement می توانند علاوه بر محوطه فونداسیون شامل پایه ها، دیوارها، ستون ها، تیرها و شمع ها باشند.

دیوارها و رمپ ها

دیوار و رمپ ها را می توان به صورت بارهای خطی یا تکیه گاه های خطی مدلسازی کرد یا به طور صریح با عناصر دیوار مدلسازی کرد. مناطق برآمدگی را برای جلوگیری از تغییر شکل دال در محل دیوار یا رمپ تعریف کنید.

Insertion Points

Insertion Points برای تعریف افست تیرها و ستون ها استفاده می شود. آنها را می توان بر اساس نقاط اصلی تعریف شده به وسیله ی SAFE بر اساس ابعاد تعریف شده توسط کاربر تعریف کرد.

ستون ها

ستون ها در SAFE می توانند مستطیلی، T شکل، L شکل، دایره ای یا به صورت عمومی می توانند با ویژگی های تعریف شده توسط کاربر باشند. مناطق صلب را می توان برای جلوگیری از تغییر شکل دال در مکان های ستون تعریف کرد. پنل های دراپ را می توان به راحتی به ستون های بزرگ اضافه کرد.

Spring Supports

از تکیه گاه های فنری برای تعریف تکیه گاه های خاکی استفاده می شود. آنها را می توان به عنوان نقاط، خطوط یا مناطق و فقط به عنوان تنش یا فقط به صورت فشرده تعریف کرد.

نوارهای طراحی یا Design Strips

از نوارهای طراحی برای تعیین نحوه محاسبه الزامات تقویتی استفاده می شود. SAFE می تواند به طور خودکار نوارها را برای شما تعریف کند یا امکان این را به شما می دهد که خودتان آنها را تعریف کنید.

نوارهای طراحی عمومی یا General Design Strips

نوارهای طراحی متعامد، غیر متعامد، چند قسمتی و با عرض های متفاوت، همگی توسط SAFE پشتیبانی می شوند.

نوارهای عریض خودکار یا Automatic Width Strips

نوارهای عریض طراحی را می توان به طور خودکار توسط SAFE تعیین کرد، یا می توان آنها را به صورت دستی برای طرح های پیچیده تر استفاده نمود.

پس کشش (P/T)- Post-Tensioning (P/T)

SAFE  توانایی تعریف پس کشش ها در قسمت هایی مثل پی های نواری و توزیع شده را دارد.

P/T  نمای کلی

یک طراح یا اصلاح کننده کار قرار دادن نمایه ها و برش های پی را ساده می کند. طرح بندی پی همچنین می تواند بر اساس موقعیت و جهت نوار به صورت خودکار انجام شود.

Autostrip  و Layout

SAFE  دارای الگوهایی است که برای تعیین طرح های فوری پی، بر اساس نوارها ساخته شده است. پیش فشرده سازی و متعادل سازی نمایه های خودکار و مشخص در برنامه وجود دارد.

خطوط پشتیبانی Support Lines

خطوط پشتیبانی امکان مدل‌سازی سریع‌تر نوارهای طراحی و طرح پی را فراهم می‌کنند. آنها را می توان روی صفحه ترسیم و ویرایش کرد و همچنین به طور خودکار در خطوط شبکه تولید نمود.

پانل های اسلب Slab Panels

پنل های اسلب را می توان به طور خودکار با استفاده از شبکه ها یا خطوط پشتیبانی تولید کرد، یا می توان آنها را توسط کاربر ترسیم کرد.

آنها سیستم کف را پوشانده اند و می توانند برای تحلیل الگوی بار از اعمال بار زنده استفاده نمایند. و همچنین می توانند برای گزارش جابجایی های پنل میانی و فشار خاک استفاده شوند.

دیاگرام بارگذاری

بارها را در هر دو نمای دوبعدی و سه بعدی مدل SAFE خود نشان دهید. نمودارهای بارگیری ناحیه منحنی رنگی را، با مقادیر بارگذاری نمایش دهید، یا موس را روی قسمت های مختلف مدل خود قرار دهید تا مقادیر بارگذاری آنی را دریافت کنید.

موارد بارگذاری و ترکیبات Load Cases and Combinations

SAFE  امکان فراهم کردن تعداد نامحدودی از موارد و ترکیبات بار را دارد. ترکیبات طراحی به طور خودکار بر اساس کد طراحی انتخاب شده، از جمله ترکیبات قدرت و خدمات که اضافه خواهند شد. افزودنی خطی، پاکت، افزودنی مطلق، SRSS و توابع محدوده برای کارایی در ویرایشگر ترکیب بار تعبیه شده است.

بارهای نقطه ای، خطی و ناحیه ای

بارهای نقطه ای را می توان به صورت تک نقطه یا بارهای نقطه ای روی خطوط یا ناحیه ها تعریف کرد. بارهای نقطه ای شامل اندازه بار برای برش پانچ است. بارهای خط را می توان به صورت یکنواخت یا ذوزنقه ای تعریف کرد. بارهای سطحی را می توان به صورت بارهای سطحی یکنواخت یا غیریکنواخت تعریف کرد.

الگوی خودکار بارهای زنده Auto-Pattern Live Loads

الگوی خودکار بارهای زنده الگوهایی هستند که به طور خودکار بر اساس پانل های دال تولید می شوند. نتایج حاصل از هر "پانل واحد" با ترکیب بار اضافه کردن محدوده ترکیب می شود. بارهای زنده الگوی تعریف شده توسط کاربر نیز می تواند تعریف شود.

بارها و زیان پی Tendon Loads and Losses

بارها و تلفات پی به راحتی تعریف شده و توسط SAFE محاسبه می شود. کاربران می توانند جک را از هر دطرف پی و یا انتهای پی یا هر دو تعریف کنند. تنش مشخص شده به بار تبدیل می شود. محاسبه تلفات می تواند بر اساس درصد نیرو، مقادیر تنش تعریف شده توسط کاربر یا بر اساس محاسبات دقیق تر باشد.

تحلیل و بررسی Analysis

بررسی اجمالی

حل کننده های CSI بیش از 45 سال است که توسط این صنعت درحال تلاش و آزمایش هستند. موتور تجزیه و تحلیل SAPFire می تواند چندین حل کننده 64 بیتی را برای بهینه سازی تجزیه و تحلیل پشتیبانی کند و می تواند هم تجزیه و تحلیل Eigen و هم تجزیه و تحلیل Ritz را انجام دهد. گزینه های موازی سازی برای استفاده از چندین پردازنده در دسترس هستند.

کنترل انحراف Deflection Control

کنترل انحراف را می توان با استفاده از تحلیل غیرخطی یا تجزیه و تحلیل ترک خوردگی طولانی مدت که خزش و انقباض بتن را در نظر می گیرد، انجام داد.

پویایی شناسی Dynamics

تحلیل های دینامیکی را می توان با استفاده از بردارهای Ritz یا Eigen انجام داد. بارها و حالت های طیف پاسخ را می توان مستقیماً از ETABS وارد کرد.

طرح Design

طراحی تیر کامپوزیت

تیرهای فولادی افقی، پشتیبان عرشه فولادی پر یا پر نشده، می توانند ترسیم شوند و برای طراحی اختصاص داده شوند. تیرهایی با بازشوهای شبکه ای شامل تیرهای قلعه ای و سلولی قابل طراحی هستند. طراحی را می توان بر روی مدل به عنوان یک کل یا به صورت تعاملی بر روی اعضای جداگانه انجام داد.

طراحی مبتنی بر نوار

SAFE حداقل نیازهای تقویتی منطقه، شدت یا تعداد میله ها را محاسبه می کند. طراحی در چندین ایستگاه انجام خواهد شد. نوارهای طراحی می توانند غیر متعامد و با عرض های متفاوت باشند.

طراحی اسلب مبتنی بر FEM

طراحی مبتنی بر المان محدود نیازی به نوارهای طراحی ندارد. این برای هندسه پیچیده که در آن تعیین نوارها می تواند دشوار باشد ایده آل است. این طرح، نمودارهای تراکم میلگرد را با میانگین قله ها در عرض های تعریف شده توسط کاربر تولید می کند. این به شناسایی "نقاط داغ" برای تقویت طراحی کمک می کند.

Beam Design طراحی تیر

SAFE طراحی تیرهای بتنی معمولی و پس تنیده را بر اساس حداقل الزامات آرماتور استاندارد انجام می دهد. خمش، برش و پیچش همگی در طراحی در نظر گرفته می شوند.

پانچ برشی چک

بررسی و طراحی برشی پانچ در SAFE محل ستون، دهانه ها و لبه های دال را در نظر می گیرد.

SAFE همچنین یک پنل دراپ اضافی را بررسی و اجرا می کند. و در صورت نیاز، اتصالات تقویت کننده پانچ را طراحی می کند.

بررسی استرس پس از تنش Post-Tensioning Stress Checks

بررسی استرس پس از تنش برای شرایط انتقال و طولانی مدت انجام می شود . SAFE خطوط بالا و پایین تنش دال و همچنین خطوط نسبت ظرفیت تقاضا را نمایش می‌دهد که کاربران می‌توانند مقادیر آنی را روی آن قرار دهند.

کدهای طراحی Design Codes

SAFE طیف گسترده ای از ویژگی های طراحی مبتنی بر کد را برای بتن مسلح و تیرهایPT، طراحی دال و تیرهای فولادی مرکب ارائه می دهد. لیست کامل کدهای طراحی پشتیبانی شده را می توانید مشاهده نمایید.

خروجی و نمایش Output and Display

هندسه تغییر شکل یافته Deformed Geometry

هندسه تغییر شکل یافته را می توان پس از اجرای تحلیل نشان داد. زمانی که موس را بر روی مدل قرار می دهید، مقادیر به صورت آنی نمایش داده می شوند. هندسه تغییر شکل یافته را می توان به صورت نمودارهای خطوط پر شده یا خطی تماشا نمود.

Force Diagrams

نمودارهای نیروی محوری، برش، گشتاور، پیچش و تنش را روی تیرها یا نوارها برای موارد بارگذاری یا ترکیبات جداگانه در هر دو نمای دوبعدی و سه بعدی می توانید نمایش دهید. مقادیر حداقل و حداکثر به طور خودکار نمایش داده می شوند. Force Diagrams را می توان برای هر جزء نمایش داد.

خطوط پوسته Shell Contours

نمودارهای گشتاور، برش و تنش را بر اساس یک بار خاص یا ترکیب بار در هر دو نمای دوبعدی یا سه بعدی نمایش دهید. 

نمودارهای کانتور پوسته Shell Contour Diagrams

کانتورهای پوسته را به صورت فلش های جریان بار یا به صورت نمودار خطوط تنش نمایش دهید.

تحمل فشار Bearing Pressure

نوع واکنش ها را به صورت واکنش های نقطه ای، واکنش های شبکه ای، یا فشارهای دیوار و خاک نشان می دهد.

نمودارهای واکنشی Reaction Diagrams

مولفه های واکنش انتخابی را برای موارد بارگذاری و ترکیبات به عنوان بردارها و مقادیر، یا به عنوان جداولی که می توانند به طور منحصر به فرد قرار گیرند، نمایش می دهد. 

انیمیشن ها و عکس برداری Animations and Image Capture

با گرفتن تصاویر به صورت EMF، BMP، JPG، TIF، GIF یاPNG، کار خود را درخشان کنید و آنها را در گزارش های مشتری خود بگنجانید.

SAFE همچنین فیلمبرداری انیمیشن ها را به عنوان فایل های AVI انجام می دهد. 

نمایش های ارائه شده Rendered Views

نمایش و گرفتن نماهای مدل واقعی، از جمله قفس های میلگرد، در یک نمای سه بعدی که بر اساس طرح بندی میلگرد با جزئیات SAFE است.

مقاطع Section Cuts

برش های هر قسمت را می توان به صورت گرافیکی ترسیم کرد تا نیروها و گشتاورهای حاصل جمع شده روی اجسام برش خورده را به سرعت نمایش داد.

جداول خروجی Tabular Output

جداول پایگاه داده حاوی تمام داده های ورودی، نتایج تجزیه و تحلیل و نتایج طراحی را در قالب جدولی در رابط کاربری SAFE نشان می دهد. کاربران می‌توانند داده‌های جدول را فیلتر، طبقه بندی و جستجو کنند و داده‌ها را در قالب‌هایMicrosoft Access، Excel، XML یا Text چاپ یا ذخیره کنند.

نگاهی گذرا به فرآیند طراحی با SAFE

-          منوی Define > Load Combinations جایی است که می توانید ترکیب های باری را که می خواهید استفاده کنید تنظیم کنید. این ترکیب های طراحی را می توان با دست یا با گزینه Add Default Design Combos تنظیم کرد.

-          از منوی Design > Steel Frame Design > View/Revise Preferences استفاده کنید تا مطمئن شوید کد طراحی همان کدی است که هنگام ساخت استفاده می شود.

-          برای بررسی نحوه عملکرد ترکیب‌های باری که برای طراحی استفاده می‌شوند، به Design > Steel Frame Design > Select Design Combos بروید. در صورت لزوم می توانید تغییراتی ایجاد کنید.

-          از منوی کشویی گزینه Design > Steel Frame Design > Start Design/Check of Structure را انتخاب کنید و سپس طرح را اجرا کنید. لطفاً قبل از شروع طراحی مطمئن شوید که آنالیز انجام داده اید.

-          برای دریافت اطلاعات بیشتر روی گزینه کلیک راست کنید یا گزینه Display > Show Tables > Design Data را انتخاب کنید تا نتایج را در جداول مشاهده کنید.

-          از منوی Steel > Steel Frame Design برای بررسی طرح استفاده کنید. در اینجا اطلاعاتی درباره اعضایی که قبول شده یا شکست خورده اند نشان داده می شود.

مدل کردن یک سیف فونداسیون در CSI Safe 

-          سیستم های کف بتنی و فونداسیون CSI یک مدل را ساخته و آن را طراحی کرده است. SAFE یک رابط واحد برای مدل‌سازی، تحلیل، طراحی، جزئیات و گزارش‌دهی دارد. SAFE علاوه بر دال های مسطح و دال های دو طرفه به شما این امکان را می دهد که یک مدل جدید را به سرعت شروع کنید. این شامل تشک های پایه و صفحات وافل شکل و آجدار است. با استفاده از تحلیل برآمدگی، ساختن تکیه گاه ها و مدل های خاک بدون کشش آسان است. 

-          مدول زیرسازی برای تعیین میزان فضایی که هر تکیه گاه خاک باید پوشش دهد استفاده می شود. هنگامی که مش تغییر می کند، تکیه گاه های خاک با آن حرکت می کنند. پایه ها، دیوارها و ستون ها از دیگر مواردی هستند که می توان به مدل های فونداسیون حصیر پایه اضافه کرد.

-          همچنین می توان آنها را به ناحیه ی فونداسیون اضافه کرد. SAFE دو راه برای مدل سازی طرح پایه یا اسلب دارد. ETABS را می توان به SAFE را می توان خروجی گرفت و وارد SAFE کرد، اینکار را برعکس هم می توانید انجام دهید. و وارد کرد. برای شروع یک مدل جدید در SAFE، می توانید مدل را از ETABS وارد کنید.

 

 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  28 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 19 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام