آموزش مذاکرات استارتاپ - سرمایه‌گذار

poster
پیش‌نمایش دوره

استارتاپ‌ها در روند رشد و توسعه‌ی خود، نیاز به جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، دارند. در فرآیند جذب سرمایه، سرمایه‌گذاران با تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز استارتاپ در آن مقطع زمانی، بخشی از سهام استارتاپ را ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 46 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

آشنایی با مفاهیم استارتاپ و سرمایه‌گذاری جسورانه

در صورتی که با این مفاهیم آشنایی ندارید، گذراندن دوره‌ی «مقدمه‌ای بر کارآفرینی استارتاپی و سرمایه‌گذاری جسورانه» قبل از گذراندن این درس، پیشنهاد می‌شود.

سرفصل‌های دوره آموزش مذاکرات استارتاپ - سرمایه‌گذار

فصل اول - مقدمه

در این فصل سیر تاریخی ایجاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر، حجم و تعداد این نوع سرمایه‌گذاری در دنیا بیان می‌شود. همچنین در بخشی از این فصل سرمایه‌گذاری سنتی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر از منظر ریسک و بازده مورد مقایسه قرار می‌گیرند.

  مقدمه
مشاهده
"09:08  
  سرمایه‌گذاری سنتی و جسورانه
"14:02  
  تفاوت ریسک در شرکت‌های مبتنی بر اقتصاد صنعتی و دیجیتال
"06:57  
  چگونگی ظهور سرمایه‌گذاری جسورانه
"06:26  
  سرمایه‌گذاری جسورانه در طول زمان
"09:29  
  مفاهیم ریسک‌پذیری و ریسک‌گریزی
"11:27  
  کوئیز 1
 77.8%    
"09:00  
  پروژه میانی 1 (الزامی)
 22.2%    
"300:00  
  فایل دوره مذاکرات استارتاپ سرمایه‌گذار
"00:04  
فصل دوم - روش‌های نقدشوندگی استارتاپ

سرمایه‌گذاران جسورانه به امید کسب سود در زمان خروج از استارتاپ در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این فصل شرکت‌کنندگان دوره با انواع روش‌های خروج از استارتاپ از جمله ادغام و تملیک، عرضه عمومی سهام استارتاپ در بورس و ... به طور کامل آشنا می‌شوند. گذراندن این فصل به موسسان استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا با ذهنیت سرمایه‌گذاران آشنا شده و مذاکرات نتیجه‌بخش‌تری با آنها داشته باشند.

  نقد‌‌شوندگی استارتاپ
"11:20  
  تملیک استارتاپ
"06:05  
  تعداد و ارزش ادغام و تملیک‌ها و IPO شدن در طول زمان
"08:24  
  کوئیز 2
 80.3%    
"07:00  
  پروژه میانی 2 (الزامی)
 19.7%    
"300:00  
فصل سوم - مراحل جذب سرمایه در استارتاپ‌ها

بر اساس اینکه استارتاپ در کدام مرحله از رشد و توسعه خود قرار دارد میزان سرمایه‌ مورد نیاز آن تغییر می‌کند. در این فصل دوره‌های مختلف جذب سرمایه از مرحله بذری تا سری C و بالاتر و سرمایه‌گذاران هر دور شرح داده می‌شوند.

  معرفی دوره‌های افزایش سرمایه
"13:37  
  جذب سرمایه درمراحل بذری، راند A و ...
"15:34  
  پروژه میانی 3 (الزامی)
 12.7%    
"240:00  
  اینفوگرافی جذب سرمایه استارتاپ و واگذاری سهام
"10:30  
  پروژه میانی 4 (الزامی)
 25.3%    
"240:00  
  کوئیز 3
 62%    
"07:00  
فصل چهارم - تفاهم‌نامه سهامداری استارتاپ و سرمایه‌گذار

شرکت‌کنندگان دوره در این فصل با انواع مختلف روش‌های تامین مالی شامل اعطای سهام، دریافت وام و وام قابل تبدیل به سهام و مزایا و شرایط هر یک از این روش‌ها آشنا می‌شوند.

  تفاهم‌نامه سهام‌داری
مشاهده
"14:32  
  تأمین مالی استارتاپ از طریق واگذاری سهام - 1
"14:35  
  تأمین مالی استارتاپ از طریق واگذاری سهام - 2
"03:36  
  تأمین مالی از طریق دریافت وام
"07:15  
  پروژه میانی 5 (الزامی)
 24.4%    
"270:00  
  وام قابل تبدیل به سهام
"12:33  
  پروژه میانی 6 (الزامی)
 24.4%    
"270:00  
  ملاحظات تفاهم‌نامه سهام‌داری
"13:21  
  کوئیز 4
 51.2%    
"06:00  
فصل پنجم - ویژگی‌های سهام ممتاز

بخش زیادی از مذاکرات بین استارتاپ و سرمایه‌گذار در فرایند جذب سرمایه به تعیین ویژگی‌های سهام ممتاز اختصاص دارد. در این فصل به بیان اهمیت طراحی سهام ممتازی که برد طرفین را تضمین کند و معرفی مهمترین ‌ویژگی‌های سهام ممتاز پرداخته می‌شود.

  مقدمه‌ای بر سهام ممتاز
مشاهده
"11:00  
  اهمیت طراحی بهینه سهام ممتاز
"03:54  
  منافع استارتاپ و سرمایه‌گذار در سهام ممتاز
"06:50  
  طراحی سهام ممتاز
"03:53  
  ویژگی‌های سهام ممتاز - بخش اول
"12:34  
  ویژگی‌های سهام ممتاز - بخش دوم
"10:51  
  پروژه میانی 7 (الزامی)
 41.7%    
"480:00  
  کوئیز 5
 58.3%    
"04:00  
پروژه نهایی

این فصل مربوط به پروژه نهایی دوره می‌باشد.

  پروژه نهایی (الزامی)
 100%    
"600:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

استارتاپ‌ها در روند رشد و توسعه‌ی خود، نیاز به جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، دارند. در فرآیند جذب سرمایه، سرمایه‌گذاران با تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز استارتاپ در آن مقطع زمانی، بخشی از سهام استارتاپ را به دست می‌آورند.

اینکه سرمایه‌گذار در ازای پرداخت این مبلغ، چه مقدار از سهام استارتاپ را دریافت کند، نقطه‌ی شروع مذاکرات بین استارتاپ و سرمایه‌گذار است. در واقع، تعیین ارزش استارتاپ بر اساس روش‌هایی که در دوره‌ی آنلاین ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها، به صورت مبسوط به آن پرداخته شده است، به عنوان مبنایی برای ادامه‌ی مذاکرات قرار می‌گیرد. اما قسمت اصلی مذاکرات بین استارتاپ و سرمایه‌گذار، به طراحی تفاهم‌نامه‌ی سهام‌داری و طراحی سهام ممتاز، اختصاص دارد.

برای اینکه طرفین، یعنی استارتاپ و سرمایه‌گذار، بتوانند در این مذاکرات، منافع خود و طرف مقابل را بیشینه کنند و مذاکره‌ای برد_برد شکل بگیرد، لازم است هر دو طرف با مباحث مرتبط، از جمله؛ ویژگی‌های سهام ممتاز، انواع مختلف روش‌های تأمین مالی و روش‌های خروج از استارتاپ، آشنا باشند.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدرضا فرحی

محمدرضا فرحی، در سال 1383 برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه صنعتی شریف شد. وی پس از آن تحصیلات خود را در رشته اقتصاد در مدرسه اقتصاد تولوز فرانسه و در رشته فایننس در دانشکده تحصیلات تکمیلی اقتصاد بارسلونا ادامه داد.

سه سال پیش پس از بازگشت به ایران، ایشان به عنوان مشاور معاون وزیر راه و مشاور رییس هیأت مدیره بیمه البرز فعالیتِ کاری خود را آغاز کرد و در ادامه به عنوان مدیر مالی، به شرکت سرمایه‌گذاریِ رهنما پیوست. وی تجربه گرانقدر ارزش‌گذاری و تعیین برنامه سرمایه‌گذاری، طراحی برنامه اعطای سهام به پرسنل، کمک به اداره بهینه هیأت مدیره و تعیین شاخص‌های کلیدی رشد، طراحی مدل درآمدی و غیره را در ده‌ها استارتاپ دارد.

آقای فرحی در سال 1395 استارتاپ بیمه بازار را پایه‌گذاری کرد، و اکنون رییس هیأت مدیره در این شرکت است. ایشان همچنین به صورت ماهانه‌ با همراهی سازمان بورس و انجمن سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایران، کارگاه‌های مختلفی مانند ارزش‌گذاری، مذاکره سرمایه گذار - استارتاپ، Stock Option و غیره برای مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی برگزار می‌کند.

کانال تلگرامی مدرس

صفحه لینکدین مدرس

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سعید هدیه لو 1400-11-04
با سلام و احترام دوره بسیار پرباری است، محتوای غنی ای دارد، پروژه ها واقعا مفید و کاربردی هستند و باعث افزایش یادگیری و توانایی دانشجوی دوره در تسلط بر مطلب می شوند. ممنون از استادی فرحی عزیز و پلتفرم عالی مکتبخونه
سید شاهین حسینی 1401-02-05
سلام و احترام با تشکر با فرمایش دوستمان که گفتند: "توضیحات کافی نبود و نوع تمرینها مطابق با نوع مطالب ارائه شده نیست. در ویدیوها توضیحات کلی داده می شود و حل مساله ها به عهده خودمان است. توضیحات کمی ثقیل هستند." موافقم.
زهرا صادقی نیک پی 1400-02-14
توضیحات کافی نبود و نوع تمرینها مطابق با نوع مطالب ارائه شده نیست. در ویدیوها توضیحات کلی داده می شود و حل مساله ها به عهده خودمان است. توضیحات کمی ثقیل هستند.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 46 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام