×
ribbon

تلفظ‌های چالش‌برانگیز انگلیسی با لهجه آمریکایی

تلفظ در زبان انگلیسی از آن چیزی که به نظر می‌رسد سخت‌تر است. در حقیقت یکی از دشوارترین چالش‌هایی که یک زبان‌آموز با آن مواجه خواهد شد نحوه تلفظ کلمه است. تلفظ با تاکید متفاوت ... ادامه

ارائه دهنده:  University of California, Irvine  University of California, Irvine
مدرس دوره:
جمعی از اساتید UCI
5 (2 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  37 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره تلفظ‌های چالش‌برانگیز انگلیسی با لهجه آمریکایی

حروف بی‌صدای چالش‌برانگیز
  مرور پیش آزمون
"03:41  
  مرور حروف بی‌صدا
"05:58  
  حروف بی‌صدا دوتایی چالش‌برانگیز- 1
"09:58  
  حروف بی‌صدا دوتایی چالش‌برانگیز- 2
"10:12  
  تمرین حروف بی‌صدا دوتایی
"05:29  
  Final Consonants and Consonant Clusters
"07:47  
  Final Consonants Practice
"06:25  
  تکنیک سایه در مکالمه
"04:36  
  نکات تلفظ
"05:27  
حروف صدادار چالش‌برانگیز
  مرور پیش آزمون حروف صدا‌دار
"05:15  
  مرور حروف صدا‌دار
"03:58  
  Tricky Vowel Contrasts Part 1
"07:58  
  Tricky Vowel Contrasts Part 2
"06:32  
  Tricky Vowel Pairs Practice
"07:07  
  حروف صدا‌دار بی‌استرس
"06:11  
  تمرین حروف صدا‌دار بی‌استرس
"05:18  
  تکنیک سایه در مکالمه
"03:34  
  نکات تلفظ
"05:45  
آهنگ تلفظ انگلیسی با لهجه آمریکایی
  آهنگ در انگلیسی چیست؟
"04:31  
  سیلابس و استرس کلمه
"06:24  
  تمرین سیلابس و استرس کلمه
"04:59  
  افت و خیز صدا
"08:35  
  تمرین افت و خیز صدا
"08:32  
  آموزش Linking in Connected Speech
"08:18  
  Linking Connected Speech Practice
"06:19  
  کلمات کاهش یافته
"06:44  
  تمرین کلمات کاهش یافته
"04:35  
  تکنیک سایه در مکالمه
"02:44  
  نکات تلفظ
"06:25  
کلماتی که به s و ed ختم می‌شوند
  کلماتی که به s و ed ختم می‌شوند
"07:43  
  تمرین کلماتی که به s و ed ختم می‌شود
"05:34  
  تعدادی از کلمات چالش‌برانگیز
"06:38  
  تمرین تعدادی از کلمات چالش‌برانگیز
"06:25  
  عبارات پیوند مشترک
"06:06  
  تمرین عبارات پیوند مشترک
"04:46  
  تکنیک سایه در مکالمه
"03:31  
  نکات تلفظ
"05:39  

درباره دوره

تلفظ در زبان انگلیسی از آن چیزی که به نظر می‌رسد سخت‌تر است. در حقیقت یکی از دشوارترین چالش‌هایی که یک زبان‌آموز با آن مواجه خواهد شد نحوه تلفظ کلمه است. تلفظ با تاکید متفاوت روی حروف می‌تواند به راحتی نقش کلمه و کاربرد آن را تغییر ‌دهد. اما آیا تنها به خاطر تلفظ‌های چالش‌ برانگیز باید ناامید شد؟ بدون شک خیر!

 

برای هر مشکلی یک راه‌حل وجود دارد که با تمرین مداوم می‌توان از آن عبور کرد. بدیهی است که این مشکل هم از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این مسیر یادگیری زبان انگلیسی یک مسیر پر فراز و نشیب است که نباید با ظهور اولین مشکل از ادامه راه منصرف شد. شما برای طی کردن این مسیر در ابتدا باید یک هدف را مشخص کنید. این هدف، تمام انگیزه و انرژی که شما برای موفقیت نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. تنها کافی است که تا آخر مسیر به آن متعهد باشید.

 

یکی از مواردی که در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی معمولا کمتر به آن توجه ‌می‌شود، نحوه بیان کلمه‌ها و آهنگ جمله است. اهمیت تلفظ‌های چالش برانگیز آمریکایی در برقراری ارتباط با یک انگلیسی‌زبان بسیار مشهود است. در حقیقت استفاده اشتباه از استرس یا تکیه در کلمات (word stress) به احتمال زیاد باعث سوءتفاهم خواهد شد. به یاد داشته باشید که شما با قرار دادن استرس بر یک کلمه اشتباه ممکن است معنی کل جمله را تغییر دهید. از آن گذشته لحظه‌ای را تصور کنید که «p» را «b» یا «t» را «d» تلفظ کنید یا به جای تلفظ مصوت کشیده، آن را به شکل مصوتی کوتاه تلفظ کنید و معنی کلمه را به کل تغییر دهید. 

 

از آن گذشته بعضی از کلمه‌ها در جمله‌ها ضعیف و کوتاه تلفظ می‌شوند. در واقع بدون درک ‌این تفاوت‌ها نمی‌توانیم هنگام گفتارمعنی درست جمله‌ها را درک کنیم. اما نگران نباشید همانطور که اشاره شد این مشکل با یک آموزش درست و تمرین منظم قابل حل است. به همین دلیل یک دوره اختصاصی تنها و تنها برای تلفظ‌های چالش برانگیز آمریکایی طراحی شده است که به شما در حل این مشکل کمک خواهد کرد. در این دوره شما قرار است تلفظ‌های چالشی انگلیسی (به خصوص در لهجه‌ آمریکایی) را یاد بگیرید. صداهای مختلفی را که ممکن است گیج‌کننده باشند را تمرین کنید و همچنین با حروف صامت و مصوت آشنا شوید.

 

علاوه بر این قرار است با موسیقی خاص جمله‌های انگلیسی آشنا شوید. به عنوان مثال شما یاد خواهید گرفت که در کجای جمله صدای خود را بالا و در کدام بخش از آن صدای خود را پایین بیاورید. از همه مهم‌تر قرار است که استرس و نحوه ارتباط صداها و کلمه‌ها را آموزش ببینید. 

درباره استاد

جمعی از اساتید UCI

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
محمدباقر سلیمی 1400-04-25
ذهنیت خوبی می‌ده. الحمدلله و متشکرم از دست‌اندرکاران
محمد حسین نوروزی 1399-11-21
This course was excellent and practical. Thank you so much. ⚘⚘

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

دوره تلفظ‌های چالش ‌برانگیز انگلیسی از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

 

·        حروف بی‌صدای چالش‌برانگیز

 در این بخش شما به بررسی حروف صامت (حروفی که درهنگام تلفظشان حرکت هوا در تارهای صوتی مسدود می‌شود) می‌پردازید. پس از شرکت در یک کوییز با فهمیدن اینکه کدام حروف صامت برای شما مشکل هستند کار خود را شروع می‌کنید. چند جفت صدا را که ممکن است گیج‌کننده باشند تمرین می‌کنید و با چند ترفند، نحوه تشخیص دادن آن‌ها از یکدیگر را یاد خواهید گرفت.

 

·        حروف صدادار چالش‌برانگیز

در این بخش شما به بررسی حروف مصوت (حروفی در اثر حرکت آزادانه هوا در تارهای صوتی تولید می‌شوند) می‌پردازید. حروف مصوت در یادگیری تلفظ‌های چالش برانگیز از حروف صامت مهم‌تر هستند. در حقیقت این حروف صدادار هستند که باعث فهم بهتر جمله‌ها و کلمه‌ها می‌شوند. 

 

·        آهنگ تلفظ انگلیسی با لهجه آمریکایی

در این بخش با ریتم و موسیقی جمله‌های انگلیسی آشنا خواهید شد. استرس کلمه‌ها و کلمه‌ای که در جمله  مورد تاکید قرار می‌گیرد را یاد خواهید گرفت.

 

·        سایر نکات چالشی

در بخش آخر به چند نکته مفید در تلفظ‌های چالش برانگیز آمریکایی پرداخته می‌شود. چگونگی تلفظ S و ed که از نظر دستور زبان اهمیت دارند را یاد خواهید گرفت. نحوه تلفظ اعداد آموزش داده می‌شود که از پیش آمدن سوتفاهم جلوگیری شود و در آخر به بررسی تلفظ کلمات «can» و «can’t»، «gonna» و «going to»، «shoulda» و «should have» و «want to» و «wanna» پرداخته خواهد شد.

 

به جرات می‌توان گفت که به نحوه صحیح بیان کلمه‌ها و جمله‌های انگلیسی بی‌توجهی شده‌است. به همین دلیل زبان‌آموز پس از پایان یادگیری زبان انگلیسی در برقراری ارتباط واضح و بدون مشکل در اغلب موارد به مشکل برمی‌خورد. از آنجایی که بیان صحیح کلمه‌ها و جمله‌ها منجر به یک ارتباط موثر و واضح خواهد شد این دوره برای تمام زبان‌آموزان مفید است.

 

تمامی این مواردی که ذکر شد به شما کمک می‌کنند که واضح صحبت کنید و منظور خود را بدون هیچ مشکلی منتقل کنید. فراموش نکنید که در هر زمینه‌ای، اولین گام، برقراری صحیح و واضح ارتباط است. ترس از تلفظ‌های چالش برانگیز آمریکایی و بیان اشتباه و در نتیجه فهمیده نشدن در مرحله اول باعث کاهش اعتماد به نفس شما می‌شود که در ادامه باعث شکل نگرفتن یک ارتباط موثر خواهد شد. اما در پایان این دوره آموزشی شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سایر افراد صحبت‌های شما را درک خواهند کرد. در حقیقت با اعتماد به نفس کافی و خیالی آسوده جمله‌های خود را بیان خواهید کرد. هدف این دوره این است که به شما کمک کند، کلمه‌ها و جمله‌ها را به گونه‌ای تلفظ کنید که برای سایر افراد قابل فهم و درک باشد.

poster
  
برگزار کننده:  University of California, Irvine
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  37 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)