آموزش مدیریت ایمنی فرآیند (PSM)

دوره‌ مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) بر اساس الگوی CCPS مکتب‌پلاس، در قالب قرارداد همکاری با دانشگاه صنعتی شریف و با بهره‌گیری از دانش و تجربه دکتر بهمن عبدالحمیدزاده، برگزار می‌شود. در حال حاضر میزان اشتیاق ... ادامه

گواهینامه
4.5 (50 رای)
694 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
بهمن عبدالحمیدزاده
داود رشتچیان

بهمن عبدالحمیدزاده

+ 1 مدرس دیگر

محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

محتوای دوره

6 فصل 31 جلسه 8 ساعت ویدیو
فصل اول: روند تکامل، دامنه کاربرد و مروری بر مدل‌های موجود
فصل دوم:‌ مرور بندهای ستون تعهد به ایمنی فرآیند
فصل سوم: مرور بندهای ستون درک خطر و ریسک
فصل چهارم: مرور بندهای ستون مدیریت ریسک
فصل پنجم: مرور بندهای ستون یادگیری از تجربیات
فصل ششم: شرح مراحل استقرار و ارتباط بندها

پیش‌نیاز‌ها

برای این‌که علم‌آموزان دوره بتوانند بیشترین بهره‌مندی را از مطالب ارائه شده در این دوره داشته باشند، بهتر است که علم‌آموزان این دوره آشنایی پایه با اصول ایمنی فرآیند و ساختار صنایع فرآیندی داشته باشند.

درباره دوره

دوره‌ مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) بر اساس الگوی CCPS مکتب‌پلاس، در قالب قرارداد همکاری با دانشگاه صنعتی شریف و با بهره‌گیری از دانش و تجربه دکتر بهمن عبدالحمیدزاده، برگزار می‌شود. در حال حاضر میزان اشتیاق در صنعت کشور به پیاده‌سازی این مدل همسنگ میزان اطلاعات و آشنایی با جزئیات آن نیست. لذا این عدم آشنایی، بعضا مانع استقرار صحیح بندهای این مدل مدیریتی می‌شود. در این دوره‌ی آموزشی با بهره‌گیری از امکانات آموزش آنلاین، سعی شده است جایگاه، پیشینه و حیطه‌ی کاریرد مدل CCPS برای استقرار PSM تشریح شود. در فصول این مجموعه آموزشی به شرح و تفسیر بندهای 20 گانه این مدل پرداخته شده و همچنین در انتها، مراحل استقرار به صورت گام به گام شرح داده شده است.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

4.5

از مجموع 50 امتیاز

12 نظر

1 سال پیش

 با سلام و قبولی طاعات و عبادات انگیزه بنده از گذراندن دوره استفاده و بهره گیری از تجارب ارزشمند جناب اقای دکتر بوده است . انتظار داریم دوره های تخصصی تر ایمنی فرایند نیز در برنامه اموزشی اقای دکتر قرار گیرد . سیستم تهیه و ضبط  فیلمها نیز در جای خود کامل و جامع بوده است . پیشنهاد میکنم در دوره تخصصی psm ازمون نهایی به صورت مصاحبه حضوری یا انلاین باشد . خیلی از شما جناب اقای استاد  عبدالحمید زاده و استاد ارجمند

روح اله رحیمی پور

روح اله رحیمی پور

2 سال پیش

بسیار دوره ارزشمند و با کیفیتی است. از اساتید گرامی و دست اندرکاران تهیه این مجموعه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

کامیار کافی

کامیار کافی

2 سال پیش

با عرض سلام و احترام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان تیم مکتب خونه که این دوره ها را برگزار میکنند و تشکر و سپاس فراوان از جناب آقای دکتر عبدالحمید زاده بابت تدریس عالی و روان ایشان

پیمان یداللهی

پیمان یداللهی

2 سال پیش

جناب دکتر ، از شما بخاطر برگزاری چنین دوره هایی کمال تشکر را دارم. تلمذ در حضور شما باعث افتخار و مباهات است . امیدوارم شاهد برگزاری از این دست دوره های کاربردی با تدریس شیوای شما باشیم. آرزوی سلامتی و تندرستی و موفقیت در تمام مراحل حرفه ای و شخصی را برای شما استاد توانمند دارم.

اسماعیل سخی

اسماعیل سخی

3 سال پیش

با سلام و احترام خسته نباشد عرض میکنم به تیم مکتب خونه و همچنین دکتر عبدالحمید زاده. با توضیحات واضح,جامع و کامل دکترعبدالحمید زاده ,پیاده سازی PSM در محیط های صنعتی راحت تر می شود.به امید برگزاری دوره های همانند hazop با تشکر مهرداد

مهرداد اینانلو

مهرداد اینانلو

3 سال پیش

با سلام و خسته نباشید خدمت تیم مکتب خونه،از استاد عبدالحمیدزاده آموزش تو زمینه های ریسک و ارزیابی ریسک و نیز استفاده کنید،با تشکر

ساسان زوله

ساسان زوله

نظرات بیشتر

گواهینامه

آموزش مدیریت ایمنی فرآیند (PSM)

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش نرم‌افزار اسپن هایسیس

مدرس: حسین وفایی زنوز

1,338 دانشجو
3.5 (71)
گواهینامه
30٪
579,000 405,300 تومانء
آموزش نرم افزار اسپن پلاس (ASPEN PLUS)
904 دانشجو
3.8 (30)
گواهینامه
30٪
1,249,000 874,300 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,072 دانشجو
4.3 (5,913)
گواهینامه
30٪
1,359,000 951,300 تومانء
فنون مذاکره
دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف

مدرس: محمدرضا شعبانعلی

42,324 دانشجو
4.7 (337)
رایگان

درباره استاد

بهمن عبدالحمیدزاده
بهمن عبدالحمیدزاده
1 دوره
694 دانشجو

دکتر بهمن عبدالحمیدزاده دانش آموخته‌ی دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف هستند که هم اکنون به عنوان مدیر پروژه‌های مرکز طراحی فرآیند، ایمنی و کاهش ضایعات (CPSL) دانشگاه صنعتی شریف در حال ارائه خدمات مشاوره به صنایع گوناگون در حیطه ایمنی فرآیند و مدیریت ریسک می‌باشند. ایشان سال‌ها تجربه تدریس و تحقیق در زمینه مباحث مرتبط با ایمنی فرآیند در داخل و خارج از کشور را دارند. دکتر عبدالحمیدزاده تجربیات خود از حضور در دوره‌های آموزشی OSHA در زمینه PSM در آمریکا و نیز تجربیات حاصل از ممیزی و استقرار PSM در صنایع گوناگون را در این دوره به اشتراک گذاشته است.

اطلاعات بیشتر

داود رشتچیان
داود رشتچیان
1 دوره
694 دانشجو

دکتر داوود رشتچیان، از اساتید برتر مهندسی ایمنی و مهندسی فرایند دانشگاه صنعتی شریف هستند. استاد رشتچبان  ابتدا تحصیلات خود را در رشته شیمی در این دانشگاه گذرانده و کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مهندسی فرایند در کشور انگلستان ادامه داد. دکتر رشتچیان، استاد اخلاق‌مدار و تیزبین دانشگاه صنعتی شریف با  40 سال سابقه کار علمی و پژوهشی در زمینه مهندسی ایمنی، مرکز طراحی فرایند، ایمنی و کاهش ضایعات را نیز در سال 1378 در دانشگاه صنعتی شریف تاسیس کرده‌است. این مرکز امروزه به (CPSL) معروف شده‌است. مرکزی که با هدف آموزش، پژوهش و ارتباط با صنعت در زمینه ایمنی، محیط زیست و بهداشت و به ویژه مهندسی ایمنی فعالیت کرده‌است. استاد رشتچیان را می‌توان یکی از موثرترین اساتید حوزه HSE نیز دانست. دکتر رشتچیان همچنین 17 سال سابقه مشاوره در زمینه ایمنی و صنعت را در کارنامه کاری خود دارد که بیشتر متمرکز در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده‌است. ایشان همچنین از برگزارکنندگان همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE در ده ساله اخیر بوده‌اند.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟

خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟

بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟

برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟

خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

صفحات پربازدید