مسائل حقوقی بازار سرمایه و جرایم بورسی

poster
پیش‌نمایش دوره

در شرایطی در سال‌های اخیر، باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود، بسیاری از افراد تمایل به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مطمئن و کسب سود مناسب به کمک این بازارها را دارند، به دلیل بروز مشکلات و سو ... ادامه

مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:28 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

محتوای این دوره به صورتی تهیه شده است که افراد برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ پیش‌نیاز به خصوصی از جمله آموزش بازار سرمایه نداشته باشند. به همین جهت افراد با داشتن آشنایی کلی با موضوعات پیرامون بازارهای مالی و بورس می‌توانند بیشترین استفاده را از این دوره داشته باشند

سرفصل‌های دوره مسائل حقوقی بازار سرمایه و جرایم بورسی

مسائل حقوقی بازار سرمایه و جرایم بورسی

درباره دوره

در شرایطی در سال‌های اخیر، باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود، بسیاری از افراد تمایل به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مطمئن و کسب سود مناسب به کمک این بازارها را دارند، به دلیل بروز مشکلات و سو تفاهم‌های مختلف، شاهد بروز جرائم بورسی و مشکلات مختلفی در بازار سرمایه بوده‌ایم. بیشتر این مشکلات به دلیل سوءاستفاده مجرمان از خلاء‌های قانونی و به دنبال آن به خطر انداختن سرمایه‌های مردم است. به همین دلیل یکی از الزاماتی که هر فرد پیش از حضور در بازارهای مالی و بورس باید آن را رعایت کند، آشنایی با آموزش حقوق بازار سرمایه و شناخت جرائم بورسی مختلف است. به کمک این آموزش‌ها و با تسلط به این مفاهیم، افراد می‌توانند با اطمینانی بیشتر اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند و ریسک کمتری را در این سرمایه‌گذاری متحمل شوند.

پیچیدگی مسائل حقوقی بازارهای مالی به‌اندازه‌ای است که همواره شاهد این مسئله هستیم که بسیاری از افرادی که بدون گذراندن آموزش‌های حقوقی اقدام به معامله‌گری در بورس می‌کنند متحمل ضررهای هنگفتی شده‌اند. علاوه بر این عدم اطلاع از الزام‌های قانونی موجود در بازارهای مالی راه را برای مجرمین و کلاهبرداران هموار و افراد را با شکست‌های مالی جبران‌ناپذیری مواجه می‌کند.

دوره آموزش مسائل حقوقی بازار سرمایه و جرائم بورسی ضمن آموزش موضوعات مربوط به دعوای حقوقی در بازار سرمایه، به موضوعات متعددی همچون جرائم حقوقی و حقوق بورسی نیز می‌پردازد. افراد با شرکت در این دوره کوتاه می‌توانند به‌سادگی با مسائل بسیار مهمی آشنا شوند که از بروز مشکلات بسیار بزرگ‌تری جلوگیری می‌کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رشدیافته‌ترین جوامع، قانون‌مدارترین آنها است. قانون‌مداری و قانون‌گرایی از اولین روزهای حیات بشر، همواره موردتوجه بشر بوده است و  وجود قانون برای برقراری نظم و عدالت میان نظام‌های انسانی، اصلی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود. بازار سرمایه نیز از این اصل مستثنی نیست. آشنایی با مسائل حقوقی بازار سرمایه از الزاماتی است که تمامی فعالین این بازارهای مالی از جمله بورس، بورس کالا و بورس اوراق بهادار می‌بایست با آنها آشنایی داشته باشند، تا علاوه بر حراست از حقوق و سرمایه خود، دچار جرم‌های ناخواسته یا مشکلات قضایی نشوند.

به‌واسطه همین مسائل مطرح شده می‌توان این‌طور بیان کرد که اصلی‌ترین هدف این دوره آشنایی علاقه‌مندان و فعالین بازارهای مالی با الزامات حقوقی موجود در بازارهای مالی و کمک به افراد به‌منظور آموزش حقوق بازار سرمایه و جرائم موجود در این فضا است.

از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این دوره می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • جرم‌شناسی بازار سرمایه ویژهٔ سهام‌دار خرد
  • مراجع حقوقی رسیدگی به شکایات سهام‌داران
  • مسائل حقوقی مابین سهام‌دار خرد و سازمان بورس و اوراق بهادار
  • مسائل حقوقی مابین سهام‌دار خرد و شرکت کارگزاری
  • مسائل حقوقی مابین سهام‌دار خرد و شرکت سهامی
  • صلاحیت و اختیارات ناظر در بازار سرمایه
  • راهکارهای حقوقی افزایش نقدشوندگی در بازار
  • مقررات مجامع
  • مسائل انحصار وراث سهام

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمید اسدی

دکتر حمید اسدی حقوقدان و متخصص حقوقی بازار سرمایه و مشاور حقوقی سابق سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

مخاطب دوره آموزش مسائل حقوقی بازار سرمایه و جرائم بورسی چه کسانی هستند؟

باتوجه‌به مباحث مطرح شده در این دوره، همه فعالین بازارهای مالی و بورس می‌توانند در این دوره شرکت کنند و با استفاده از آموزش‌های ارائه شده اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهند. گروه‌ها و افرادی که به طور مشخص می‌توانند بیشترین استفاده را از این دوره داشته باشند شامل موارد زیر است:

  • عموم فعالان و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه
  • مشاورین مالی و سرمایه‌گذاری
  • دانشجویان حقوق، اقتصاد، مالی و حسابداری
  • پژوهشگران مباحث حقوقی بازار سرمایه
  • مدیران و کارشناسان نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری.

منابع و الزامات دوره آموزش مسائل حقوقی بازار سرمایه و جرائم بورسی چیست؟

منابع مورداستفاده در این دوره جزوه استاد درس به‌علاوه منابع رایج و بین‌المللی موجود در زمینه مسائل حقوقی بازار سرمایه بوده است.

استاد این دوره آقای دکتر حمید اسدی، از برجسته‌ترین اساتید فعال در حوزه مسائل حقوقی بازارهای مالی هستند و قطعاً استفاده از آموزش‌های ایشان کمک بسیار بزرگی در زمینه آموزش‌ مسائل حقوقی بورس به افراد خواهد کرد.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  پیشگامان دنیای مالی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:28 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)