×
ribbon

نقش بورس کالا در کشف قیمت بهینه

بازار بورس یکی از مطمئن‎ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه افراد است. داشتن آگاهی کافی برای حضور در بازار سرمایه یکی از الزاماتی است که بسیاری از افراد نسبت به آن توجه کافی نشان ... ادامه

ارائه دهنده:  پیشگامان دنیای مالی  پیشگامان دنیای مالی
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:38 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

برای شرکت در این دوره به پیش‌نیاز به خصوصی نیاز نداریم اما شرکت‌کنندگان بهتر است با مفاهیم اولیه مربوط به بورس آشنایی داشته باشند.

سرفصل‌های دوره نقش بورس کالا در کشف قیمت بهینه

نقش بورس کالا در کشف قیمت بهینه

درباره دوره

بازار بورس یکی از مطمئن‎ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه افراد است. داشتن آگاهی کافی برای حضور در بازار سرمایه یکی از الزاماتی است که بسیاری از افراد نسبت به آن توجه کافی نشان نداده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد که بدون توجه به این نکته مهم وارد بازار بورس و معاملات می‌شوند با شکست مواجه می‌شوند.

در دوره آموزش نقش بورس کالا در کشف قیمت بهینه به آموزش این موضوع به‌صورت کامل به مخاطبان پرداخته شده است. در این دوره به موضوعاتی در رابطه‌با بازار معاملات بورس، اوراق بهادار، قیمت کالاها در بورس کالا و ابعاد مختلف موضوع نقش بورس کالا در قیمت بهینه پرداخته شده است.

هدف از برگزاری دوره آموزش نقش بورس کالا در قیمت بهینه آموزش همه ابعاد این موضوع به شرکت‌کنندگان است. موضوعاتی همچون آشنایی با نقشه بورس کالا، آشنایی با مفاهیم مختلف بورسی، بررسی نمودار بورس کالا و شناخت مفاهیم مربوط به قیمت بورس کالا در این دوره به طور همه‌جانبه مورد بررسی قرار گرفته است و شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از این دوره به این موضوعات تسلط پیدا کنند.

امروز که یک دهه از شروع فعالیت بورس کالای ایران می‌گذرد، بورس کالای ایران یکی از وجوه مهم اقتصاد در کشور به‌حساب می‌آید. از جمله اقدامات مثبتی که به‌واسطه حضور بورس کالا به آن دست پیدا شده است می‌توان به کشف واقعی قیمت‌ها، شفافیت در آمارها و توزیع و تخصیص بهینه مواد اولیه اشاره کرد. علاوه بر این موارد، بورس کالا در تنظیم بازارهای گوناگون بسیار تأثیرگذار است و شفافیت خوبی را در خصوص معاملات به وجود آورده است. اهمیت وجود شفافیت علاوه بر مواردی همچون ثبات در بازار و جلوگیری از فسادهای ناشی از عدم شفافیت، به آرامش و ثبات اقتصادی نیز مربوط می‌شود. طبق نظر کارشناسان اقتصادی به هر میزان شفافیت و سلامت اقتصادی افزایش یابد، آرامش و ثبات اقتصادی نیز ایجاد و زمینه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت.

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه عرضه کالا در بورس، امکان ارائه قیمت کالاها در بورس کالا و ایجاد فضای رقابتی و پویا در بازار بوده است. این موضوع به افزایش کیفیت محصولات و کالاها منجر خواهد شد.

بورس و بورس کالا، از ارکان اساسی در شفاف‌سازی اقتصادی هستند. طبق نظر کارشناسان اقتصادی، عدم وجود بازاری سازمان‌یافته به‌منظور تقابل آزاد عرضه و تقاضای کالا، سبب شد بورس فلزات در سال ۱۳۸۲ و بورس کشاورزی در سال ۱۳۸۳ تأسیس شود. این بورس با اهدافی همچون جلوگیری از نوسانات کاذب قیمت محصولات ناشی از ارتباط نامناسب میان عرضه و تقاضا، مدیریت ریسک و کنترل نوسانات آتی قیمت، اجرای یک نظام قیمت‌گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار، ایجاد یک سیستم اجرایی و ناظر بر حسن انجام تعهدات طرفین معامله، پیاده‌سازی یک سیستم جمع‌آوری و پردازش و تحلیل اطلاعات و آمار تولید، واردات، صادرات و مصرف در جهت اطلاع‌رسانی به بازار و تصمیم‌گیری مطلوب، هماهنگی میان بخش‌های تولیدی و بازرگانی در زمینه واردات، صادرات و بازار مصرف شکل گرفت و همچنین با تجمیع بورس‌های فوق‌الذکر در راستای ورود کالاهای گروه محصولات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، در سال ۱۳۸۶ شرکت بورس کالای ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

مخاطبین دوره:

موضوعاتی که در این دوره برای آموزش در نظر گرفته شده است به نحوی انتخاب شده است که شرکت‌کنندگان بتوانند با استفاده از این دوره به سطح بالاتری از آشنایی با مفاهیم بورسی و اطلاعات مربوط به حضور در بورس دست پیدا کنند. مباحث این دوره به‌منظور آموزش به همه علاقه‌مندان تهیه شده است اما به طور مشخص این دوره به‌منظور آموزش به گروه‌های زیر تهیه شده است:

  • فعالان و معامله گران بازارهای مالی
  • مدیران و کارشناسان نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری
  • دانشجویان اقتصاد،مالی،حسابداری و…
  • صاحبان صنایع، عمده‌فروشان و…
  • فعالان حوزه صادرات و واردات
  • مشاوران مالی و سرمایه‌گذاری
  • پژوهشگران حوزه اقتصاد، مالی و سرمایه‌گذاری

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher سیدجواد جهرمی

سید جواد جهرمی دارای مدرک دکتری مدیریت مالی بوده و از سوابق ایشان می‌توان به معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران و و شورای سیاست‌گذاری نشست های تخصصی مدل‌های اجرایی توسعه بازارهای کالایی ایران اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

منابع و الزامات دوره:

منابعی که در آموزش این دوره مورداستفاده قرار گرفته است شامل منابع رایجی است که در معتبرترین مؤسسات استفاده شده است. علاوه بر این منابع، اصلی‌ترین منبع مورداستفاده در این دوره جزوه استاد درس بوده است که از سال‌ها، کسب تجربه در این زمینه‌ها بدست آمده است.

برگزارکننده:

دوره توسط گروه پیش‌گامان دنیای مالی تهیه شده است و مکتب‌خونه اقدام به انتشار این دوره نموده است.

سرفصل‌های دوره:

مباحث این دوره در قالب یک سرفصل کلی و در مدت‌زمان حدود 100 دقیقه ارائه شده است.

poster
  
برگزار کننده:  پیشگامان دنیای مالی
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:38 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)