نکات پایتون و حل مسائل الگوریتمی (لایو کدینگ)

زبان پایتون قابلیت پشتیبانی از پارادایم‌های مختلف برنامه‌نویسی را دارد. همین کاربرد گسترده آن باعث می‌شود که بتوانید همواره در پی آموزش نکات کاربردی و کمتر شناخته‌شده این زبان باشید. در این برنامه قصد داریم ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4 (7 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره نکات پایتون و حل مسائل الگوریتمی (لایو کدینگ)

مرور نکات پایتون و حل چند مساله الگوریتمی (لایو کدینگ)
  مرور نکات پایتون و حل چند مساله الگوریتمی (لایو کدینگ)
"173:12  

درباره دوره

زبان پایتون قابلیت پشتیبانی از پارادایم‌های مختلف برنامه‌نویسی را دارد. همین کاربرد گسترده آن باعث می‌شود که بتوانید همواره در پی آموزش نکات کاربردی و کمتر شناخته‌شده این زبان باشید. در این برنامه قصد داریم سراغ چند تا از مسئله های سایت leetcode رفته و آن‌ها را به صورت لایوکدینگ (زنده) و نه براساس یک روند خاص و برنامه‌ریزی شده  به شکل الگوریتمی حل کنیم.

در مورد سایت leetcode لازم است بدانید که این سایت سوالات مصاحبه‌های شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، آمازون، فیس‌بوک و غیره را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید سوالات را ببینید، پاسخ دهید و امتیازات خود را جمع بزنید. علاوه بر این سایت، سایت‌های دیگری مانند quera.ir هم وجود دارد که می‌توانید مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را در آن‌ها به چالش بکشید.

در این آموزش سه ساعته قصد داریم با بررسی چند مسئله تصادفی از سایت leetcode به مرور نکات پایتون بپردازیم و الگوریتم های حل مسئله را در آن‌ها بیابیم. از آنجایی که برای مسائل کامپیوتری چندین راه‌حل مختلف وجود دارد، سعی می‌کنیم در طول حل مسئله عامدانه ارورهایی را به وجود آوریم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

در این لایو کدینگ قصد ارائه هیچ‌گونه محتوای آموزشی متمرکز و از قبل برنامه‌ریزی‌شده را نداریم؛ بلکه می‌خواهیم با نوشتن الگوریتم برای مسائل مصاحبه‌های برترین کشورهای جهان، نکات مهم پایتون را با هم مرور کنیم.

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان مرور نکات پایتون و حل مسئله های الگوریتمی چیست؟

هدف از طراحی این دوره آموزشی این است که با بررسی چند مسئله نسبتا ساده الگوریتمی از leetcode نکات کمتر شناخته شده پایتون را با هم مرور کنیم. همچنین قصد داریم در مسائل علوم کامپیوتر و بنچمارکی که در دنیای واقعی با آن روبه‌رو هستیم، بیشتر عمیق شویم.

بنابراین تلاش شده است مسائل ساده و در عین حال پرنکته‌ای انتخاب شود که ما را به بررسی عمیق و مطالعه بیشتر در مورد نکات غیرمعروف پایتون وادارد. یکی دیگر از اهداف طراحی این لایو کدینگ این است که در حل مسائل با باگ‌ها و ارورهای هرکدام از آن‌ها آشنا شویم و نحوه رفع و مقابله با آن‌ها را بیاموزیم.

دوره آموزش رایگان مرور نکات پایتون و حل مسئله های الگوریتمی مناسب چه کسانی است؟

دوره رایگان مرور نکات پایتون و حل مسئله های الگوریتمی برای آن دسته از علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی پایتون مناسب است که تا حد قابل قبولی به این زبان مسلط بوده و در پی یادگیری نکات بیشتر هستند. بنابراین اگر جزو افراد زیر هستید، از این لایو کدینگ می‌توانید نهایت استفاده را ببرید:

  • کسانی که آموخته‌های پایتون خود قانع نیستند
  • کسانی که دوست دارند نکات کمتر گفته شده در پایتون را فرا بگیرند
  • کسانی که به نوشتن الگوریتم های حل مسئله علاقه‌مندند
  • کسانی که از به چالش کشیدن مهارت‌های برنامه‌نویسی خود لذت می‌برند

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان مرور نکات پایتون و حل مسئله‌های الگوریتمی چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

همانطور که گفتیم این دوره آموزشی با هدف آموزش متمرکز و ساختاریافته طراحی نشده است. در این دوره قرار است مهارت‌های کلی شما در زبان پایتون ارتقا پیدا کند. به طور خلاصه بعد از مشاهده این لایو کدینگ شاهد افزایش مهارت خود در حل مسائل الگوریتمی و مهارت‌های حل باگ و ارور خود خواهید بود.

در قسمت‌های مختلف آن با استرینگ‌ها، استایل کد در پایتون، میوتبل، split/join، درخت‌ها، Max depth of N-ary tree، لیست‌های پیوندی، طراحی آن‌ها و سایر نکات ریز و در عین حال عمیق پایتون آشنا خواهید شد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher وحید نائینی

وحید نائینی فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان و تربیت مدرس است. پروژه آکادمیک و دانشجویی وحید شبیه‌سازی شکست استخوان بوده، ولی از آخرین شغل مرتبط با رشته‌اش، یعنی تدریس در دانشگاه آزاد، ‌چند سالی گذشته است. ایشان کار خود را در برنامه‌نویسی با پردازش تصاویر شروع کرد و در حال حاضر برنامه نویس بک اند است و از سال 1394 سابقهٔ تدریس ۳۰ دوره برنامه‌نویسی پایتون را در مجتمع فنی دارد. ایشان مسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهایی مثل C++، Python، Docker، SQL، Git و غیره است. نکته جالب توجه درباره وحید این است که او به زبان‌های غیر برنامه‌نویسی هم علاقه زیادی دارد و با زبان‌های روسی و اسپرانتو هم آشنایی دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
امید عبادی 1402-09-16
بعد از دوره مقدماتی و دوره درک برنامه نویسی استاد جادی اینو دیدم و برای من بسیار مفید بود .متشکرم
1402-05-14
این کار عالیه. برنامه نویس های مبتدی با شیوه کار برنامه نویسی حرفه ای بصورت زنده آشنا میشن. رویکرد حل مسئله، شیوه تفکر، الگوریتم و... ممنونم از مدرس گرامی و مکتب خونه و امیدوارم از این دست ویدئوها بیشتر قرار بدید.
1401-06-11
باحاله ادامه بدین
سید محمد امین سهیلی 1400-01-26
تلاشت قابل تحسینه.
1401-02-23
لایوکدینگ خوبه ولی وقتی به صورت تعاملی باشه. به نظرم بهتر بود که همین مباحث را تدریس میشد

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

ویژگی های متمایز دوره آموزش رایگان مرور نکات پایتون و حل مسائل الگوریتمی مکتب‌خونه چیست؟

این دوره آموزشی مانند سایر دوره‌های آموزشی پایتون نیست. درواقع شما با یک آموزش یک‌پارچه و ساختاریافته از زبان برنامه‌نویسی پایتون روبه‌رو نیستید. بلکه در این لایو کدینگ یاد می‌گیرید که چگونه الگوریتم های حل مسئله را بنویسید و ارورهای مختلف را رفع کنید. 

بهتر است هم‌زمان با مشاهده این برنامه آموزشی شما هم شروع به حل مسائل تعیین‌شده کنید. مسئله‌هایی که برای آن درنظر گرفته شده از سایت https://leetcode.com/ انتخاب شده است. نام این مسئله‌ها در زیر آورده شده است:

  • مسئله 799: To lower case
  • مسئله 344: Reverse string
  • مسئله 415: Add strings
  • مسئله 151: Reverse words in a string
  • مسئله 101: Symmetric tree
  • مسئله 124: Binary tree max path sum(DFS)
  • مسئله 1290: Convert binary numbers in a linked list to integer
  • مسئله 21: Mege two sorted lists

منابع، پیش نیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش رایگان مرور نکات پایتون و حل مسائل الگوریتمی چیست؟

دوره مرور نکات پایتون و حل مسئله های الگوریتمی به آموزش جامع پایتون و مبانی برنامه‌نویسی نمی‌پردازد. بنابراین لازم است ابتدا دوره‌های آموزش مقدماتی پایتون را بگذرانید و به خوبی با این زبان آشنایی داشته باشید.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)