آموزش هک رشد - مقدماتی

در این دوره آموزشی قرار است که شما تکنیک‌های هک رشد که توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک برای ایجاد رشد نمایی در فروش و درآمد خود استفاده می شود، را بیاموزید. "براد بیتسول"، کارشناس بازاریابی ... ادامه

برگزارکننده:  LinkedIn  LinkedIn
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:43 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:43 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با مفاهیم هک رشد

 آشنایی با آماده سازی کسب‌وکار برای رشد

 برنامه ریزی برای کسب‌وکار

 معرفی مطالعات موردی

سرفصل‌های دوره آموزش هک رشد - مقدماتی

آشنایی با اصول و قواعد هک رشد

در این فصل با اصول و مقدمات هک رشد و مفهوم آن آشنا خواهیم شد.

  هک رشد چیست؟
"03:29  
  هکرهای رشد بزرگ، چه ویژگی هایی دارند؟
"02:27  
  فرایندهای هک رشد
"01:42  
  قیف یا funnel چیست؟
"02:26  
توسعه یک برنامه رشد

در این فصل با نحوه تعیین یک برنامه مناسب برای رشد کسب و کار آشنا خواهیم شد.

  شناخت مشتری
"03:05  
  شناخت کامل محصول
"03:22  
  شناسایی نقاط قوت کلیدی
"01:57  
  راه‌اندازی سیستم‌های آنالیز و Tracking
"02:37  
آماده‌سازی کسب‌وکار برای رشد

شما برای رشد باید آمادگی لازم را کسب کنید، در این فصل با الزامات و ابزارهایی آشنا می شوید که شما آماده رشد می کند.

  یکپارچه کردن بازاریابی مجدد
"01:45  
  ایجاد یک تجربه کاربری عالی
"02:06  
  تخمین میزان تناسب محصول با بازار
"02:28  
  نفوذ در ذهن مشتری
"03:02  
  حفظ مشتری‌های کنونی
"03:29  
برنامه‌ریزی آزمون‌های هک رشد

برای رشد کسب و کار شما باید بتوانید به طور مداوم تست و آزمون انجام دهید. در این فصل شما یاد خواهید گرفت که چطور آزمون های شفافی را برنامه ریزی و اجرا کنید.

  A/B تست چیست؟
"02:52  
  هک رشد مبنی بر داده
"03:59  
  بررسی تست‌ها و آزمایش‌های شکست‌خورده
"04:11  
نحوه انتخاب هک رشد متناسب

در این فصل شما یاد می گیرید که چطور هک رشد مخصوص کسب و کار خود را توسعه دهید.

  پیداکردن فرصت‌ها
"03:57  
  متمرکز ماندن
"01:49  
  تحقیق و بررسی رقبا
"04:33  
ایجاد مخاطب

شما برای رشد نیاز به مخاطب و مشتری های بالقوه دارید. در این فصل یاد خواهید گرفت که این مخاطب ها را بشناسید و یا بسازید.

  شناسایی اینفلوئنسرهای کلیدی
"02:35  
  بررسی بازاریابی ویروسی
"03:07  
  رویکرد غیرمستقیم
"02:04  
  نگاهی به ابزارهای تحقیق
"04:27  
انگیزه‌دادن به مخاطب‌ها

شما باید بتوانید مشتری ها و کاربران خود را با انگیزه نگه دارید تا بتوانید به کمک موتور های رشد کسب و کار خود را روشن کنید.

  ایجاد استراتژی‌های ترغیب‌کننده
"04:06  
  ایجاد انحصار
"03:07  
  مشوق‌های اجتماعی رشد
"01:28  
ایجاد رشد

رشد ممکن از در برخی لحظات ایجاد شود. شما باید بتوانید این لحظات را شناسایی کنید و آنها را ایجاد کنید.

  پارتنرشیب و همکاری
"02:26  
  راه‌رفتن روی خط خاکستری
"02:40  
  یکپارچه‌سازی با API
"02:06  
مطالعه موردی استارتاپ‌های بزرگ دنیا

در این فصل مطالعات موردی مختلفی که توانسته اند به کمک هک رشد، رشد بسیار زیادی در کسب و کار خود ایجاد نمایند، را بررسی خواهیم کرد.

  معرفی مطالعات موردی
"00:53  
  Airbnb
"06:33  
  Tinder
"03:26  
  Square
"03:43  
  Jetblue
"01:54  
  Uber
"01:57  
بخش پایانی

در این فصل تمام مواردی که در بخش های قبل گفته شد را جمع بندی می‌کنیم.

  جمع‌بندی
"01:57  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در این دوره آموزشی قرار است که شما تکنیک‌های هک رشد که توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک برای ایجاد رشد نمایی در فروش و درآمد خود استفاده می شود، را بیاموزید.

"براد بیتسول"، کارشناس بازاریابی رشد و مربی برتر لینکدین، آخرین نکات و تکنیک‌های هک رشد مورد استفاده توسط کارآفرینان و استارت آپ‌های بزرگ دنیا را به شما به اشتراک می‌گذارد. رشد چشمگیر کسب و کار خود را با کمک این نکات کوتاه و کاربردی ایجاد کنید.

روش های جدیدی را برای انجام بازاریابی فیزیکی خلاقانه، ایجاد و استقرار لندینگ پیج ها، تبلیغات، دریافت ریفرال ها و ... بیاموزید. "برد" همچنین مثال های واقعی و عملی از تکنیک‌های هک رشدی که توسط برخی از شرکت‌ها اجرا شده است، را به شما توضیح خواهد داد. هر درس یک راه عملی برای افزایش رشد شما ارائه می‌دهد.

این روزها عبارت هک رشد را زیاد می‌شنویم. ممکن است با خودمان فکر کنیم که این نیز عبارتی است که افراد برای اینکه نشان دهند دانش بالایی دارند، بیان می‌کنند ولی در نهایت عبارتی کم اهمیت است. ولی این تفکر در مورد این عبارت اصلا صدق نمی‌کند. این روزها، هک رشد تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌های دنیای مارکتینگ شده است. اما هک رشد واقعا چیست؟

تعریف هک رشد به این شرح است:

هک رشد، یعنی فرآیند آزمایش و تجربه‌ی سریعِ شیوه‌های کارآمد رشد کسب‌و‌کار در حوزه‌های بازاریابی و توسعه‌ی محصول. هک رشد یا خلق رشد به مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و اقدامات معمول (و هم غیرمعمول!) بازاریابی گفته می‌شود که با هدف رشد دادن یک کسب‌وکار انجام می‌شوند.

خب این یعنی چه؟ هک رشد اولین بار توسط اقای "شان الیس" استفاده شد و منظور از آن رشد دادن محصول و کسب‌وکار است. که کسی که این وظیفه را به عهده خواهد داشت "هکر رشد" می نامند. البته هکر رشد جایگزینی برای تیم مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ نیست. بلکه عنوانی کاملاً متفاوت از مارکتر است. شان الیس در خلاصه‌ترین شکل، هکر رشد را اینگونه تعریف کرده است:

(هکر رشد کسی است که تمام فکر و ذکرش متوجه رشد کسب‌و‌کار است.)

هر تصمیمی که هکر رشد می‌گیرد در جهت رشد کسب‌وکار یا محصول است. هر استراتژی، هر تاکتیک و هر طرحی که او اجرا و پیاده‌سازی می‌کند، فقط و فقط باید در راستای خلق رشد باشد. درست است که تیم مارکتیگ هم به دنبال همین هدف هستند، اما قطعا نه به اندازه‌ی یک هکر رشد. تمام موقعیت شغلی یک هکر رشد، با رشد معنا پیدا می‌کند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Brad Batesole

بِرَد بِیتسُل یکی از افراد سرشناس بین‌المللی در حوزه تفکر بازاریابی است. برد تیم‌هایی را در شرکت‌های برتر از جمله  LinkedIn، LegalZoom، Lynda.com و TMZ رهبری کرده است. او یک کارآفرین، مشاور استارتاپی و متخصص بازاریابی رشد است. دوره‌های آموزشی بازاریابی وی در میان پربیننده‌ترین دوره‌های آنلاین در دنیا جای گرفته است.

برد بیش از 15 سال را در مسیر رشد بازاریابی، توسعه ‌کسب‌وکار و تبلیغات سپری کرده است. او پس از راه‌اندازی اولین کسب‌وکار موفق خود در سن 15 سالگی در مجله Entrepreneur معرفی شد. برد مهارت‌های خود را در کار به عنوان مشاور رشد در کنار برندهای بزرگ و کوچک، از جمله Warby Parker ،Staples ،BioLite، Dickies، و Urban Outfitters تقویت کرد. وی علاوه بر سخنرانی در کنفرانس‌های مهم دنیا، از جمله CES و SXSW، دائماً در حال یادگیری جدیدترین ابزارها و فناوری های بازاریابی است.

در حال حاضر، برد مدیر ارشد یادگیری در Madecraft است و می‌توان وی را در توییتر @bradbatesole یا bradbatesole.com پیدا کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

همه چیز درباره هک رشد

هک رشد یا growth hacking یکی از اصطلاحات جدید در دنیای مارکتینگ است که به صورت یک علم جداگانه توسعه پیدا کرده، اما بر روی دنیای بازاریابی تاثیرگذار است. اما هک رشد چیست و چگونه می‌تواند در دنیای بازاریابی و مارکتینگ مفید واقع شود؟ با ما همراه باشید تا این اصطلاح مهم را به شما معرفی کنیم.

هک رشد چیست؟

هک رشد در واقع یک فرایند است که در طب آن به آزمایش و تجربه شیوه‌هایی پرداخته می‌شود که می‌توانند برای توسعه محصولات و به موفقیت رسیدن کمپین‌های بازاریابی کمک کنند. با استفاده از نتایج به دست آمده از این آزمایش‌ها، یک سری اقداماتی انجام خواهد شد که در نهایت منجر به رشد کسب و کار و رسیدن به هدف می‌شوند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که هک رشد به کسب و کارها کمک می‌کند تا از راهی سریعتر و کم‌هزینه‌تر را برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود پیدا کنند.

هکر رشد چه کسی است؟

هکر رشد در واقع فردی است که مسئولیت اجرای growth hacking را بر عهده دارد. این فرد باید استراتژی مربوط به هک رشد را تدوین کرده و اجرای آن را به افراد کارآمد بسپارد یا اینکه خود، کارها را انجام دهد. هکر رشد بیشتر به دنبال روش‌هایی می‌رود که در نهایت بازدهی بیشتری برای کسب و کار دارند و تقریبا با مواردی که مربوط به روابط عمومی می‌شوند، کاری نخواهد داشت. به عبارت بهتر هر روشی که منجر به جذب مشتری بیشتر شود، هکر رشد را هم جذب خواهد کرد و تمایل دارد که از آن در استراتژی خود استفاده کند.

مهمترین شاخص‌ها در هک رشد

به طور کلی می‌توان گفت که فرایند هک رشد برای تمامی کسب و کارها، یک روند از پیش تعیین شده است که به عنوان قیف هک شناخته می‌شود. این قیف به نوعی مشخص کننده مراحلی است که هر کسب و کاری برای رسیدن به موفقیت و توسعه پیدا کردن، باید انجام دهد. تجربه نشان داده که هر هکر رشد برای تدوین استراتژی خود، به سراغ 5 پارامتر می‌رود که به نوعی می‌توانند موفقیت یا عدم موفقیت یک مسیر را مشخص کنند. این 5 پارامتر در هک رشد بازاریابی عبارتند از:

  • جذب کردن بازدیدکنندگان جدید و بیشتر
  • ترغیب کردن بازدیدکنندگان برای استفاده از یک محصول و تبدیل آن‌ها به مشتری
  • ارائه خدمات بهینه به مشتریان فعلی و تلاش برای حفظ آن‌ها
  • افزایش درآمد و پیدا کردن روش‌های سوددهی
  • ترغیب کردن مشتریان برای اجرای بازاریابی دهان به دهان و معرفی کسب و کار به دیگر افراد

با طی کردن این 5 مرحله از قیف هک شما می‌توانید کسب و کار خود را توسعه داده و هر روز مشتریان جدیدی را به جمع خودتان اضافه کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

مهمترین پارامترها در تعیین استراتژی هک رشد بازاریابی

برای اینکه یک هکر رشد بتواند در کار خود موفق باشد، نیاز دارد که یک استراتژی درست را تدوین کند تا بتواند از رقبای خود جلو بیفتد. به همین دلیل در تدیون این استراتژی باید پارامترهایی را در نظر داشته و به برخی از سوالات پاسخ دهد. مهمترین پرسش‌هایی که پاسخ دادن به آن‌ها می‌تواند منجر به موفقیت شما در هک رشد شود، عبارتند از:

مشتری ما چه کسی است؟

قبل از هر کاری شما باید مشتری خود را بشناسید و ببینید که با چه افرادی سر و کار دارید؟ به عبارت بهتر باید در استراتژی هک رشد بازاریابی باید مخاطبان هدف خود را تعریف کنید. برای مثال فردی که در زمینه ارائه آموزش‌های دبیرستان کار می‌کند، با مخاطبانی از سنین 13 تا 18 سال مواجه است که در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند. این در حالی است که یک فروشنده زیورآلات، با بانوانی بدون محدودیت سنی مواجه است که سلیقه متفاوتی نسبت به دانش آموزان نوجوان دارند. پس هریک از این افراد نیاز به استراتژی متفاوتی برای افزایش مشتری خود خواهند داشت.

مشتری چه می‌خواهد؟

زمانی که توانستید اطلاعاتی را درباره رنج سنی، جنسیت، سطح تحصیلات و محل زندگی مشتریان خود به دست آورید؛ باید به سراغ بررسی خواسته‌های آن‌ها بروید. به عبارت بهتر باید سلایق مشتریان خود را بشناسید تا بتوانید بر این اساس بهترین محصولات را برای آن‌ها ارائه دهید. با شناخت خواسته‌های مشتری در هک رشد، می‌توانید برای تامین محصولات به خوبی تصمیم گرفته و زمان بازگشت سرمایه خود را تا حد زیادی کوتاه کنید.

مشتری چگونه نیاز خود را برطرف می‌کند؟

یکی از نکات مهم دیگر در فرایند تدوین استراتژی هک رشد، شناخت مسیر مشتری برای دستیابی به خواسته‌هایش است. برای مثال برخی از مشتریان تنها خرید حضوری را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر به دنبال خرید آنلاین هستند. به این ترتیب می‌توانید بهترین شیوه تبلیغات و ارائه محصول خود را پیدا کنید. از سوی دیگر معمولا برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری، نیاز به فرایند آگاهی بخشی خواهید داشت که باید درباره بهترین شیوه برای این موضوع هم در هک رشد تصمیمگیری کنید.

چه ابزارهایی برای رسیدن به هدف به شما کمک می‌کنند؟

یک هکر رشد باید بهترین ابزارها را برای کمک به توسعه کسب و کار شناسایی کند. برای مثال اگر داشتن وبسایت، پیج اینستاگرام و تبلیغات آنلاین می‌تواند برای رشد یک برند موثر باشد، باید در استراتژی هک رشد بازاریابی جایگاه ویژه ای به آن‌ها اختصاص داده شود. مهمترین ابزارهایی که به هکر رشد برای رسیدن به اهداف کمک می‌کنند، عبارتند از:

  • بازاریابی محتوایی
  • تبلیغات آنلاین یا محیطی
  • نقد و بررسی تخصصی محصول
  • ویدئوهای آنباکسینگ و نحوه استفاده از محصول
  • تجربه مشتریان و کامنت مارکتینگ
  • شبکه‌های اجتماعی
  • تولید محتوای متنی، ویدئویی، تصویری و صوتی
  • تدوین کتاب‌ها و مقالات
  • ایمیل مارکتینگ
  • سئو و بهینه سازی سایت

چه مقدار هزینه و زمان برای رسیدن به هدف لازم است؟

از دیگر سوالات مهمی که باید در هک رشد به آن‌ها پاسخ دهید این است که چه مقدار هزینه و زمان برای رسیدن به اهداف تعریف شده لازم است؟ باید دقت کنید که یک هکر رشد به دنبال کوتاهترین و پربازده ترین مسیرها است. به همین دلیل باید بتواند اهداف قابل اندازه گیری تعیین کند که میزان بازدهی آن‌ها قابل سنجش است.

یادگیری هک رشد

هک رشد یک فرایند پیچیده است که برای یادگیری آن نیاز به شرکت در دوره‌های مختلف دارید و باید تجربه کاری زیادی را به دست آورید. اما ما می‌خواهیم در اینجا دو کتاب بازاریابی را به شما معرفی کنیم که با خواندن آن‌ها می‌توانید به تمامی اطلاعات موردنیاز درباره تبدیل شدن به هکر رشد به دست آورده و آن‌ها را عملی کنید.

کتاب هک رایان هالیدی

بازاریابی با هک رشد یک کتاب از رایان هالیدی است که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین شیوه را برای ارائه محصول خود و تبدیل افراد به مشتری پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید راحتتر برای بودجه تبلیغاتی خود برنامه ریزی کرده و حتی در صورت تازه کار بودن، به سود بیشتری دست پیدا کنیم.

کتاب هک رشد شان الیس

کتاب هک رشد شان الیس و مورگان براون یکی دیگر از کتاب‌های خوب در زمینه بازاریابی است که رسیدن به موفقیت در یک کسب و کار را از صفر تا صد به شما خواهد آموخت. با استفاده از آموزش‌های این کتاب می‌توانید روند تجاری خود را بهینه کرده و از کسب و کارهای بزرگ برای طی کردن این مسیر الهام بگیرید.

سخن پایانی

هک رشد از بهترین و موثرترین ترفندها برای رسیدن به سود بیشتر در زمان کوتاهتر و افزایش بازدهی اقدامات مربوط به بازاریابی است. در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی کلی را درباره فرایند growth hacking و پارامترهای موثر در آن در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به عنوان یک استارتاپ مسیر رشد و توسعه را سریعتر طی کنید.

poster
  
برگزار کننده:  LinkedIn
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:43 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:43 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی