وبینار رایگان "از سازه تا اجرا"

poster
پیش‌نمایش دوره

رشته مهندسی عمران رشته‌ای پرطرفدار و جذاب است که در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد. ممکن است جایی که حتی فکرش را هم نمی‌‎کنید، ردپای یک مهندس عمران باشد. به بیان دیگر، فارغ التحصیلان رشته‎‌ی مهندسی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
امیرطه نوروزی
امیرطه نوروزی
3 (1 رای)
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره وبینار رایگان "از سازه تا اجرا"

از سازه تا اجرا
  از مرحله سازه تا اجرای یک پروژه عمرانی
"74:52  

درباره دوره

رشته مهندسی عمران رشته‌ای پرطرفدار و جذاب است که در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد. ممکن است جایی که حتی فکرش را هم نمی‌‎کنید، ردپای یک مهندس عمران باشد. به بیان دیگر، فارغ التحصیلان رشته‎‌ی مهندسی عمران در صورت داشتن مهارت‌های کافی، توانایی به کار بستن دروس تئوری و مهارت داشتن در نرم افزارهای تخصصی، می‌توانند در زمینه‌های کاری مختلف، مشغول به کار شوند. یکی از زمینه‌های کاری مهندسین عمران، طراحی سازه است. طراحی سازه به معنای طراحی و انجام محاسبات سازه است و فردی که این کارها را انجام دهد؛ طراح سازه است. 

به عبارت دیگر طراح سازه به شخصی گفته می‌شود که اولا با نرم افزارهای طراحی سازه مثل ETABS و SAFE و SAP و... به طور کامل آشنا بوده و به آن‌ها مسلط باشد. ثانیا علاوه بر نرم افزارهای طراحی سازه، یک طراح سازه لازم است تا با آیین نامه‌‌ها و دستورالعمل‌‌های طراحی و محاسبات سازه آشنایی کاملی داشته و بتواند بندهای مختلف آیین نامه‌‌های مختلف را خوانده و بندهای آن‌ها را تفسیر کند و در نهایت در نرم افزار اعمال کند.

دوره‎‌ی وبینار از طراحی سازه تا اجرا به بررسی و آموزش تک تک موارد ذکر شده اختصاص دارد. به نحوی که مهندسین عمران با گذراندن این دوره، ضمن آشنایی با طراحی سازه و اجرای آن، می‌توانند فعالیت خود به عنوان طراح سازه را اجرا کنند. 

 

هدف از یادگیری دوره‌ی آموزش وبینار از سازه تا اجرا چیست؟

در دوره‌ی وبینار طراحی سازه تا اجرا، طراحی سازه با رویکردی اجرایی آموزش داده می‌شود. همچنین در این دوره مباحث اقتصادی مربوط به طراحی سازه و اجرای آن نیز بیان می‌گردد. 

هدف از دوره‌ی وبینار از سازه تا اجرا، در مرحله‌ی اول آشنایی افراد با زمینه‌ی کاری طراحی سازه است. پس از آن، مباحث مهم طراحی سازه که برای هر طراح سازه‌ای نیاز است مطرح شده و آموزش داده می‌شود. همچنین در وبینار از سازه تا اجرا، مباحث اجرایی در کنار نکات اقتصادی اجرای یک سازه، ارائه می‌گردد تا افراد پس از گذراندن این دوره به دید مناسبی درباره‌ی طراحی سازه دست پیدا کنند. 

 

دروه‌ی وبینار از سازه تا اجرا مناسب چه کسانی است؟

تمام دانش آموختگان رشته‌ی مهندسی عمران که قصد دارند حرفه‌ای را یاد بگیرند با زمینه‌های مختلف رشته‌ی مهندسی عمران آشنا شوند، می‌توانند از دوره‌ی وبینار از سازه تا اجرا استفاده کنند. همچنین اگر قصد دارید که به یک طراح سازه‌ی حرفه‌ای تبدیل شوید که توانایی و مهارت لازم برای اجرای سازه را هم دارد، این دوره می‌تواند گام بسیار مناسبی برای شروع باشد.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش وبینار از ساز تا اجرا چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

پس از گذراندن دوره‌ی وبینار از سازه تا اجرا، با نرم افزارهای این حوزه آشنا می‌شوید و نکات مهم آن‌ها را فرا می‌گیرید. همچنین با آیین‌ نامه‌های طراحی آشنا می‌شوید و مباحث مهم اجرای سازه به صورت اقتصادی و با دیدی مهندسی و اجرایی یاد می‌گیرید.

اگرچه پس از گذراندن دوره‌ی وبینار از سازه تا اجرا، طراحی سازه و اجرای آن با توجه به نکات اقتصادی را فرا می‌گیرید اما تنها گذراندن این دوره کافی نیست. چرا که تجربه گذشته نشان داده که طراح سازه‌ای موفق خواهد بود که علاوه بر تسلط بر نرم افزار و آیین نامه‌های طراحی، دید اجرایی خوبی هم داشته باشد. مساله بسیار مهمی که متاسفانه بسیاری از مهندسان طراح و محاسبات سازه از آن غافل هستند داشتن دید اجرایی در طراحی سازه است. این مساله به قدری مهم بوده که در صورتی که نادیده گرفته بشود می‌تواند اعتبار طراح سازه را خدشه‌دار کرده و آینده شغلی او را تحت تاثیر قرار دهد.

به عنوان نمونه و مثال یکی از مسائلی که در طراحی برخی از مهندسان کم تجربه‌تر دیده می‌شود این است که برای طراحی یک سازه کوچک از تمام قطرهای آرماتور موجود در بازار استفاده می‌کنند. در صورتی که قرار نیست برای طراحی یک سازه کوچک از تمام سایزهای آرماتور موجود استفاده کرد چرا که این کار روند اجرای پروژه را بسیار سخت کرده و ممکن است تیم اجرایی را نیز دچار اشتباه بکند. علاوه بر این انبار کردن سایزهای مختلف آرماتور در پروژه‌‌های کوچک به تنهایی خودش یک معضل اجرایی است.

پس علاوه بر گذراندن دوره‌ی وبینار از سازه تا اجرا، در مسیر طراح سازه شدن، نیاز به کسب تجربه دارید تا دید اجرایی پیدا کنید که در وهله‌ی اول سازه‌ای با قابلیت اجرایی طراحی کنید و علاوه بر طراحی سازه، توان اجرای آن را هم داشته باشید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیرطه نوروزی

امیرطه نوروزی طراح سازه و  مدیرعامل شرکت طراحی آموزشی پاراسیویل می‌باشد. ایشان همچنین بنیان‌گذار متود E-Learning در مهندسی عمران و تنها دارنده سرتیفیکیت‌های سازمانی بین‌المللی در زمینه طراحی سازه در کشور می باشد که تا کنون بیشتر از یک میلیون مترمربع پروژه طراحی و کنترل اجام داده‌اند.

مهندس نوروزی علاوه بر فعالیت در زمینه حرفه‌ای طراحی سازه در بحث آموزش طراحی سازه نیز فعال می‌باشند. مقالات و تالیفات زیادی هم بصورت کتاب و مقاله و ویدیو تا این لحظه از ایشان در رسانه‌های مجازی منتشر شده‌است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)