وبینار رایگان آشنایی با فناوری بلاک‌چین

poster
پیش‌نمایش دوره

احتمالاً تاکنون با کلماتی مثل بلاک‌چین، ارز دیجیتال، رمزارز و... آشنا شده‌اید یا این کلمات حداقل یک‌بار به گوشتان خورده است. دیجیتالی شدن دنیا و پیشرفت تکنولوژی حتی روی نظام مالی هم تأثیر گذاشته و ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
رضا نورمحمدی
رضا نورمحمدی
سطح: مقدماتی
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:01 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

وبینار آشنایی با بلاک‌چین از پایه‌ای‌ترین مباحث به معرفی بلاک‌چین و بیت‌کوین می‌پردازد. آموزش بلاک‌چین و رمزارزها در این وبینار به ساده‌ترین زبان ممکن و با استفاده از مثال‌های ساده بیان شده است؛ بنابراین شما بدون نیاز به هیچ‌گونه اطلاعات اولیه‌ای می‌توانید در این وبینار شرکت کرده و با مفاهیم مطرح‌شده در آن به‌خوبی آشنا شوید.

سرفصل‌های دوره وبینار رایگان آشنایی با فناوری بلاک‌چین

آشنایی با بلاک‌چین
  وبینار رایگان آشنایی با بلاک‌چین
"61:20  

درباره دوره

احتمالاً تاکنون با کلماتی مثل بلاک‌چین، ارز دیجیتال، رمزارز و... آشنا شده‌اید یا این کلمات حداقل یک‌بار به گوشتان خورده است. دیجیتالی شدن دنیا و پیشرفت تکنولوژی حتی روی نظام مالی هم تأثیر گذاشته و پول‌ها را دچار تغییر و تحولاتی کرده است.

مفهوم بلاک‌چین برای اولین‌بار، هم‌زمان با پیدایش بیت‌کوین شناخته شد. بلاک‌چین یک فناوری جدید است که برای ثبت اطلاعات و گزارش‌ها استفاده می‌شود. اطلاعات ثبت‌شده روی بلاک‌چین در دسترس تمام اعضای شبکه قرار می‌گیرد و بسیار ایمن است.

این وبینار به آموزش مفهوم بلاک‌چین و رمزارزها می‌پردازد و شما را تا حدودی با مفاهیم کلی این تکنولوژی ارزشمند آشنا می‌کند. بلاک‌چین یک مفهوم بسیار گسترده است و طبیعتاً نمی‌توان در یک وبینار تمام آن را توضیح داد. اما این وبینار سعی می‌کند مهم‌ترین مباحث آن مانند مفاهیم کلی بلاک‌چین‌، رمزارزها، ویژگی‌های کلی بلاک‌چین و کاربردهای غیرمالی بلاک‌چین را پوشش دهد.

از آنجایی که بیت‌کوین بر پایه بلاک‌چین قرار گرفته است، برای آشنایی و کار با بیت‌کوین ابتدا باید با مفاهیم اولیه فناوری بلاک چین آشنا شوید؛ بنابراین در این وبینار ابتدا به توضیح بلاک‌چین به زبانی بسیار ساده پرداخته می‌شود. پس از آشنایی با بلاک‌چین، تمام اطلاعات مورد نیاز برای کار با بیت‌کوین به شما داده می‌شود.

تاریخچه بیت‌کوین، چگونگی عملکرد آن، استخراج بیت‌کوین، امنیت بیت‌کوین و غیره از جمله مواردی است که هرکسی که می‌خواهد به دنیای ارز دیجیتال وارد شود، باید آن‌ها را بداند؛ بنابراین در این وبینار تمام این موارد پوشش داده می‌شود.

پس از بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال دیگری هم روی کار آمدند و تلاش کردند تا نواقص و مشکلات بیت‌کوین را حل کنند. این ارزهای دیجیتال اصطلاحاً آلت کوین (Alt coin) نامیده می‌شوند. در ادامه وبینار با بزرگ‌ترین آلت کوین‌ها و ویژگی‌های هریک از آن‌ها آشنا می‌شوید.

آشنایی با کاربردهای بلاک‌چین، پلتفرم ققنوس در ایران و اهداف آن از دیگر مباحثی است که در این وبینار مطرح می‌شود.

 

هدف از یادگیری دوره آشنایی با بلاک‌چین چیست؟

حوزه بلاک‌چین و رمزارزها بسیار وسیع است و متخصص شدن در این حوزه نیازمند سال‌ها تحقیق و پژوهش و کار حرفه‌ای است. هدف از وبینار آشنایی با بلاک‌چین این است که شما بتوانید یک دید کلی و جامع از دنیای پهناور بلاک‌چین و رمزارزها به دست آورید. زمانی که بتوانید با مفاهیم کلی بلاک‌چین، اهداف و ویژگی‌های آن آشنا شوید، می‌توانید حوزه موردعلاقه خود را پیدا کرده و مسیرتان را انتخاب کنید.

 

دوره آشنایی با بلاک‌چین مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که به تکنولوژی‌های نوظهور علاقه‌مندند.
  • کسانی که به مفاهیم بلاک‌چین آشنایی ندارند.
  • کسانی که می‌خواهند با ارزهای دیجیتال آشنا شوند.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی با انواع معماری‌های متمرکز و غیرمتمرکز
  • آشنایی با ساختار بلاک‌چین و بیت‌کوین
  • شناخت کامل بیت‌کوین و آلت کوین‌ها
  • آشنایی با آلت کوین‌ها و غیره

                      

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher رضا نورمحمدی

دکتر رضا نورمحمدی عضو رسمی آزمایشگاه بلاک‌چین ایران، با پیشینه‌ای درخشان در دو حوزه رمزنگاری و اقتصاد، محقق و فعال در زمینه‌های فناوری بلاک‌چین، رمزارزها، علوم داده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و علوم رمزنگاری است.

وی کارشناسی ارشد خود را در رشته هوش مصنوعی از دانشگاه خواجه نصیر دریافت کرد، سپس به دانشگاه ETS کانادا رفته و رساله دکتری خود را در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی در بلاکچین ادامه داد.

او استارت‌آپ کارا گروپ را در تهران و نیز پروژه کارو را با تمرکز بر سیستم وام‌دهی فرد به فرد بنیان‌گذاری کرد. هم‌چنین، امروز با راه‌اندازی سایت رسمی کارا گروپ در تلاش است تا پنجره‌ای را به سمت افق‌های روشن علمی و شغلی در این حوزه برای همگان بگشاید.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:01 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)