×
ribbon

وبینار رایگان بدشنوایی کودکان

در این وبینار کلیات، ماهیت بالینی، علائم و نشانه‌ها و روش‌های تشخیص و توان‌بخشی، به‌ویژه بدشنوایی کودکان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر در میان متخصصان و درمانگران در مورد تعریف، ماهیت، ... ادامه

مدرس دوره:
سعید ملایری
سعید ملایری
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:40 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره وبینار رایگان بدشنوایی کودکان

بدشنوایی کودکان
  بدشنوایی کودکان
"100:59  

درباره دوره

در این وبینار کلیات، ماهیت بالینی، علائم و نشانه‌ها و روش‌های تشخیص و توان‌بخشی، به‌ویژه بدشنوایی کودکان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر در میان متخصصان و درمانگران در مورد تعریف، ماهیت، روش‌های تشخیص و مداخله درمانی اختلال پردازش شنوایی (APD)، اتفاق نظر وجود ندارد. در این وبینار رویکردهای مختلف درباره‌ی این اختلال مورد بررسی قرار می‌گیرد و تفاوت‌های آن‌ها با تفصیل توضیح داده می‌شود. در ادامه ویژگی‌های دو رویکرد کلی اختلال پردازش شنوایی (APD) و بدشنوایی (LID) از دیدگاه راهنماهای بالینی (گایدلاین‌ها) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موسسه دانش‌بنیان نیوشا با تمرکز بر ضرورت بازتعریف اختلال پردازش شنوایی (APD) اهمیت توجه به رویکردهای مرتبط با Listening Difficulty را در تشخیص و مداخله درمانی کودکان مبتلا به مشکلات پردازش شنوایی مورد تاکید قرار می‌دهد و به همین منظور در این وبینار، برنامه اختصاصی Newsha Listening Program و ویژگی‌های آن، معرفی می‌گردد و در ادامه دو نمونه از نحوه اجرای این روش روی کودکان با اختلالات مختلف مرور می‌شود. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher سعید ملایری

دکتر سعید ملایری، در سال 1369 در رشته ادیولوژی وارد دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران شد. پس از اتمام دوره‌ی کارشناسی، بلافاصله در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شد و همزمان فعالیت آموزشی خود را در دپارتمان ادیولوژی دانشکده توان‌بخشی ایران شروع کرد. همکاری ایشان با این دانشگاه به‌عنوان عضو هیأت علمی آموزشی تا سال 1382 ادامه داشت، علاقه‌مندی و تمرکز روی مباحث توان‌بخشی شنوایی، سبب انتشار مقالات متعدد و تألیف و ترجمه چندین کتاب ارزشمند در این زمینه گردید. ایشان در سال 1380 اولین موسسه‌ی توان‌بخشی شنوایی، ویژه کودکان کم‌شنوا در تهران را تأسیس کرد و از آن زمان تاکنون، طراحی و اجرای چندین برنامه‌ی استاندارد و بومی‌شده از جمله روش شنوایی - کلامی (AVT)، برنامه جامع ارزیابی و توان‌بخشی بدشنوایی (LID)، اجرای روش جامعه‌شناسی وزوز گوش، طراحی و اجرای سامانه ارائه خدمات توان‌بخشی از راه دور (Tele-Rehabilitation) را برعهده داشته‌است. در سال 1393 موسسه‌ی دانش‌بنیان مهر درخشان نیوشا را با همکاری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران و تمرکز بر طراحی و ساخت تجهیزات کمکی برای افراد کم‌شنوا و افراد با مشکلات پردازشی و تعادل، تأسیس کرد. ایشان مدرک دکتری خود را در سال 1394 از دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی دریافت کرد. در همه‌ی این سال‌ها، تحقیق و تدریس در موسسه‌های آموزشی، طراحی و اجرای کارگاه‌‌های آموزشی متنوع از علاقه‌مندی‌های ثابت ایشان بوده‌است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:40 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)