کاربرد هوش‌ مصنوعی در صنعت مالی

poster
پیش‌نمایش دوره

در شرایط کنونی و با گسترش علم هوش مصنوعی، کمتر حوزه‌ای از علم، صنعت و تجارت را می‌توان پیدا کرد که به نحوی تحت‌تأثیر این علم قرار نگرفته باشد. حوزه‌های متنوعی که این روزها تحت‌تأثیر ... ادامه

مدرس دوره:
4 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره کاربرد هوش‌ مصنوعی در صنعت مالی

کاربرد هوش‌ مصنوعی در صنعت مالی

درباره دوره

در شرایط کنونی و با گسترش علم هوش مصنوعی، کمتر حوزه‌ای از علم، صنعت و تجارت را می‌توان پیدا کرد که به نحوی تحت‌تأثیر این علم قرار نگرفته باشد. حوزه‌های متنوعی که این روزها تحت‌تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است و از این دانش روزافزون بهره می‌گیرند به یک یا چند رشته محدود نمی‌شود؛ امروزه رد پای هوش مصنوعی در همه‌جا قابل‌مشاهده است. از پزشکی گرفته تا برنامه‌نویسی، از صنعت گرفته تا تجارت و مدیریت و...

یکی از حوزه‌هایی که امروزه تا حد زیادی تحت‌تأثیر هوش مصنوعی و کاربردهای آن قرار گرفته، صنعت مالی است. تقریباً تمام شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی مالی به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده‌اند. امروزه بسیاری از امور مالی با استفاده از هوش مصنوعی مدیریت می‌شود و بسیاری از اموری که در این حوزه اتفاق می‌افتد باهوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد. علی‌رغم وجود سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گوناگونی که به‌منظور بهبود امور مالی ارائه شده است، هوش مصنوعی همچنان به پیشرفت تکنولوژی‌های موجود در صنعت مالی و هم چنین ارائه راه‌حل‌های نوین در مواجهه با چالش‌های کسب‌وکار کمک فراوانی کرده است.

در دوره آموزش کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مالی به بررسی برخی از مزایا و ویژگی‌های استفاده از هوش مصنوعی در راستای بهینه‌سازی خدمات مالی پرداخته شده است. در کنار این موضوع، در ادامه دوره به بررسی همه‌جانبه نقش هوش مصنوعی در صنعت مالی و کمک‌های هوش مصنوعی در زمینه صنعت پرداخت، بیمه، سرمایه‌گذاری و بانکداری نیز اشاره می‌شود و این موضوع موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین موضوعات این دوره به موارد زیر اشاره شده است:

  • کاربرد هوش مصنوعی در صنعت
  • هوش مصنوعی در بازارهای مالی
  • هوش مصنوعی در صنعت بانکداری و سرمایه‌گذاری
  • هوش مصنوعی در صنعت پرداخت
  • هوش مصنوعی در صنعت بیمه
  • اهمیت هوش مصنوعی در امور مالی
  • هوشمندسازی صنایع مالی و چگونگی آن

هدف این دوره آشنایی مخاطبان با کاربردهای گسترده هوش مصنوعی در صنایع مالی و بررسی تأثیری است که هوش مصنوعی در این صنعت به وجود آورده است.

مخاطب و پیش‌نیاز دوره:

محتوای تهیه شده در این دوره به نحوی است که افراد با هر سطحی از دانش می‌توانند در این دوره شرکت کنند و در انتهای دوره اطلاعات گسترده‌ای در زمینه نقش مؤثر هوش مصنوعی در صنعت مالی به دست آورند. برای گذراندن این دوره به هیچ پیش‌نیاز به خصوصی نیاز نیست و افراد با آشنایی کلی با مفاهیم مربوط به صنایع مالی می‌توانند در این دوره شرکت کرده و بهترین نتایج را کسب کنند.

این دوره برای همه افرادی که به نحوی در صنعت مالی مشغول به کار هستند مفید خواهند بود. به طور مشخص گروه‌های زیر مخاطبان اصلی این دوره هستند:

  • فعالان بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری و فعالان حوزه اقتصاد
  • علاقه‌مندان به کاربرد فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در اقتصاد، صنایع مالی و سرمایه‌گذاری
  • فعالان حوزه ماشین، معاملات الگوریتمی و...
  • مشاورین مالی و سرمایه‌گذاری
  • مدیران و مسئولین ارشد نهادهای مالی، اعتباری و سرمایه‌گذاری
  • دانشجویان اقتصاد، مالی، حسابداری، هوش مصنوعی و علاقه‌مندان به مباحث مربوط به دانش مالی

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی رئوفی

علی رئوفی دارای مدرک دکتری اقتصاد مالی گرایش اقتصادسنجی از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و از سوابق ایشان می‌توان به مسئول سابق گروه پژوهشی، واحد مطالعات بازار دنیای اقتصاد، مدرس دوره‌های آموزشی آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه در مرکز مالی ایران و تدریس شبكه‌های عصبی مصنوعی و كاربرد آن در اقتصاد و علوم مالي در دانشگاه خوارزمی تهران اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-12-15
این دوره بسیار خوب و جالب بود برای بنده بعنوان کسی که هیچ اطلاعات دقیقی از هوش‌مصنوعی و کاربرد آن در بازار های مالی نداشتم امیدوارم دوره های رایگان بیشتری با این استاد در زمینه مالی برگزار بشود
مهتا رحیمی 1402-01-30
دوره نسبتا خوبیه مباحث رو خیلی باز نمی کنه و خلاصه توضیح میده درکل به ذهنتون برای ورود به دنیای مالی با هوش مصنوعی جهت میده
1402-03-07
خیلی جالب بود مرررسی
علیرضا جلالی النجارقی 1401-09-19
سلام و عرض و ادب دوره خوبی بود ولی باید اسم دوره می شد مقدمه ای بر یادگیری ماشین چون بیشتر مباحث یادگیری ماشین بود و بحث مالی کلا سی درصد دوره رو در بر گرفته بود و خیلی کم بود ولی در کل زیاد بد نبود .با تشکر
مناسادات میرهاشمی 1402-01-29
بیان سرتیترهایی که همه احتمالا در جریانش باشن ارتباط هوش مصنوعی و دوره رو هم نتونستم بفهمم !

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  پیشگامان دنیای مالی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)