کارگاه پردازش سیگنال‌ دیجیتال با پردازنده‌های STM32

در این کارگاه با مفاهیم میکروکنترلر و به طور خاص میکروکنترلرهای خانواده STM32 آشنا خواهید شد. سرفصل مطالب اصلی عنوان شده در کارگاه به ترتیب زیر است: آشنایی با میکروکنترلرهای خانواده STM32 انواع روشهای برنامه ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
5 (3 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره کارگاه پردازش سیگنال‌ دیجیتال با پردازنده‌های STM32

پردازش سیگنال دیجیتال با STM32
  بخش اول
"81:11  
  بخش دوم
"135:45  
  بخش سوم
"78:50  
  بخش چهارم
"124:30  

درباره دوره

در این کارگاه با مفاهیم میکروکنترلر و به طور خاص میکروکنترلرهای خانواده STM32 آشنا خواهید شد. سرفصل مطالب اصلی عنوان شده در کارگاه به ترتیب زیر است:

  • آشنایی با میکروکنترلرهای خانواده STM32
  • انواع روشهای برنامه نویسی میکروکنترلرها Bare Metal و مبتنی بر سیستم عامل
  • کار با نرم افزار STM32CubeMX
  • کار با نرم افزار Keil µvision 
  • آشنایی با پورت سریال و ارسال و دریافت داده ها روی کامپیوتر
  • آشنایی با تایمرها و ساخت PWM
  • آشنایی با کتابخانه CMSIS DSP
  • آشنایی با نرم افزار TouchGFX

 

هدف آموزشی کارگاه پردازش سیگنال‌ دیجیتال با پردازنده‌های STM32 چیست؟

هدف از این دوره یادگیری میکروکنترلرهای پرکاربرد STM32 برای علاقمندان به سیستم‎‌های Embedded (تعبیه شده) است. در این کارگاه مفاهیم و ابزارهای لازم برای کار با این خانواده از میکروکنترلرها و پردازش سیگنال دیجیتال روی این میکروکنترلرها آموزش داده می شود.

 

این کارگاه مناسب چه کسانی است؟

این دوره برای افراد علاقمند به سیستم های تعبیه شده (Embedded) مفید است. دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر که درس‌های مقدماتی از جمله درس سیگنال‌ها و سیستم‌ها را گذرانده‌اند و سایر علاقمندانی که آشنایی با مفاهیم رشته مهندسی برق و کامپیوتر دارند می‌توانند از این دوره استفاده کنند.

 

بعد از گذراندن کارگاه پردازش سیگنال‌ دیجیتال با پردازنده‌های STM32 چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟ 

پس از گذراندن این دوره انتظار می‌رود دانشجویان توانایی کار با میکروکنترلرهای خانواده STM32، برنامه‌نویسی و راه اندازی peripheralهای میکرو را به دست آورند و پروژه‌ها و ایده‌های خود را پیاده‌سازی کنند.

 

این کارگاه بر اساس چه الزاماتی (منابع و نرم‌افزارها) تدریس می‌شود؟

  • دیتاشیت و راهنمای کاربر میکروکنترلر STM32
  • سیگنال ها و سیستم ها
  • پردازش سیگنال زمان گسسته
  • نرم افزار STM32CubeMX
  • نرم افزار Keil µvision
  • نرم افزار TouchGFX
  • برد دیسکاوری STM32F429I-DISCO

 

شیوه تدریس این کارگاه به چه نحوی است؟

شیوه تدریس به صورت کارگاه عملی است و مفاهیم مرتبط به صورت عملی روی نرم افزارهای مربوط و سخت افزار نمونه (برد دیسکاوری STM32F429I-DISCO) پیاده‌سازی می‌شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جواد رمضان‌زاده

مهندس جواد رمضان‌زاده فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه تهران است و بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه طراحی و توسعه سیستم‌های نهفته (Embedded system) دارند. تخصص اصلی ایشان در زمینه پرداخت، مدیریت هوشمند جایگاه سوخت و الکترونیک دریایی کار است و شیفته کار با پردازنده‌ها (میکروکنترلر، میکروپروسسور FPGA و DSP) هستند. وی تجربه کار با انواع میکروکنترلرها (Bare-metal, RTOS-Based, Embedded Linux) را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher روزبه رجبی

دکتر روزبه رجبی عضو ارشد انجمن مهندسین برق و الکترونیک IEEE، مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق مخابرات درسال 1386 از دانشگاه علم و صنعت، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق بیوالکتریک در سال 1388 از دانشگاه تربیت مدرس و مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی برق مخابرات سیستم از دانشگاه تربیت مدرس درسال 1393 اخذ نموده است. ایشان در حال حاضر استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم می باشند. حوزه پژوهشی ایشان پردازش تصاویر ابرطیفی، پردازش سیگنال و تصویر و یادگیری ماشین است. از ایشان مقالات متعددی در کنفرانس‌ها و مجلات معتبر جهانی به چاپ رسیده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمد جواد کمالی 1402-11-02
بسیار زیبا و آموزنده به نظرم دوستان باید بدونن که صرفا یک کارگاه هست و به بعضی از مسائل فقط اشاره شده. از استادها واقعا سپاسگذارم❤
محمدامین سلطانیان 1401-04-18
خیلی هم عالی و خوبی این اموزش این بود که با سری cortex-m4 بود و خب میکرو مورد استفاده هم قابلیت های زیادی داره فقط ای کاش کمی بدون استفاده از کتابخانه hal کمی صحبت میشد که البته میدونم کلیت کار با st این سری با این کتابخانه میره جلو و کمتر از حالت بدون استفاده از این کتابخانه استفاده میشه ولی خیلی خوب بود ممنون از اساتید و مکتبخونه عزیز بخاطر تهیه این اموزش .

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)