دانشگاه بناب

دانشگاه بناب

دانشگاه بناب یکی از دانشگاه‌های صنعتی آذربایجان شرقی است در تاریخ 6 شهریور ماه 1364 با همت مردم فهیم و فرهنگ دوست و مسئولین دلسوز این شهرستان تأسیس شد و فعالیت آموزشی خود را با جذب ۳۵ دانشجو در رشته برق الکترونیک در مقطع کاردانی با نام آموزشکده فنی بناب وابسته به دانشگاه تبریز شروع کرد.

رشته های موجود: 95 رشته تحصیلی (4 رشته دکتری تخصصی، 32 رشته کارشناسی ارشد، 35 رشته کارشناسی پیوسته، 12 رشته کارشناسی ناپیوسته، 5 رشته کارداني ناپيوسته و 7 رشته کاردانی پیوسته)

در حال حاضر در مجموع نزدیک به ۳۰۰۰ دانشجو در ۱۴ رشته کارشناسی ۱۰ رشته کارشناسـی ارشـد و ۲ رشتـه دکتری در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر و معماری در دانشگاه بناب مشغول به تحصیل می‌باشند.

در سند چشم انـداز ۵ سالـه دانشگـاه بناب ۶ دانشکده پیش بینی شده است و برآورد جمعیت دانشگاه بناب ۶۰۰۰ دانشجو خواهد بود، در سال‌های اخیر با مساعدت های ویژه وزارت محترم، شتاب مضاعف توسعه فضای فیزیکی دانشگاه، امکانات مناسبی را برای توسعه آموزش و پژوهش فراهم کرده است و درخشش دانشجویان دانشگاه بناب در المپیادهای علمی و ورزشی بــرگ زرینی است در تقويم علمی و فرهنگی شهرستان بناب.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده و آمارهای موجود این مرکز تاکنون 232 مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر نموده است. علاوه بر این تاکنون 533 مقاله معتبر بین المللی نیز این مرکز داشته است. در سال 1398 پژوهشگران دانشگاه بناب بیشترین مقالات خود را با موضوعات «بازیابی دینامیکی» و «ضایعات آجر رسی» نشر داده‌اند.