دوره آموزش رایگان زبان چینی

چین کشوری است که بیش از یک پنجم جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است. پس از پیشرفت این کشور و تبدیل آن به یک ابرقدرت، زبان چینی نیز به‌عنوان یکی از زبان‌های مهم ... ادامه

برگزارکننده:  Peking University  Peking University
مدرس دوره:
Xiaoyu Liu
4.9 (15 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  28 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:43 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره دوره آموزش رایگان زبان چینی

به آموزش زبان چینی برای مبتدی‌ها خوش آمدید
کی به مدرسه می‌روید؟
  آیا می‌توانید بشمارید؟
"05:02  
  در حال حاضر ساعت چند است؟
"02:51  
  صبح یا عصر؟
"02:21  
  آیا شما زندگی شلوغی دارید؟
"02:33  
چه چیزی را دوست دارید بخورید؟
  آیا شما غذای Dumplings را دوست دارید؟
"02:06  
  من سیب دوست دارم
"01:45  
  من مرغ دوست دارم
"02:05  
  آیا یک فنجان چای میل دارید؟
"02:13  
من خرید کردن را دوست دارم
  رنگ موردعلاقه شما چیست؟
"03:08  
  این خیلی بزرگ است
"03:46  
  قیمت این چقدر است؟
"05:40  
  این خیلی گران است
"03:56  
آیا شما در شهر بزرگی زندگی می‌کنید؟
  من با ماشینم به سرکار می‌روم
"05:55  
  آیا سوپرمارکتی نزدیک به اینجا وجود دارد؟
"03:14  
  بانک سمت چپ است
"03:42  
  چگونه به ایستگاه مترو بروم؟
"03:50  
آب و هوا
  دمای امروز چقدر است؟
"04:25  
  آیا در ماه ژانویه هوا سرد است؟
"03:15  
  من بهار را دوست دارم
"04:02  
  من سرما خوردم
"03:42  
سرگرمی‌ شما چیست؟
  امروز چه روزی است؟
"05:17  
  من شنا کردن را دوست دارم
"04:15  
  من هر روز اخبار تماشا می‌کنم
"03:54  
  می‌توانیم خیلی از کار‌ها را با اینترنت انجام دهیم
"03:54  

درباره دوره

چین کشوری است که بیش از یک پنجم جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است. پس از پیشرفت این کشور و تبدیل آن به یک ابرقدرت، زبان چینی نیز به‌عنوان یکی از زبان‌های مهم دنیا شناخته شد. بنابراین امروزه یادگیری زبان چینی به‌عنوان پر گوینده‌ترین زبان جهان اهمیت پیداکرده است. با این حال تصور شده که زبان چینی جزء زبان‌های سخت دنیا به‌حساب می‌آید. دوره آموزش زبان چینی با هدف آموزش این زبان برای مبتدیان طراحی شده است.

آموزش زبان چینی

زبان چینی از نظر نوشتار نسبت به دیگر زبان‌های خارجی سخت‌تر است؛ زیرا حدود ۲۰۰۰۰ کاراکتر دارد. از طرفی دیگر حدود ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ آن‌ها برای خواندن یک روزنامه کافی خواهند بود و این زبان از نظر گرامری زبان ساده‌ای به شمار می‌آید. اگر به این زبان علاقه‌مند هستید می‌توانید از آموزش زبان چینی برای یادگیری آن استفاده کنید.

زبان چینی از مبتدی تا پیشرفته 

زبان چینی در آموزشگاه‌های معتبر از مبتدی تا پیشرفته به داوطلبان آموزش داده می‌شود. شما حتی به عنوان کسی که این زبان را تا به امروز نشناخته و کاملاً بی‌اطلاع هستید، می‌توانید آموزش زبان چینی از صفر را شروع کنید. منظور از صفر این است که از ابتدایی‌ترین مباحث مانند کاراکترها در زبان چینی شروع کرده و پس از گذراندن دوره‌های آموزش به سطح پیشرفته برسید.

تسلط بر روی زبان چینی باعث می‌شود شما بتوانید فعالیت‌های متفاوت زبانی را در موقعیت‌های مختلف انجام دهید و از پس مکالمات خود برآیید. باید بدانید که یادگیری زبانی مانند زبان چینی تنها در حفظ کلمات و یادگیری گرامر زبان چینی خلاصه نمی‌شود. شما باید بتوانید در برقراری روابط خود و زندگی روزمره از آموخته‌هایتان استفاده کنید.

کلاس های آموزش زبان چینی 

در موسسات معتبر برای همه‌ی افراد با هر شرایط و سلیقه‌ای کلاس‌های آموزش زبان چینی در نظر گرفته شده است. هنگام شرکت در این کلاس‌ها شما از پایه زبان چینی را شروع و پله به پله به این زبان مسلط می‌شوید. تعدادی از کلاس‌های زبان چینی در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند:

کلاس های گروهی زبان چینی

نمونه‌ای از کلاس‌های آموزش زبان چینی به‌صورت گروهی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شوند. به‌طورمعمول به دلیل هزینه بسیار مناسب، فضای مفرح کلاس‌ها و هم‌چنین سرعت و فشردگی مناسب کلاس چینی گروهی برای زبان آموزان این سری از کلاس‌ها طرفداران زیادی دارند‌. 

کلاس‌ های خصوصی زبان چینی

کلاس‌های خصوصی سرعت بسیار بالایی در آموزش زبان چینی دارند. در این کلاس‌ها شخص با سرعت مناسبی به مکالمه می‌رسد و خیلی سریع مهارت‌های لازم را کسب می‌کند. بعد از کلاس‌های گروهی این کلاس‌ها محبوبیت زیادی دارند.

کلاس های آنلاین زبان چینی 

برای کسانی که به هر دلیلی مشغله زیادی دارند و نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری آموزش زبان چینی شرکت کنند، کلاس‌های زبان چینی را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند. شما می‌توانید دوره‌های این کلاس‌ها را به‌صورت آنلاین انتخاب کرده و به‌راحتی و از طریق اینترنت با استاد در ارتباط باشید. این کلاس‌ها در بسترهای آنلاین برگزار می‌شوند و قابلیت ضبط شدن دارند. کلاس‌های آنلاین زبان چینی در هر زمان و مکانی که موردنظر زبان‌آموز باشند، برگزار می‌شوند.

کلاس های مخصوص آزمون HSK زبان چینی

HSK مخفف Hanyu Shuiping Kaoshi بوده و یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که برای ارزیابی مهارت‌های فردی متقاضیان زبان چینی مانند آزمون‌های زبان تافل و آیلتس برگزار می‌شود. کسانی که قصد تحصیل و یا کار در کشور چین را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

آزمون HSK توسط سازمان Hanban که توسط وزارت علوم چین اداره می‌شود برگزار می‌شود. همانند دیگر آزمون‌های زبان به‌صورت کامپیوتری و کاغذی انجام شده و همه‌ی مهارت‌های زبانی فرد مانند نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن را موردبررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. برای آماده کردن داوطلبان کلاس‌هایی برای شرکت در این آزمون نیز برگزار می‌شوند.

روش های یادگیری زبان چینی

زبان چینی با داشتن هزاران کاراکتر و یک رویکرد خاص در تلفظ شما را با چالش روبه‌رو خواهد کرد. دوره آموزش زبان چینی با هدف آسان سازی این راه طراحی شده است. شما می‌توانید یک سری روش‌های یادگیری را به کار بگیرید تا به‌طور کامل بر این زبان مسلط شوید. این روش‌ها عبارت‌اند از:

تمرین عبارت‌ها و اصطلاحات 

زبان چینی در سرزمین‌های مختلف آن به دو گویش کانتونی و ماندراین وجود دارد. زبان چینی که به‌طورمعمول آموزش داده می‌شود گویش کانتونی است؛ اما شاید شما در شرایطی به زبان چینی ماندراین نیاز پیدا کنيد. بنابراين باید اصطلاحات و عبارت‌های روزمره را با انواع لحن‌ها در این گویش‌ها یاد بگیرید. هنگامی که در آموزش زبان چینی لحن‌ها را آموختید، باید با گفتن اصطلاحات مختلف با گویش‌های متفاوت آن‌ها را تمرین کنید. حتی می‌توانید برای راحتی کار خود به‌جای واژگان و اصطلاحات، اسم‌ها و افعال را با صدای بلند تکرار کنید. 

یادگیری شمارش در به زبان چینی

با کمک فایل‌های صوتی به شمردن اعداد در زبان چینی دقت کنید. با تکرار و تمرین سعی کرده اعداد را به چینی بشمارید. اعداد را به چند بخش تقسیم کنید تا کارتان راحت‌تر پیش برود. به عنوان مثال اول شمردن اعداد 1 تا 50 را به خوبی یاد بگیرید و سپس به سراغ 50 تا 100 بروید.

استفاده از روش پین یین در آموزش زبان چینی

روش پین یین شرایطی را فراهم می‌کند که بدون نیاز به مطالعه هزاران کاراکتر در آموزش زبان چینی نوشتن کاراکترهای چینی با استفاده از املای آوایی را یاد بگیرید. 

استفاده از فلش کارت‌های زبان چینی

فلش‌ کارت‌هایی بسازید. یک سمت آن‌ها پین یین را بنویسید و سمت دیگر تصویر مربوط به آن را بکشید یا بچسبانید. با کمک فلش کارت‌ها پین یین صحیح مربوط به شیء یا شخص را به خاطر بسپارید. با آن‌ها تمرین کنید و گاهی اوقات با کمک دیگران آزمون‌هایی را برای خود طراحی کنید. 

کمک گرفتن از رسانه چینی

در هنگام آموزش زبان چینی گوش دادن به موسیقی‌ها یا داستان‌های چینی به‌علاوه دیدن فیلم و سریال به زبان اصلی در تسلط شما بر این زبان بسیار کمک کننده خواهد بود. 

ارتباط با افراد چینی

برای اینکه بتوانید با یک چینی زبان صحبت کنید گاهی اوقات به رستوران‌های چینی بروید و غذای خود را به جای فارسی با این زبان سفارش دهید. می‌توانید با یک فرد چینی در فضای مجازی دوست شوید و برای تسلط خود بر این زبان از او کمک بگیرید. بنابراین کم کم از گفتن کلمات با تلفظ فارسی و با لهجه خاص فاصله گرفته و بر گویش‌ها و انواع لحن‌های آن تسلط پیدا می‌کنید. 

درباره استاد

Xiaoyu Liu

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمود صالحی 1402-12-26
سلام ممنون از تمام زحمات شما بسیار عالی بود خدا قوت!!
محسن امینی 1402-08-14
مکتب خونه متشکریم
1402-07-10
عالی بود سپاس گزارم
جلیل سالک ذوقی 1400-08-14
عالی
فاطمه کفاشیان 1400-07-11
سلام. خیلی ممنون واقعا...کمتر کسی این دوره زمونه رایگان یه علم یا زبانی رو در اختیار بقیه قرار میده..واقعا دست مریزاد ^^
عدالت محمدی ینگجه 1399-09-05
سلام خیلی ممنون کاری کردید کارستان فقط قربون دستتون الفبای چینی رو هم اضافه کنید شدیدا مورد نیاز است . خدا بر حرکت و فکر و زندگیتان برکت دهد . خیلی ممنون
امیر باری 1399-08-12
خیلی عالی و قابل درک ،ممنون بابت دوره های خوبتون
محمدامین سلطانیان 1399-08-01
عالیه همیشه مکتبخونه این چنین چیزهای خوبی داره که ممنونم ازش
هانیه عبداله زاده 1399-08-01
سلام با تشکر که زبان چینی رو گذاشتید. اگه ممکنه دوره اش رو هم بزارید که عالی میشه

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

مباحث دوره آشنایی با زبان چینی 

دوره آموزش زبان چینی با هدف آموزش این زبان به صورت مقدماتی تهیه و تدوین شده و استفاده از آن رایگان است. مباحث این دوره آموزش رایگان زبان چینی به صورت فهرست موارد زیر است.

  •  فصل اول: تو کیستی؟

اولین قدم در آموزس زبان چینی آشنایی با آواهای مختلف این زبان است که در شیوه‌ی صحبت و معنای جملات چینی تاثیر می‌گذارد. در این فصل با آواشناسی (Phonetics) ابتدایی زبان چینی آشنا می‌شوید.

سپس تمرکز بر روی شیوه‌ی معرفی کردن خود گذاشته می‌شود که شامل اسم، ملیت، هویت و بحث کردن راجع به خانواده و دوستان است. همچنین با شیوه‌ی اشاره به دیگران (معادل He/She در انگلیسی) آشنا خواهید شد.

  • فصل دوم: کی به مدرسه می‌روید؟

در این فصل از آموزش زبان چینی شیوه‌ی توضیح و درک زمان از طریق توصیف یک برنامه‌ی روزانه، اعداد، زمان، بازه‌های مختلف و کارهای مرتبط درس داده می‌شود.

  • فصل سوم: چه چیزی را دوست دارید بخورید؟

این فصل تماماً به غذا و خوراکی می‌پردازد و دایره‌ی لغات موضوعی مثل غذاهای چینی، میوه، گوشت و نوشیدنی‌ها را به شما یاد می‌دهد.

  • فصل چهارم: من خرید کردن را دوست دارم.

در این فصل شما با اصطلاحات لازم برای خرید کردن مثل صحبت در مورد رنگ و اندازه‌ی لباس، پرسش مودبانه درباره‌ی قیمت، شیوه‌ی درست معامله و توافق بر سر قیمت و… آشنا می‌شوید.

  • فصل پنجم: آیا شما در شهر بزرگی زندگی می‌کنید؟

در این فصل از دوره آموزس زبان چینی با نحوه‌ی مسیریابی و صحبت کردن درمورد آدرس آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه درباره‌ی حمل و نقل صحبت کنید.

  • فصل ششم: آب و هوا

در این فصل درخصوص دما، فصل‌ها و آب و هوا صحبت خواهد شد. در پایان این فصل می‌توانید درمورد شرایط مختلف جوی صحبت کنید.

  • فصل هفتم: سرگرمی‌ شما چیست؟

در فصل پایانی این دوره آموزش زبان چینی خواهید آموخت چگونه درمورد تفریحات روزانه، ورزش، برنامه‌های تلویزیونی و برخی فعالیت‌های دیگر مربوط به اینترنت، مطالعه و موسیقی صحبت کنید. 

منابع آموزش زبان چینی 

یکی از معروف‌ترین منابع آموزش زبان برای تسلط بر روی زبان چینی کتاب New Practical Chinese Reader  است. این کتاب در شش جلد برای آموزش زبان چینی به غیر چینی‌زبان‌ها ایجاد شده است. شش جلد این منبع برای یادگیری زبان چینی شامل مباحث گوناگونی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

1. در جلد اول و دوم این کتاب 50 درس تألیف شده است. در این دروس واژگانی از 1000 کلمه و واج‌شناسی و دستور زبان چینی آموزش داده می‌شوند. درواقع در این کتاب‌ها با کمک یک داستان زبان چینی را آموزش می‌دهند. در این داستان  دو دانش‌آموز خارجی چینی بهنام‌های پالانکا و گوبو در جلد اول در کشور خود و در جلد دوم در چین هستند. با کمک داستان‌های این دو دانش‌آموز برای رفع روزمرگی‌های خود مانند لباس، سرگرمی، معاشرت و... زبان چینی ساده را یاد می‌گیرید. این کتاب‌ها هم‌چنين اطلاعات پس‌زمینه‌ای در مورد فرهنگ، جامعه و تاریخ چین ارائه می‌دهند. 

2. موضوعاتی مانند تاریخ، آموزش، اقتصاد، پزشکی، ورزش، ادبیات و هنر، روزنامه‌ها و صداوسیما، ازدواج و زندگی خانوادگی، مکان‌های دیدنی و مکان‌های تاریخی و غیره در جلد سوم و چهارم با حدود 2000 واژه به غیر چینی‌زبانان آموزش داده می‌شوند. این دو کتاب 30 درس دارند.

3. این کتاب در جلد پنجم و ششم نیز 30 درس دارد و بیش از 3000 کلمه و عبارات روزمره را بیان می‌کند. کتاب پنجم مقالات و آثار اصلی در طیف گسترده‌ای از موضوعات و امور در چین را بیان می‌کند و در جلد ششم گزیده‌هایی از آثار ادبی طولانی‌تر را می‌خوانید.

دوره آموزش زبان چینی برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره آموزش زبان چینی برای تمام افرادی که قصد دارند از صفر یادگیری زبان چینی را شروع کنند مناسب است.

سخن پایانی 

بیشتر افراد فکر می‌کنند زبان چینی سخت‌ترین زبان در دنیا است. این تصور اشتباه بوده و به دلیل تفاوت‌های این زبان با دیگر زبان‌ها دارد به وجود آمده است. اگر علاقه دارید این زبان را یاد بگیرید با کمک آموزش زبان چینی، دروه‌های چینی از مبتدی تا پیشرفته را بگذرانید تا بر روی آن تسلط کافی پیدا کنید. با یادگیری این زبان می‌توانید با کمک روش‌های مختلف برای تحصیل و کار به چین مهاجرت داشته باشید.

poster
  
برگزار کننده:  Peking University
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  28 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:43 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)