آموزش اسمبل حرفه‌ای کامپیوتر: انتخاب درست قطعات تا اسمبل

poster
پیش‌نمایش دوره

در دنیای امروزه، کامپیوترها نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند. از کاربری‌های روزمره گرفته تا کاربردهای حرفه‌ای، کامپیوترها جزئی حیاتی از زندگی ما شده‌اند. اگر قصد خرید کامپیوتر داشته باشید حتما متوجه شده ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.2 (15 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  10 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با قطعات و نقش آن‌ها

 بررسی و انتخاب صحیح و اصولی قطعات کامپیوتر

 مونتاژ قطعات کامپیوتر

 تنظیم و راه‌اندازی قطعات

 انتخاب قطعات مخصوص به کاربردهای خاص

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.
 

سرفصل‌های دوره آموزش اسمبل حرفه‌ای کامپیوتر: انتخاب درست قطعات تا اسمبل

انتخاب قطعات
  مقدمه
مشاهده
"04:38  
  اندازه گیری‌ها
مشاهده
"08:47  
  معرفی قطعات
مشاهده
"07:02  
  Bottleneck چیست؟
مشاهده
"05:58  
  انتخاب CPU
"12:22  
  مقایسه مشخصات CPU
"14:17  
  Chipset چیست؟
"15:10  
  ویژگی‌های مادربرد
"12:03  
  انتخاب مادربرد
"13:25  
  مقایسه مادربرد
"04:33  
  مشخصات رم
"12:47  
  مقایسه رم‌ها
"11:58  
  مشخصات SSD-HDD
"12:55  
  مقایسه SSD - بخش اول
"15:13  
  مقایسه SSD - بخش دوم
"16:34  
  مشخصات VGA
"16:29  
  مشخصات VGA پلاس
"21:25  
  انتخاب خنک‌کننده CPU
"18:15  
  محاسبه TDP
"18:30  
  پارامترهای کیس
"08:36  
  پارامترهای فن
"07:21  
  انتخاب کیس
"17:26  
  انتخاب فن
"06:40  
  پارامترهای پاور
"16:30  
  محاسبات پاور
"12:00  
  انتخاب پاور
"18:09  
  مشخصات مانیتور
"14:36  
  انتخاب مانیتور
"17:32  
  پارامترهای کیبورد - بخش اول
"16:34  
  پارامترهای کیبورد
"12:30  
  مشخصات موس
"09:41  
  انتخاب موس
"14:37  
  پارامترهای اسپیکر
"11:29  
  اسپیکر
"17:28  
  پارامترهای هدفون
"12:06  
  انتخاب تمام قسمت‌ها
"13:46  
  تغییرات جدید
"05:17  
اسمبل کردن قطعات
  مقدمه
مشاهده
"02:56  
  بازگشایی مادربرد و معرفی تجهیزات
"05:27  
  وصل کردن CPU و RAM و FAN
"16:05  
  بستن SSD
"04:44  
  بستن Power و کارت گرافیک
"08:15  
  معرفی هارد و تست اولیه
"08:14  
  BIOS
"04:59  
  اسمبل
"15:59  
  مدیریت کیس
"05:39  
  جمع بندی
"03:34  
آماده‌سازی سیستم برای کار
  بعد از نصب
مشاهده
"07:33  
  فعال کردن ویندوز
"04:24  
  تنظیم Shecan
"05:00  
  نصب نرم‌افزار مادربرد
"06:07  
  آپدیت Bios مادربرد
"05:14  
  تست و معیار
"08:47  
  پایان
"01:14  

درباره دوره

در دنیای امروزه، کامپیوترها نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند. از کاربری‌های روزمره گرفته تا کاربردهای حرفه‌ای، کامپیوترها جزئی حیاتی از زندگی ما شده‌اند. اگر قصد خرید کامپیوتر داشته باشید حتما متوجه شده اید که بی نهایت انتخاب روبروی شماست و انتخاب درست قطعات کار بسیار دشواری هست. مقدار بسیار زیادی اطلاعات وجود داره که باید اونها رو یاد بگیرید، دسته بندی کنید، درست و غلط رو از هم جدا کنید و به عنوان یه متخصص هر روز خودتون رو آپدیت نگه دارید. 

اگر قصد دارید برای خودتون یه کامپیوتر خوب خریداری کنید یا میخواهید در زمینه سخت افزار کامپیوتر کار کنید،
انتخاب صحیح و اصولی قطعات کامپیوتر و مونتاژ آنها یک اصل اساسی و یه مهارت خیلی مهم برای شما هست. در این دوره آموزشی تمام این موارد که در ادامه گفته شده را فراخواهید گرفت.  

با آموزش های این دوره شما مهارت کامل برای کسب درآمد از این رشته را فراخواهید گرفت و حتی میتوانید به عنوان متخصص اسمبل کامپیوتر استخددام بشید و یا برای خودتان کسب و کار مرتبط راه اندازی کنید. 

ویژگی‌های دوره اسمبل حرفه‌ای کامپیوتر

آموزش انتخاب قطعات: در این دوره، ابتدا با نحوه انتخاب صحیح قطعات کامپیوتر آشنا می‌شوید. این بخش شامل معرفی پارامترهای مهم برای انتخاب هر قطعه سخت افزاری است. سپس به سراغ بازار میریم و اون قطعه رو با دیگر رقبای خودش بررسی میکنیم. در نهایت خواهید آموخت که چگونه هر قطعه را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

مونتاژ کامپیوتر: پس از انتخاب قطعات مناسب، شما با مراحل مونتاژ کامپیوتر آشنا می‌شوید. این مرحله شامل اتصال و نصب قطعات کامل یک کیس به صورت کامل است. از جعبه گشایی تا نصب و راه اندازی کامل کیس کامپیوتر را می آموزید. 

 تنظیم و راه‌اندازی: در ادامه با مراحل بعد از اسمبل کیس که شامل نصب سیستم عامل، درایورها، آپدیت بایوس، تست و بهینه‌سازی عملکرد سیستم، و تنظیمات امنیتی و می‌شود آشنا خواهید شد.

 انتخاب قطعات برای کاربردهای خاص: دوره به شما اجازه می‌دهد تا قطعات مخصوص به کاربردهای خاص را انتخاب کنید. مثلاً اگر به گیمینگ علاقه دارید یا به کاربردهای مهندسی نیاز دارید، شما خواهید آموخت که چگونه قطعات مناسب برای این کاربردها را انتخاب کنید.رفع مشکلات و تعمیرات ساده: در نهایت، دوره به شما مهارت‌های لازم برای رفع مشکلات ساده سخت‌افزاری و تعمیرات اولیه را می‌آموزد. این به شما اعتماد به نفس بیشتری در مورد مدیریت کامپیوترتان می‌دهد.

جمع بندی

دوره " اسمبل حرفه‌ای کامپیوتر، از انتخاب درست قطعات تا اسمبل حرفه‌ای " به شما امکان می‌دهد تا به عنوان یک کاربر آگاه در دنیای سخت‌افزار کامپیوتری عمل کنید. با محتوای این دوره، شما می‌توانید کامپیوتری با عملکرد بهینه برای نیازهای خود ایجاد کنید و مشکلات سخت‌افزاری احتمالی تان را حل کنید.این دوره به شما اعتماد به نفس و امکان مدیریت بهتر سیستم کامپیوترتان را می‌دهد و قدم اول شما برای یادگیری مهارتی فوق‌العاده جذاب و دوست داشتنی است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher اردشیر کاویانی

اردشیر کاویانی، به خاطر تولید محتوا در زمینه آموزش کامپیوتر و شبکه شناخته شده است. وی بیش از ١٠ سال است که تدریس میکنند و بیش از ٧ سال است که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کند. ایشان تا به حال بیش از ٨٠٠  ویدیو آموزشی ساخته است. همچنین ایشان مدیر و موسس وب‌سایت چهارراه کامپیوتر بوده و نویسنده کتاب هنر خرید کامپیوتر و لپ‌تاپ می‌باشد. وی دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه سراسری است و در رزومه خود مدیریت IT و مشاور چندین شرکت در سطح شهر تهران را دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سمیه قلیزاده 1402-11-02
عالی هستن جناب کاویانی
علی مومنی 1402-09-13
خیلی ممنون از مهندس کاویانی عزیز مثه همیشه روان و قابل فهم تدریس میکنن و مهمتر از همه به قول خودشون ماهیگیری یاد میدن. فقط مهندس دسترسی به مطالب تون تو یوتیوب و دانلودش و فصل بندیش خیلی سخته‌. ای کاش یه فکری برای نشر بهتر مطالب آموزنده تون بکنین.
ماهان سعیدی 1402-10-18
دوره ای خیلی خوبی بود فقط باید قبل خرید در نظر بگیرید که بایدحتما خودتون دنبال مطالب گفته شده برید ونمیشه که فقط به این دوره تکیه کرد
محمدرضا قربانی 1403-01-07
عزیزی گفته بود : 20٪ اموزش رو فهمیده و اعتراض داشت که چرا کلمات سخت استفاده شده. باید بگم شما که این کلمات رومتوجه نیستی اصلا مخاطب دوره نیستی! برای دوره زحمت کشیده شده - من اینو درک می کنم ولی محتوا تناسب با مبلغ نداره حقیقتش آقای کاویانی تلاش کردن تا جایی که میشه مطالب زیادی رو در دوره بگنجانن ولی بازم محتوا با مبلغ تناسب درستی نداره. من به کسی پیشنهاد نمیدم دوره رو با این مبلغ
فرهاد وظیفه نژاد 1403-01-01
این دوره برخلاف عنوانش به نظر من حرفه‌ای نیست، بلکه کاملا مقدماتی محسوب می‌شه و برای افرادی که صفر یا مبتدی هستن مفیده، تدوین دوره هم گاها با وجود اینکه جناب کاویانی تکرار کردن یا خواستن قسمتی جایگزین بشه نشده. در نتیجه چه از نظر سطح و چه شیوه تدوین که هردو از سمت مکتبخونه هستش پیشنهاد نمی‌کنم، اگر همین دوره به عنوان آشنایی بود و متناسب با همون هزینه داشت، و تدوین بهتری داشت، ارزش پنج ستاره رو می‌داشت. ظاهرا خود مهندس کاویانی هم قبول ندارن این دوره حرفه‌ای باشه و بارها تذکر می‌دن که توضیحات بیشتر نیازمند دوره حرفه‌ای یا پیشرفته هستش و در این دوره به کلیات پرداخته می‌شه. در هر حال از زحمات مهندس کاویانی ممنونم.
محمد 1402-09-08
واقعا مطالب و فن بیان عالیست اما متاسفانه ادیت فیلم ها بسیار ضعیف بوده حتی خود اقای کاویانی در یوتیوب خود خیلی بهتر از مکتب خونه ادیت کردند. ضمنا مشخص است که سطح و بار علمی دوره یک سر و گردن پایین تر از مطالبی است که ایشان در کانال خود آموزش میدهند مثل دوره مایکروسافت که واقعا سطح بالاش، غیرقابل مقایسه با این دوره هست. ولی در کل خوب بود اما مکتب خونه واقعا در ادیت، پشتیبانی و حتی باگ های نرم افزاری و سایتش ضعیف هست.
1402-12-17
از کل دوره 20 درصدشو فهمیدم اموزش صفر از کلماتی استفاده میشه که از قبل باید دکترایه کامپیوتر داشته باشی که بفهمی چی به چیه
1402-10-18
سلام بسیار اموزش ضعیفی بود بهتر از این اموزش رو ایشون تو یوتیوب به صورت رایگان در اختیار اوم ها گذاشته بودند وقتی یک دوره ای برای مخاطب قرار داده میشه انتظار داره که چیزهای بسیار کامل تر و دقیق تر و ورژن حرفه ای ترش رو ببینه متاسفانه از اینکه این هزینه رو کردم به هیچ عنوان رضایت ندارم از مکتوب خونه خیلی انتظار بیشتری داشتم

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  10 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)