×
ribbon

آموزش ایجاد دلبستگی در کارکنان

Employee Engagement یا دلبستگی در سازمان را می‌توان به معنای اتحاد یا یکپارچگی در نظر گرفت. ویژگی‌ که با کمترین هزینه‌، بازدهی سازمان شما را به دوبرابر خود می‌رساند. این ادعا طبق آماری است که ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:10 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 تعریف دلبستگی

 تعریف اهمیت دلبستگی بین کارکنان

 آشنایی با مدل‌های دلبستگی

 آشنایی با عوامل موثر دلبستگی

پیش‌نیاز‌ها

کلیه مطالب این دوره به‌صورت پایه‌ای بیان شده و نیاز به‌پیش نیاز خاصی نمی‌باشد.

سرفصل‌های دوره آموزش ایجاد دلبستگی در کارکنان

دلبستگی و اهمیت آن

در این فصل سعی بر این است که راهکارهایی را ارائه دهیم تا افراد زمانی که در سازمان یا محیط کار مشغول به کار هستند باانگیزه و انرژی بسیار مشغول به کار باشند.

  مقدمه و آشنایی با دوره
"03:42  
  تعریف دلبستگی
"06:11  
  اهمیت دلبستگی کارکنان و نقش آن در عملکرد سازمان
"02:55  
مدل‌های دلبستگی

در این فصل درباره انواع مدل‌های دلبستگی و عوامل تقویت‌کننده و ایجادکننده دلبستگی در سازمان صحبت می‌شود.

  مدل‌ها (مدل گالوپ)
"11:09  
  مدل‌ها ( مدل voice ) - بخش اول
"09:48  
  مدل‌ها ( مدل voice ) - بخش دوم
"04:46  
  مثالی از دلبستگی
"09:51  
  عوامل مؤثر بر دلبستگی سازمانی
"10:00  
  مثال‌هایی از دلبستگی
"12:22  

درباره دوره

Employee Engagement یا دلبستگی در سازمان را می‌توان به معنای اتحاد یا یکپارچگی در نظر گرفت. ویژگی‌ که با کمترین هزینه‌، بازدهی سازمان شما را به دوبرابر خود می‌رساند. این ادعا طبق آماری است که مؤسسه گالوپ ارائه کرده است.

تعامل و مشارکت فعالانه کارکنان شما با یکدیگر، با مشتریان و با کل سازمان یا احساس وفاداری نسبت به سازمان تعاریف ساده‌ دیگری است که می‌توان برای Engagement در نظر گرفت.

شما به‌عنوان یک مدیر توانمند و دوراندیش؛ عامل اصلی ایجاد این فرایند، در سازمان خود هستید. شما می‌توانید انگیزه‌های متفاوت کارکنان خود را، با اهداف سازمان همسو کنید. این یک حرکت استراتژیک است، و بر اساس سرمایه‌گذاری روی اشخاص و روابط درون‌سازمانی بنا می‌شود.

دلبستگی پدیده‌‌ای عمیق‌‌‌تر، کامل‌‌‌تر، پایدارتر، و تأثیرگذارتر از رضایت و وفاداری است و ترکیبی از احساسات و ادراکات شامل رضایت، تعهد، احساس غرور و افتخار، وفاداری و تمایل برای فداکاری و انجام مسئولیت‌های فراتر از وظایف معمول در قبال سازمان است. افرادی که از کارشان لذت می‌برند، به وظیفه خود و مأموریت سازمان باور دارند و در قبال تلاش و کارشان مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

وقتی کارکنان مجبور نیستند و انتخاب‌های دیگری دارند، باز هم همه توان و تلاش خود را معطوف به تحقق اهداف و تأمین منافع و مصالح سازمان ‌‌می‌کنند.

مزایای دوره آموزش ایجاد دلبستگی در کارکنان

  • شکل‌گیری وفاداری و افزایش بهره‌وری در سازمان
  • افزایش اشتیاق و همبستگی در کارکنان نسبت به شغل و سازمان
  • کاهش خطا، هدررفت انرژی و سرمایه
  • افزایش تعهد و مسئولیت‌پذیری بین کارکنان
  • بالارفتن سطح اعتماد متقابل مدیران و کارکنان
  • ایجاد احترام و شکل‌گیری روابط مؤثر و سازنده در سازمان
  • افزایش سوددهی سازمان
  • افزایش میزان رضایت مشتریان و…

در نتایج برخی تحقیقات دانشگاه هاروارد آمده: «سازمان‌هایی که دلبستگی بالایی بین کارکنان آن‌ها وجود دارد، نسبت به سازمان‌هایی با میزان Engagement پایین‌تر، موفقیت 98 درصدی دارند.» این مسئله ارتباط مستقیم به رضایت شغلی کارکنان دارد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher نسیم غنبر تهرانی

نسیم غنبر تهرانی، دانش‌آموخته دكتری مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیات تحریريه مجله IJSOM در دانشگاه خوارزمی است. ایشان تجربه فعالیت با عنوان مشاور و مدرس در مدیریت دانش، موسسه مطالعات زنان و مرکز پژوهشی مطالعات زنان، شبکه ملی سازمان‌های نیکوکاری و خیریه و غیره را دارند. ایشان تجربه برگزاری کارگاه‌هایی از جمله طراحی سیستم‌ها و راهکارهای اجرایی و مدیریت سازمان‌های غیرانتفاعی و مردم نهاد را دارند. از سوابق آموزشی ایشان می‌توان به عضویت هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشكده فنی دانشگاه خوارزمی، تدریس در گروه‌های آموزشی مهندسی صنایع، مديریت فناوری اطلاعات و دانشکده ریاضی در دانشگاه خوارزمی، مدیر گروه مهندسی صنایع، دانشگاه غیر انتفاعی ابرار و غیره اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
زهرا فرخی 1402-02-18
به عنوان مقدمه ای بر مبحث دلبستگی به سازمان، نکات بسیار مفید و کاربردی مطرح شد . شیوه بیان استاد هم کاملا مناسب بود و اصلا احساس خستگی ایجاد نمیشد ضمن اینکه از حاشیه گویی پرهیز کرده بودن و نهایت استفاده رو از مدت زمان آموزش برای ارائه مطالب داشتند. در کل میشه گفت خلاصه و مفید و کاربردی

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:10 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)