آموزش تولید محتوای اینفوگرافیک

poster
پیش‌نمایش دوره

استفاده از شکل و نمودار همیشه باعث فهم بهتر متن می‌شود. این را همه ما در کتاب‌های درسی مشاهده کرده‌ایم. با نشان دادن مفاهیم روی شکل‌ها و تصاویر مختلف، هم انتقال مطلب بهتر صورت می‌گیرد ... ادامه

برگزارکننده:  Udemy  Udemy
مدرس دوره:
امی هاروپ
امی هاروپ
3.8 (10 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:00 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:00 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

سرفصل‌های دوره آموزش تولید محتوای اینفوگرافیک

نحوه تهیه محتوای اینفوگرافیک

زیرنویس تمام جلسات فقط روی سایت قابل مشاهده می‌باشد.

  معرفی
مشاهده
"01:47  
  چرا از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟
"07:35  
  مثال‌هایی از اینفوگرافیک
"07:54  
  طوفان فکری
"08:06  
  عناوین و موضوعات به‌روز اینفوگرافیک
"07:48  
  جستجو و یافتن محتوا برای اینفوگرافیک
"09:43  
  منابع جستجو و ساختن اینفوگرافیک
"07:21  
  آپشن‌های ساخت اینفوگرافیک
"08:26  
  تقسیم و ترفیع اینفوگرافیک
"01:55  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

استفاده از شکل و نمودار همیشه باعث فهم بهتر متن می‌شود. این را همه ما در کتاب‌های درسی مشاهده کرده‌ایم. با نشان دادن مفاهیم روی شکل‌ها و تصاویر مختلف، هم انتقال مطلب بهتر صورت می‌گیرد و هم متن ظاهر آراسته‌تر و جذاب‌تری خواهد داشت. در بازاریابی محتوایی، رسا بودن محتوا و برخورداری از ظاهری آراسته بسیار مهم است.

برای همین اینفوگرافیک‌ها ابزارهای بسیار مهمی برای تولیدکنندگان محتوا به‌حساب می‌آیند. البته این امتیازات در صورتی به دست می‌آیند که مراحل برنامه‌ریزی و طراحی اینفوگرافیک را جدی بگیریم.

در دوره آموزش رایگان تولید محتوای اینفوگرافیک مکتب‌خونه مهارت‌های لازم برای طراحی اینفوگرافیک تأثیرگذار و استفاده از آن در جای مناسب متن به شما آموزش داده خواهد شد. 

اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟

اینفوگرافیک یک نمایش بصری از اطلاعات یا داده‌ها است که در متون و ارائه‌ها برای انتقال بهتر مطلب استفاده می‌شود. اینفوگرافیک‌ها همیشه بخش مهمی از متن‌های درسی و مقالات را تشکیل داده‌اند. در سال‌های اخیر با اوج‌گیری بازاریابی محتوایی، اینفوگرافیک‌ها جایگاه و کاربردهای جدیدی پیدا کرده‌اند.

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با تبدیل اطلاعات و آمار به تصاویری شامل شکل، نمودار، جدول و توضیحات، متن خود را توسعه بدهند و فهم آن را برای مخاطبان ساده‌تر کنند. کاربردهای اینفوگرافیک عبارت است از:

  • ارائه یک مرور کلی (overview) از مطالب 
  • توضیح یک فرآیند پیچیده
  • نشان دادن نتایج یک بررسی میدانی یا همه‌پرسی
  • نمایش خلاصه‌ای از تمام مقاله
  • مقایسه تصویری دو پدیده
  • تأکید ویژه روی بخشی از محتوا

ضرورت استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوایی :

تصاویر به شما کمک می‌کنند توجه مخاطب را به شکل ویژه‌ای جلب کنید. ارائه مثال‌های قابل مشاهده، از قدیم به‌عنوان روشی برای انتقال بهتر مطالب استفاده می‌شدند.

همه ما در کتاب‌های درسی خود با اینفوگرافیک‌ها برخورد داشته‌ایم. بازاریابان محتوایی هم با استفاده از اینفوگرافیک در بخش‌های مختلف محتوا، فهم آن را برای مخاطبان ساده‌تر کرده و توجه آن‌ها را به موارد مورد نظر خود جلب می‌کنند. 

ویژگی‌های یک اینفوگرافیک اثرگذار :

یک اینفوگرافیک اثرگذار باید از روی اطلاعات موثق تهیه شده باشد. چرا که اطلاعات غلط در بلندمدت باعث بی‌اعتمادی مخاطبان و مشتریان خواهند شد.

پس از جمع‌آوری اطلاعات نوبت به طراحی می‌رسد. در این مرحله دقت به جزئیات و استفاده از جذابیت‌های بصری برای جلب توجه مخاطب بسیار مهم است.

استفاده از توضیحات در صورت نیاز هم می‌تواند به فهم بهتر و جامع‌تر کمک کند. دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از اینفوگرافیک هم می‌تواند باعث اثر منفی و از بین رفتن تمرکز مخاطب روی متن شود. 

اینفوگرافیک چیست و چرا اهمیت دارد؟

اینفوگرافیک یکی از ابزارهای نمایش اطلاعات به‌صورت کامل و مختصر است. با استفاده از اینفوگرافیک محتوایی جامع برای بازاریابی بخصوص بازاریابی دیجیتال خواهید داشت.

اینفوگرافیک شکلی از ارائه اطلاعات، اعداد و جزییات یک موضوع خاص است. در حقیقت اینفوگرافیک‌ها اطلاعات را به‌صورت نمودار یا جداولی تصویری نشان می‌دهند تا مخاطبین راحت‌تر و بادقت بیشتری آن‌را مطالعه کنند.

اینفوگرافیک عموما یک داستان را در قالب درج اطلاعات در نمودار و جداول با یک موضوع خاص بیان می‌کند که نحوه ارائه آن از لحاظ بصری برای مخاطبین بسیار جذاب خواهد بود.

به‌همین جهت از اینفوگرافیک‌ها برای محتوا بازاریابی استفاده زیادی می‌شود. چراکه به‌علت گسترش شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک‌ها به‌راحتی قابلیت به اشتراک‌گذاری اطلاعات را خواهند داشت و روزانه افراد بسیاری می‌توانند آن را مطالعه کنند.

مراحل آموزش اینفوگرافیک چیست؟

ساخت یک اینفوگرافیک کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست و می‌توان با انجام مراحل مشخصی آن را تولید کرد. برای آموزش اینفوگرافیک این مراحل را طی کنید.

1. طوفان فکری:

قدم اول در آموزش اینفوگرافیک، جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات اولیه از منابع مختلفی مانند، شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های تخصصی و... است.

2. استفاده از عناوین به‌روز:

پس‌از بررسی منابع مورد تایید مانند افکار عمومی، شبکه‌های اجتماعی و طوفان فکری، بهتر است از طریق گوگل ترند عناوینی که در خصوص موضوع مرتبط بیشترین میزان جستجو را داشتند پیدا کنیم و از آن‌ها در اینفوگرافیک استفاده کنیم. انتخاب یک موضوع پربازدید و جذاب می‌تواند نگارش محتوا داخل اینفوگرافیک را بسیار راحت‌تر کند.

3. محتوا اینفوگرافیک :

قدم بعدی در یادگیری و آموزش اینفوگرافیک‌ها تهیه یک محتوا مناسب و قابل فهم برای مخاطبان آن است. در این مرحله پس‌از جمع‌آوری اطلاعات و دسته‌بندی آن، باید هدف خود را از انتشار اینفوگرافیک مشخص کنید. تنوع ارائه محتوا در اینفوگرافیک می‌تواند شامل: محتوای بصری مانند، عکس، نمودار اعداد، گراف‌ها است.

اعتبار یک اینفوگرافیک بیشتر به آسان‌سازی یک موضوع پیچیده با استفاده از همین نمودارها و تصاویر است. سعی کنید نکات کلیدی را با بولت مشخص کنید. اگر محصول یا خدمتی را مناسب با محتوا می‌دانید و قصد تبلیغ آن‌را دارید، آن را همراه با مزایای کلیدی معرفی کنید و عکس آن را قرار دهید.

آموزش ساختن اینفوگرافیک

راه‌های بسیاری برای ساخت اینفوگرافیک‌ها وجود دارد که همه بستگی به میزان بودجه و وقت‌گذاری شما برای تهیه آن دارد. اولین و درعین حال راحت‌ترین روش، سپردن ساخت اینفوگرافیک به شخص دیگر است که شما اطلاعات جمع‌آوری شده را در اختیار یک گرافیست قرار داده و باتوجه به نیازهای شما اقدام به ساخت آن خواهد کرد.

راه‌حل بعدی استفاده از سایت‌هایی مانند، Odesk برای استخدام گرافیست‌های باتجربه است و شما می‌توانید با صرف هزینه‌های مختلف اینفوگرافی خود را طراحی کنید.

استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای طراحی جزییات اینفوگرافیک‌ها مانند، Adobe و...

یکی از راه‌حل‌های جذاب و جدید استفاده از سایت‌های تخصصی در زمینه ساخت اینفوگرافیک است. در واقع این روش به‌عنوان یکی از بهینه‌ترین روش‌‌ها در زمینه ساخت اینفوگرافیک است.

استراتژی‌های اشتراک‌گذاری اینفوگرافیک

عموما اینفوگرافیک‌ها برای ارائه اطلاعات، آمار و تبلیغ یک محصول و خدمات استفاده می‌شود و از محبوبیت بالایی در بین مخاطبین برخوردار است. به همین جهت کانال‌های توزیع و انتشار آن باید به‌درستی انتخاب شود تا تاثیرگذاری زیادی بر مخاطبین و خوانندگان اشته باشد.

شبکه‌های اجتماعی مانند، فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و... می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای انتشار محتواهای اینفوگرافیک باشند. به‌یاد داشته باشید هدف از تهیه اینفوگرافیک ویروسی شدن آن در بین عموم است. به‌همین علت باید اینفوگرافیک شما منحصربه‌‌فرد باشد و حتی المقدور به‌صورت کپی و تکراری تهیه نشده باشد.

استفاده از اینفوگرافیک‌ها تجربه بسیار مناسبی برای تهیه محتواهای جدید جهت انتشار سریع است. آن‌ها می‌توانند هدف شما را به‌راحتی محقق کنند و در راستای رفع نیاز یک مشتری حرکت کنند. میخواهد این نیاز یک محصول یا خدمت باشد یا اطلاعات خاص درباره یک موضوع جدید و جنجالی.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امی هاروپ

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1400-02-23
خیلی عالی اگه بتونین تمام دوره هارو این طوری ساده حرف بزنه خیلی عالی میشه ممنون❤️
1400-02-06
بسیار عالی. یک آموزش کوتاه ولی پر از مطالب جالب بود.
علی ضیاِئی 1399-12-01
از هر نظر عالی و مفید بود. با تشکر
علیرضا محمودی 1401-11-19
بسیار خوب بود. موفق باشید . 👍
افسانه شفیعی 1400-07-13
+مختصر و مفید +سرعت بیان عالی +طبقه بندی اطلاعات _بهتر بود جزوه ای که مدرس اشاره فرمودن قرار میدادین سپاس
حمیدرضا رضاپور 1402-07-09
به جز معرفی سایت ها چیز جالب دیگه ای نداشت
وحید یزدانی 1401-05-01
مباحث بسیار جنرال بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

برای یادگیری نکات مربوط به ساخت اینفوگرافیک اثرگذار روش‌های مختلفی وجود دارد. اول اینکه با جستجو در اینترنت و الهام‌گیری از نمونه‌های موجود و تکیه بر تجربه شخصی یک اینفوگرافیک بسازیم.

این روش تا حدود زیادی به استعداد و سلیقه شخص بستگی دارد. روش دوم استفاده از دوره‌های آموزشی آنلاین است که جدیدترین چارچوب‌ها و نکات مربوط به طراحی اینفوگرافیک اثرگذار را در اختیار شما قرار می‌دهند. ما در مکتب‌خونه چنین دوره‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم.

در دوره مکتب خونه چه می‌آموزید؟


در دوره آموزش رایگان تولید محتوای اینفوگرافیک به شما می‌آموزیم چگونه مطالب را خلاصه کرده و در قالب یک عکس جذاب و رسا به مخاطب نشان دهید.

در این دوره تمام مراحل استفاده از اینفوگرافیک، از جمع‌آوری اطلاعات دقیق و درست تا ارائه آن‌ها با جزئیات تصویری کافی را تحت پوشش قرار می‌گیرند.

زمان این دوره یک ساعت و زبان آن انگلیسی است. برای همین پیش‌نیاز شرکت در این دوره تسلط به زبان انگلیسی و تسلط به یک نرم‌افزار طراحی گرافیک مانند فوتوشاپ خواهد بود.

چه کسانی به شرکت در دوره آموزش رایگان تولید محتوای اینفوگرافیک نیاز دارند؟


تسلط به طراحی اینفوگرافیک برای تمام دست‌اندرکاران حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی کاربردی خواهد بود. با این وجود، تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان بازاریابی محتوایی بیشترین نیاز را به شرکت در این دوره دارند.

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Udemy
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:00 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:00 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی