آموزش جامع جدول طراحی و معادله نویسی در سالیدورکس

poster
پیش‌نمایش دوره

طراحی پارامتریک بخش بسیار مهم در صنعت است. با این بخش ما می‌توانیم سرعت طراحی را چندبرابر کنیم و با طراحی یک قطعه چندین قطعه مشابه با سایزهای مختلف به وجود آوریم. بدین منظور به ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 بخش Configurations

 معادله نویسی در سالیدورکس

 آموزش Design Table

 طراحی پارامتریک

 طراحی پیچ متریک (Metric)

 Optimization در سالیدورکس

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش جامع جدول طراحی و معادله نویسی در سالیدورکس

آموزش Design Table

در این فصل بخش configuration نرم‌افزار سالیدورکس را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این بخش به بررسی ابزار design table می‌پردازیم و می‌آموزیم که به چه صورت سایزها و اشکال مختلف قطعات را طراحی کنیم. برای طراحی سایزهای مختلف یک قطعه باید ابعاد قطعه را در نرم‌افزار اکسل وارد کرد و نرم‌افزار سالیدورکس قطعات را در بخش configuration قرار می‌دهد.

  مقدمه دوره و آشنایی با نرم‌افزار سالیدورکس (Solidworks)
مشاهده
"13:40  
  آموزش زبانه Configuration
مشاهده
"08:24  
  وارد کردن قطعات بخش Configuration به محیط مونتاژ (Assembly)
"05:25  
  آموزش ایجاد جدول طراحی - Excel Design Table
"12:47  
  ویرایش Design Table
"08:26  
آموزش معادله نویسی در محیط دوبعدی و سه‌بعدی

در این فصل به سراغ معادله نویسی می‌رویم (equation) و در محیط دوبعدی و سه‌بعدی معادله ابعاد و اندازه المان‌های ترسیمی را به‌هم‌وابسته می‌کنیم.

  مقدمه فصل
مشاهده
"01:35  
  فرمول‌نویسی در محیط دوبعدی - بخش اول
"07:17  
  فرمول‌نویسی در محیط دوبعدی - بخش دوم
"09:40  
  آموزش معادله نویسی در محیط سه‌بعدی
"07:59  
آموزش بهینه‌سازی در سالیدورکس - Optimization

در این فصل بحث بهینه‌سازی آموزش‌داده‌شده است و می‌توانیم متغیر، قیدها و هدف‌های مختلف را برای خود تعریف کرده و به هدف بهینه‌سازی برسیم.

  مقدمه فصل
"01:33  
  بهینه‌سازی - بخش اول
"05:05  
  بهینه‌سازی - بخش دوم
"09:40  
تمرین - طراحی مهره استاندارد Metric با استفاده از Design Table

این فصل مهم‌ترین بخش آموزش است و به‌صورت پروژه محور مجموعه مهره متریک در design table طراحی می‌شود.

  مقدمه فصل
"01:32  
  طراحی بدنه اصلی مهره متریک
"06:55  
  طراحی رزوه‌های مهره متریک - بخش اول
"10:03  
  طراحی رزوه‌های مهره متریک - بخش دوم
"05:28  
  ایجاد مهره‌‌ها با جدول طراحی - Design Table
"12:46  

درباره دوره

طراحی پارامتریک بخش بسیار مهم در صنعت است. با این بخش ما می‌توانیم سرعت طراحی را چندبرابر کنیم و با طراحی یک قطعه چندین قطعه مشابه با سایزهای مختلف به وجود آوریم. بدین منظور به سراغ نرم‌افزار سالیدورکس (solidworks) می‌رویم و بخش معادله نویسی یا equations و جدول طراحی یا design table را می‌آموزیم. در ادامه به سراغ بهینه‌سازی یا optimizations نرم‌افزار سالیدورکس می‌رویم و با ذکر مثال این بخش را فرامی‌گیریم.

هدف دوره آموزش جامع جدول طراحی و معادله نویسی در سالیدورکس - solidworks design table & equations

این آموزش یک مرجع کامل در زمینه معادله نویسی یا equations و جدول طراحی یا design table و بهینه‌سازی یا optimization است. در ابتدا به سراغ معادله نویسی محیط دوبعدی می‌رویم و معادله نویسی در محیط سه‌بعدی را نیز به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم در ادامه به سراغ جدول طراحی می‌رویم و بخش configurations نرم‌افزار سالیدورکس را بررسی می‌کنیم. در این بخش اشکال مختلف قطعه قرار می‌گیرد و می‌توانیم قطعه با سایز دلخواه خود را انتخاب کنیم. در ادامه برای تسلط روی مطالب جدول طراحی به سراغ یک مثال کاربردی در فصل آخر می‌رویم و یک مجموعه مهره متریک (Metric nut)  با سایز M2 تا M20 را با استفاده از جدول طراحی ایجاد می‌کنیم. در فصل سوم آموزش به آموزش بهینه‌سازی یا optimization می‌پردازیم و یک مثال دررابطه‌با بهینه‌سازی در سالیدورکس ارائه می‌کنیم.

دوره آموزش جامع جدول طراحی و معادله نویسی در سالیدورکس - solidworks design table & equations مناسب چه کسانی است؟

این دوره مناسب تمام افراد علاقه‌مند به صنعت و طراحی و همچنین دانشجویان و صنعتگران است.  برای درک بهتر مطالب نیاز است با نرم‌افزار سالیدورکس و طراحی دوبعدی و سه‌بعدی آشنایی داشته باشید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مهدی شمشیری

مهندس مهدی شمشیری فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید (شکلدهی ورق) در دانشگاه شهید رجایی تهران است. ایشان اولین مقاله در زمینه شکل‌دهی غلتکی انعطاف‌پذیر گرم در ایران را ارائه کرده‌اند. ایشان در دوره کارشناسی کار با نرم‌افزار کتیا را به‌صورت حرفه‌ای آغاز و بعد از کسب مهارت کافی شروع به تدریس حضوری نرم‌افزار کتیا و تدریس به‌صورت آنلاین در سایت‌های مختلف کردند. در کنار تدریس بسیاری از پروژه‌های صنعتی شرکت‌ها توسط ایشان طراحی و اجرا شده است. در کنار نرم‌افزار کتیا، به نرم‌افزارهای  اکسل، پاورپوینت، ورد، اکسس، آباکوس، اتوکد، سالیدورکس، کیشات و ... تسلط دارند. ایشان در کنار رشته مهندسی مکانیک سابقه 6 سال فعالیت در بازارهای مالی بخصوص بازار فارکس و بورس را در کارنامه خود دارند و به صورت تخصصی به تدریس بازارهای مالی مشغول هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
صالح آقانوری 1402-10-21
با تشکر از استاد گرامی مطالب مفید و کاملا منطبق با عنوان دوره بود زمان پرت ویدئو خیلی کم و به نظرم یک اموزش سطح بالا محسوب میشود
امیر علی 1402-10-05
هرچیزی که از معادله نویسی میخواستم داخل آموزش وجود داشت.بشدت پیشنهاد میشه. زمان آموزش کوتاهه و خسته کننده نیست. در کل عالی بود. ممنونم

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)