×
ribbon

آموزش حروف الفبای آلمانی

دوره آموزش حروف الفبای آلمانی به شما کمک می‌کند تا اولین گام‌ها را در مسیر یادگیری این زبان کاربردی بردارید. مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده هر زبان، حروف الفبای آن است و یادگیری الفبا باعث می‌شود ... ادامه

ارائه دهنده:  Deutsche Welle  Deutsche Welle
مدرس دوره:
جمعی از اساتید Deutsche Welle
جمعی از اساتید Deutsche Welle
4.6 (23 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  44 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:42 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش حروف الفبای آلمانی

حروف الفبای آلمانی
  حرف A a و واژه‌هایی با A a
"02:02  
  حرف n N و واژه‌هایی با n N
"02:24  
  حرف i I و واژه‌هایی با i I
"02:31  
  حرف s S و واژه‌هایی با s S
"02:05  
  حرف u U و واژه‌هایی با u U
"02:20  
  حرف t T و واژه‌هایی با t T
"02:07  
  حرف e E و واژه‌هایی با e E
"01:48  
  حرف d D و واژه‌هایی با d D
"01:57  
  حرف o O و واژه‌هایی با o O
"02:09  
  حرف m M و واژه‌هایی با m M
"02:18  
  حرف h H و واژه‌هایی با h H
"02:11  
  حرف l L و واژه‌هایی با l L
"02:10  
  حرف f F و واژه‌هایی با f F
"02:02  
  حرف ترکیبی pf Pf و واژه‌هایی با pf Pf
"02:18  
  حرف v V و واژه‌هایی با v V
"02:37  
  حرف w W و واژه‌هایی با w W
"02:27  
  حرف g G و واژه‌هایی با g G
"02:13  
  حرف k K و واژه‌هایی با k K
"02:27  
  حروف ترکیبی ck و واژه‌هایی با ck
"02:14  
  حرف c C و واژه‌هایی با c C
"03:03  
  حروف ترکیبی ch CH و واژه‌هایی با ch CH
"02:23  
  حروف ترکیبی sch Sch و واژه‌هایی با sch Sch
"02:25  
  حروف ترکیبی st St و واژه‌هایی با st St
"02:14  
  حروف ترکیبی sp Sp و واژه‌هایی با sp Sp
"02:09  
  حرف b B و واژه‌هایی با b B
"02:21  
  حرف p P و واژه‌هایی با p P
"02:09  
  حرف r R و واژه‌هایی با r R
"02:13  
  حرف z Z و واژه‌هایی با z Z
"01:54  
  حروف ترکیبی au Au و واژه‌هایی با au Au
"02:10  
  ترکیب حروف eu Eu و واژه‌هایی با eu Eu
"02:23  
  حروف ترکیبی ei Ei و واژه‌هایی با ei Ei
"02:12  
  حروف ترکیبی ie و واژه‌هایی با ie
"01:53  
  اعداد 0 تا 4
"03:52  
  اعداد 5 تا 9
"03:52  
  اعداد 10 تا 12
"03:16  
  اعداد 0 تا 12
"02:56  
  حرف y Y و واژه‌هایی با y Y
"02:33  
  حرف ß و واژه‌هایی با ß
"01:51  
  حروف ترکیبی qu Qu و واژه‌هایی با qu Qu
"02:08  
  حرف x X و واژه‌هایی با x X
"02:05  
  حرف j J و واژه‌هایی با j J
"02:09  
  حرف ä Ä و واژه‌هایی با ä Ä
"02:11  
  حرف ö Ö و واژه‌هایی با ö Ö
"01:55  
  حرف ü Ü و واژه‌هایی با ü Ü
"02:10  

درباره دوره

دوره آموزش حروف الفبای آلمانی به شما کمک می‌کند تا اولین گام‌ها را در مسیر یادگیری این زبان کاربردی بردارید. مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده هر زبان، حروف الفبای آن است و یادگیری الفبا باعث می‌شود که بتوانید کلمات بیشتری یاد بگیرید، زودتر به تسلط زبان مورد نظر برسید و درک بهتری از زبان مورد نظر داشته باشید.

در دوره آموزش الفبای آلمانی همانطور که از نامش پیداست، شما با حروف الفبای زبان آلمانی، نحوه نوشتن و تلفظ آن‌ها آشنا می‌شوید. از طرفی با برخی از واژگان ابتدایی زبان آلمانی نیز آشنا شده و کم کم قادر به ساخت و فهم جملاتی در سطح مبتدی خواهید بود. در دوره آموزش حروف الفبای آلمانی مکتب خونه، شما با آواها و آهنگ این زبان توسط برترین مدرسین کشور، آشنا می‌شوید و می‌توانید به شکل سرگرم کننده و بر اساس باکیفیت‌ترین و استانداردترین روش‌های موجود در جهان، زبان آلمانی را یاد بگیرید.

 

کاربرد دوره آموزش حروف الفبای آلمانی چیست؟

عده زیادی از مردم بخاطر دلایل مختلف اقدام به یادگیری زبان آلمانی می‌کنند. از جمله کاربرد دوره آموزش حروف الفبای آلمانی، تحصیل در آلمان، کار در آلمان، تجارت و بازرگانی در این کشور و به طور کلی مهاجرت به آلمان می‌باشد. کشور آلمان یکی از بزرگترین کشورهای فعال در زمینه تجارت با سراسر جهان است.

 

هدف از یادگیری دوره آموزش حروف الفبای آلمانی چیست؟

یادگرفتن حروف الفبای آلمانی پله اول یادگیری این زبان است. اهداف یادگیری زبان آلمانی می‌تواند بسیار متعدد باشد. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ارتباطات: برای برقراری ارتبات با مردم بومی آلمان، ارتباطات رسانه‌ای، فناوری اطلاعات و ... به زبان آلمانی نیاز است. چرا که طیف گسترده‌ای از وب سایت‌های مهم به زبان آلمانی و در سراسر جهان هستند. آلمان از نظر انتشار سالانه کتاب‌های جدید رتبه 5 را دارد. بنابراین، دانش آلمانی به شما امکان دسترسی گسترده به اطلاعات را می‌دهد.
  • درک فرهنگی: یادگیری زبان آلمانی به شما بینشی در مورد شیوه زندگی و امیدها و رویاهای مردم در کشورهای آلمانی زبان می‌دهد و افق دید شما را گسترش می‌دهد.
  • سفر: از سفرهای خود نه تنها در کشورهای آلمانی زبان، بلکه در بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی که زبان آلمانی در آن‌ها به طور گسترده صحبت می‌شود، به خصوص در اروپای شرقی می‌توانید نهایت استفاده را ببرید.
  • لذت از ادبیات، موسیقی، هنر و فلسفه: آلمانی زبان گوته، کافکا، موتسارت، باخ و بتهوون است. می‌توانید با یادگیری زبان آلمانی از خواندن و یا گوش دادن آثار آن‌ها به زبان اصلی لذت ببرید.
  • فرصت‌های تحصیل و کار در آلمان: آلمان تعداد زیادی بورسیه تحصیلی و سایر حمایت‌ها را برای تحصیل به دانشجویان اعطا می‌کند. ویزای تعطیلات کاری برای جوانان خارجی طیف وسیعی از کشورها در دسترس است و ویزاهای ویژه برای کارگران ماهر و متخصصان ارائه می‌شود.
  • برنامه‌های مبادله: توافق نامه‌هایی برای تبادل دانشجو بین آلمان و بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد که با داشتن دانش زبان آلمانی، می‌توانید از آن‌ها برخوردار شوید.
  • کسب و کار: دانستن زبان شرکای تجاری آلمانی شما، روابطتان را با آن‌ها بهبود می‌بخشد و در نتیجه شانس شما را برای ارتباط اثر بخش و موفقیت آمیز، افزایش می‌دهد.

 

دوره آموزش حروف الفبای آلمانی مناسب چه کسانی است؟

آلمانی یک زبان مفید برای یادگرفتن است. حدود 130 میلیون نفر آلمانی را زبان مادری یا دوم خود می‌دانند و در سال 2015، تخمین زده شد که 14.5 میلیون نفر در سراسر جهان آلمانی را یاد می‌گیرند. از بین تمام زبان‌های اتحادیه اروپا، آلمانی بیشترین زبان مادری را دارد. حضور در دانشگاه‌های آلمان رایگان است. حجم وسیعی از ادبیات علمی به زبان آلمانی چاپ شده است. آلمان سرزمین شاعران و متفکران است.

دوره آموزش حروف الفبای آلمانی، مناسب کسانی است که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند و می‌خواهند با داشتن دانش زبان آلمانی، اقدامات زیر را انجام دهند:

  • مهاجرت به آلمان: هر ساله افراد بسیاری برای کار، تحصیل یا سایر اهداف به آلمان، اتریش، سوئیس، بلژیک و لوکزامبورگ نقل مکان می‌کنند.
  • توسعه زندگی اجتماعی خود در آلمان: برای کسانی که در کشورهای آلمانی زبان زندگی می‌کنند، یادگیری زبان آلمانی، کلید توسعه یک زندگی اجتماعی خوب است.
  • سفر به آلمان: اگر قصد سفر به کشورهای آلمانی زبان را داشته باشید و بخواهید از این مقاصد پرطرفدار برای تعطیلات دیدن کنید، داشتن یک درک اولیه از زبان مادری آن‌ها لازم است.
  • تحصیل در آلمان: 14.5 میلیون نفر در مدارس آلمانی آموزش می‌بینند و تخمین زده می‌شود که زبان آلمانی در 144 مدرسه سراسر جهان تدریس شود. بنابراین اگر می‌خواهید در مدارس آلمانی درس بخوانید، باید زبان آلمانی را یاد بگیرید.
  • کار و استخدام: انگلیسی، فرانسوی و آلمانی سه زبان رسمی کاری اتحادیه اروپا هستند. بخش‌هایی که به دنبال کارگران بین المللی هستند عبارتند از مهندسی، فناوری اطلاعات و الکترونیک. با داشتن دانش زبان آلمانی می‌توانید شانس خود را برای استخدام در کشورهای آلمانی زبان بالا ببرید.
  • اخذ گواهی زبان آلمانی: داشتن مدرک صلاحیت زبان آلمانی می‌تواند برای برخی از افراد مفید باشد. اگر سطح خاصی از زبان آلمانی برای کار، زندگی اجتماعی شما یا سایر اهدافتان ضروری است، ممکن است گرفتن گواهی زبان هدف شما باشد.

 

بعد از گذراندن این دوره چه مهارت‌هایی به دست می‌آورم؟

شما با پشت سر گذاشتن این دوره به کلی حروف الفبای آلمانی را یاد می‌گیرید و همچنین به خوبی با نوشتار و تلفظ آن‌ها آشنا می‌شوید. از طرفی کلمات ابتدایی و جملات کوتاه زبان آلمانی را یاد می‌گیرید و می‌توانید برای یادگیری هر چه بیشتر زبان آلمانی در سطوح بالاتر، آماده شوید.

 

پیش‌نیازهای دوره آموزش حروف الفبای آلمانی

پیش نیاز خاصی ندارد ولی اگر زبان انگلیسی را بلد باشید، این دوره برایتان بسیار آسان خواهد بود. چرا که حروف الفبای زبان آلمانی تا حد زیادی مشابه زبان انگلیسی است.

 

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش حروف الفبای آلمانی چیست؟

در دوره آموزش الفبای آلمانی علاوه بر آشنایی با حروف الفبای زبان آلمانی با نحوه‌ نوشتن و تلفظ کردن صحیح این حروف آشنا می‌شوید. شما برای ثبت نام و گذراندن این دوره نیازی به حضور فیزیکی، صرف وقت و هزینه اضافی ندارید و می‌توانید در هر کجا که هستید و در هر ساعتی از شبانه روز، یادگیری زبان آلمانی را دنبال کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جمعی از اساتید Deutsche Welle

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
صبا علیزاده 1400-02-25
خیلی سایت خوبی دارید ممنون
شروین شهرودباری 1400-01-26
درود امیدوارم دوره کامل آموزشی آلمانی A1 تا C2 هم قرار بدید، لطفا حرف Q را هم قرار دهید.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از پیشنهاد شما بسیار سپاسگزاریم.
شهلا صادق زاده 1400-01-17
عالیه لطفاً آموزشهای a1تاc1روه ممنون مبزارید
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از پیشنهاد شما بسیار سپاسگزاریم. به زودی آپلود خواهد شد
علی خوشرو 1399-08-13
لطفا دوره های زبان آلمانی رو هم اضافه کنید ممنون
راحله رحمانی 1399-07-19
از شما ممنونم به خاطر این دروس خوبی که گذاشتین آیا امکان داره درسهای المانی رو هم به عنوان کورس روی سایت بگذارید که بشه اونا رو خریداری کرد و در کلاسهای مجازیش شرکت داشت ؟
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
میلاد ندیمی 1399-07-09
خیلی عالی و کاربردی هستش، مخصوصا برای افرادی مثل من که به آلمانی اصلا آشنایی ندارم چون در کتاب ها از سلام و احوال پرسی شروع میکنن در ضمن چون برای شبکه دویچه وله هست به تلفاظاتش کاملا میشه اعتماد کرد واقعا ممنون
آذین طاهریان 1402-08-30
اگر زیرنویس داشت حجم محتوای آموزشی بیشتر می‌شد.
1401-01-26
سلام اگر ببرای دوره زیرنویس هم میگذاشتید عالی میشد
سعید رضا افرنچه 1399-09-16
با سلام خیلی خوب بود. لطفا دوره های آموزش زبان آلمانی تهیه کنید(مثل دوره های آموزش زبان انگلیسی سایت)
1399-08-14
بسیار عالی ،ممنون از مکتب خونه که این دوره رایگان رو قرار داده.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

حروف الفبای آلمانی همانطور که گفتیم، مشابه حروف الفبای انگلیسی هستند. تنها تفاوت آن در چند حرف متفاوت است که با حروف زبان انگلیسی مشترک نیستند. همچنین نحوه تلفظ برخی از حروف الفبای آلمانی کاملاً با انگلیسی متفاوت است. مثلاً حرف V در آلمانی F تلفظ می‌شود و حرف W مانند V در انگلیسی تلفظ می‌شود.

زبان آلمانی، زبان رسمی کشورهای بسیاری از جمله خود آلمان، اتریش، بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین است. زبان آلمانی، حدود صد میلیون نفر زبان مادری آلمانی دارند و حدود بیست میلیون نفر آن را به عنوان زبان دوم به کار می‌برند. آلمانی یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در اتحادیه اروپا بوده و زبان واسطه بین اروپای مرکزی و اروپای شرقی نیز به شمار می‌رود.

جالب است بدانید که زبان آلمانی به عنوان دومین زبان پرکاربرد در علوم، بعد از زبان انگلیسی شناخته می‌شود. کشور آلمان در تحقیقات علمی پیشرو است و ارتباط خوبی با محققان و دانشمندان سرتاسر جهان دارد. انتشارات آلمانی زبان پس از انتشارات زبان‌های انگلیسی و چینی بیشترین نشر را در جهان دارند. بسیاری از فیلسوف‌ها، دانشمندان، متفکران، موسیقی‌دانان و نویسندگان، آلمانی زبان بوده‌اند و آثار بسیاری را از خود در حوزه‌های مختلف به جای گذاشته‌اند.

یکی از مزایای بزرگ یادگیری زبان آلمانی، شباهت بسیار آن به زبان انگلیسی است. چرا که نه تنها الفبای آلمانی به الفبای انگلیسی شبیه است، بلکه هر دوی آن‌ها متعلق به خانوادهٔ زبان‌های هند و اروپایی هستند. جالب است بدانید که کلمات مشابه بسیاری در این دو زبان وجود دارد. مثلاً کلمه wasser به معنای آب، bruder به معنای برادر و freund به معنی دوست در زبان آلمانی مشابه کلمات friend, brother, water در زبان انگلیسی هستند. بنابراین یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند بسیار آسان‌تر خواهد بود.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  Deutsche Welle
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  44 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:42 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)