آموزش رایگان مقدماتی نرم‌افزار اکسس (Access 2019)

مایکروسافت اکسس یکی از زیرمجموعه‌های فوق‌العاده کاربردی مجموعه آفیس است که شما می‌توانید آن را بر روی اکثر کامپیوترها پیدا کنید. از نرم افزار اکسس اغلب در جهت نگهداری و مرتب سازی داده و اطلاعات ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.6 (31 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان مقدماتی نرم‌افزار اکسس (Access 2019)

آموزش مقدماتی نرم‌افزار اکسس (Access 2019)
  جلسه 1: توانایی شناخت بانک اطلاعاتی
"22:55  
  جلسه 2: آشنایی با محیط بانک اطلاعاتی Access
"20:47  
  جلسه 3: توانایی ایجاد و کار با بانک اطلاعاتی
"124:38  
  جلسه 4: توانایی ایجاد پرس‌وجو
"27:51  
  جلسه 5: توانایی استفاده از فرم‌ها
"44:05  
  جلسه 6: توانایی ساختن گزارش
"75:45  
  جلسه 7: جمع‌بندی و تهیه‌ی فاکتور فروش
"53:06  

درباره دوره

مایکروسافت اکسس یکی از زیرمجموعه‌های فوق‌العاده کاربردی مجموعه آفیس است که شما می‌توانید آن را بر روی اکثر کامپیوترها پیدا کنید. از نرم افزار اکسس اغلب در جهت نگهداری و مرتب سازی داده و اطلاعات استفاده می‌شود. در همین راستا می‌توان آن را به عنوان یک پایگاه و یا بانک داده نیز در نظر گرفت.

آموزش اکسس یکی از الزاماتی است که نسل جدید و به خصوص اشخاصی که شغل‌شان مرتبط با کامپیوتر است باید سپری کنند. برای این کار شما می‌توانید از فیلم آموزش اکسس کمک بگیرید و در منزل به صورت کاملا غیرحضوری، کار کردن با این نرم‌افزار را یاد بگیرید.

 

اکسس چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، اکسس یک بانک اطلاعاتی است و اغلب از آن برای ایجاد پایگاه داده استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین وظایف و کاربردهای اکسس، ذخیره‌سازی اطلاعات، بازیابی آن‌ها و همچنین انجام عملیات‌های مختلف بر روی آن‌هاست. اگر شما آموزش اکسس را سپری کرده باشید، می‌توانید از آن برای کاربردهای مختلف نظیر درج اطلاعات و گزارش‌های پزشکی، اطلاعات هویتی و ... استفاده کنید.

 

کاربردهای آموزش اکسس

 با کمی پرس و جو و تحقیق می‌توانید به این نتیجه برسید که برای اشتغال در بسیاری از مشاغل دولتی، خصوصی و اداری، باید حتما به نرم افزار اکسس تسلط کافی داشته باشید. پس شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزش اکسس، شانس استخدام و همچنین موفقیت خود در چنین مشاغلی را افزایش دهید.

کار کردن با بانک های اطلاعاتی و انواع داده لزوما سخت نیست و فقط نیاز به تمرین دارید تا به یک تسلط نسبی برسید. نرم‌افزار access کاربردهای بسیاری در حوزه‌هایی مختلفی همچون مهندسی صنایع، معماری و مهندسی دارد و فعالان شاغل در این زمینه‌ها می‌توانند با آموزش‌های رایگان اکسس و به کمک فیلم آموزش اکسس access، از این نرم‌افزار برای کار خود استفاده کنند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حسین عابدی

کارشناس مهندسی صنایع از مجتمع آموزش عالی لارستان و پژوهش‌گر و نویسنده سه مقاله در زمینه‌ی بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) که عبارتند از:

  • ­بهینه‌سازی فرایند HSE در صنعت ساخت‌و‌ساز با استفاده از تکنیک‌های HAZID
  • ­بررسی اثرات استرس شغلی در محیط‌های کاری و راه‌های جلوگیری و مقابله با آن
  • ­بررسی اثربخشی رنگ محیط بر انسان

که هر سه مقاله در سایت رسمی سیویلیکا مورد تایید و انتشار قرار گرفته‌اند و در دسترس هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-01-13
سلام ببخشید فایل پی دی اف مربوط به input mask رو چطور و از کجا باید دانلود کرد
1402-08-25
دوره عالی بود.
1402-08-18
ممنون از اموزشهای خوب و اموختنی هایتان که بابت اون زحمتهای فراوان و وقت زیادی صرف کردین . تشکر ویژه می کنم
1401-09-21
عالی بود اگه پروژه محاسباتی هم بزارین مثلا محاسبه و آموزش های صندوق های محلی یا فامیلی خیلی عالی میشه ممنون
1401-08-28
سلام بعنوان یک آموزش رایگان بسیار هم عالی بود , من که استفاده کردم و یک چارچوب ذهنی خوب از این نرم افزار بدست آوردم متشکرم
1401-08-23
آقا دمتم گرم. خیلی خوب بود.
1399-12-22
سلام، خسته نباشید ، عالی بود
1399-12-07
واقعا ایول آقای عابدی عالی بود 👍👍👏👏
1399-10-05
بی نهایت از اموزش خوبتان ممنونم
1402-09-04
جالب و خوب بود برای من که اطلاعاتی در این زمینه نداشتم خیلی خوب بود و از مکتب خونه هم تشکر میکنم برای آموزشهای خوبی که دارد متشکرم
1400-06-19
با تشکر از آموزش خوبتون. مفید بود.
1400-04-02
واقعا عالی دستتون درد نکنه خیلی مفید وساده توضیح دادید ، در آموزشها ، ماکرو ها و ماژول و دستورات SQL توضیح داده نشده ، لطفا اضافه کنید خیلی ممنون
1400-03-27
بابت آموزش خوبتون ممنون
1400-03-22
واقعا عالی دستتون درد نکنه خیلی مفید وساده توضیح دادید خیلی ممنون
1400-02-17
عالی بود . دوره پیشرفته رو هم لطفا بذارید
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

محیط کاری در اکسس

بعد از این که نرم‌افزار اکسس را به اجرا در آوردید، وارد محیط کاری این نرم‌افزار خواهید شد. این برنامه از چند جزء اصلی ساخته شده است که برای کار کردن با آن باید این اجزا را به‌خوبی بشناسید.

  • جدول
    اولین قسمتی که از اکسس باید بلد باشید، جدول یا همان Table است. جدول در واقع ساختاری است که برای نگهداری انواع داده به صورت سطری و ستونی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • فرم
    قسمت بعدی در آموزش نرم افزار اکسس مربوط به طراحی فرم است. فرم در اکسس ساختاری است کاملا منظم که برای نمایش، ویرایش و همچنین حذف رکوردهای جدول‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. وارد کردن و نمایش اطلاعات در اکسس به شکل جدول چندان معمول نیست و این کار بیشتر از طریق فرم انجام می‌شود. می‌توان فرم را یک واسط کاربر گرافیکی بین کاربران و جدول‌های اکسس دانست.
  • Query در اکسس
    بخش مهم دیگر مربوط به پرس و جو یا همان Query است. وقتی شما اطلاعات موردنظرتان را در جدول‌ها درج می‌کنید، باید بتوانید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بنابراین می‌توان گفت پرس و جوی اکسس روشی است که برای رسیدن به این هدف استفاده می‌شود. query در اکسس را می‌توان روشی برای جست‌وجو در جدول یا جداول اطلاعاتی که با یکدیگر مرتبط هستند، معرفی کرد. با پرس و جو شما می‌توانید داده‌هایی را که دارای یک ویژگی مشخص و مشابه هستند، به‌راحتی پیدا کنید.
  • گزارش
    آخرین بخش حائز اهمیت، گزارش است. اکسس این قابلیت را به کاربران خود می‌دهد که بتوانند جدول‌ها و یا پرس‌وجوهای تهیه‌شده را از طریق صفحه‌بندی به نمایش گذاشته یا آن‌ها را چاپ کرده و نسخه چاپی آن‌ها را در اختیار داشته باشند. به صورت پیش فرض، گزارشات مواقعی مورداستفاده قرار می‌گیرند که بخواهیم کاربران فقط اطلاعات و داده‌ها را مشاهده کنند. در این حالت کاربر امکان حذف و یا ویرایش اطلاعات را نخواهد داشت.

مزایای استفاده از اکسس

آموزش اکسس access و استفاده از این بانک اطلاعاتی در پیش بردن برخی از کارها، مزایای مختلفی برای کاربران به دنبال دارد که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • امکان واردکردن داده‌ها از منابع مختلف
  • امکان شخصی‌سازی محیط اکسس بسته به نیازها
  • سازگاری بالای نرم افزار اکسس با بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی
  • قابلیت دسترسی به مدیریت پایگاه داده در عرض چند دقیقه
  • استحکام و انعطاف‌پذیری بالای برنامه مناسب برای رسیدگی به انواع داده‌های صنعتی و تجاری
  • توانایی اتصال به سایر بانک‌های اطلاعاتی برای به‌روزرسانی، گزارش‌گیری و همچنین پرس‌وجو
  • ایجاد ارتباط بین فرم‌ها و گزارش‌های ایجادشده به کمک ماکروها
  • ایجاد ارتباط بین جداول
    بدون شک یادگیری جامع و کامل نرم افزار اکسس برای شما در هر مقطعی که باشید یک مزیت و حسن محسوب می‌شود که می‌توانید از آن بهره بسیار زیادی ببرید. با آموزش اکسس هم باعث ارتقای شغلی خود خواهید شد و هم می‌توانید پیشنهادات شغلی مختلفی را برای خود فراهم می‌کنید که می‌توانند باعث موفقیت شما در زندگی کاری‌تان شوند. برای اینکه بتوانید بهتر از قبل در Microsoft Access فعالیت کنید، می‌توانید مهارت تایپ خود را ارتقا داده و به تایپ ده انگشتی نیز مسلط شوید. در این حالت سرعت شما بسیار بیشتر از قبل شده و می‌توانید بیشتر از فضای این برنامه بهره ببرید.

 

آموزش ورد

آموزش آفیس

آموزش اکسل مقدماتی

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)