آموزش رایگان زبان تخصصی کامپیوتر

poster
پیش‌نمایش دوره

زبان تخصصی کامپیوتر دوره‌ای بسیار کاربردی که تمامی اصطلاحات و لغات درس اختصاصی کامپیوتر را در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته کامپیوتر قرار می‌دهد. در واقع دروس اختصاصی زبان کامپیوتر به دانشجویان رشته کامپیوتر کمک ... ادامه

3.3 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  21 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  22 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان زبان تخصصی کامپیوتر

زبان تخصصی مهندسی کامپیوتر
  جلسه 1: Computer Users (Computers make the world smaller and smarter)
مشاهده
"56:54  
  جلسه 2: Computer Architecture (cache memory)
مشاهده
"80:53  
  جلسه 3: Computer Applications (data mining)
مشاهده
"111:05  
  جلسه 4: Peripherals (hard drives)
مشاهده
"69:57  
  جلسه 5: Operating systems (Linux)
مشاهده
"61:23  
  جلسه 6: Graphical User Interface
مشاهده
"84:21  
  جلسه 7: Application Programs (application service providers)
مشاهده
"62:18  
  جلسه 8: Network Communications
مشاهده
"70:21  
  جلسه 9: The Internet
مشاهده
"71:06  
  جلسه 10: The World Wide Web
مشاهده
"77:36  
  جلسه 11: Websites
مشاهده
"58:35  
  جلسه 12: Communication Systems
مشاهده
"59:32  
  جلسه 13: Computer Support (RAID hard drive system)
مشاهده
"52:17  
  جلسه 14: (Safe Data Transfer) Data Security
مشاهده
"45:19  
  جلسه 15: (Backup and Media Choices) Data Security
مشاهده
"56:21  
  جلسه 16: Interview: The ex-hacker
مشاهده
"42:46  
  جلسه 17: (object oriented programming)Software engineering
مشاهده
"62:05  
  جلسه 18: Becoming certified
مشاهده
"50:33  
  جلسه 19: Bluetooth
مشاهده
"67:47  
  جلسه 20: The future of IT
مشاهده
"55:34  
  جلسه 21: Summary
مشاهده
"41:35  

درباره دوره

زبان تخصصی کامپیوتر دوره‌ای بسیار کاربردی که تمامی اصطلاحات و لغات درس اختصاصی کامپیوتر را در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته کامپیوتر قرار می‌دهد.

در واقع دروس اختصاصی زبان کامپیوتر به دانشجویان رشته کامپیوتر کمک می‌کند که با اصطلاحات و موضوعات تخصصی متداول در رشته کامپیوتر آشنایی بیشتری پیدا کرده و به راحتی بتوانند معنی زبان تخصصی کامپیوتر را متوجه شوند. مطالب آموزشی دوره زبان تخصصی کامپیوتر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در هر درس از این دوره به یک موضوع تخصصی در کامپیوتر و تمامی لغات و اصطلاحات مربوط به آن پرداخته شود. معمولاً برای درک معانی لغات تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به تسلط و اشراف کامل نسبت به موضوع تخصصی داریم که این نیاز به طور کامل در دوره زبان تخصصی کامپیوتر برای دانش پذیران این رشته مرتفع می‌شود.

 

هدف از دوره آموزش زبان تخصصی کامپیوتر چیست؟

دوره آموزش زبان تخصصی کامپیوتر با هدف آشنایی کامل دانشجویان و زبان‌آموزان با اصطلاحات، لغات تخصصی کامپیوتر و نحوه نوشتن متون علمی تخصصی کامپیوتر طراحی شده است. در واقع بعد از شرکت در دوره آموزش زبان تخصصی کلیه زبان‌آموزان می‌توانند بر مباحث ذکر شده اشراف و تسلط کامل پیدا کنند و درک درستی از تمامی متون تخصصی کامپیوتر پیدا کنند.

 

دوره آموزش آموزش زبان تخصصی کامپیوتر مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش زبان انگلیسی تخصصی کامپیوتر برای دانش‌آموزان فعال و نخبه، دانشجویان رشته کامپیوتر، مدیران، برنامه‌نویسان، مدیران فناوری اطلاعات، شبکه‌نویسان، کد‌نویسان کامپیوتر و... طراحی شده است. به طور کلی این دوره مناسب کسانی است که به هر نحوی با زبان تخصصی کامپیوتر سر و کار دارند و یا علاقه دارند که اصطلاحات زبان کامپیوتر را یاد بگیرند. بدین ترتیب با یادگیری اصطلاحات و کلمات تخصصی راحت‌تر می‌توانند مباحث سنگین تخصصی کامپیوتر را یاد بگیرند.

 

لزوم یادگیری زبان تخصصی کامپیوتر

همانطور که می‌دانید نوشتن متون علمی و تخصصی نیازمند تبعیت از سبک خاصی است که با سایر متون کاملاً متفاوت است. در واقع نوشتن متون تخصصی باید به گونه‌ای باشد که خواننده به محض خواندن آن بتواند بدون هیچگونه ابهامی منظور نویسنده را متوجه شود که این موضوع برای رشته کامپیوتر در سایه شرکت در دوره زبان اختصاصی کامپیوتر فراهم می‌شود.

همچنین از آنجایی که علوم مرتبط با فناوری اطلاعات و کامپیوتر به طور سریع و برق‌آسا در حال تکامل، تغییر و پیشرفت هستند، در مدت زمان کوتاهی حجم وسیعی از اطلاعات و داده‌های جدید وارد این مبحث می‌شوند. به همین دلیل تمامی افراد فعال در حوزه کامپیوتر باید بسیار به روز باشند و دانش خود را با گستره جهانی هماهنگ کنند.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش زبان تخصصی کامپیوتر چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

بعد از شرکت در دوره زبان تخصصی کامپیوتر کلیه دانش پذیران با زبان تخصصی کامپیوتر آشنا شده و تسلط کافی به گرامر و دستور زبان انگلیسی پیدا خواهند کرد. به گونه‌ای که بتوانند کلیه متون تخصصی در رشته کامپیوتر را بخوانند و بنویسند و تمامی معنی و منظور متن را تفسیر کنند. در واقع بتوانند معنی و منظور کلی متن را متوجه شوند.

 

منابع، پیش‌نیاز‌ها و منابع مکمل دوره زبان تخصصی کامپیوتر کدامند؟

برای شرکت در دوره زبان تخصصی کامپیوتر کافیست که آشنایی ابتدایی با زبان داشته باشید. برای اینکه بتوانید در این دوره شرکت کنید بهتر است پیش زمینه اطلاعاتی از زبان عمومی داشته باشید تا بتوانید مفاهیم، دروس، گرامر زبان انگلیسی و اصطلاحات و لغات زبان انگلیسی را به راحتی متوجه شوید. 

 

در دوره آموزش زبان تخصصی کامپیوتر از چه کتابی استفاه می‌شود؟

معمولاً در این دوره از کتاب‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها Infotech    (English For Computer users) انتشارات کمبریج است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها در این زمینه است که در دوره زبان تخصصی کامپیوتر آموزش داده می‌شود.

در این کتاب مباحث Information Communications Technology (ICT) به صورت کامل و مفصل پوشش داده شده است. در کتاب ذکر شده سی درس جامع با موضوعات متفاوت در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات موجود است.

البته در این منبع تمرکز کافی بر واژ ه‌شناسی، لغات و دستور زبان شده است به شکلی که دانش پذیران پس از اتمام این دوره بتوانند برای حضور در بازار کار و فعالیت در این حوزه به صورت تخصصی آماده شوند و از فرصت‌های شغلی موجود در این زمینه بهره ببرند.

 

جزوه و تمرین‌های دوره در آدرس زیر قابل مشاهده هستند:

https://drive.google.com/drive/folders/1uJZ01HvwUAzoBF4hyNhPiy8nznqX_sin?usp=sharing

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جواد کاظمی‌تبار

سید جواد کاظمی تبار برنده مدال نقره کشوری در المپیاد سال ۱۳۷۷ و نفر سوم کنکور سراسری در سال ۱۳۷۸، مدارک کارشناسی و دکتری خود را در رشته برق و کامپیوتر به ترتیب در دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۸۲) و دانشگاه کالیفرنیا در شهر ارواین (۱۳۸۷) دریافت نمود. وی در سال ۱۳۹۱ و به هنگام کار در شرکت Guardian Analytics با روش‌های داده‌کاوی در کشف تقلب‌های بانکی آشنا گردید. در همان شرکت بود که وی موفق به اخذ گواهینامه امنیت +Comptia Security گردید. مطالعه کتاب‌ها و دوره‌های انجمن بازرسان تقلب گواهی شده وی را با انواع تقلب در صنایع بیمه، بانک و بورس اوراق بهادار آشنا نمود. وی پس از بازگشت به ایران و از سال ۱۳۹۴ عضو هیئت‌علمی دانشگاه و مشاور شرکت‌های نرم‌افزاری همچون توسن و سان بوده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
حسین علیجانی 1401-07-15
عالي
1402-10-14
یک ستاره هم زیاده براش اصلا تدریسش افتضااااحه خیلی آروم حرف میزنه اصلا متوجه کلمه هاش و حرفاش نمیشم و یونیت 8 رو که مثلااااا تدریس میکرد قسمت 7 جای خالی ها رو دید بلد نیست روشو خوند رد کرد :/

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  21 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  22 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)