×
ribbon

آموزش رایگان زیبایی‌شناسی تکاملی

مقوله‌ی زیبایی­‌شناسی به اشکال مختلف بر تصمیم‌­گیری‌های بشر از ابتدا تا به امروز اثرگذار بوده‌است؛ تا آن‌جایی‌که برخی آزمایش‌­ها نشان می­‌دهد که تصمیم­‌های اخلاقی ما نیز ممکن است از این موضوع اثرپذیر باشد. امروزه دانش ... ادامه

ارائه دهنده:  دانشگاه علوم پزشکی ایران  دانشگاه علوم پزشکی ایران
مدرس دوره:
محمد غضنفری
محمد غضنفری
4 (4 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  12 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان زیبایی‌شناسی تکاملی

زیبایی‌شناسی تکاملی
  جلسه 1: مقدمه و معرفی
"09:01  
  جلسه 2: شکل‌گیری نظریه تکامل
"36:19  
  جلسه 3: گهواره انسان
"28:20  
  جلسه 4: اصول کلی نظریه تکامل
"30:17  
  جلسه 5: روانشناسی تکاملی (قسمت اول)
"38:40  
  جلسه 6: روانشناسی تکاملی (قسمت دوم)
"15:18  
  جلسه 7: زیبایی‌شناسی هگل
"30:41  
  جلسه 8: زیبایی‌شناسی شوپنهاور
"41:33  
  جلسه 9: زیبایی‌شناسی مارکس و فروید
"11:03  
  جلسه 10: زیبایی‌شناسی تکاملی در طبیعت
"46:13  
  جلسه 11: زیبایی‌شناسی تکاملی در هنر
"46:50  
  جلسه 12: زیبایی‌شناسی ایده‌ها
"18:45  

درباره دوره

مقوله‌ی زیبایی­‌شناسی به اشکال مختلف بر تصمیم‌­گیری‌های بشر از ابتدا تا به امروز اثرگذار بوده‌است؛ تا آن‌جایی‌که برخی آزمایش‌­ها نشان می­‌دهد که تصمیم­‌های اخلاقی ما نیز ممکن است از این موضوع اثرپذیر باشد. امروزه دانش روانشناسی در ایران همگام با علم روز دنیا در حال به روز کردن خود با نظریات روانشناسی تکاملی است و زیبایی و زیبایی­‌شناسی یکی از مهمترین مدخل­‌های ورود به روانشناسی تکاملی می­‌باشد.

اما بحث زیبایی و زیبایی­‌شناسی فقط مسئله امروز نبوده است و از قدیم فیلسوفان بزرگی به قامت هگل و شوپنهاور نیز در آن تأملات بی­‌شماری کرده و نظریات جالب و در‌خور توجهی در این حوزه ارائه داده‌­اند. اگرچه تا به امروز و به‌صورت جداگانه تولید محتوای زیادی در این حوزه انجام و ارائه شده‌است، اما در موارد معدود و انگشت‌شماری پیش‌آمده که تولید محتوایی در این زمینه همه موارد نظریات فلسفی مرتب با این حوزه، روانشناسی تکاملی، روانکاوی و هنر را همزمان پوشش دهد و این موضوع و نگاه همه‌جانبه به موضوعات مرتبط با زیبایی شناسی تکاملی در این بسته محقق شده‌است و دید یکپارچه‌نگر و البته نوینی به مخاطب علاقه‌­مند این حوزه ارائه می­‌دهد، چراکه فهم درست و جامع زیبایی‌­شناسی تکاملی نیازمند درکی همه‌جانبه از مقوله زیبایی است.

در جلسات مختلف این بسته آموزشی سعی شده بحث و بررسی پیرامون چیستی و چرایی زیبایی‌شناسی تکاملی با مثال­‌هایی در رویکردهای مختلف هنری پیش برود تا یک نگاه کاملاً عینی به مخاطب ارائه کند و از همه مهم‌تر به ارزش شناخت زیبایی‌شناسی تکاملی در بقیه حیطه‌های زندگی و نگاه به آن به‌عنوان یک مهارت زندگی پرداخته شده‌است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمد غضنفری

دکتر محمد غضنفری تحصیل در رشته روانشناسی بالینی را از سال 1389 در دانشگاه شیراز شروع کرد، پس از فارغ­‌التحصیلی در مقطع کارشناسی، ایشان در مقطع کارشناسی‌ارشد روانشناسی بالینی در انستیتو روانپزشکی تهران پذیرفته شد و در ادامه طی کردن مدارج تحصیلی با رتبه اول وارد مقطع دکترای تخصصی روانشناسی بالینی انستیتو روانپزشکی تهران شد. علایق پژوهشی دکتر غضنفری در حوزه مطالعات روانشناسی تکاملی و بررسی اختلالات روانپزشکی از نقطه نظر تکاملی است. موضوع پایان‌نامه ارشد ایشان کار بر روی شخصیت بیماران اعتیاد از دیدگاه تکاملی بوده‌است و موضوع تز دکترای تخصصی ایشان هم در همین زمینه است.

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
یکتا رسولزاده 1400-04-30
واقعا زیبا بود و نسبت به تمام مطالب اطلاعات کافی داشتند و علاقه و شوری که خودشون به مطلب دارند باعث میشه این شور و علاقه به مخاطب هم سرایت کنه. تنها ضعف همون کیفیت صدا بود که کاش واقعا از میکروفون بهتری استفاده میکردن.
فرزانه گرامی 1400-02-20
بسيار عالي و جذاب بود. فقط صداي آقاي دكتر يكم ضعيف بود و اي كاش مي شد بلندتر باشه. بسيار بسيار ممنون
1400-01-18
ضمن درود و احترام و سپاس بی پایان از سخاوت شما در انتقال علم فقط تمنا دارم پر انرژی تر سخن بگید ارزش کلام گهربارتون حفظ بشه ممنون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. مورد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد.
1401-03-11
ممنون ، موضوع بسیار خوب و جالبیه ، فقط صدا و نحوه ارائه بسیار ضعیف هست .

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  12 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)