آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی 2

poster
پیش‌نمایش دوره

آموزش مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی به طراحی و ساخت مدارهای فرستنده و گیرنده در فرکانس‌های بالا می‌پردازد. مفاهیم این درس بسیار گسترده بوده و در عمل ترکیبی از مفاهیم رشته‌هایی مانند مخابرات سیستم، مخابرات میدان ... ادامه

مدرس دوره:
حسین میارنعیمی
حسین میارنعیمی
5 (2 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  25 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  38 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان طراحی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی 2

طراحی مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی 2
  جلسه 1: اسیلاتورها - اسیلاتورهای حلقوی
مشاهده
"94:42  
  جلسه 2: اسیلاتورهای حلقوی
مشاهده
"86:03  
  جلسه 3: اسیلاتورهای حلقوی - اسیلاتورهای LC
مشاهده
"90:30  
  جلسه 4: اسیلاتورهای LC - اسیلاتور کولپیتز
"91:23  
  جلسه 5: تحلیل اسیلاتورها با مفهوم مقاومت منفی
"96:38  
  جلسه 6: VCO
"78:34  
  جلسه 7: VCO - پدیده‌های قفل و کشش در اسیلاتورها
"92:15  
  جلسه 8: پدیده‌های قفل و کشش در اسیلاتورها
"88:40  
  جلسه 9: اسیلاتورهای متعامد
"87:43  
  جلسه 10: تحلیل خطای فاز در اسیلاتور متعامد
"78:58  
  جلسه 11: روش Averaging برای تحلیل غیرخطی اسیلاتورها (قسمت اول)
"92:16  
  جلسه 12: روش Averaging برای تحلیل غیرخطی اسیلاتورها (قسمت دوم)
"87:32  
  جلسه 13: نویز فاز (قسمت اول)
"93:18  
  جلسه 14: نویز فاز (قسمت دوم)
"94:10  
  جلسه 15: نویز فاز (قسمت سوم)
"89:27  
  جلسه 16: نویز فاز (قسمت چهارم)
"93:57  
  جلسه 17: PLLs (قسمت اول)
"82:17  
  جلسه 18: PLLs (قسمت دوم)
"93:38  
  جلسه 19: PLLs (قسمت سوم)
"95:53  
  جلسه 20: PLLs (قسمت چهارم)
"84:15  
  جلسه 21: PLLs (قسمت پنجم)
"95:57  
  جلسه 22: PLLs (قسمت ششم)
"106:46  
  جلسه 23: PLLs (قسمت هفتم)
"99:57  
  جلسه 24: بسط سری ولترا (قسمت اول)
"74:15  
  جلسه 25: بسط سری ولترا (قسمت دوم)
"120:33  

درباره دوره

آموزش مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی به طراحی و ساخت مدارهای فرستنده و گیرنده در فرکانس‌های بالا می‌پردازد. مفاهیم این درس بسیار گسترده بوده و در عمل ترکیبی از مفاهیم رشته‌هایی مانند مخابرات سیستم، مخابرات میدان و الکترونیک است، به همین دلیل برای درک بهتر این درس لازم است دانشجو با دروسی مانند مخابرات 2 و میدان و امواج آشنایی داشته باشد و در دروس الکترونیک 1 و 2 و 3 مسلط باشد.

در این مجموعه سعی شده‌است تا مطالب تا حد ممکن پیوسته و جامع در اختیار دانشجویان قرار گیرد. مرجع اصلی این درس کتاب RF Microelectronics از آقای پروفسور رضوی و همچنین کتاب سیستم‌های مخابراتی آقای کارسون بوده‌است، باتوجه به گستردگی مطالب، این درس در قالب دو درس RFIC1 و RFIC2 ارائه شده‌است. در RFIC2 مدارهای اسیلاتورهای LC، حلقوی و اسیلاتورهای کنترل‌شونده با ولتاژ بیان می‌شوند، سپس نویز‌فاز موضوع مهم بعدی است که مورد بررسی قرار می‌دهیم و بعد از آن به تحلیل پدیده‌های قفل و کشش می‌پردازیم، همچنین یک روش تحلیل غیرخطی اسیلاتورها مطرح می‌شود، در ادامه حلقه‌های قفل‌فاز و بسط سری ولترا بررسی می‌شوند.

***این دوره در بهار 99 ضبط شده‌است***

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حسین میارنعیمی

دکترحسین میارنعیمی، از سال 1383 به عنوان استادیار گروه الکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شروع به کار نمود. هم‌اینک ایشان با مرتبه‌ی استادی به تدریس دروس میکروالکترونیک و فرکانس رادیویی مشغول هستند.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1400-03-26
با سلام روش اموزش معلم *درس بسیار عالی است. از شاخص های اموزش ایشان که در دانشگاه ها به فراموشی سپرده شده : 1- توضیح دادن مباحث با فرمول های آن 2-اثبات فرمول ها در صورت لزوم (حداقل مفهومی) 3-یاد اوری ریاضیات لازم برای هر مبحث به صورتی که بیننده ای که مثلا در درس ریاضیات مهندسی یا سیگنال سیستم دچار مشکل بوده با دیدن این اموزش ها تازه پی به مفهوم آن نکات موجود در درس های مذکور میبرد. 4-اتصال مفاهیم به دنیای ریاضیات و محاسبات لازم برای آن. 5- یاداوری مباحث ای مانند بایاس و تی محاسبه بایاس که اساتید دیگر کمتر به اینگونه موارد توجه میکنند 6- پیوند دادن مفاهیم لازم (از دروس مختلف) برای درک بهتر دانشجو . مثلا در مبحث اسیلاتور ها ابتدا چرایی نوسان کردن را با توجه به مفاهیم درس کنترل توضیح میدهند سپس مداراتی را که میتوانند نوسان کنند را با توجه به اصول بدست آمده شرح میدهند و با محاسبات ریاضی و مفاهیم مدار و الکترونیک به تجزیه تحلیل مثال میپردازند.همچنین ارتباط بین حوضه زمان و فرکانس را (که اکثر اساتید به آن اشاره نمیکنند و بیشتر در حوضه فرکانس تحلیل ها را انجام می دهند )به خوبی شرح می دهند. در نهایت از معلم *گرانقدر جناب آقای میارنعیمی کمال تشکر را بابت این احسان علمی دارم.و از خداوند توفیق و برکت روز افزون را برای ایشان خواستارم. (از نظر من واژه استاد به درد مهندس هایی میخورد که تدریس و معلمی بلد نیستند * ) از مکتب خونه نیز بابت تهیه این اموزش متشکرم.
1400-03-15
سلام وادب انصافا یکی از بهترینها و حتی بی نظیر ترینها ها در مباحث مخابرات با آموزش خوب و عالی دکتر نعیمی است. آموزش روان و ساده این مفاهیم پیچیده بی شک نشان از تسلط کامل ایشان به این مفاهیم پیچیده است.عالی است و بی نظیر.خود روش تدریس ایشان اصلا حیرت انگیز است.هر چی بگم در توصیف ایشان کم است...

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  25 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  38 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)