آموزش رایگان PHP و MySQL پروژه‌محور

PHP (مخفف Personal Hypertext Preprocessor) یک زبان برنامه نویسی همه‌منظوره و منبع باز به‌حساب می‌آید که به ویژه برای توسعه وب بسیار مناسب است و می‌تواند در HTML جاسازی شود. نحو آن از C، جاوا ... ادامه

برگزارکننده:  وب ‌پروگ  وب ‌پروگ
مدرس دوره:
4.6 (33 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  47 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان PHP و MySQL پروژه‌محور

فصل اول : آشنایی با PHP

در ابتدای فصل با PHP و ابزارهای مورد نیاز برای طراحی سایت با PHP آشنا می‌شوید. در این دوره ما از ورژن 7 این برنامه استفاده می‌کنیم و آموزش‌های خود را حول آن ارائه می‌دهیم. متغیرها، انواع داده‌ها، عملگرها، عبارات شرطی، حلقه‌ها، کار با رشته‌ها و آرایه‌ها از جمله مباحث مقدماتی هر زبان برنامه‌نویسی است. در این فصل هم ما به توضیح این موارد در زبان PHP می‌پردازیم. در انتهای این فصل چگونگی کار با کوکی‌ها و سشن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

  آشنایی با PHP
"04:20  
  ابزارهای مورد نیاز
"11:25  
  متغییرها
"11:35  
  Data Types
"12:23  
  Operator
"09:44  
  Conditional Statements
"13:51  
  Loops
"08:35  
  Functions
"11:10  
  Utile Function
"14:25  
  Variable Scope
"10:04  
  کار با رشته‌ها
"14:31  
  کار با آرایه‌ها
"20:15  
  Cookie
"14:11  
  Session
"09:37  
فصل دوم : پردازش فرم‌ها

فرم‌ها از مهم‌ترین کاربردهای زبان PHP هستند که در طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردارند. ثبت کاربران جدید، دریافت سفارش از کاربران در سایت‌های فروشگاهی، ارسال بازخورد و غیره از جمله کاربردهای فرم است. ساخت فرم‌ها با استفاده از زبان HTML و CSS امکان‌پذیر است. بنابراین شما باید کاملا به تگ‌های HTML تسلط داشته باشید. البته پردازش فرم به عهده PHP است. در این فصل به آموزش پردازش فرم‌ها در PHP می‌پردازیم.

  پردازش فرم-بخش اول
"17:07  
  پردازش فرم-بخش دوم
"10:04  
  آپلود فایل‌ و تصویر
"07:25  
فصل سوم : دیتابیس

دیتابیس‌ها از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌های برنامه‌نویسی با زبان PHP است. محبوب‌ترین پایگاه داده را می‌توان MySQL دانست. بنابراین در این فصل به توضیح این پایگاه داده می‌پردازیم. کلیدهای اصلی و خارجی از مهم‌ترین مباحث در پایگاه داده هستند که باید به خوبی آن‌ها را درک کنید. با کمک کوئری‌ها می‌توانید پایگاه داده خود را مدیریت کرده و اطلاعات سایت را متناسب با نیاز خود اضافه، انتخاب، به‌روزرسانی و حذف کنید. در این فصل تمام کارهایی که شما باید در پایگاه داده انجام دهید، را به شما آموزش می‌دهیم.

  MySQL
"03:53  
  phpMyAdmin
"11:10  
  Primary and Foreign Key
"14:43  
  SQL and Query
"03:50  
  Insert
"12:25  
  Select
"11:52  
  Update
"06:09  
  Delete
"05:12  
  Join Tables
"14:43  
فصل چهارم : ارتباط با Mysql

مهم‌ترین قسمت طراحی سایت‌های داینامیک برقراری ارتباط بین کدهای نوشته شده و پایگاه داده است. تنها در صورت ایجاد اتصال برنامه می‌تواند اطلاعات را پایگاه داده بخواند یا تغییراتی در آن اعمال کند. برای برقراری ارتباط با دیتابیس می‌توانید از mysqli و MySQLi Prepared استفاده کنید. این نسخه‌ها دستورات آماده‌ای دارند که استفاده از آن‌ها را راحت‌تر از قبل کرده است. در این فصل علاوه بر پرداختن به این موارد به توضیح PDO و PDO Prepared هم می‌پردازیم. PDO کلاسی است که از مجموعه‌ای از توابع و دستورات به منظور کار با بانک اطلاعاتی تشکیل شده است. این کلاس امنیت بسیار بالایی دارد و به طور کامل از شئ‌گرایی پشتیبانی می‌کند. 

  Extension
"05:00  
  MySQLi
"15:58  
  MySQLi Prepared
"10:38  
  PDO
"11:27  
  PDO Prepared
"06:57  
فصل پنجم : پروژه وبلاگ

در فصل آخر یک پروژه معرفی کردیم و سعی می‌کنیم پیاده‌سازی این پروژه را با هم به پیش ببریم. در این فصل قصد داریم با طراحی بخش‌های مختلف سایت تمام مواردی را که در آموزش PHP فرا گرفته‌ایم، به طور عملی اجرا کنیم. طراحی رابط کاربری (UI)، دیتابیس پروژه، طراحی اسلایدر، هدر و فوتر و همچنین بخش‌های گوناگونی مانند پست، کامنت، دسته‌بندی، صفحه داشبورد و ورود و خروج کاربران را به طور کامل در این فصل فرا خواهید گرفت.

  معرفی پروژه
"07:26  
  ایجاد فولدرهای پروژه
"04:21  
  UI پروژه
"07:18  
  جدا سازی بخش های UI پروژه
"11:01  
  دیتابیس پروژه
"09:09  
  Header.php and Slider.php
"14:59  
  Sidebar.php
"07:29  
  Index.php and Search.php
"13:48  
  Single.php
"11:38  
  UI ادمین پنل
"04:09  
  صفحه داشبورد - بخش اول
"08:05  
  صفحه داشبورد - بخش دوم
"08:19  
  بخش Post
"20:00  
  بخش Comment
"04:13  
  بخش Category
"04:50  
  Login and Logout
"08:03  

درباره دوره

PHP (مخفف Personal Hypertext Preprocessor) یک زبان برنامه نویسی همه‌منظوره و منبع باز به‌حساب می‌آید که به ویژه برای توسعه وب بسیار مناسب است و می‌تواند در HTML جاسازی شود. نحو آن از C، جاوا و پرل با چند ویژگی منحصربه‌فرد خاص PHP گرفته شده و هدف این زبان این است که به توسعه‌دهندگان وب اجازه دهد تا صفحات وب پویا را با سرعت بیشتری ایجاد کنند. این دوره آموزش رایگان php با هدف آموزش این زبان محبوب تهیه و تدوین شهد است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

کاربرد دوره آموزش رایگان php و mysql پروژه محور چیست؟

در این دوره آموزش رایگان php از ابتدایی‌ترین مباحث شروع می‌کنیم و به‌صورت پروژه محور نکات کلیدی طراحی سایت با PHP را توضیح می‌دهیم. مباحث آموزش PHP از متغیرها و عملگرها شروع‌شده و پس از آموزش نکات ابتدایی به پردازش فرم‌ها و دریافت اطلاعات از آن‌ها و همچنین نحوه آپلود فایل و تصاویر می‌پردازیم. 

در ابتدای فصل با PHP و ابزارهای موردنیاز برای طراحی سایت با PHP آشنا می‌شوید. در این دوره ما از ورژن 7 این برنامه استفاده می‌کنیم و آموزش‌های خود را حول آن ارائه می‌دهیم. متغیرها، انواع داده‌ها، عملگرها، دستور شرطی، حلقه‌ها، کار با رشته‌ها و آرایه‌ها از جمله مباحث مقدماتی هر زبان برنامه‌نویسی است. در این فصل هم ما به توضیح این موارد در زبان PHP می‌پردازیم. در انتهای این فصل چگونگی کار با کوکی‌ها و سشن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

در بخش آموزش MySQL هم به تعریف اصطلاحاتی مانند phpMyAdmin، SQL، کوئری‌ها، عملگرهای اصلی در پایگاه داده و چگونگی برقراری ارتباط بین PHP و MySQL می‌پردازیم.

PHP یک زبان سمت سرور منبع باز است که برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می‌شود. این زبان می‌تواند در HTML تعبیه شود. PHP معمولاً همراه با یک پایگاه داده MySQL در وب سرورهای لینوکس یونیکس استفاده می‌شود. زبان PHP به‌احتمال‌زیاد محبوب‌ترین زبان اسکریپت نویسی است.

PHP یک زبان و مفسر اسکریپت نویسی همه‌منظوره است که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و به صورت رایگان در دسترس است. آموزش زبان PHP، توابع آن و یک کتابچه راهنمای کاربر در سایت رسمی PHP فراهم شده است.

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای (RDBSM) است که به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد. این سیستم از زبان جستجوی ساختاریافته (SQL) استفاده می‌کند. SQL را محبوب‌ترین زبان برای افزودن، دسترسی و مدیریت محتوا در یک پایگاه داده می‌دانند. علت محبوبیت SQL پردازش سریع، قابلیت اطمینان اثبات‌شده، سهولت و انعطاف‌پذیری در استفاده از آن است.  MySQL یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در هر اپلیکیشن منبع باز PHP است. مثال‌های خوبی برای اسکریپت نویسی مبتنی بر PHP و MySQL وجود دارد ازجمله وردپرس، جوملا و دروپال و این زبان یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای آموزش وردپرس حرفه‌ای و آموزش طراحی سایت نیز به‌حساب می‌آید.

دوره آموزش رایگان php و mysql پروژه محور مناسب چه کسانی است؟

این دوره آموزش رایگان php برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که قصد دارند طراحی انواع سایت‌ها را فرا بگیرند.
  • کسانی که HTML و CSS را فرا گرفته‌اند و می‌خواهند مهارت طراحی صفحات وب پویا را هم یاد بگیرند.
  • کسانی که قصد دارد از راه طراحی سایت کسب درآمد کنند.

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان php و mysql پروژه محور چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

با شرکت در دوره آموزش رایگان پی اچ پی کاربران به مهارت‌های زیر تسلط پیدا می‌کنند:

  • آشنایی مقدماتی با PHP
  • نحوه کار با سشن‌ها و کوکی‌ها
  • پردازش فرم‌ها، دریافت اطلاعات و آپلود فایل و تصویر
  • آشنایی با دیتابیس MySQL و انجام عمل‌های واردکردن، انتخاب، به‌روزرسانی و حذف اطلاعات از آن و همچنین نحوه اتصال به دیتابیس
  • برقراری ارتباط بین PHP و MySQL
  • طراحی یک سایت کامل با انواع بخش‌های پست، کامنت، دسته‌بندی، ورود کاربر و غیره.

منابع، پیش‌نیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش رایگان php و mysql پروژه محور چیست؟

برای شرکت در دوره آموزش PHP رایگان لازم است تا به مهارت‌های HTML & CSS تسلط کافی داشته باشید. بدین منظور می‌توانید قبل از شروع این دوره، دوره آموزش رایگان HTML5 & CSS3 پروژه محور را مشاهده کنید. در این دوره از مهارت‌های بوت‌استرپ هم استفاده می‌کنیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم دوره آموزش رایگان Bootstrap 4 پروژه محور را بگذرانید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی شیخ

علی شیخ در سال ۱۳۹۴ در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و به عنوان برنامه‌نویس وب در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شروع به کار کرد. تخصص اصلی ایشان در زبان‌های جاوا اسکریپت و php است. وی به دلیل این که به آموزش علاقه زیادی داشت، تصمیم به راه‌اندازی وب‌سایتی در این زمینه به نام وب پروگ گرفت و اکنون از سال 1398 تاکنون توانسته‌است سهم کوچکی در آموزش به افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی را داشته باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-12-23
دوره خوبی هست مطالب خوب تدریس شده
زهرا علی حاجی آرانی 1402-08-26
با سلام این دوره واقعا عالی هست خیلی مفاهیم رو خوب توضیح دادن استاد انشاالله که خدا خیرشون بده
1402-03-31
واقعا ممنون ❤ خدا خیرتون بده
1401-11-30
سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار جناب اقای مهندس علی شیخ واقعا سپاسگزارم بابت دوره آموزشی رایگانتون که وقت صرف کردید بنده تا حدودی زبان پی اچ پی کار کردم واقعا آموزش هاتون ساده و قابل درک و روان هست فقط خواستم تشکر کنم که این دوره رو برای ما که توان خرید پکیج اموزشی رو نداریم به رایگان گذاشتید خدا خیرتون بده یا حق
1401-11-28
محتوا،‌ تدریس و بیان خیلی خوب بود فقط فایل های هر قسمت هم اگر قرار داده میشد خیلی کامل تر بود
سمیه حاتمی 1401-04-18
Merci
جمال 1400-12-17
دوره مفید و خوبی بود با سپاس فراوان اجر معنوی برای مدرس عزیز
1400-11-25
امیدوارم آقای علی شیخ برای آموزش پایتون هم ویدئو در همین شکل آموزش بذارن که عالی میشه.ممنون اززحماتتون
محمد جواد جلالی منش 1400-11-20
مطالب دوره در حد مقدماتي هستند ولي بسيار عالي تدريس شده است . ممنون از استاد محترم
1400-10-19
خیلی خوب مختصر و مفید
1400-09-13
ممنون بابت آموزش خوبتون
1400-08-23
عالی و کامل توضیح داده شده تازه دوره رو شروع کردم ولی بسیار خوب توضیح داده شده. متشکرم
1400-08-20
واقا تشکر میکنم از اقای شیخ عزیز. به بهترین وجه ممکن دوره رو برگزار کردند. بی نهایت ممنونممم
1400-08-19
دوره بسیار عالی بود. با آرزوی موفقیت روزافزون برای مدرس عزیز
1400-05-16
عالی بود ممنون از آقای شیخ از این آموزش بسیار عالی شون بسیار مفید بود خسته نباشید
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

Php چیست؟

PHP (پیش پردازشگر فرامتن | Personal Hypertext Preprocessor) یک زبان برنامه نویسی منبع باز و سمت سرور است که برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب پویا استفاده می‌شود. همچنین این زبان محبوب در ترکیب با HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات وب و برنامه‌های کاربردی تعاملی استفاده می‌شود. در واقع PHP یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است و میلیون‌ها توسعه‌دهنده وب در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. یادگیری آن آسان و ویژگی‌های قدرتمندی مانند پایگاه داده، احراز هویت کاربر و رمزگذاری داده‌ها را ارائه می‌دهد. دوره آموزش رایگان PHP نقطه‌ شروع بسیار خوبی برای یادگیری PHP است.

کاربردهای PHP

PHP به‌خودی‌خود کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد که از مهم‌ترین مورد استفاده از PHP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP).
  • سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)
  • سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).
  • سیستم‌های مدیریت زنجیره تأمین (SCM).
  • نرم‌افزار حسابداری
  • سیستم‌های مدیریت منابع انسانی (HRM).
  • نرم‌افزار هوش تجاری (BI).
  • نرم‌افزار مدیریت پروژه
  • سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS)
  • پلتفرم‌های تجارت الکترونیک
  • و بسیاری از موارد دیگر

اهمیت یادگیری پی اچ پی در چیست؟

اهمیت یادگیری برنامه نویسی PHP در این است که بستری پایدار و قابل‌اعتماد برای توسعه‌دهندگان وب برای ایجاد وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب پویا و تعاملی فراهم می‌کند. با PHP، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های کاربردی قدرتمند و ایمن برای خدمات مبتنی بر وب ایجاد کنند.

  • PHP یک زبان ساده برنامه نویسی منبع باز محبوب است که برای توسعه وب‌سایت‌ها، وب و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه استفاده می‌شود. این زبان به دلیل انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری آن محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و همچنین یادگیری و استفاده از آن آسان است.
  • PHP برای ایجاد محتوای پویا و برنامه‌های کاربردی وب و همچنین برای ادغام با پایگاه‌های داده استفاده می‌شود. همچنین برای ایجاد سرویس‌های وب و API ها و برای ارائه احراز هویت و مجوز امن مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این رو یادگیری PHP از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای کاربران برخوردار است.
  • از برنامه‌های PHP می‌توان برای ایجاد سیستم‌های مدیریت محتوای سفارشی، برنامه‌های کاربردی تجارت الکترونیک و سایر برنامه‌های کاربردی وب استفاده کرد. PHP همچنین می‌تواند برای ایجاد رابط‌های وب سفارشی، خدمات مبتنی بر وب و حتی برنامه‌های تلفن همراه استفاده شود.
  • PHP یک مهارت ضروری برای توسعه‌دهندگان وب است، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور مؤثر وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی تعاملی و پویا ایجاد کنند. با محبوبیت PHP، شرکت‌های بیشتری در حال حاضر به دنبال توسعه‌دهندگان با تخصص در این زبان هستند.

مزایای پی اچ پی چیست؟

مزایای برنامه‌های php عبارت‌اند از:

  • هزینه: PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز و استفاده از آن رایگان است. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی را با هزینه بسیار کمتر در مقایسه با سایر زبان‌ها ایجاد کنند.
  • آسان برای استفاده: PHP به نحو ساده و رسای خود شناخته شده است. این امر یادگیری و استفاده توسعه‌دهندگان را نسبت به سایر زبان‌ها آسان‌تر می‌کند.
  • تطبیق‌پذیری: PHP می‌تواند برای توسعه برنامه‌های کاربردی برای پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، لینوکس و سیستم‌عامل مک استفاده شود. این بدان معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی ایجاد کنند که می‌توانند در چندین سیستم‌عامل استفاده شوند.
  • کارایی: PHP به دلیل عملکرد بالای خود شناخته شده است که آن را به یک انتخاب عالی برای برنامه‌های تحت وب تبدیل می‌کند.
  • مقیاس‌پذیری: PHP به‌گونه‌ای طراحی شده است که مقیاس‌پذیر باشد که این ویژگی باعث می‌شود در صورت نیاز، ویژگی‌ها یا عملکردهای بیشتری را به برنامه اضافه کنید.
  • امنیت: PHP یک زبان امن به‌حساب می‌آید و دارای انواع ویژگی‌های امنیتی داخلی است. این باعث می‌شود برای برنامه‌هایی که داده‌های حساس را مدیریت می‌کنند، گزینه‌ای عالی باشد.

در دوره آموزش رایگان PHP با ابعاد مختلفی از مزایای این زبان به صورت عملی آشنا خواهیم شد.

معایب پی اچ پی چیست؟

با وجود همه مزایای که PHP ارائه می‌دهد، این زبان معایبی نیز دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد کند: برنامه‌های PHP در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه نویسی مانند جاوا یا دات نت نسبتاً کند هستند.
  • مدیریت ضعیف خطا: PHP سیستم خوبی برای مدیریت خطا ندارد، بنابراین اشکال‌زدایی و یافتن خطاها در کدهای PHP می‌تواند دشوار باشد.
  • خطرات امنیتی: PHP اغلب در معرض آسیب‌پذیری‌های امنیتی مختلفی مانند حملات تزریق SQL است.
  • پشتیبانی ضعیف: PHP یک زبان متن‌باز است، بنابراین هیچ پشتیبانی رسمی از سوی توسعه‌دهندگان وجود ندارد.

تفاوت بین php و جاوا اسکریپت چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور و جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت سرویس‌گیرنده است. زبان برنامه نویسی PHP روی سرور اجرا می‌شود و HTML تولید می‌کند که سپس به مرورگر ارسال می‌شود، در حالی که جاوا اسکریپت مستقیماً در مرورگر اجرا می‌شود. PHP برای برنامه نویسی سمت سرور و دست‌کاری محتوای یک وب‌سایت استفاده می‌شود، در حالی که جاوا اسکریپت برای برنامه نویسی سمت مشتری و ایجاد محتوای پویا در یک وب‌سایت استفاده می‌شود.

آیا می‌توان PHP در Ajax ادغام شود؟

خیر، شما نمی‌توانید فایل PHP را در Ajax قرار دهید. Ajax یک درخواست ناهم‌زمان جاوا اسکریپت و XML است. PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. شما می‌توانید از درخواست ajax برای ارسال داده به فایل PHP استفاده کنید، اما نمی‌توانید فایل php را در ajax قرار دهید.

آیا یادگیری php آسان است؟

بله یادگیری PHP نسبتاً آسان است. PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز است، بنابراین اسناد و آموزش‌های رایگان زیادی به صورت آنلاین در دسترس است. علاوه بر این، دوره‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در یادگیری PHP کمک کند. دوره آموزش برنامه نویسی رایگان PHP با هدف آموزش این زبان محبوب هم‌اکنون در اختیار کاربران عزیز مکتب خونه قرار دارد و به شما کمک می‌کند بدون دغدغه هزینه یادگیری PHP را شروع کنید.

بازار کار php چطور است؟

بازار کار php به شدت رقابتی است، اما به دلیل محبوبیت و طیف گسترده ای از برنامه‌های کاربردی، تقاضای زیادی برای توسعه‌دهندگان php وجود دارد. طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، انتظار می‌رود اشتغال توسعه‌دهندگان وب در دهه آینده 13 درصد رشد کند که بسیار سریع‌تر از میانگین برای همه مشاغل است. علاوه بر این، طبق گزارش Indeed.com، میانگین حقوق یک توسعه‌دهنده php حدود 86000 دلار است. آمار دقیقی و مشخصی برای روند بازار کار برنامه نویسی PHP در ایران وجود ندارد اما به صورت کلی از این روند برای بازار فعلی ایران نیز رو به ترقی است.

مشاغل مرتبط با php

از مهم‌ترین مشاغل مرتبط با PHP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه‌دهنده PHP
  • توسعه‌دهنده وب PHP
  • برنامه نویس PHP
  • مهندس نرم‌افزار PHP
  • معمار PHP
  • توسعه‌دهنده PHP Framework
  • توسعه‌دهنده PHP MySQL
  • وب مستر PHP
  • مهندس PHP
  • توسعه‌دهنده ارشد PHP

سخن پایانی

PHP یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی حال حاضر است و یادگیری آن ارزش افزوده بسیار ایده آلی برای کاربر ایجاد می‌کند. بازار کار زبان PHP به شدت رو به ترقی و یادگیری آن از اهمیت بسیارت بالای برخوردار است. اگر به فکر یادگیری و شروع PHP هستید باید از جایی روزنه‌ای پیدا کرده و وارد این دنیای شگفت‌انگیز شود. دوره آموزش رایگان PHP نقطه شروع بسیار ایده آلی برای ورود به این دنیای شگفت‌انگیز است که هم‌اکنون می‌توانید با ثبت‌نام کاملاً رایگان در آن قدم اول را در این راستا بردارید.

آموزش PHP رایگان مکتب خونه از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار است و بیشتر نیازهای کاربر را برای ابتدای مسیر پوشش می‌دهد. همچنین بعد از ثبت‌نام و گذارندن این دوره آموزش رایگان PHP می‌توانید از دوره‌های آموزشی مقدماتی تا پیشرفته آموزش زبان برنامه نویسی PHP مکتب خونه استفاده کنید و در راستای حرفه‌ای شدن در این زبان قدم بردارید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  وب ‌پروگ
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  47 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)