آموزش زبان آلمانی - سطح A1.1

امروزه دانستن زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم نه‌تنها یک امتیاز محسوب نمی‌شود؛ بلکه امری کاملاً عادی و ضروری است. یادگیری زبان سوم می‌تواند یک امتیاز شغلی و تحصیلی بسیار خوب به شمار آید. زبان آلمانی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با الفبای زبان آلمانی و قواعد تلفظ

 یادگیری مکالمه‌های ساده روزمره

 فراگیری ساعت‌ها و اوقات روز

 یادگیری دو حالت مفعولی Akkusativ و Dativ

 نحوه کار با دیکشنری

سرفصل‌های دوره آموزش زبان آلمانی - سطح A1.1

مقدمه

این فصل ورود به زبان آلمانی است. در ابتدا با الفبای زبان آلمانی آشنا می‌شوید و در ادامه آرتیکل‌ها معرفی می‌شوند. نحوه صرف افعال از اهداف دیگر این بخش است.

در ادامه با مکالمه‌های ساده روزمره مثل سلام و احوالپرسی‌کردن، درباره محل زندگی صحبت‌کردن، خریدهای روزانه و درباره قیمت‌ها سؤال‌کردن و به آنها پاسخ‌دادن آشنا می‌شوید. در این میان واژگان جدیدی هم فرا خواهید گرفت.

یادگیری اعداد، رنگ‌ها، شغل‌ها و... از اهداف دیگر این بخش محسوب می‌شوند.

قواعد دستوری که در این فصل آموزش داده می‌شوند شامل انواع مختلف سؤال‌ها، افعال کمکی، افعال جداشدنی، جملات امری و... هستند.

  الفبا و قواعد تلفظ
"23:00  
  شهرها و کشورها
"20:08  
  اعداد
"19:26  
  خانواده
"19:15  
  غذاها و نوشیدنی‌ها
"23:50  
  رنگ‌ها
"22:04  
  جملات امری
"14:49  
حالت‌های مفعولی در زبان آلمانی

این بخش با آموزش شغل‌ها و ساعت‌ها آغاز می‌شود. آشنایی با روزهای هفته و ماه‌های سال، اوقات روز، مکان‌های مختلف شهر و... از مطالب این بخش به شمار می‌آیند.

دو حالت مفعولی Akkusativ و Dativ، راه تشخیص آنها و حروف اضافه انحصاری و مشترک همراه با مثال شرح داده می‌شوند.

در این میان واژگان و افعال جدیدی هم فراگرفته می‌شود.

در پایان بحث کوتاهی درباره کاربرد دیکشنری مطرح می‌شود.

  ساعت‌ها
"21:21  
  مفعول Akkusativ
"24:15  
  روزهای هفته و ماه‌های سال
"19:29  
  اوقات روز
"11:45  
  مفعول Dativ
"18:40  
  در خانه
"14:37  
  کاربرد دیکشنری
"08:49  

درباره دوره

امروزه دانستن زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم نه‌تنها یک امتیاز محسوب نمی‌شود؛ بلکه امری کاملاً عادی و ضروری است. یادگیری زبان سوم می‌تواند یک امتیاز شغلی و تحصیلی بسیار خوب به شمار آید.

 زبان آلمانی به‌خاطر وجود قواعد دستوری زیاد در ابتدا کمی پیچیده به نظر می‌رسد؛ اما پس از گذراندن چند دوره یادگیری اکثر زبان‌های دیگر اروپایی مثل فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و...، به دلیل ساختار زبانی مشابه و نزدیک به هم بسیار راحت‌تر می‌شود.


در دوره آموزش زبان آلمانی - سطح A1.1 چه می آموزیم؟

 در این دوره بحث از الفبا و قواعد تلفظ شروع می‌شود. در ادامه مکالمه‌های ساده روزمره مثل سلام و احوالپرسی‌کردن، خریدهای روزانه، درباره ساعات و اوقات روز صحبت‌کردن و... مطرح می‌شوند و در این میان، قواعد دستور زبانی موردنیاز همراه با مثال به طور کامل توضیح داده می‌شوند.

 کتاب starten wir کتاب نسبتاً جدید است و متد آزمون‌های آلمانی به این کتاب در حال نزدیک‌تر شدن هستند.

 جلسه آخر این دوره به توضیحات مربوط به استفاده از دیکشنری اختصاص‌داده‌شده است و به مواردی که از یک دیکشنری در هنگام جست‌وجوی واژگان جدید باید استخراج شود، پرداخته شده است.


پس از پایان دوره آموزش زبان آلمانی - سطح A1.1، زبان آموز بر چه چیز هایی  مسلط است؟ 

 پس از پایان هر جلسه زمانی می‌توان با اطمینان گفت مطالب کامل فراگرفته شده‌اند که کتاب کار همگام با کتاب اصلی حل شود. تمرین‌های کتاب کار کاملاً منطبق با کتاب اصلی است و به تثبیت مطالب در حافظه بلندمدت بسیار کمک می‌کند. علاوه بر این، به دلیل جامع بودن کتاب کار، نیاز به هیچ کتاب جانبی دیگری برای یادگیری بهتر مطالب نیست.

 ساختار زبان آلمانی در ابتدا جدید به نظر می‌رسد و باید با جدیت و اراده قوی یادگیری آن را شروع کنید. به مرور مسیر یادگیری هموارتر می‌شود و مطالب سریع‌تر به ذهن سپرده خواهند شد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مریم ایرانپور

مریم ایرانپور فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیک و کارشناسی ارشد رشته فوتونیک از دانشگاه اصفهان هستند. ایشان یادگیری زبان آلمانی را تا سطح C1 ادامه دادند و در سال 1402 مدرک تربیت مدرس زبان آلمانی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کردند و در حال حاضر به عنوان مدرس زبان آلمانی مشغول کار هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سیاوش زیلایی پور 1402-09-26
یه جاهایی اشتباه داشتن و اگر تمرینات و کتاب کار رو هم تا حدودی کارمیکردن عالی میشد ولی من تاحالا راضی بودم فقط امیدوارم دوره های بعدی تمرینات رو بیشتر کار کنن

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)