×
ribbon

آموزش شبیه‌ساز شبکه‌های کامپیوتری با GNS 3

هنگام تعریف و راه‌اندازی یک پروژه جدید شبکه، یکی از راه‌های تست و شبیه‌سازی پروژه استفاده از نرم‌افزار شبیه‌ساز GNS3 است. شبیه‌ساز شبکه GNS3 امروزه توسط هزاران مهندس شبکه در سراسر جهان مورد استفاده قرار ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

 

باتوجه به اینکه دوره آموزش gns3 به صورت کامل و صفر تا صد تهیه شده است، مخاطبان برای استفاده از این دوره نیاز به گذراندن دوره‌هایی تحت عنوان پیش‌نیاز نخواهند داشت. اما برای درک بهتر مباحث ارائه شده و آشنایی کامل با پیکربندی موضوعات و نرم‌افزار جی ان اس 3 بهتر است شرکت‌کنندگان پیش از حضور در این دوره با مباحث مطرح شده در دوره‌های آموزش CCNA و +Network آشنایی داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش شبیه‌ساز شبکه‌های کامپیوتری با GNS 3

آشنایی با نرم‌افزار و هدف از یادگیری آن
  معرفی دوره و مفاهیم اولیه
"08:07  
نصب و راه‌اندازی و آشنایی با محیط کاربری
  نصب و راه‌اندازی
"17:51  
  نصب و راه‌اندازی GNS VM
"23:21  
  افزودن سوییچ لایه سه
"09:06  
  پیاده‌سازی سناریو Routing
"27:02  
  پیاده‌سازی سناریو EIGRP
"11:05  
  را‌ه‌اندازی سوییچ سیسکو در3 GNS از طریق IOU
"07:12  
  کار با سوییچ و روتر و ارتباط با TFTP Server
"11:57  
  نصب لینوکس در GNS 3
"09:13  
  معرفی و نصب IOS از طریق VIRL IMAGE
"10:04  
فصل 3: افزودن تجهیزات میکروتیک به GNS 3
  نصب و راه اندازی MIKROTIK در GNS 3
"06:56  
فصل 4: انتقال ترافیک از GNS 3 به هاست و اینترنت
  انتقال ترافیک از GNS 3 به هاست و اینترنت
"09:23  

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

هنگام تعریف و راه‌اندازی یک پروژه جدید شبکه، یکی از راه‌های تست و شبیه‌سازی پروژه استفاده از نرم‌افزار شبیه‌ساز GNS3 است. شبیه‌ساز شبکه GNS3 امروزه توسط هزاران مهندس شبکه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و به کمک این شبیه‌ساز می‌توانید ساختار کلی شبکه را در ابعادی بزرگ یا کوچک روی لپ‌تاب و کامپیوتر شخصی خودتان شبیه‌سازی و مورد بررسی قرار دهید.

دوره آموزش شبیه سازی شبکه با GNS3یک دوره در حوزه مهندسی مخابرات و شبکه است و به کمک آن قادر خواهید بود یک سیستم شبیه سازواقعی را در زمینه شبکه های کامپیوتری در سیستم کامپیوتر شخصی خود طراحی و پیاده‌سازی کنید. در دوره آموزش شبیه سازی شبکه با GNS3 به طور کامل با همه مراحل استفاده از این شبیه‌ساز کاربردی آشنا خواهید شد. از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این دوره می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • آشنایی با نرم افزار gns3
  • آموزش نصب شبیه ساز شبکه GNS3
  • آموزش شبیه ساز شبکه GNS3
  • بررسی ویژگی‌های شبیه ساز GNS3
  • بررسی عملکرد شبیه‌ساز
  • نحوه استفاده از شبیه‌ساز GNS3
  • مزایا و معایب شبیه‌ساز GNS3

در آموزش شبیه سازی شبکه با GNS3ضمن آشنایی کلی با عملکرد نرم‌افزار GN3، با روش نصب GN3 و شبیه‌سازهای دیگری همچون سيسکو پکت نیز آشنایی کلی پیدا خواهید کرد.

 

هدف از برگزاری دوره آموزش GNS3 چیست؟

با کسب دانش gns3  قادر خواهید بود سناریوهای واقعی شبکه‌های کامپیوتری را طراحی و پیاده‌سازی کنید و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دسترسی کامل به تجهیزات واقعی مخابرات از جمله سیسکو را داشته باشید. نرم افزار gns3  محدودیتی در اجرا تجهیزات مخابراتی ندارد و دانشجویان قادر خواهند بود علاوه بر دسترسی به تجهیزات،  کنسل‌های مخابراتی را تنظیم و کانفیگ نموده و در ادامه از تنظیمات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس این تنظیمات را به تجهیزات سخت‌افزاری خود انتقال دهند.

با این اوصاف هدف کلی این دوره آموزش کار با نرم‌افزار GNS3 و آموزش نصب GNS3 این شبیه‌ساز به علاقه‌مندان است.

این دوره برای کسانی طراحی شده است که هیچ تجربه قبلی با GNS3 ندارند و می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه از GNS3 برای ایجاد توپولوژی‌های شبکه سیسکو برای تهیه گواهینامه سیسکو یا فقط برای آموزش کلی استفاده کنند. در این دوره آموزشی نحوه دانلود اپلیکیشن GNS3 (نسخه 1.4.4) و مشاهده نمایشی از مراحل نصب را خواهید آموخت. پس از نصب این نرم‌افزار روی ویندور، با نوار ابزارهای مختلف و طرح صفحه نمایش GNS3 آشنا خواهید شد. گره‌های GNS3 (مانند روترها، سوئیچ‌های اترنت، روترهای Etherswitch، سوئیچ‌های Frame-Relay و موارد دیگر) مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت و چندین مثال زنده از نحوه ساخت توپولوژی شبکه با این دستگاه‌ها را مشاهده خواهید کرد. این دوره با یک یا چند آزمایشگاه نمونه CCNA (مجاز زمان) که هدف و توپولوژی آزمایشگاه را توصیف می کند به پایان می رسد؛ و در ادامه این نمونه‌ها از ابتدا ساخته می شود تا بتوانید یک نمونه واقعی و کاربردی از استفاده از GNS3 برای آماده‌سازی گواهینامه سیسکو را مشاهده کنید و حتی همین آزمایشگاه را در محیط GNS3 خود برای تمرین تکرار کنید.

 

مخاطبان دوره آموزش شبیه سازی شبکه با GNS3چه کسانی هستند؟

در تهیه دوره آموزش کامل gns3 سعی شده است تا همه گروه‌ها بتوانند به راحتی از مباحث ارائه شده بهره‌مند شوند. به طور مشخص، اصلی‌ترین گروه‌هایی که می‌توانند از این دوره استفاده کنند عبارتند از:

  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر
  • افراد فعال در حوزه شبکه‌های کامپیوتری و مدیران شبکه

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی عباسی ارزنقی

مهندس علی عباسی، فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و در حال حاضر عضو کانون مدرسین دفتر فرهنگ و صبا دانشگاه آزاد و مشغول انجام امور و فعالیت‌های مرتبط با شبکه است. وی سابقه همکاری با بیش از شش موسسه و مجموعه آموزشی از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای و ارتش نیروهوایی را در کارنامه علمی خود دارد.

سابقه طراحی و پیاده‌سازی چندین پروژه و همکاری با شرکت‌های service provider و ارائه دهنده خدمات اینترنت، از جمله شرکت شاتل در بخش مدیریت شبکه (NOC) از دیگر فعالیت‌های ایشان و سوابق اجرایی اوست.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
علی حاجی صادقی 1402-11-06
چون قبلا برای کار با gns3 تلاش کرده بودم خوب فهمیدم که چقدر تدریس شسته و رفته ای و خوبی داشت ، فقط بعلت مکث های زیادش من با دور تند دیدم

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

GNS3 چیست و چگونه آن را نصب کنیم؟

در زمان ساخت یک پروژه شبکه، پیش از آنکه محصول نهایی را ارائه کنیم، یک راه برای تست محصول نهایی وجود دارد. برای این کار نرم‌افزار شبیه‌ساز GNS3 طراحی و منتشر شده است. نرم‌افزار شبیه‌ساز شبکه GNS3 به همه کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند شبیه‌سازی شبکه را در سیستم کامپیوتر شخصی خودشان انجام دهند. نرم افزار GNS3 یک نرم‌افزار اوپن سورس است و امکان شبیه‌سازی شبکه را بدون داشتن سخت‌افزارهای مخصوص شبکه مثل سوئیچ‌ها و روترها امکان‌پذیر می‌کند.

برای نصب نرم‌افزار شبیه‌ساز GNS3 در ابتدا باید این نرم‌افزار را از آدرس زیر دانلود کنید:

https://gns3.com/download

پس از دانلود آخرین نسخه ارائه شده از نرم‌افزار می‌توانید به سادگی و طی چند مرحله اقدام به نصب این نرم‌افزار کنید.

 

مزایای نرم‌افزار GNS3:

  • رایگان بودن
  • نرم‌افزار GNS3 اوپن سورس است و این ویژگی یک مزیت بسیار بزرگ برای هر نرم‌افزاری به حساب می‌آید.
  • بدون محدودیت در تعداد دستگاه‌های پشتیبانی شده (تنها محدودیت سخت‌افزار شما است: CPU و حافظه)
  • از چندین گزینه سوئیچینگ پشتیبانی می‌کند
  • از محیط‌های چند فروشنده پشتیبانی می‌کند
  • می‌توان با هایپروایزر یا بدون هایپروایزر اجرا شود
  • پشتیبانی از هایپروایزر رایگان و پولی (Virtualbox، VMware، VMware، ESXi، Fusion)
  • دارای ابزارهای قابل دانلود رایگان، از پیش پیکربندی‌شده و بهینه‌شده برای ساده کردن استقرار در دسترس است
  • پشتیبانی بومی لینوکس بدون نیاز به نرم‌افزار مجازی‌سازی اضافی
  • دارای انجمن بزرگ و فعال (800000+ عضو)

 

معایب نرم‌افزار GNS3:

  • ایمیج های سیسکو باید توسط کاربر ارائه شود (دانلود از com، یا خرید مجوز VIRL، یا کپی از دستگاه فیزیکی).
  • این نرم‌افزار یک بسته مستقل نیست.
  • GNS3  به دلیل نصب محلی (فایروال و تنظیمات امنیتی، خط‌مشی‌های کامپیوتر و لپ‌تاپ) می‌تواند تحت تأثیر تنظیمات و محدودیت‌های رایانه شخصی شما قرار گیرد.

 

آموزش نرم‌افزار GNS3:

امروزه منابع آموزشی بسیار زیادی در زمینه آموزش gns3 به زبان فارسی تهیه و منتشر شده است. منابعی مانند دوره‌های آموزشی آنلاین GNS3 یا کتاب آموزش gns3 که به زبان‌های مختلف برای علاقه‌مندان قابل تهیه است. به کمک این منابع می‌توانید به سادگی تمام ابعاد این نرم‌افزار را فراگرفته و به دنبال آن می‌توانید موقعیت‌های شغلی جدیدی را به دست آورید

 

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   تسهیل استخدام