متالوگ با پدر علم مدیریت ایران

poster
پیش‌نمایش دوره

متالوگ اولین‌بار توسط گرگوری بیتسون (Bateson, 1972) معرفی شد و به عنوان یک شکل تجربی از مکالمه توصیف گردید که ساختار آن باید تعارض‌های موجود در موضوع مورد بحث را انعکاس دهد. در علم مدیریت ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرسان دوره
سید مهدی الوانی

برگزارکننده:

مکتب‌خونه
   در حال انتشار
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی تا پیشرفته
 رایگان

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با مفهوم جدایی ایده از واقعیت

 آشنایی با تعریف جدید سازمان از نگاه دکتر الوانی

 آشنایی با متالوگ به عنوان یک روش قدرتمند کشف و درک پدیده‌های پیچیده

 آشنایی با تئوری پردازی با نگاهی متفاوت

 کسب ایده‌هایی در خصوص آینده مدیریت

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره از ابتدا تمام نکات لازم گفته شده و نیازی به پیش‌نیاز ندارد.

سرفصل‌های دوره متالوگ با پدر علم مدیریت ایران

سلطه ایده بر واقعیت
تئوری پردازی در مدیریت با نگاهی جدید
تعریف سازمان از دیدگاه دکتر الوانی

درباره دوره

متالوگ اولین‌بار توسط گرگوری بیتسون (Bateson, 1972) معرفی شد و به عنوان یک شکل تجربی از مکالمه توصیف گردید که ساختار آن باید تعارض‌های موجود در موضوع مورد بحث را انعکاس دهد.

در علم مدیریت نیز، متالوگ می-تواند به عنوان یک ابزار مؤثر برای بررسی چالش‌ها و مسائل پیچیده و نوآوری‌های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد. این شیوه مکالمه این امکان را فراهم می‌کند که دیدگاه‌ها و تجارب مختلف افراد را در مورد یک موضوع مشخص جمع‌آوری و که الگوهای تفکر و رویکردهای جدید برای حل مسائل سازمانی مطرح شود.

همچنین، متالوگ از ابزارهایی است که به محققان اجازه می‌دهد تا با دیدگاه‌های متفاوت از مسائل پیچیده و متغیر مدیریتی آشنا شده و به دست آوردن درک عمیق‌تری از آنها را تسهیل می نماید.

در سری برنامه های متالوگ با استاد دکتر سید مهدی الوانی به عنوان پدر علم مدیریت ایران، به بحث و گفتگویی عمیق درباره چالش‌ها و مفاهیم مدیریتی در دنیای امروزی پرداخته می شود.

متالوگ یک گفتگوی تاملی و کاوشی است، با هدف ایجاد فضایی برای تبادل اندیشه و دیدگاه‌های نوین در زمینه مدیریت و در نهایت ارائه یافته ها، بینش ها و روندهای آینده به محققان و علاقه مندان این رشته (به ویژه مدیریت دولتی، مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی).

همچنین این برنامه به دنبال پیشبرد مفهوم متالوگ به عنوان یک رویکرد برای تحقیقات در زمینه مدیریت است. یافته های این فراگفتمان در چهار بخش های مختلفی همچون ایده و واقعیت، تئوری پردازی، تعریف سازمان، نقش انسان و توجه به رفتار آن در سازمان و همچنین آینده مدیریت (نظر و عمل) تحلیل گردیده است.

امید است که نتایج این برنامه به توسعه علم مدیریت و بهبود عملکرد افراد، سازمان‌ها و کشور عزیزمان کمک نماید.

درباره استاد

سید مهدی الوانی
استاد بازنشسته علامه و عضو پیوسته فرهنگستان علوم مخلص اهل علم
maktabkhooneh-teacher علیرضا قزل

علیرضا قزل مدیر و مشاور ارشد مدیریت منابع انسانی مورد تایید موسسه HRCI آمریکا، متخصص مدیریت استعداد مورد تایید موسسه مدیریت استعداد آمریکا و کوچ تایید صلاحیت شده در سطح PCC از فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF می باشد.
وی بیش از 12 سال تجربه به عنوان متخصص و مدیر ارشد منابع انسانی (شناسایی و توسعه استعدادهای سازمان) در شرکت های بزرگ سابقه دارد و با توجه به تخصص خود در این زمینه به همکاران در رشد مسیر شغلی کمک می‌نماید و همچنین در زمینه تدریس و پیاده سازی فرآیند مدیریت استعداد و کوچینگ سازمانی (به عنوان کوچ، منتورکوچ و مدرس صلاحیت های کوچینگ برای مدیران (Manager as a Coach) با بیش از 600 ساعت تجربه کوچینگ) با سازمان های مختلف همکاری می‌کند.
آقای قزل کاندیدای دکتری رفتار سازمانی دانشگاه فردوسی و دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت منابع انسانی از دانشگاه علامه طباطبایی و MBA گرایش منابع انسانی از دانشگاه تهران می باشد. وی در سال 2019 موفق به اخذ مدرک بین المللی متخصص حرفه‌ای منابع انسانی (PHRi) از موسسه HRCI آمریکا، در سال 2020 مدرک ACC از فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF، در سال 2021 موفق به اخذ مدرک "رهبر جهانی مدیریت استعداد" از موسسه مدیریت استعداد مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا (GTML) و مدرک PCC از فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF، در سال 2022 به عنوان کوچ برتر منطقه خاورمیانه در حوزه کوچینگ سازمانی و برنده Prism Award 2022 Middle East از فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF شد و در سال 2023 مدرک متخصص ارشد منابع انسانی SPHRi رو از موسسه HRCI آمریکا دریافت کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.