×
ribbon

آموزش مهارت‌های ارتباطی

دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به‌عنوان عصر ارتباطات شناخته می‌شود و همین عنوان برای شناخت اهمیت موضوع ارتباطات در این دوره کافی است. در عصر حاضر شرایط زندگی و موقعیت اجتماعی هریک از ما ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.9 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:46 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:46 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره سعی شده است تا همه مباحث به زبان ساده و روان بیان شوند تا همه افراد به‌سادگی بتوانند از آموزش‌های ارائه شده استفاده کنند. به این جهت می‌توان گفت این دوره به هیچ آموزش قبلی و پیش‌نیاز به خصوصی نیاز نخواهد داشت و تنها احساس نیاز به یادگیری مباحث ارائه شده برای شرکت در این دوره کافی است.

سرفصل‌های دوره آموزش مهارت‌های ارتباطی

شناخت انواع ذهن‌ها

در این فصل به‌معرفی پنج ذهن پرداخته شده است. باتوجه‌به این‌که همه چیز از ذهن انسان آغاز می‌شود، این پنج ذهن مثل پنج کلید در دستان او می‌باشد برای داشتن زندگی و ارتباطات بهتر و اثربخش‌تر

  ذهن نظم یافته
"09:55  
  ذهن ترکیب یافته
"02:56  
  ذهن مؤدب یا محترم
"07:55  
  ذهن خلاق
"11:06  
  ذهن اخلاقی
"05:53  
  شناخت شش مهارت
"02:28  
نیازمندی‌های برقراری ارتباط موثر

در این فصل به راهکارهایی می‌پردازیم که با به کاربردن آن‌ها موفق به برقراری رابطه‌هایی بهتر و اثربخش‌تر خواهیم بود و همین‌طور به معرفی برخی آفت‌های روابط می‌پردازیم.

  مثلث حال خوب
"09:25  
  مربع هوش هیجانی
"09:29  
  مثلث خودمشغولی
"11:47  
  قول و قرارهای موثر
"06:53  
  مدیریت ترس
"08:58  
  سندروم‌های آسیب‌زا در ارتباط
"08:13  
  مثلث توانمندی‌ها
"11:15  

درباره دوره

دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به‌عنوان عصر ارتباطات شناخته می‌شود و همین عنوان برای شناخت اهمیت موضوع ارتباطات در این دوره کافی است. در عصر حاضر شرایط زندگی و موقعیت اجتماعی هریک از ما به‌گونه‌ای است که برای برطرف‌کردن نیاز‌های خود و ایجاد محیطی مناسب برای زندگی نیاز داریم تا مهارت ارتباط با محیط و افرادی که در اطرافمان هستند را به‌خوبی بشناسیم و بتوانیم با یادگیری درست این مهارت در مواقع موردنیاز از آنها استفاده کنیم.

در دوره آموزش مهارت‌های ارتباطی علاوه بر آشنایی با اصول ارتباطی و یادگیری این مهارت بسیار مهم و کاربردی به موارد زیر نیز پرداخته می‌شود:

  • بررسی و آشنایی با موضوع روابط درون‌فردی و بیرون فردی
  • بررسی یک ارتباط موفق
  • آشنایی با ویژگی‌های یک ارتباط مفید و کارآمد
  • چگونگی برقرار یک ارتباط خوب و مفید
  • یادگیری هریک از این موارد به ما این کمک را می‌کند تا شرایط بهتری را برای روابط خود ایجاد کنیم و ضمن ایجاد روابطی موفق در محیط اطرافمان، بتوانیم عملکرد و تأثیر بهتری از خود به جا بگذاریم.

 

هدف از برگزاری دوره آموزش مهارت‌های ارتباطی

در این دوره مباحثی در نظر گرفته شده است که آشنایی با این مباحث می‌تواند به افزایش مهارت‌های هریک از ما برای زندگی کمک کند. اصلی‌ترین هدف این دوره آشنایی با همه اصول یک ارتباط مؤثر است تا با به‌کارگیری این اصول بتوانیم شرایط بهتری برای زندگی خود و شاید اطرافیانمان ایجاد کنیم.

 

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

باتوجه‌به محتوای در نظر گرفته شده برای این دوره، این دوره برای همه کسانی که در زندگی شخصی و اجتماعی خود نیاز به برقراری ارتباطات را احساس می‌کنند مناسب است و همه افراد می‌توانند با تسلط بر مهارت‌های ارائه شده در این دوره شرایط بهتری را برای زندگی خود فراهم کنند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی صدرا

دکتر علی صدرا پژوهشگر و کارشناس در زمینه سبک زندگی و خانواده ایشان دکترای فلسفه روانشناسی علم از دانشگاه A.W.U و دکترای تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

دکتر علی صدرا یکی از بهترین کارشناسان مهارت‌های خانواده و زندگی می‌باشند. تا به امروز ایشان بیش از صدها برنامه زنده و حضوری در صدا و سیما و بسیاری از سازمان‌های کشور داشته اند.

بیان دلنشین و اطلاعات به روزشان از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که ایشان را از سایر اساتید متمایز می‌کند.

از دیگر دستاوردهای ایشان می‌توان به تالیف ده‌ها کتاب و پژوهش اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
فاطمه وکیلی 1402-06-23
عالی
مهدی خطیبی 1401-10-14
با سلام دوره بسیار خوبی بود
حمید کیانی 1401-05-29
بسیار عالی و شیوا
علیرضا اعتمادی فر 1401-04-29
سلام و عرض خداقوت ممنون از دوره خوبتون نکته ای که داشتم این هست که اگر ممکنه از مثال های کاربردی بیشتری در طول مباحث خودشون استفاده کنند تا فهم اساسی از مفاهیم حاصل بشه. با تشکر
محمد جواد اورنگ 1402-08-08
خیلی بیش از حد خلاصه و بنظرم کاربردی نبود.
مکتب‌خونه
سلام دوست عزیز متاسفیم که این دوره نتونست بهتون کمکی بکنه.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:46 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:46 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)