×
ribbon

آموزش میکروتیک

نصب و راه‌اندازی تجهیزات «میکروتیک» (Mikrotik) باید با دانش فنی کافی انجام بگیرید. این تجهیزات زیرساخت‌های مهم یک شبکه به‌حساب می‌آیند و اشتباه در نصب و پیکربندی آن‌ها می‌تواند شبکه را با اختلال روبه‌رو کند. ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3 (6 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی کاربر با سیستم عامل میکروتیک

 آشنایی کامل کاربر با انواع تجهزیات میکروتیک

 توانایی کار به صورت عملی با تجهیزات میکروتیک

 ورود به بازار کار میکروتیک

پیش‌نیاز‌ها

در تمام مراحل این دوره سعی شده است تا همه مباحث به زبانی ساده بیان شوند و همه افراد بتوانند از این دوره استفاده کنند؛ اما برای درک بهتر مباحث مطرح شده بهتر است مخاطبان دوره با مفاهیم اولیه مربوط به شبکه آشنایی داشته باشند. در این راستا مخاطبان این دوره با گذراندن دوره نتورک پلاس می‌توانند با آرامش بیشتری مباحث مطرح شده در این دوره را دنبال کنند و به اطلاعات خود در زمینه شبکه و مباحث مربوط به میکروتیک بیفزایند.

 

سرفصل‌های دوره آموزش میکروتیک

فصل اول : آشنایی و بررسی میکروتیک و نصب و تنظیمات اولیه

در این فصل به آشنایی و بررسی میکروتیک و نصب و تنظیمات اولیه آن خواهیم‌پرداخت.

  مروری بر مفاهیم و ابزار مورد استفاده
"36:47  
  معرفی و نصب eve-ng، ایمیج میکروتیک و ویندوز
"41:09  
  نگاهی عمیق‌تر بر روتر میکروتیک و تنظیمات آن
"43:30  
فصل دوم: بررسی Bridge در میکروتیک و پیاده‌سازی سناریو

در ابتدا قابلیت بک‌آپ‌گیری از میکروتیک و بازگردانی تنظیمات بک‌آپ گرفته شده را بررسی می‌کنیم و  بحث مربوط به آپ‌گرید روتر میکروتیک را پی می‌گیریم. سپس به بررسی قابلیت bridge و سناریو آن خواهیم پرداخت.

  آشنایی با bridge در میکروتیک
"35:14  
فصل سوم: آشنایی با قابلیت DHCP، مکانیزم DORA و Relay Agent

در این فصل به بررسی قابلیت DHCP ، مکانیزم DORA و پیاده‌سازی سرویس‌های  DHCP Server و DHCP Client می‌پردازیم و در نهایت Relay agent را معرفی و پیاده‌سازی خواهیم کرد.

  DHCP، DORA و Relay Agent
"73:40  
فصل چهارم: روتینگ

در این فصل به توضیح مفاهیم روتینگ و انواع روتینگ استاتیک و داینامیک می‌پردازیم و پروتکل‌های مسیریابی مانند RIP را مورد بررسی بیشتر و پیاده‌سازی قرار می‌دهیم.

  مروری بر مفاهیم Routing و بررسی روتینگ‌های استاتیک و داینامیک
"80:41  
  بررسی و پیاده‌سازی پروتکل RIP
"20:10  
فصل پنجم: NAT

در این فصل به بررسی مفهوم NAT و انواع آن می‌پردازیم و با کمک سناریوهای مناسب در مورد DSTNAT و SRCNAT و Behind NAT توضیح می‌دهیم.

  بررسی NAT و انواع آن - مروری بر DstNat و SrcNat
"54:31  
  پیاده‌سازی سناریوهای DstNat به همراه وب‌سرور IIS و بررسی Behind NAT
"74:48  
فصل ششم: DNS و Web Proxy

در این فصل به بررسی و پیاده‌سازی مکانیزم DNS و قابلیت Web Proxy در میکروتیک می‌پردازیم.

  بررسی و پیاده سازی DNS و Web Proxy
"45:05  
فصل هفتم: فیلترینگ در میکروتیک

در این فصل به بررسی فیلترینگ در میکروتیک و معماری فایروال‌ها از پایه می‌پردازیم و در انتها سناریوهای مربوط به فیلترینگ در میکروتیک را پیاده‌سازی خواهیم کرد.

  فیلترینگ در میکروتیک و معماری فایروال‌ها
"71:09  
فصل هشتم: Mangle

در این فصل به معرفی قابلیت Mangle و در ادامه با پیاده‌سازی سناریوی مناسب به تمرین بیشتر می‌پردازیم.

  معرفی و پیاده‌سازی Mangle
"23:49  
فصل نهم: صف و Traffic Shaping

در این فصل با مفاهیم Queue و Traffic Shaping در میکروتیک آشنا خواهیم‌ شد و همانند فصول قبلی به تمرین عملی و پیاده‌سازی سناریو مربوط می‌پردازیم.

  Queue و Traffic Shaping در میکروتیک
"41:16  
فصل دهم: بررسی و پیاده‌سازی VPN Tunnelها در میکروتیک

در این فصل با مفاهیم مرتبط با VPN Tunnel آشنا می‌شویم. همچنین به بررسی انواع VPN مانند Remote access و Site to Site می‌پردازیم و با نحوه راه‌اندازی PPPOE و PPTP در میکروتیک آشنا می‌شویم. در سناریوهای این فصل به پیاده‌سازی پروتکل‌های مهمی همانند L2TP و OpenVPN و SSTP اشاره خواهد شد.

  VPN Tunnelها در میکروتیک - قسمت اول
"63:24  
  VPN Tunnelها در میکروتیک - قسمت دوم
"30:17  
  VPN Tunnelها در میکروتیک - قسمت سوم
"30:23  
  VPN Tunnelها در میکروتیک - قسمت چهارم
"17:49  
  VPN Tunnelها در میکروتیک - قسمت پنجم
"41:23  
  VPN Tunnelها در میکروتیک - قسمت ششم
"12:11  
فصل یازدهم: Wireless

در این فصل به بررسی قابلیت وایرلس در میکروتیک و تعریف استانداردهای وایرلس در شبکه می‌پردازیم. در ادامه با باندهای فرکانسی و رمزنگاری در شبکه‌های وایرلس آشنا می‌شویم و ابزارهای  وایرلس در میکروتیک را مرور می‌کنیم.

  وایرلس و رمزنگاری آن در میکروتیک
"21:55  

درباره دوره

نصب و راه‌اندازی تجهیزات «میکروتیک» (Mikrotik) باید با دانش فنی کافی انجام بگیرید. این تجهیزات زیرساخت‌های مهم یک شبکه به‌حساب می‌آیند و اشتباه در نصب و پیکربندی آن‌ها می‌تواند شبکه را با اختلال روبه‌رو کند. دوره آموزش میکروتیک مکتب خونه با هدف آموزش کار با تجهیزات میکروتیک و نحوه نصب و پیکربندی این تجهیزات تهیه و تدوین شده است.

معرفی دوره آموزش میکروتیک

میکروتیک (Mikrotik) یک سیستم‌عامل بر پایه لینوکس است که به دلیل پایداری بسیار بالا همچنین امکان راه‌اندازی سریع و قیمت پایین توانسته جایگاه خود را در دنیای شبکه، به خصوص شبکه‌های وایرلس گسترش دهد که امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده سرویس اینترنت، از سیستم‌عامل میکروتیک بر روی سرورهای خود استفاده می‌کنند. شرکت میکروتیک نیز برای اینکه بتواند در حوزه شبکه حرفی برای گفتن داشته باشد محصول سخت‌افزاری خود را به نام Routerboard ایجاد نمود. این دوره آموزش میکروتیک با هدف آموزش این سیستم عامل تهیه و تدوین شده است. دوره آ موزش میکروتیک در یازده فصل و 14 ساعت ارائه خواهد شد.

هدف از برگزاری دوره آموزش میکروتیک چیست؟

در دوره آموزش میکروتیک صفر تا صد، به‌صورت گام‌به‌گام، به همه موضوعات مربوط به میکروتیک پرداخته شده است. مهم‌ترین هدف این دوره در ابتدا آشنایی و درک مفاهیم مربوط به سرویس‌های پایه‌ای شبکه و پیکربندی، پیاده‌سازی کاربردی شبکه‌های کوچک و حتی سازمان‌های بزرگ مبتنی بر میکروتیک است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره Mtcna (دوره آموزش میکروتیک) بیان آموزش‌های موردنظر به‌صورت تئوری و عملی بوده و آموزش‌های مطرح شده در قالب مثال‌های عملی به مخاطبان دوره آموزش داده می‌شود.

مخاطب دوره آموزش میکروتیک چه کسانی هستند؟

محتوای این دوره Mikrotik Certified به‌صورتی تهیه شده است که بیشترین افراد بتوانند از این دوره استفاده کنند و باتوجه‌ به نحوه آموزش این موضوعات بتوانند بیشترین استفاده را از دوره داشته باشند. بااین‌حال باتوجه‌به همه جوانب، می‌توانیم اصلی‌ترین مخاطبان دوره میکروتیک را افراد زیر بدانیم:

  • Junior Network Administrator
  • Network Field Technician
  • Help Desk Technician
  • Network Support Specialist
  • Network Field Engineer
  • Network Analyst
  • علاقه‌مندان ورود به حوزه شبکه و امنیت شبکه
  • کسانی که به دنبال افزایش و به‌دست‌ آوردن مهارت شبکه هستند

البته لازم به ذکر است که شرایط استفاده از این دوره فقط مختص این افراد نیست و هرکسی که مایل به یادگیری کار با تجهیزات میکروتیک باشد با استفاده از این دوره آموزشی و دوره‌های آموزشی رایگان و پولی دیگر می‌تواند به این حوزه راه پیدا کند. اگر تصمیم گرفته‌اید برای زیرساخت شبکه خود از تجهیزات و ابزارهای شرکت میکروتیک استفاده کنید گام بلندی در پیشرفت خود برداشته‌اید. اگر به دنبال نصب و راه‌اندازی تجهیزات میکروتیک به بهترین شکل ممکن در شبکه خود هستید می‌توانید با یادگیری این مهارت با استفاده از دوره آموزش میکروتیک به بهترین شکل تجهیزات میکروتیک خود را کانفیگ و پیکربندی کنید یا با این مهارت وارد بازار کار شوید و پروژه بگیرید. این دوره مکمل دوره‌های شبکه میکروتیک (mikrotik certified network- دوره آموزش شبکه میکروتیک) است و یادگیری آن‌ها برای هر متخصص شبکه‌ای لازم است.

دوره آموزش میکروتیک با بهره‌گیری از دانش متخصصین به زبان فارسی تهیه و تدوین شده است و این دوره با آموزش سیستم عامل و تجهیزات میکروتیک در سطح سازمانی، شرکتی و خانگی و به شما کمک می‌کند به بهینه‌ترین شکل ممکن این تجهیزات را پیکربندی کنید. همچنین این دوره آموزش میکروتیک شما را به بهترین شکل ممکن برای انواع آزمون بین المللی حول میکروتیک از جمله آزمون‌هایی زیر آماده می‌کند:

  • mikrotik certified network
  • mikrotik certified
  • و غیره

پیش نیاز دوره آموزش میکروتیک چیست؟

برای یادگیری عمیق و از مبتدی تا پیشرفته میکروتیک و تجهیزات آن لازم است علاوه بر این دوره به صورت عملی نیز دست به کار شوید ولی به صورت کلی این دوره یک نقطه شروع بسیار خوب برای یادگیری سیستم عامل میکروتیک و جوانب مختلف تجهیزات این شرکت است و پیش نیاز خاصی ندارد.

سیستم‌عامل میکروتیک می‌تواند عمده نیازهای ارتباطی سازمان‌های بزرگ و همچنین سرویس دهندگان اینترنت را برآورده کند. از جمله امکانات میکروتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Dynamic Routing
  • Firewall
  • Traffic Shaping
  • MPLS-VPLS
  • HA (High Availability)
  • Wireless
  • Layer 2-3 Tunnel
  • EOIP Tunnel
  • dhcp سرور
  • Ipsec
  • PPPoE Server
  • Accounting
  • QOS
  • Web proxy

مباحث دوره آموزش Mikrotik Certified

در دوره آموزش جامع میکروتیک به‌صورت گام‌به‌گام به آموزش این سیستم‌عامل و آموزش همه مباحث مربوط به آن پرداخته شده است. در این دوره علاوه بر بیان کلیات و آموزش‌های کلی پیرامون آموزش نصب میکروتیک به مباحثی از جمله موضوعات زیر نیز پرداخته خواهد شد:

  • آموزش میکروتیک با ابزار Winbox
  • آموزش شبکه حول میکروتیک، تنظیمات پورت‌ها و اشتراک‌گذاری اینترنت در میکروتیک
  • آموزش راه‌اندازی DHCP سرور میکروتیک
  • آموزش راه‌اندازی هات اسپات (Hotspot) میکروتیک
  • آموزش اعمال محدودیت اینترنت در میکروتیک
  • آموزش راه‌اندازی VPN سرور میکروتیک
  • آموزش رفع مشکل Backup گرفتن از میکروتیک
  • و بسیاری از مباحث دیگر حول میکروتیک

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علیرضا علی خانی

علیرضا علی خانی مهندس شبکه و امنیت شبکه، از سال 1396 به فعالیت در سازمان‌های مختلف به عنوان متخصص، طراح شبکه و امنیت مشغول است. همچنین در پروژه‌های دولتی و خصوصی بسیاری فعالیت داشته و متخصص مباحث شبکه، امنیت شبکه و سرویس‌های لینوکسی بوده و فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی IT از دانشگاه شمسی‌پور تهران است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
نگار حمیدی 1401-12-21
دوره خوب و مفیدی بود مخصوصا بخش تانل ها که کامل بود ، همزمان با استاد سناریوهاشو میزدم و خیلی بدردم خورد.
حسین صدیقی 1401-11-22
به جرات میگم بعد از کلی شرکت در کلاس های حضوری  این دوره از خیلی دوره های میکروتیک اموزشگاه های بیرون مفیدتر بود  ، دوره واقعا کامل بود امیدوارم دوره روتینگ هم تهیه بشه، فقط قسمت اول یکم صدا ضعیف بود ولی بقیه اوکی بود.
1402-08-10
یه سوال: آیا دوره بر مبنای winbox است یا به صورت cli?
شکیبا بانکی 1401-12-20
اصلا خوب تدریس نمیکنن. صدای مدرس اینقدر خسته و بی حوصله است که آدم اصلا رغبت نمیکنه گوش بده یا خوابش میگیره.من با سرعت 1.8 میبینم به نظر میاد مدرس تسلط کافی نداره. حیف هزینه از مکتب خونه انتظار چنین محتوای بی کیفیتی نداشتم
مسعود محمدی 1401-11-09
توصیه شدید به عدم خرید دوره دارم. واقعا افتضاح در کیفیت صدا، افتضاح در تدریس و نحوه ی ارایه مطالب. بی رمقی مدرس و بی حوصلگی مدرس. واقعا مکتب خونه باید بازگشت پول داشته باشه.من اصلا راضی نیستم
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با سپاس از نظر شما، موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

MikroTik یک تولیدکننده تجهیزات شبکه لتونی است. این شرکت روترهای شبکه سیمی و بی‌سیم، سوئیچ‌های شبکه، نقاط دسترسی و همچنین سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای کمکی را توسعه داده و می‌فروشد. شرکت میکروتیک در سال 1996 با تمرکز بر فروش تجهیزات در بازارهای نوظهور تأسیس شد. تا اوت 2019، وب‌سایت این شرکت حضور حدود 280 کارمند فعال را گزارش کرده است. در سال 2021، باارزش 1.24 میلیارد یورو، Mikrotik سومین شرکت بزرگ در لتونی و اولین شرکت خصوصی بود که از ارزش 1 میلیارد یورو در لتونی فراتر رفت. امروزه هر شرکت یا سازمانی به وفور از تجهیزات و سرویس های میکروتیک استفاده می‌کند و نیاز به تکنسین‌های تجهیزات میکروتیک هرروز بیش از پیش احساس می‌شود.

محصولات میکروتیک

هم‌اکنون شرکت میکروتیک محصولات زیاد و متنوعی درزمینهٔ زیرساخت مخابرات و شبکه را تولید می‌کند و اما اگر بخواهیم آن را دسته‌بندی کنیم، می‌توان آن را به دو دسته زیر تقسیم کرد:

  • تجهیزات خارجی یا Outdoor
  • تجهیزات داخلی یا Indoor

تجهیزات خارجی بیشتر به محصولاتی تلقی می‌شود که در فضاهای خارجی پیکربندی و نصب می‌شوند و از نمونه بارز آن‌ها می‌توان به تجهیزاتی مانند رادیوهای وایرلس اشاره کرد. همچنین تجهیزات داخلی در فضای داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرند و تجهیزاتی مانند روترها و سوئیچ‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات میکروتیک لازم است که دانش فنی کافی در این زمینه را کسب کنیم و با انواع این تجهیزات آشنا باشیم که دوره آموزش میکروتیک مکتب خونه برای این منظور تولید و ارائه شده است.

دسته‌های تجهیزات میکروتیک

همان‌طور که گفتیم شرکت میکروتیک تجهیزات و ابزارهای گوناگونی را به بازار عرصه می‌کند و هم‌اکنون شرکت‌های زیادی از این تجهیزات در زیرساخت شبکه خود استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم که محصولات این شرکت را ریزتر موردبررسی قرار دهیم باید بگوییم که مهم‌ترین تجهیزات آن‌ها عبارت‌اند از:

  • روتر
  • سرور میکروتیک
  • سوئیچ
  • سیستم های بی سیم
  • سیستم های بی سیم خانگی
  • محصولات LTE
  • منبع تغذیه
  • کارت و آنتن وایرلس
  • روتربرد
  • باکس روتربرد
  • انواع ماژول و رابط
  • لوازم جانبی
  • آنتن
  • و غیره

می‌توان گفت که سوئیچ‌ها و روترها جزء معروف‌ترین تجهیزات میکروتیک هستند و امروزه در بیشتر شبکه‌ها از این تجهیزات استفاده می‌کنند.

نصب و راه‌اندازی روترها و سوئیچ‌های میکروتیک

روترها و سوئیچ‌های MikroTik تمام ویژگی‌های لازم را برای مدیران شبکه برای ایمن‌سازی و نظارت بر شبکه‌های خود فراهم می‌کنند و برای شرکت‌هایی با هراندازه‌ای مناسب هستند. این راه‌حل برای ایجاد نقاط اتصال Wi-Fi، اتصال چندین سرور، راه‌اندازی فایروال‌ها و VPN- ها و توزیع پهنای باند ایده آل است. داشبورد کاربر پسند MikroTik به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی با سخت‌افزار خود تعامل داشته باشید.

با رابط کاربری MikroTik می‌توانید آمار واقعی بر اساس آدرس کاربر یا IP به دست آورید و مصرف پهنای باند را نظارت کنید. نصب و راه‌اندازی تجهیزات میکروتیک ازجمله سوئیچ‌ها و روترها باید به شکلی نظارت‌شده و درست باشند تا از بروز هرگونه اختلال در شبکه جلوگیری شود.

معروف‌ترین روترهای میکروتیک در بازار ایران

شرکت میکروتیک روترهای زیادی را در مدل‌های متنوعی تولید می‌کند اما در زیر سخت شبکه‌ای ایران و به‌صورت کلی در بازار ایران معروف‌ترین روترهای این شرکت عبارت‌اند از:

  • hEX
  • hEX lite
  • hEX PoE lite
  • RB2011UiAS-RM
  • RB2011UiAS-IN
  • RB1100AHx4 Dude Edition
  • CCR1036-12G-4S
  • و غیره

معروف‌ترین سوئیچ‌های میکروتیک در بازار ایران

  • CSS326-24G-2S+RM
  • CRS125-24G-1S-IN
  • CRS326-24G-2S+RM
  • سوئیچ سری RB260GS
  • و غیره

مزایا و ویژگی‌های کلیدی روترها و سوئیچ‌های MikroTik

روترهای میکروتیک مزایای بسیار زیادی به دنبال دارند از جمله موارد زیر:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: روترها و سوئیچ‌های MikroTik قیمت بسیار مناسبی دارند و ویژگی‌های قابل‌مقایسه با راه‌حل‌های دیگر با قیمت بالاتر را ارائه می‌دهند.
  • بسیار قابل تنظیم: سیاست‌های اسکریپت نویسی انعطاف‌پذیر و گزینه‌های پیکربندی کاربران را قادر می‌سازد تا عملکرد محصولات مختلف MikroTik را افزایش دهند. روترهای MikroTik همچنین نمایه هات اسپات را ارائه می‌دهند که به مدیران اجازه می‌دهد تا پروفایل‌های مختلف احراز هویت کاربر مهمان قابل تنظیم را ایجاد کنند.
    سازگاری: همه روترهای MikroTik دارای سیستم‌عامل و ویژگی‌های یکسانی هستند که مهاجرت بین محصولات مختلف را ساده می‌کند.
  • پروتکل‌های مسیریابی: MikroTik چندین پروتکل مسیریابی پویا را ارائه می‌دهد که می‌توانند برای ایجاد شبکه‌های قوی و ایمن مستقر شوند
  • فایروال داخلی: MikroTik یک فایروال بسیار قدرتمند با ویژگی‌های متعدد ازجمله بازرسی وضعیت، تشخیص پروتکل لایه 7 و فیلتر کردن پروتکل‌های نظیر به نظیر ارائه می‌دهد.
  • پایداری و عملکرد قوی: روترها و سوئیچ‌های MikroTik ماندگاری طولانی، انعطاف‌پذیر و عملکرد خوبی دارند.
  • نظرات کاربران واقعی: MikroTik به دلایلی در بین رقبا متمایز است. دو مورد عمده محصولات با قیمت مناسب و رابط کاربری کاربر پسند آن است که کار و ارتباط با سخت‌افزار آن را آسان می‌کند.

امکانات تجهیزات میکروتیک

روترها و سوئیچ‌های MikroTik به انعطاف‌پذیری و قابلیت سفارشی‌سازی شهرت دارند. مدیران می‌توانند پیکربندی را در سطح بسته تغییر دهند و به‌طور خاص پهنای باند را به مناطقی که ترافیک بیشتری می‌بینند اختصاص دهند. سیستم‌عامل MikroTik RouterOS در همه مدل‌های سخت‌افزاری یکسان است و به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد تا تنظیمات و استقرار خود را بر روی تجهیزات ارزان‌تر قبل از متعهد شدن به سخت‌افزار گران‌تر آزمایش کنند. در دوره آموزش میکروتیک تمام جنبه‌های فنی این محصولات مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه و یک سیستم صدور مجوز ساده و سرراست کمک می‌کند تا MikroTik به یک انتخاب محبوب برای مشتریان عملی تبدیل شود. همچنین نصب و راه‌اندازی تجهیزات میکروتیک نسبت به محصولات شرکت‌های دیگر آسان‌تر است.

نرم‌افزارهای میکروتیک

میکروتیک برای مدیریت ابزارها و تجهیزات خود از نرم‌افزارهای کاملاً اختصاصی خود در این زمینه استفاده می‌کند که مهم‌ترین این نرم‌افزارهای عبارت‌اند از:

  • نرم‌افزار WinBox: روی گوشی تلفن و کامپیوتر نصب می‌شود و اجازه دسترسی به کانفیگ تجهیزات را می‌دهد.
  • نرم‌افزار Netinestall: نرم‌افزاری برای بازیابی اطلاعات و رفتن به تنظیمات کارخانه تجهیزات میکروتیک.
  • نرم‌افزار Mikrotik Dude: نرم‌افزاری برای نظارت و مانیتورینگ شبکه

در دوره آموزش میکروتیک با بیشتر نرم‌افزارها و ابزارهای مورد نیاز و ضروری برای مدیریت و کار روی تجهیزات میکروتیک آشنا خواهیم شد.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  14 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)