آموزش رایگان نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه

poster
پیش‌نمایش دوره

وجود تورم در اقتصاد بیشتر کشورهای دنیا یعنی ارزش پول این کشورها دائماً در حال افت است. به عبارت دیگر اگر پول خود را در خانه یا بانک پس‌انداز کنیم، هر روز در حال ضرر ... ادامه

برگزارکننده:  کارگزاری آگاه  کارگزاری آگاه
مدرس دوره:
محمدجواد قندی
محمدجواد قندی
4.2 (8 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:49 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه

صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری

بسیاری از افراد بدون اعتماد به این صندوق‌ها به طور مستقیم وارد بورس می‌شوند و با یک اشتباه کوچک، زحمات چندساله خود را به باد می‌دهند. در صندوق سرمایه‌گذاری کارشناسان از این اتفاق ناگوار جلوگیری می‌کنند. چراکه نظرات این افراد بر پایه تحلیل‌های دقیق بازار و با پشتوانه تجربه بیان می‌شود. اما سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها هم نیاز به دانش و آگاهی از سمت سرمایه‌گذار دارد. در همین راستا دوره «نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه» به شما ارائه شده‌است تا ابهامات و ناآگاهی‌های شما در این زمینه را رفع کند.

  سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه
"49:13  

درباره دوره

وجود تورم در اقتصاد بیشتر کشورهای دنیا یعنی ارزش پول این کشورها دائماً در حال افت است. به عبارت دیگر اگر پول خود را در خانه یا بانک پس‌انداز کنیم، هر روز در حال ضرر دادن خواهیم بود. راه هوشمندانه برای محافظت از سرمایه و رشد اقتصادی در دنیای امروز، سرمایه‌گذاری است.

با سرمایه‌گذاری می‌توان علاوه بر حفظ ارزش سرمایه فعلی، با هوشیار بودن و کشف فرصت‌های مناسب، آن را چندبرابر کرد. اما بدون شک این کار ساده نیست. چراکه افراد زیادی در بازارهای سرمایه فعالیت داشته و بعضی از این افراد تجربه و هوش بالایی در این زمینه برخوردارند.

برای سرمایه‌گذاری راه‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری از افراد به‌محض شنیدن نام سرمایه‌گذاری، به بورس فکر می‌کنند. سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس ایده بسیار خوبی است اما راه‌های دیگری هم برای حفظ ارزش سرمایه وجود دارد.

یکی از این راه‌ها که مورد بی‌توجهی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه» است. صندوق سرمایه‌گذاری یک راه غیرمستقیم برای سرمایه‌گذاری در بورس بوده و ریسک بسیار کمتری دارد. چراکه در صندوق سرمایه‌گذاری، کارشناسان مجرب به سرمایه‌گذار برای انتخاب بهترین اوراق بهادار و سهام‌های موجود کمک کرده و او را به هدف خود نزدیک می‌کنند.

هدف از یادگیری دوره آموزش نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه چیست؟

سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه مناسب کسانی است که علم و تجربه کافی برای استفاده از تحلیل در تصمیم‌گیری را داشته باشند. در چنین شرایطی بدیهی است که افراد تازه‌وارد و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری، کار سختی را در رقابت با افراد باتجربه خواهند داشت. سرمایه‌گذاری مستقیم برای این افراد ریسک بسیار بالایی داشته و دشوار است.

برای همین راه دیگری تحت عنوان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه یا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وجود دارد که هدف این دوره یادگیری کامل این روش است. این دوره قصد دارد شما را با این روش آشنا کرده و برای تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم شما را راهنمایی کند.

دوره آموزش نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه مناسب چه کسانی است؟

این دوره مناسب تمام کسانی است که به سرمایه‌گذاری علاقه یا نیاز داشته و دانش کافی در مورد آن ندارند. این افراد اگر قصد داشته باشند به طور مستقیم به دنیای سرمایه‌گذاری وارد شوند، نیاز به‌صرف زمان بسیار زیادی برای مطالعه منابع مختلف و یادگیری انواع تحلیل و نحوه استفاده هرکدام خواهند داشت.

در نهایت پس از یادگیری تمام تکنیک‌ها هم، ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری مستقیم وجود دارد. در حالی که این دوره تمام سردرگمی‌ها را از بین برده و کاربردی‌ترین موارد را به شما ارائه می‌کند. از طرف دیگر، صندوق سرمایه در کنار راحت کردن کار شما، ریسک را هم تا حدود زیادی کاهش خواهد داد؛ چراکه کارشناسان مجرب و متخصص در زمینه سرمایه‌گذاری به شما مشاوره می‌دهند.

بعد از فراگیری دوره نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازار سرمایه چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

در پایان این دوره شما با مبحث «سرمایه‌گذاری غیرمستقیم» آشنایی کامل خواهید داشت. همچنین با مفاهیم اولیه سبدگردانی و انتخاب سبد مناسب آشنا خواهید شد. اما مهم‌ترین دانشی که در پایان این دوره از آن بهره‌مند هستید، انتخاب صندوق سرمایه مناسب خواهد بود.

به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت در پایان این دوره می‌توانید بهترین و قابل‌اعتمادترین مجموعه برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم دارایی‌تان را انتخاب کنید و با آگاهی کامل از روال کار، به عملکرد مجموعه موردنظر، نظارت داشته باشید. این یعنی یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه و آگاهانه که ریسک پایینی داشته و شما را در حفظ سرمایه موفق خواهد کرد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدجواد قندی

جواد قندی، دانش آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف و مقطع کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه صنعتی شریف است.

ایشان در حال حاضر به عنوان مدیر مارکتینگ آموزش کارگزاری آگاه مشغول به فعالیت می‌باشند و تجربه سال‌­ها فعالیت در بازار سرمایه را دارند. از جمله سوابق تدریس ایشان می­‌توان به تدریس در دانشگاه صنعتی شریف و مدرسه بورس آگاه اشاره کرد.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-09-03
سلام دوره ی خیلی خوبی بود ممنون از استاد گرامی
حسن نژاددهوسطی 1400-07-04
عالی هست من این همه جاها رفتم هیچ کدوم مثل این جا نبود
مهناز میرغلامی 1400-06-14
با تشکر از جناب آقای قندی بابت اطلاعات مفید و ارائه خوبشون، دوره کوتاه و کاملی بود.
1400-03-01
یه دوره خلاصه و جامع و کاربردی.
صادق دری نوگورانی 1400-07-13
مطالب در حد مقدماتی و آشنایی، و مفید و راهگشا برای سرمایه‌گذاران مبتدی بود. اما بهتر بود نحوه انتخاب مناسب بین صندوق‌های مختلف از یک دسته (مثلا ETF سهام) مثلا اینکه چقدر به بتای صندوق توجه شود، یا علت اختلاف رشد صندوق‌های غیر ETF در مقایسه با ETFها و چیزهایی از این دست بیشتر توضیح داده می‌شد.
محمدرضا شهبازی 1400-06-10
دوره خوبی بود ولی اطلاعات دقیق راجب صندوق های سرمایه گذاری داده نشد مخصوصا صندوق سرمایه گذاری در طلا چون صندوق های سرمایه گذاریه طلا تمام دارایشان را در طلا سرمایه گذاری نمیکنند و در اوراق مشارکت هم سرمایه گذاری میکنن

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

 در این دوره سرفصل‌های زیر به ترتیب بررسی خواهند شد:

  • چطور بدون صرف زمان زیاد و یا بدون داشتن دانش بالا بتوانید در بازار سرمایه کسب سود کنید.
  • آشنایی با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری در بازار طلا از طریق بورس
  • اطلاعات صندوق‌ها را از کجا به دست بیاوریم و چطور بهترین صندوق‌ها را انتخاب کنیم.
  • با سبدگردانی اختصاصی آشنا می‌شویم، لیست سبدگردان‌ها را می‌بینیم و با شرایطشان آشنا می‌شویم.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  کارگزاری آگاه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:49 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)