×
ribbon

آموزش پایتون پیشرفته‌

کاربرد بسیار زیاد و سادگی در استفاده از اولین پارامترهایی است که روزبه‌روز بر میزان محبوبیت زبان برنامه‌نویسی پایتون افزوده است. زبان برنامه‌نویسی پایتون از سال 1991 که به بازار ارائه شده است تا همین ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
2.6 (9 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  45 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  12 ساعت ویدئو - 33 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

به‌طورکلی در این دوره سعی شده است تا مفاهیم و مطالب به‌صورت ساده و روان به مخاطب منتقل شوند. اما مانند هر دوره آموزشی دیگر بهتر است پیش از شروع این دوره پیش‌نیازهای لازم برای بهره‌گیری بیشتر از دوره آموزشی را بشناسیم. اولین و اصلی‌ترین پیش‌نیاز برای گذراندن این دوره، دوره پایتون مقدماتی می‌­باشد. بدیهی است که تسلط بر مطالب مقدماتی می­‌تواند سرعت و بازده بیشتری برای شرکت‌کنندگان در دوره پایتون پیشرفته به ارمغان بیاورد. به‌این‌ترتیب آشنایی با هریک از حوزه­‌های این دوره آموزشی می­‌تواند مکمل دانش و مهارت شرکت‌کنندگان در دوره باشد.

سرفصل‌های دوره آموزش پایتون پیشرفته‌

فصل اول: مقدمه

در این فصل به بررسی مقدمات و مفاهیم مطرح شده در درس می‌پردازیم.

  معرفی دوره
"01:21  
  توضیح فصل‌ها
"05:28  
  المان‌های برنامه‌نویسی پیشرفته
"22:44  
فصل دوم: پایگاه‌‌ داده‌

در فصل دوم پس از مرور مقدمات با انواع پایگاه‌داده آشنا خواهیم شد.

 

  مفاهیم اولیه‌ی پایگاه داده
"24:33  
  نصب MySQL
"23:06  
  اتصال به MySQL از طریق پایتون
"18:10  
  کوییز - SQL
 6.6%    
"06:00  
  تمرین - اتصال به mysql از طریق پایتون (الزامی)
 44%    
"180:00  
  نصب و راه‌اندازی MongoDB
"23:31  
  کار با MongoDB در پایتون
"13:36  
  کوییز - NoSQL
 5.5%    
"05:00  
  تمرین - کار با mongodb در پایتون (الزامی)
 44%    
"180:00  
فصل سوم: شی‌ءگرایی

در فصل سوم پس از آشنایی اولیه و بررسی مقدمات لازم به چیستی مفهوم شیءگرایی می‌­پردازیم و پس از آشنایی با این مفهوم در فصل­‌های بعد در زبان برنامه‌نویسی پایتون عمیق‌­تر می‌­شویم. 

 

  مفهوم شیءگرایی
"24:27  
  تعریف ویژگی‌ها
"20:06  
  تعریف متدها
"10:36  
  مفاهیم ارث‌بری
"09:48  
  مثال کاربردی
"15:01  
  کوییز - شی‌ءگرایی
 11.1%    
"05:00  
  تمرین - شیءگرایی (الزامی)
 88.9%    
"180:00  
فصل چهارم: برنامه‌نویسی وب با پایتون

در فصل چهارم به اصول  برنامه‌نویسی وب با پایتون می‌­پردازیم و مسائل را در سطحی بالاتر دنبال می­‌کنیم.

 

  مفاهیم برنامه‌نویسی وب با پایتون
"16:20  
  راه‌اندازی سرور جنگو
"16:29  
  ساخت اولین پروژه جنگو بخش اول
"34:19  
  ساخت اولین پروژه جنگو- بخش دوم
"35:55  
  پیاده‌سازی پروژه‌ی جنگو بر روی هاست ابری
"24:24  
  کوییز - وب‌نویسی
 16.7%    
"08:00  
  تمرین - وب‌نویسی (الزامی)
 83.3%    
"180:00  
فصل پنجم: رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن

در فصل پنجم به چگونگی استفاده از API می‌­پردازیم و در ادامه نحوه ایجاد آن را بررسی می­‌کنیم.

 

  تعریف API
"11:35  
  استفاده از API
"13:04  
  ساخت API
"29:17  
  کوییز - API
 9.1%    
"04:00  
  تمرین - API (الزامی)
 90.9%    
"180:00  
فصل ششم: ابزار اپلیکیشن

 پس از یادگیری برنامه‌نویسی وب با پایتون در این فصل به چگونگی اپ‌نویسی با پایتون می­‌پردازیم و در موضوع اپ‌نویسی متمرکز می­‌شویم. 

 

  معرفی ابزار Kivy
"26:50  
  مفاهیم پایه‌ای Kivy در برنامه‌نویسی
"24:36  
  اجرای برنامه در گوشی اندروید
"26:44  
  کوییز - اپ‌نویسی
 9.1%    
"04:00  
  تمرین - اپ‌نویسی (الزامی)
 90.9%    
"180:00  
فصل هفتم: مفهوم داده‌های وب

در فصل هفتم نحوه کار با داده­‌های دنیای وب را بررسی می­‌کنیم.

 

  مفهوم داده‌های وب
"11:26  
  درخواست‌ها و پاسخ‌ها
"22:57  
  ابزار مبتنی بر مرورگر
"30:55  
  ابزارهای مبتنی بر پروتکل
"27:26  
  کوییز - داده های وب
 9.1%    
"04:00  
  تمرین - داده‌های وب (الزامی)
 90.9%    
"180:00  
فصل هشتم: یادگیری‌ ماشین

در فصل هشتم پس از یادگیری برنامه‌نویسی وب و اپ‌نویسی با پایتون سراغ مفهوم یادگیری ماشین و بررسی آن از زوایای مختلف می‌­رویم. در انتها به جمع بندی همه مفاهیم ارائه شده می­‌پردازیم.

  مفهوم یادگیری ماشین
"14:14  
  مفاهیم اولیه در یادگیری ماشین
"12:55  
  مفاهیم متوسط در یادگیری ماشین
"15:26  
  مفاهیم پیشرفته در یادگیری ماشین
"12:54  
  مفاهیم شبکه‌ عصبی مصنوعی
"25:05  
  پیاده‌سازی شبکه عصبی
"11:55  
  الگوریتم ژنتیک
"17:13  
  پردازش تصویر
"22:21  
  مفاهیم یادگیری عمیق
"11:42  
  پیاده‌سازی مثال در یادگیری عمیق
"16:07  
  کوییز - یادگیری ماشین
 4.8%    
"04:00  
  تمرین - یادگیری ماشین (الزامی)
 95.2%    
"660:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

کاربرد بسیار زیاد و سادگی در استفاده از اولین پارامترهایی است که روزبه‌روز بر میزان محبوبیت زبان برنامه‌نویسی پایتون افزوده است. زبان برنامه‌نویسی پایتون از سال 1991 که به بازار ارائه شده است تا همین امروز که این کلمات تایپ می‌­شوند هر روز بر میزان محبوبیت و کارایی‌­اش افزوده است.

 

دوره آموزش پایتون پیشرفته چیست؟

اولین دریافت ما از دوره آموزش پایتون پیشرفته آشنایی با مسائلی است که در پروژه‌های واقعی با آن‌ها روبه‌رو می‌­شویم. در ادامه‌ی این دوره یاد می‌­گیریم چطور با مسائل پیچیده مواجه شویم و در انتها بدون واهمه از پیچیدگی­‌های رایج، بیشترین دریافت را از موضوعات ارائه شده داشته باشیم. در ادامه این دوره یاد می­‌گیریم که با چه رویکردی در مباحث تخصصی وارد شویم و برای دستیابی به این هدف چه پیش‌نیازهایی لازم داریم. آنچه در ادامه دوره خواهیم آموخت شیوه کار برنامه‌نویس‌­های حرفه‌­ای و روش فکرکردن مانند حرفه‌ای‌های حوزه برنامه‌نویسی است. گستردگی مطالب این دوره به ما کمک می­‌کنند تا از اصول اولیه برنامه‌نویسی مانند شی‌ءگرایی و پایگاه‌داده تا به‌روزترین مسائل مانند هوش مصنوعی و اپ‌نویسی و وب‌نویسی را به آموخته­‌هایمان اضافه کنیم.

 

هدف از آموزش دوره پیشرفته پایتون چیست؟

اولین هدف در این دوره تربیت برنامه‌نویس‌هایی است که بدون ترس­‌های معمول در برنامه‌نویس‌های مبتدی شروع به کار کنند. در ادامه این دوره می‌­خواهیم برنامه‌نویس­‌هایی را آماده کنیم تا بدانند برای تولید هر برنامه باید سراغ چه ابزاری روند. هدف این دوره آموزش آن است که اگر برای مثال از برنامه‌نویس خواسته شد برنامه‌­ای برای حسابداری مالی بنویسند که اپلیکیشن موبایل و دسترسی از طریق وب هم داشته باشد، باید سراغ چه ابزارهایی روند.

 

این دوره مناسب چه کسانی است؟

در وهله اول این دوره آموزشی مناسب کسانی است که علاقه‌مند به برنامه‌نویسی در پروژه‌های کاربردی در دنیای واقعی هستند. برنامه‌نویسان و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی که قصد دارند با دیدی عمیق‌­تر نسبت به ابزارهای موجود شروع به برنامه‌نویسی کنند، دسته دیگری هستند که می‌­­توانند از این دوره استفاده بیشتری داشته باشند. اگر با دید بازتری به موضوع نگاه کنیم توسعه‌دهنده‌های ایده‌­های نرم‌افزاری، خواه با ایده‌­های شخصی و خواه به‌صورت فعالیت در یک شرکت تجاری و توسعه‌دهنده از این دوره بهره زیادی خواهند برد. در نگاهی دیگر، با دید آکادمیک اگر در موضوع دقیق شویم درمی‌­یابیم که افرادی با زمینه هوش مصنوعی، با زمینه IT و با سایر زمینه‌های مربوط به این دو حوزه، حتی علاقه­‌مندان ساده به این دو حوزه می‌­توانند از این دوره استفاده زیادی داشته باشند.

 

تمایز این دوره با سایر دوره‌ها:

روشی که برای تدریس این دوره در نظر گرفته شده است، دارای چند مرحله است و در تمامی بخش­‌های آموزش سعی بر آن بوده است تا این روند مرحله‌به‌مرحله حفظ شود. برای گام اول در این دوره آموزشی مفاهیم پایه مرور و بیان می‌­شوند. در گام دوم زیرساخت نرم‌افزاری برای پیاده‌سازی برنامه‌ها و کدها ایجاد می­‌شود. در گام بعدی سراغ منابع می‌­رویم تا یاد گیریم مفاهیم آموخته‌شده در گام ابتدایی با چه الگوریتم­‌ها و دستوراتی پیاده‌سازی می­‌شوند.

 

مهارت‌هایی که پس از گذراندن این دوره به دست می‌آورید:

اولین آموخته شما در دوره این است که، یاد می‌­گیرید چطور پایگاه‌های داده‌ی رابطه­‌ای و غیررابطه‌ای را پیاده‌سازی کنید. در ادامه دوره با مفهوم شیءگرایی آشنا خواهید شد و پس از آن طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن را فرا می‌­گیرید. همچنین یاد می‌گیرید چطور از یک API استفاده کنید یا اینکه خودتان بتوانید یک API بسازید. پس از گذراندن این دوره می‌آموزید که چطور از درون کدهای برنامه‌­تان راهی به دنیای پرپیچ و خم وب باز کنید و اطلاعات مورد نیاز را به برنامه خودتان وارد کرده و از آن­ها استفاده درست داشته باشید. در ادامه با یکی از مهم­‌ترین دستاورد­هایی که می‌­توانید از این دوره داشته باشید مواجه می‌شوید. «هوش‌مصنوعی»! شبکه‌­های‌ عصبی مصنوعی و الگوریتم ژنتیک و یادگیری عمیق و ... را هم به دستاوردهای­‌تان از این دوره می‌توانید اضافه کنید.

در انتها مهم­‌ترین مساله ای که این دوره به دانسته­‌های شما اضافه خواهد کرد، مهارت مواجهه با پروژه‌های واقعی و چالش‌­های موجود در این دست پروژه­‌ها و غلبه بر چالش‎‌های موجود در اینگونه پروژه­‌هاست.

 

منابع، نرم‌افزار، آزمون و یا هر نوع الزاماتی که این دوره بر اساس آن تدریس شده:

در این دوره آموزشی برای پیاده‌سازی برنامه‌­ها از سیستم‌عامل لینوکس استفاده شده است اما سایر سیستم‌عامل‌ها هم می‌توانند از این دوره استفاده کنند. در این دوره برای پیاده‌سازی کدها از IDE پایچارم (Pycharm) و نسخه community استفاده شده است و برای مباحث تخصصی از اسناد رسمی و اصلی هر یک از کتابخانه‌های تخصصی استفاده شده است.

 

سرفصل­‌های دوره:

به طور خلاصه این دوره آموزشی در هشت فصل به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌­شود. ترتیب مباحث ارائه شده به‌صورت زیر می‌­باشد:

      فصل اول: آشنایی با انواع پایگاه‌های داده

      فصل دوم: شی‌ءگرایی چیست

      فصل سوم: وب نویسی با پایتون

      فصل چهارم: چگونگی استفاده از API و ایجاد آن

      فصل پنجم: اپ نویسی با پایتون

      فصل ششم: کار با داده‌های دنیای وب

      فصل هفتم: مفهوم داده‌های وب

      فصل هشتم: یادگیری ماشین

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher معین سلیمی

مهندس معین سلیمی برنامه‌نویسی را از سال 84 آغاز کرد و تا به امروز در پروژه‌های اجرایی و تحقیقاتی مختلفی به عنوان برنامه‌نویس یا ایده پرداز فعالیت داشته است. ایشان از سال 90 به صورت تخصصی به آموزش برنامه‌نویسی مشغول است و معتقد است آموزش دادن هر مهارتی نیازمند دو مورد است: ۱- داشتن علم در زمینه مذکور، ۲-داشتن صبر و حوصله بسیار و توانایی آموزش، که چه بسا مورد دوم مهمتر از مورد اول است. عاشق یادگیری است و این موضوع هم علت و هم معلول مهارت برنامه‌نویسی در او است. گذراندن کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک با معدل برتر و نزدیک به دو دهه سابقه کار حرفه‌ای برنامه نویسی در بسیاری حوزه های مهندسی و IT، دید وسیع و یکپارچه‌ای در علوم مختلف برای او ایجاد کرده است. امروزه بیشتر وقت خود را به فعالیت در پروژه های مرتبط با علوم داده، هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ و همچنین آموزش و توسعه برنامه‌نویسی نزد نوآموزان، در معتبرترین دانشگاه‌های کشور اختصاص می‌دهد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
حامد ابراهیمی 1401-04-04
سلام به نظرم دوره خوبیه برای آشنایی اولیه با محیط های حرفه ای تر... بر خلاف دوستان من برام مفید بود... به نظرم توقع اینکه در یک دوره جنگو، کیوی و ... را بخواهی کامل یاد بگیری واقعی نیست... محیط واقعی برنامه نویسی همینه... داکیومنت میخونی و سعی میکنی کد بزنی!
سید احمد رضا ابطحی 1401-03-09
متاسفانه مدرس اصلا شیوه تدریس مناسبی نداره و در تمامی ویدیو ها نبود برنامه ریزی و مثال های درست از پیش تعیین شده، دانشجو رو آزار میده. به هیچ عنوان توصیه به خرید نمیشه. در مورد مباحث گوناگون که در پکیج میبینید و فکر میکنید که چه قدر مناسب و وسیع هست باید بگم که اصلا و ابدا چیزی که فکر میکنید نیست و مدرس فقط با سرچ های متعدد و صحبت و ترجمه متون از سایت ها، از روی این مسایل رد میشه و میگه خب آموزش دادیم در صورتی که این اسم اش آموزش نیست. در کل بسیار پکیج ضعیف ای هست.
سیدحسین سیدموسوی 1400-09-01
تازه دوره رو شروع کردم و تا اینجا اصلا راضی کننده نیست. مدرس مخاطب را فوق حرفه ای فرض میکنه و هیچ توضیحی از پیش نیاز کاری که انجام میده ارائه نمیکنه هر لحظه باید داخل وب بگردیم که ایشون داره چه کار میکنه و معنی فلان اصطلاح چیه که معمولا نتیجه ای نداره. در حالی که بنده دوره پیشنیاز مورد پیشنهاد مکتب خونه (مقدماتی جادی) رو با بالاترین نمره (99) گذروندم
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با سپاس از نظر شما، موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  45 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  12 ساعت ویدئو - 33 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام