×
ribbon

آموزش گوگل تگ ‌منیجر

گوگل دارای ابزارهای کاربردی بسیاری مانند آموزش گوگل ادوردز است تا کاربران آنلاین را راهنمایی کند. یکی از این ابزارها گوگل تگ منیجر بوده که برای مدیریت وب‌سایت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ابزار گوگل در ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.7 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو - 10 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

برای شرکت در دوره آموزش گوگل تگ منیجر شما به یک وب‌سایت نیاز دارید تا بتوانید تمرینات خود را روی آن انجام دهید.

سرفصل‌های دوره آموزش گوگل تگ ‌منیجر

فصل اول: اصول تگ منیجر

در این فصل قصد داریم معرفی کاملی از گوگل تگ‌منیجر و نحوه کار با آن، موارد مورد استفاده و ابزارهای موجود را توضیح دهیم. به این سوال پاسخ می دهیم که چرا استفاده از تگ‌منیجر برای یک مدیر سایت ضروری بوده و چطور این ابزار را فعال کنیم.

  تگ منیجر چیست و در این دوره چه خواهیم آموخت؟
"17:59  
  مزایای استفاده از تگ منیجر
"06:29  
  نمونه ابزارهای مارکتینگ برای فعال‌سازی با تگ‌منیجر
"17:51  
  مفاهیم زیرساختی درباره نحوه کارکرد تگ منیجر
"17:54  
  چگونه به تگ منیجر دستور بدهیم؟
"19:03  
  نحوه نصب تگ منیجر بر روی وب سایت
"17:54  
فصل دوم: فعال‌سازی ابزارها با تگ منیجر

طی این فصل با هم یاد می‌گیریم که چگونه با کمک گوگل تگ منیجر به شکلی سریع و انعطاف پذیر و هوشمند ابزارهای مارکتینگ مانند گوگل آنالیتیکس، ابزار هاتجر و رایچت، ابزار پوش نوتیفیکشن را فعال کنیم و در نهایت با انواع تریگرها آشنا می‌شویم.

  فعال‌سازی گوگل آنالیتیکس با کمک تگ منیجر
"21:41  
  فعال‌سازی ابزار هاتجر با کمک تگ منیجر
"07:27  
  بخش Debugger تگ منیجر
"09:10  
  فعال‌سازی چت آنلاین رایچت
"09:07  
  فعال‌سازی پوش نوتیفیکیشن نجوا
"07:47  
  تریگر بازدید از صفحه خاص
"22:13  
  تریگرهای اسکرول و تایمر
"07:53  
  تریگرهای ترکیبی
"04:48  
فصل سوم: ثبت رویدادها با کمک تگ منیجر

این فصل به طور کلی مهمترین فصل در تگ‌منیجر بوده و همانطور که می دانید یکی از اصلی‌ترین فرایندها رصد رفتار کاربر در سایت شما است. ما در این فصل به شما یاد می‌دهیم چطور این فرآیند را ثبت کرده و بتوانید انواع مختلفی از رهگیری‌ها را پیاده کنید.

  ثبت رویدادها و رصد فعالیت کاربران
"17:37  
  نحوه ثبت کلیک‌ها
"15:59  
  رهگیری کلیک‌ها از روش ID
"17:29  
  رهگیری کلیک‌ها از روش Class
"24:49  
  رهگیری کلیک‌ها از روش URL
"13:45  
  رهگیری کلیک‌ها از روش Text
"08:48  
  رهگیری تکمیل فرم‌ها
"34:58  
  نحوه استفاده از لایه داده
"19:13  
  کوییز نهایی
 40%    
"20:00  
  پروژه نهایی (الزامی)
 60%    
"600:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

گوگل دارای ابزارهای کاربردی بسیاری مانند آموزش گوگل ادوردز است تا کاربران آنلاین را راهنمایی کند. یکی از این ابزارها گوگل تگ منیجر بوده که برای مدیریت وب‌سایت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ابزار گوگل در سال 2012 معرفی شد و از آن زمان تاکنون با تغییرات زیادی همراه بوده است. Google Tag Manager یا GTM به مدیران وب‌سایت‌ها و یا کسانی که در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، کمک می‌کند تا داده‌های لازم را برای بازاریابی هوشمند جمع‌آوری کنند و توانایی بهینه‌سازی سایت خود را بر اساس فعالیت بازدیدکنندگان داشته باشند. این دوره آموزش گوگل تگ منیجر به هدف آموزش این ابزار مهم تهیه و تدوین‌ شده است.

هدف از دوره آموزش گوگل تگ منیجر چیست؟

استفاده از تگ منیجر بسیار راحت است و شما در صورت نصب پلاگین بدون ایجاد تغییر در کدهای سایت می‌توانید کدهای تگ منیجر را در صفحات سایت خود وارد کنید. تگ منیجر ابزارهای مارکتینگ رو فعال کرده و در گام دوم به ابزارها کمک می‌کند تا داده‌های بیشتری جمع‌آوری کنند.  هدف از دوره آموزش گوگل تگ منیجر آموزش بخش‌های مختلف این ابزار محبوب در بخش مارکتینگ است.

گوگل تگ منیجر یک ابزار رایگان و ایمن است که استفاده از آن فروش وب‌سایت یا تعداد ثبت درخواست خدمات شمارا افزایش می‌دهد؛ بنابراین هدف اصلی از آموزش گوگل تگ منیجر بهینه‌سازی نرخ تبدیل یا اصطلاحاً CRO سایت است.

دوره آموزش Google Tag Manager مناسب چه کسانی است؟

  • صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی
  • مدیران سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها

بعد از فراگیری دوره آموزش گوگل تگ منیجر چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • مدیریت ابزارهای بازاریابی داخلی و خارجی
  • نظارت گام‌به‌گام بر مسیر خرید مشتریان
  • افزایش نرخ فروش و تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران
  • ثبت و تحلیل اطلاعات رویدادها در گوگل آنالیتیکس
  • آشنایی با برخی مفاهیم اولیه دیجیتال مارکتینگ

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش گوگل تگ منیجر مکتب‌خونه چیست؟

دوره آموزش گوگل تگ منیجر مکتب‌ خونه متفاوت‌ترین دوره تگ منیجر در ایران است؛ چراکه یک ابزار فنی که در ذات بسیار پیچیده و یادگیری آن دشوار است، توسط استادی تدریس می‌شود که به ساده‌گویی مباحث پیچیده معروف است.

بنابراین با کمک این دوره می‌توانید مباحث را به ساده‌ترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به نحوی بیاموزید که همیشه در ذهنتان بماند و در اجرای عملی آن هم توانمند باشید.

سرفصل‌ های دوره آموزش گوگل تگ منیجر چیست؟

در این دوره تمام مباحث مرتبط با Google Tag Manager به طور کامل و کاربردی با بیانی شیوا به شما آ‌موزش داده می‌شود. مباحث این دوره با اصول اولیه و ساختار کلی تگ منیجر شروع شده و با کمک مثال‌های عملی کاربرد آن‌ها تدریس می‌شود. سرفصل‌های این دوره به شرح موارد زیر است.

فصل اول: اصول تگ منیجر

در بخش اول دوره آموزش گوگل تگ منیجر شما با ساختار و نحوه کارکرد فنی آن آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چگونه هر یک از ابزارهای بازاریابی خارجی و داخلی را بدون دانش برنامه‌نویسی روی وب‌سایت خود فعال و مدیریت کنید.

در این بخش با استفاده از مثال‌های عملی متعدد، فرایند اجرای کار را دقیق و با جزئیات خواهید دید. به‌این‌ترتیب الگویی دقیق برای فعال‌سازی و غیرفعال هرکدام از ابزارها خواهید داشت.

فصل دوم: فعال‌سازی ابزارها با تگ منیجر

در فصل دوم دوره، به مبحث ثبت دقیق فعالیت‌های کاربران در سایت می‌پردازیم. در این فصل یاد می‌گیرید که چگونه گام‌به‌گام در مسیر خرید بر اقدامات مشتریان نظارت داشته باشید و ببینید که آن‌ها دقیقاً با چه مشکلاتی در مسیر خرید مواجه می‌شوند.

بدین ترتیب می‌توانید با رفع آن‌ها نرخ تبدیل بازدیدکنندگان سایت به خریداران را افزایش دهید و به فروش بیشتری دست‌ یابید. این بخش از طریق توانمندسازی آنالیتیکس با کمک تگ منیجر انجام می‌شود. به بیان ساده تگ منیجر به آنالیتیکس کمک می‌کند تا اتفاقاتی را ثبت کند که درون سایت رخ می‌دهد. سپس داده‌ها در پنل آنالیتیکس تحلیل می‌شوند.

فصل سوم: ثبت رویدادها با کمک تگ منیجر

در فصل سوم دوره آموزش گوگل تگ منیجر به ثبت رویدادها می‌پردازیم. ازآنجایی‌که تگ منیجر در نقش مکمل آنالیتیکس عمل می‌کند، شما باید با این ابزار آشنایی اولیه داشته باشید. 

البته در این دوره به نحوه ثبت و تحلیل اطلاعات رویدادها در گوگل آنالیتیکس پرداخته می‌شود. اما اگر به گوگل آنالیتیکس مسلط باشید، در انجام تحلیل‌های مارکتینگ بر اساس رویدادهای ثبت‌شده توسط تگ منیجر هم موفق‌تر خواهید بود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مهرداد نوری

مهرداد نوری متخصص بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ با سابقه تحصیل در حوزه‌های مهندسی نرم‌افزار و مدیریت کسب‌وکار با گرایش بازاریابی هستند‌ و تجربه بیش از 11 سال فعالیت تخصصی در زمینه تجارت الکترونیک را دارا می‌باشند. ایشان همچنین در سالیان گذشته ده‌ها سایت را برای شرکت‌های مختلف طراحی کرده‌ و در سال‌های اخیر مشاور دیجیتال مارکتینگ شرکت‌ها و استارتاپ‌های بسیاری بوده‌‌‌اند و قریب به 5 سال است که مدرس تخصصی در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
عماد فخرآرا 1402-02-31
حتماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چندین چند بار ببینید عااااااااالییی هم فن بیان هم نحوه اموزش کم نظیر هست
علیرضا اعتمادمقدم 1401-01-10
عالی بود )
احسان اوغر 1400-06-17
کاملا خوب توضیح دادن آقای نوری. به نظر من هم مباحث کامل بود و هم شیوه تدریس خوب بود
امیر علی تقوی 1400-09-04
آقای نوری بسیار خوب و با حوصله تدریس کردن، ولی فکر میکنم اسم دوره رو باید به مقدماتی تغییر بدین چون نیاز به یه دوره تکمیلی هم داره
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با سپاس از نظر شما، موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
سیدمهدی قادری 1402-10-14
علاقه مدرسین فارسی زبان به نشان دادن خودشون حقا بی نظیره. کاش مکتب خونه استانداردی تعریف کنه دراین رابطه و مدرسین مجبور به تهییه پاورپوینت یکشکل برای کارهاشون داشته باشن. مطلبی که در نوت پد ساده قابل بیان است بر روی لایتبرد نوشته می شد و در تمام دوره فقط باید چهره مدرس دیده شود.پادکست با آموزش ویدیویی عملا یکی شده و شما در طولدوره باید فقط چهره مدرس را ببینید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

گوگل تگ منیجر چیست؟

زمانی که نیاز داشته باشید در صفحات وب‌سایت خود، مطلبی را منتشر کنید یا نیاز به ویرایش محتوایی باشد، با استفاده از گوگل تگ منیجر یا به اختصار GTM می‌توانید کدهای لازم را وارد کنید، بدون این‌که نیاز باشد کدهای صفحات سایت خود را تغییر دهید. این کار دقیقاً مانند همان کاری است که در وردپرس انجام می‌شود. 

GTM یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که توانایی مدیریت تگ‌های سایت را به مدیران می‌دهد. در واقع هدف کلی این ابزار گوگل، ایجاد محیطی است که موردپسند کاربران باشد تا به‌راحتی بتوانند آن را مدیریت کنند. به عبارتی شما می‌توانید قرار دادن کدهای موردنیاز در پلتفرم‌هایی مانند گوگل آنالیتیکس را به آسانی مدیریت کنید. این مباحث در دوره آموزش گوگل تگ منیجر به خوبی آموزش داده شده است.

یکی از راهکارهایی که کمک می‌کند تا نرخ تبدیل مخاطب به مشتری یا خریدار در دیجیتال مارکتینگ‌ها افزایش یابد، بررسی و تحلیل رفتار مخاطبان وب‌سایت است. برای این منظور می‌توان از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یا ابزار سرچ کنسول گوگل (Google Search Console Tools) برای دستیابی به اطلاعات مهم در مورد سئو سایت‌ها کمک گرفت. برای استفاده از این ابزارها باید به سراغ گوگل تگ منیجر رفت، زیرا Google Tag Manager می‌تواند این ابزار را با استفاده از تگ‌ها مدیریت کند.

نحوه کار گوگل تگ منیجر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در آموزش گوگل تگ منیجر یاد بگیرید، نحوه کار کردن با این ابزار است. GTM دارای یک ظرف است که لازم است آن را داخل صفحات وب‌سایت خود بگذارید. در مرحله بعد شما باید کدهایی را در محیط کاربری که درون تگ منیجر وجود دارد، تعریف کنید. این کدها بر پایه جاوا اسکریپت و HTML هستند که در ظرف ایجادشده، اجرا می‌شوند.

در این‌جا به‌اصطلاح به کدها، تگ گفته می‌شود. ظرفی که شما در google tag manager تعریف می‌کنید به صورت بخشی از کدهای جاوا اسکریپت است که به اجرا شدن دیگر کدها کمک می‌کند. شما برای ایجاد هر تغییری در ظرف خود باید روی دکمه Publish کلیک کنید تا تغییرات موردنظر منتشر شوند. برای آگاهی از نحوه عملکرد GTM با ادامه آموزش گوگل تگ منیجر همراه باشید.

نحوه راه اندازی گوگل تگ منیجر

برای قرار دادن تگ‌ها در وب‌سایت خود و استفاده از ابزار GTM گوگل لازم است که یک حساب کاربری بسازید. برای این کار به گوگل تگ منیجر بروید و گزینه Create Account را انتخاب کنید. در این بخش لازم است که نام حساب کاربری خود را انتخاب کرده و سپس روی continue کلیک کنید.

در بخش دوم یک اسم برای Container باید برگزینید و محل آن را درج کرده و روی گزینه Create کلیک کنید. سپس ضوابط کاربری گوگل برای شما آورده می‌شود که شما با انتخاب دکمه Yes آن‌ها را می‌پذیرید و محیط کاربری GTM بارگذاری می‌شود. بعد از آن شما می‌توانید کدهایی را مشاهده کنید.

کد اول مربوط به اجرای تگ‌ها از جاوا اسکریپت است که باید در همه صفحات وب‌سایت شما وجود داشته باشد. دومین کد از نوع HTML iframe است که در مواقعی که نتوان از جاوا اسکریپت استفاده کرد از آن کمک گرفته می‌شود. در صورت بسته شدن صفحه کدها، می‌توانید آن را از طریق شماره شناسایی ظرف یا Container (ID) فراخوانی کنید.

معرفی پارامترهای Trigger ،Tag و Variable

قسمت مهمی از آموزش گوگل تگ منیجر به یادگیری بخش‌های مختلف آن مربوط می‌شود. در بخش کناری گوگل تگ منیجر شما با سه بخش Trigger ،Tag و Variable مواجه می‌شوید. برای کار کردن با GTM باید با این پارامترها آشنا شوید:

  • تریگر یا فعال‌کننده: برای اجرای تگ‌ها باید یک تریگر تعریف کنیم. برای مثال با تعریف کردن یک تریگر می‌توان اجرای تگی را فعال کرد که مربوط به بازدید کاربر از صفحه‌ای با آدرس /blog/ است. 
  • تگ: تگ‌ها مشخص‌کننده کار گوگل تگ منیجر در صفحه‌ای مشخص هستند. 
  • Variable یا متغیر: متغیرها مقادیری هستند که زمان اجرای تگ‌ها را مشخص می‌کنند. GTM به شما اجازه استفاده از متغیرهای شخصی‌سازی‌شده را در کنار متغیرهای پیش فرض می‌دهد.

چگونه یک تگ ایجاد کنیم؟

اگر می‌خواهید کد مربوط به مشاهده تعداد بازدیدها یا همان Pageview را یاد بگیرید در این بخش از آموزش گوگل تگ منیجر با ما همراه باشید. 

در ابتدا گزینه Tags را انتخاب کنید. در صفحه بازشده روی گزینه New کلیک کنید و گزینه Tag Configuration را انتخاب کنید. سپس می‌توانید یک اسم برای تگ جدید خود بگذارید و در صورت ارسال اطلاعات در گوگل آنالیتیکس، باید برای انتخاب نوع آن google analytics را انتخاب کنید. 

در مرحله بعد برای تنظیمات تگ، لازم است که گزینه Page View در قسمت Track Type انتخاب شود. سپس باید به سراغ تنظیم Google analytics settings بروید. برای انجام این کار می‌توانید طبق دو روش زیر عمل کنید:

1- با وارد شدن به وب‌سایت گوگل آنالیتیکس، مسیر Tracking ID > Property settings > Admin را بپیمایید و کد نمایش داده‌شده را کپی کنید. در GTM با باز کردن منوی کشویی Google analytics settings و انتخاب New Variable، کد کپی شده را وارد کنید. بعد از نام‌گذاری متغیر آن را ذخیره کنید. بعد از زدن تیک گزینه Enable overriding settings in this tag، با انتخاب یک اسم برای تگ خود، آن را ذخیره کنید. 

2- به‌عنوان روش دوم می‌توانید یک Constant Variable سفارشی درست کنید که ID شما را دربر داشته باشد و آن را از Google analytics settings انتخاب کنید. 

دلایل استفاده از گوگل تگ منیجر چیست؟

استفاده از گوگل تگ منیجر مزایای زیادی به همراه دارد که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به مزایای زیر اشاره کرد:

سرعت بالا

با استفاده از GTM می‌توان تگ‌ها را به‌سرعت در سایت قرارداد. زمانی که نیاز باشد، تگی را در سایت خود قرار دهید یا تغییری را ایجاد کنید، دیگر نیاز به تغییر کدهای سایت از طریق توسعه دهنده وجود ندارد. گوگل تگ منیجر این کار را برای شما راحت می‌کند.

امکان تست قبل از انتشار

امکان تست تگ‌ها قبل از انتشار وجود دارد. گوگل تگ منیجر برای شما این امکان را به وجود می‌آورد تا قبل از انتشارات تغییرات، آن را مشاهده کنید. برای این کار می‌توانید از Tag Assistant کمک بگیرید. در دوره آموزش گوگل تگ منیجر همه این موارد آموزش داده شده است.

امکان کنترل تگ

امکان کنترل تگ‌ها از یک محیط وجود دارد. قبل از به وجود آمدن GTM، برای تغییر کدها و تگ‌ها باید آن‌ها را از فایل‌های مختلف پیدا کرد، اما با استفاده از آموزش گوگل تگ منیجر شما می‌توانید به تمام کدها به صورت یک جا دسترسی داشته باشید. 

قابلیت ردیابی

به‌راحتی می‌توانید رویدادها را ردیابی کنید. توسعه دهنده برای این‌که بتواند رویدادهایی مانند ارسال فرم و کلیک را پیگیری کند، نیاز به اضافه کردن کدهای جاوا اسکریپت به وب‌سایت دارد، اما با استفاده از GTM می‌توان با کمک سرویس‌هایی مانند Auto-Event، رویدادها را به شکلی ساده پیگیری کرد. 

وجود انواع تگ پیش‌فرض

گوگل تگ منیجر دارای تگ‌های پیش‌فرض است. گوگل تگ منیجر، تگ‌های مهم را به‌صورت پیش فرض برای کاربران قرار خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که شما مهارت‌های کد نویسی نداشته باشید، می‌توانید با کسب اطلاعات اندکی، لینک های متغیرهای پیش فرض را ویرایش کنید.

رابط کاربری ساده

تگ منیجر دارای یک رابط کاربری حرفه‌ای است. قسمت‌های مختلف تگ منیجر ساده‌سازی شده‌اند تا حتی کاربرانی که اطلاعات کافی را برای کار کردن با آن ندارند و در سطح متوسطی هستند، به‌راحتی بتوانند با آن کار کنند. به عبارتی با استفاده از GTM دیگر نیاز به انجام کارهای دشوار گذشته برای تغییرات روی وب‌سایت نیست. 

امنیت بالا

تگ منیجر امنیت وب‌سایت شما را در حد بالایی فراهم می‌کند. ممکن است بعضی از کاربران این تصور را داشته باشند که چون تگ منیجر به وب‌سایت آن‌ها دسترسی دارد، در آینده با کدهای امنیتی روبه‌رو شوند، اما به دلیل این‌که GTM از ابزار گوگل است، نیازی به نگرانی در مورد امنیت وب‌سایت نیست. 

کاهش محدوددیت

تگ منیجر محدودیت‌ها را کاهش داد. تگ منیجر به‌گونه‌ای طراحی شده است که به شما امکان استفاده از آن در IOS و اپلیکیشن‌های اندروید را می‌دهد. همچنین می‌توان از تگ منیجر در صفحات AMP استفاده کرد. از این رو می‌توان گفت که GTM یک ابزار بسیار کاربردی است که توانسته محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد.

قابلیت پویایی

تگ منیجر از پویایی بالایی برخوردار است. تگ منیجر به شما این اجازه را می‌دهد تا رفتار کاربران را در برابر المان‌ها به‌راحتی بررسی کنید، زیرا در GTM دیگر نیاز نیست که برای بررسی رفتار مخاطب نسبت به هرکدام از المان‌ها، کد جداگانه بنویسید و می‌توانید با استفاده از دستوراتی ساده، رفتار کاربران سایت را بررسی کنید. این قابلیت نشان از پویایی بالای تگ منیجر دارد. 

سخن پایانی

ما در دوره آموزش گوگل تگ منیجر به شما نشان دادیم که چگونه این ابزار گوگل می‌تواند مدیریت وب‌سایت‌ها را برای بازاریابان راحت کند. حتی کسانی که اطلاعات کافی نسبت به کد نویسی ندارند می‌توانند با استفاده از GTM روی فعالیت مشتریان وب‌سایت خود برای افزایش سودشان نظارت داشته باشند.

کسانی که آگاهی کاملی از نحوه کد نویسی جاوا اسکریپت دارند، با استفاده از گوگل تگ منیجر متوجه سادگی عملکرد آن خواهند شد. شما می‌توانید با گذراندن دوره آموزش گوگل تگ منیجر در مکتب خونه ، نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید و خودتان به تنهایی فعالیت وب‌سایت خود را تحت نظر داشته باشید. شما بعد از یادگیری اصول این ابزار کاربردی می‌توانید تگ‌های ساده و حتی پیچیده را تولید کنید و هر موقع نیاز داشته باشید، وب‌سایت خود را به‌سرعت تغییر دهید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو - 10 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام