تبارشناسی پارادایم‌های هوش مصنوعی

poster
پیش‌نمایش دوره

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر بیش از پیش به عرصه‌ای بحث‌برانگیز و اثرگذار در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و اجتماعی بدل شده است. محافل آکادمیک، تجاری، و حتی حاکمیتی، هر کدام به نحوی با این پدیده ... ادامه

4.5 (4 رای)
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره تبارشناسی پارادایم‌های هوش مصنوعی

درباره دوره

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر بیش از پیش به عرصه‌ای بحث‌برانگیز و اثرگذار در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و اجتماعی بدل شده است. محافل آکادمیک، تجاری، و حتی حاکمیتی، هر کدام به نحوی با این پدیده درگیر شده‌، و اثرپذیری ابعاد مختلف نظری و عملی زندگی انسان‌ها از هوش مصنوعی رو به افزایش است. با این همه، به نظر می‌رسد همچنان چیستی این پدیده به دلیل پرداخت‌های محدود و تک‌جانبه، چندان که باید، روشن نشده است. غالب مباحث تشکیل‌دهنده‌ی انباشت مفهومی این حوزه را یا کامپیوتر ساینتیست‌هایی که عمدتا از منظر بهینگی و کارایی به آن می‌نگریسته‌اند تولید کرده‌اند، یا فلاسفه و نظریه‌پردازانی که بدون داشتن درک انضمامی لازم از واقعیت‌های عملیاتی و پیاده‌سازانه‌ی هوش مصنوعی، در مورد مصادر و مفاهیم آن سخن گفته‌اند. به نظر می‌رسد اما، برای ادامه‌ی راهمان با هوش مصنوعی، نیازمند تحلیل‌هایی چندجانبه، غنی، و جامع‌تریم. هم پیشرفت فنی-عملیاتی این حوزه، و هم فهم اثرگذاری‌های وسیع نظری-عملی آن بر ابعاد مختلف زندگی بشر، نیازمند نظرگاه‌هایی تازه برای مفهوم‌پردازی‌ست. در همین راستا، برای طرح این مساله و مروری بر فضای پاسخ‌های ممکن، در سلسله جلسات «تبارشناسی پارادایم‌های هوش مصنوعی: مدرن تا پست‌مدرن» بناست از منظری میان‌رشته‌ای و با رویکردی تبارشناسانه، مسیر تکامل هوش مصنوعی به شکل پارادایمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. وجه تمایز این دوره، بررسی پارادایم‌های انضمامی و عملیاتی و رویکردهای پیاده‌سازی در هوش مصنوعی، از نظرگاهی میان‌رشته‌ای (علوم‌کامپیوتر، فلسفه، روانشناسی، علوم اعصاب) است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیرحسین حاجی شمسایی

دانش آموخته دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف، پژوهشگر اندیشکده مهاجر دانشگاه شریف و همچنین عضو هیأت مؤسس و هیأت مدیره مجموعه علمی صنعتی پژوهشی شناخت پژوه است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-07-12
عالی بود
1399-02-30
سلام.عالی،ضمن تشکراززحمات همه کسانی که درمجموعه مکتب خونه دستی دارند.ایشان باعث افتخاراست.درپناه حق سلامت وموفق باشید.عذرخواهی میکنم،لطفادرضبط جلسات دقت بیشتری شود.ممنون ازهمگی.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
سید محمود شجاعی کیاسری 1399-01-06
سلام دوره بسیار مفید و مناسبی بود. امیدوارم زودتر جلسات بعدی هم برکزار و ارائه شود. با تشکر

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  دانشگاه صنعتی شریف
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)