آشنایی با صندوق‌های پوششی ریسک

poster
پیش‌نمایش دوره

صندوق‌های پوشش ریسک به‌عنوان گزینه‌ای جایگزین برای سرمایه‌گذاری مستقیم در یک نوع دارایی مالی مانند سهام محسوب می‌شوند که با به‌کارگیری استراتژی‌ها و گزینه‌های متنوع سرمایه‌گذاری در راستای حداکثرسازی سود سرمایه‌گذاران خود تلاش می‌کنند، با ... ادامه

مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آشنایی با صندوق‌های پوششی ریسک

صندوق‌های پوششی

در این فصل با انواع صندوق‌های پوششی و صندوق‌های پوششی ریسک آشنا خواهید شد.

  صندوق‌های پوششی ریسک - بخش اول
"68:43  
  صندوق‌های پوششی - بخش دوم
"69:48  

درباره دوره

صندوق‌های پوشش ریسک به‌عنوان گزینه‌ای جایگزین برای سرمایه‌گذاری مستقیم در یک نوع دارایی مالی مانند سهام محسوب می‌شوند که با به‌کارگیری استراتژی‌ها و گزینه‌های متنوع سرمایه‌گذاری در راستای حداکثرسازی سود سرمایه‌گذاران خود تلاش می‌کنند، با این تعریف اولیه می‌توان پی برد که صندوق‌های پوشش ریسک عملاً روش منحصربه‌فردی برای سرمایه‌گذاری نیست؛ بلکه ساختار و تشکیلاتی هستند که ترکیب‌های مختلفی از روش‌های سرمایه‌گذاری مانند سهام، ابزارهای دیگر و… را در بازارهای داخلی و بین‌المللی به کار می‌گیرند تا بتوانند حداکثر سود را برای سرمایه‌گذاران خود محقق سازند.

در دوره آشنایی با صندوق‌های پوشش ریسک ضمن آشنایی با ویژگی‌های هر صندوق‌ پوشش ریسک به موضوع ساختار این صندوق‌ها نیز پرداخته شده است.

هدف از برگزاری دوره آشنایی با صندوق‌های پوشش ریسک، آشنایی مخاطبان دوره با این صندوق‌ها و معرفی یک جایگزین بسیار مطمئن برای سرمایه‌گذاری مخاطبان بوده است.

ماهیت صندوق‌های پوشش ریسک بر خلاف نام‌گذاری آنها، همراه با حداکثر ریسک است و عملاً در این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک بالایی از طریق به‌کارگیری ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاری پذیرفته می‌شود تا بتواند حداکثر بازده را ایجاد کنند.

دوره آشنایی با صندوق‌های پوشش ریسک برای چه کسانی مناسب است؟

مباحث و موضوعات این دوره برای همه افراد و علاقه‌مندان مناسب خواهد بود و همه افرادی که با مباحث مربوط به  سرمایه‌گذاری آشنایی دارند و به شناخت بیشتر این موضوع علاقه‌مند هستند می‌توانند در این دوره شرکت کنند و اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهند.

برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و آشنایی اولیه با این مفاهیم برای شرکت در دوره کافی خواهد بود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی سعدوندی

دکتر علی سعدوندی متخصص بین‌المللی بانکداری، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و تحلیل سیاست‌گذاری اقتصاد کلان است. او به مدت یک‌ دهه به عنوان استادیار بانکداری دانشگاه استرالیایی وولونگونگ مشغول‌ به فعالیت بوده است. سعدوندی در دفتر دبی‌، سیتی بانک به‌عنوان نایب‌‌رئیس مسئولیت داشته است.

دکتر سعدوندی حائز مدرک معتبر «مدیریت ریسک‌های مالی» (FRM) است. ایشان دوره‌های تخصصی حقوق و اقتصاد را در دانشگاه شیکاگو، اقتصادسنجی پیشرفته را در کمبریج و مدرسه اقتصادی لندن (LSE) و اقتصاد صنعتی را در CEMFI اسپانیا گذرانده و در دوره اقتصاد کلان پروفسور استیگلیتز در ترنتوی ایتالیا شرکت داشته است. دکتر سعدوندی در حال حاضر به طراحی دوره‌های تخصصی بانکداری و اقتصاد پول و بانک و نیز مشاوره سیاست‌گذاری به سازمان‌ها و مشاوره کسب‌وکارها به نهادهای خصوصی مشغول است.

 

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مجتبی حاجی زاده 1401-07-17
ایشان یکی از نابغه های اقتصاد وبانکداری هستند

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

منابع، یا هر نوع الزاماتی که دوره بر اساس آن‌ها تدریس می‌شود:

منابع مورداستفاده در آموزش این دوره منابع رایج و متداولی است که به‌منظور آموزش این دوره مورداستفاده قرار گرفته است.

الزامی که در ارائه این دوره وجود دارد به اهمیت موضوع صندوق‌های پوشش ریسک و کاربرد ویژه این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران بوده است و به همین دلیل مکتب‌خونه تصمیم به انتشار این دوره گرفته است.

دوره در کدام نیم‌سال تحصیلی در چند جلسه و کدام دانشکده تدریس شده است؟

دوره آشنایی با صندوق‌های پوشش ریسک توسط گروه پیش‌گامان دنیای مالی تهیه و تدوین شده است و مکتب‌خونه برای کمک به کاربران اقدام به انتشار این دوره آموزشی کرده است.

مباحث این دوره طی دو جلسه و در مدت‌زمان دو ساعت ارائه شده است. در این دو جلسه شما می‌توانید با همه وجوه مربوط به صندوق‌های پوشش ریسک آشنا و بر این مباحث مسلط شوید

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  پیشگامان دنیای مالی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)