وبینار رایگان کنترل ریسک در بازارهای مالی ایران

poster
پیش‌نمایش دوره

همه ما کم‌وبیش به‌ضرورت سرمایه‌گذاری کردن در ایران پی بردیم. طی اتفاقات سیاسی و اقتصادی سال‌های اخیر باعث ایجاد فرصت و تهدیدهای مختلف در بازارهای مالی مختلف شده است. برای استفاده بهینه از فرصت‌ها باید ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:59 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره وبینار رایگان کنترل ریسک در بازارهای مالی ایران

کنترل ریسک در بازارهای مالی ایران
  کنترل ریسک در بازارهای مالی ایران
"119:58  

درباره دوره

همه ما کم‌وبیش به‌ضرورت سرمایه‌گذاری کردن در ایران پی بردیم. طی اتفاقات سیاسی و اقتصادی سال‌های اخیر باعث ایجاد فرصت و تهدیدهای مختلف در بازارهای مالی مختلف شده است.

برای استفاده بهینه از فرصت‌ها باید در قدم اول شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر کشور را مطالعه کنیم تا بتوانیم در شرایط خاص از فرصت‌های طلایی استفاده کنیم. 

قطعاً همه ما متوجه شدیم که پس‌انداز کردن به‌صورت ماهانه و ذخیره آن در بانک دیگر جوابگوی این روند افزایش قیمت‌ها نیست. هر فردی باتوجه‌به امکانات و اطلاعاتی که دارد در بازارهای مالی مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند تا ارزش پول خود را حفظ کند. اما آیا سرمایه‌گذاری کردن در هر بازاری برای ما خوب است؟ در آموزش رایگان کنترل ریسک در بازارهای مالی ایران به شما خواهیم گفت کدام بازار سرمایه در چه شرایطی برای چه افرادی مناسب است.

بازارهای مالی مختلف مانند خودرو، طلا، مسکن و یا بورس ویژگی‌های کاملاً متفاوتی باهم دارند. هر بازار ریسک و بازده مخصوص به خود را دارد.

همان‌طور که سرمایه‌گذاری در بورس به همه افراد توصیه نمی‌شود سرمایه‌گذاری در مسکن و یا خودرو هم شرایط خودش را دارد و نمی‌توان بدون اطلاعات به این بازارها ورود کرد.

باید ویژگی‌های این بازارها را شناسایی کنیم و بر اساس امکانات خود، حجم پول، هدف مالی و ریسک‌پذیری خود گزینه موردنظر را در بین بازارهای مالی انتخاب کنیم.

در دوره آموزش رایگان کنترل ریسک در بازارهای مالی ایران سعی کردیم همراه با شرح دادن وضعیت اقتصادی موجود و نحوه استفاده از فرصت‌های نهفته در آن، ویژگی بازارهای مالی مختلف موجود در ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید تصمیم درست را برای ورود به این بازارها بگیرید.

یکی از این بازارهای مالی که در مدت اخیر رواج بیشتری پیدا کرده است بازار سرمایه می‌باشد. علی‌رغم باقی بازارها که افراد بدون هیچ دانش و اطلاعاتی به آنها ورود می‌کنند، برای ورود موفق به بازار سرمایه نیازمند مجموعه از توانایی‌ها می‌باشد. ابتدا باید ویژگی‌ها و عناصر مختلف بازار سرمایه را بشناسیم.

در ادامه این وبینار سعی کردیم ویژگی‌ها منحصربه‌فرد بازار سرمایه را در مقایسه با باقی بازارهای مالی بررسی کنیم. خواهید دید که در بورس همیشه سود و اتفاقات خوب وجود ندارد و همیشه یک سمت منفی هم دارد که کمتر به آن توجه می‌کنند. در این وبینار سعی شده تمامی وجه‌های بازار سرمایه نشان داده شود از جمله پتانسیل و خطرهای آن و نحوه مقابله با این خطرها.

یکی از راه‌های مقابله با ریسک و خطرهای بازار سرمایه داشتن سبدی متنوع است. در این وبینار این عنصر خیلی مهم یعنی تنوع‌بخشی به سهم مورد بررسی بیشتری قرار گرفته است و نشان دادیم چطور می‌توان با یک سبد خوب و متنوع در تمامی شرایط حاکم بر بازار سودها متناوب و مداوم کسب کرد.

مباحث ارائه شده در دوره آموزش رایگان کنترل ریسک در بازارهای مالی ایران شامل موارد زیر می‌باشد:

  •  بررسی وضعیت اقتصادی ایران
  •  ضرورت سرمایه‌گذاری
  •  مزایا و معایب بورس
  •  مقایسه بازدهی بازارهای مختلف ایران
  •  ارائه استراتژی معاملاتی
  •  عوامل موفقیت در بازار سرمایه
  •  مدیریت ریسک و سرمایه
  •  بررسی چشم‌انداز بازار سرمایه

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمد‌امین جلایر
  • مهندس محمدامین جلایر دارای کارشناسی ارشد مدیریت ساخت دانشگاه تهران و مدرک مدیریت کسب‌وکار (MBA) گرایش مدیریت مالی
  • دارنده مدرک اصول بازار سرمایه از سازمان بورس و مدرس دوره‌های تحلیل تکنیکال در دانشگاه تهران
  • برنامه‌نویس معاملات الگوریتمی در بازارهای جهانی و بورس ایران
  • مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری باتاب
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:59 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)