وبینار مسیر شغلی مدیر محصول

برای طی کردن مسیر پیشرفت در یک زمینه کاری مشخص، حتماً لازم نیست همه چیز را خودتان تجربه کنید. در واقع استفاده از تجربیات افرادی که قبلاً این راه‌ها را رفته‌اند و به تخصص و ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:01 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره وبینار مسیر شغلی مدیر محصول

وبینار مسیر شغلی برنامه‌نویسی: مدیر محصول کیست؟

درباره دوره

برای طی کردن مسیر پیشرفت در یک زمینه کاری مشخص، حتماً لازم نیست همه چیز را خودتان تجربه کنید. در واقع استفاده از تجربیات افرادی که قبلاً این راه‌ها را رفته‌اند و به تخصص و تجربه کافی دست پیدا کرده‌اند، یک شروع هوشمندانه برای انتخاب بهترین هدف و تبدیل شدن به یک مدیر موفق، در فیلد تخصصی مورد نظر خواهد بود. 

وبینار یک برنامه انتقال تجربه است که با شرکت در نوع مناسبی از آن، می‌توانید چگونگی موفقیت افراد مدیر و متخصص را تحلیل کنید.

 

انتخاب مسیر شغلی مدیر محصول هوشمندانه در راه ورود به دنیای مدیریت محصول

از آنجایی که واژه مدیر محصول یا همان Product Manager در دنیای استارتاپ‌ها یک پدیده نوظهور محسوب می‌شود، بدیهی‌ است که برخی از شرکت‌های تکنولوژی محور، به درستی مفهوم این واژه را درک نکرده یا از دایره وظایف آن اطلاع نداشته باشند.

اما جالب است بدانید که مدیریت محصول جزء پردرآمدترین مشاغلی است که تقاضای زیادی نیز داشته و سرشار از کسب تجربیات جدید است. مدیریت یک محصول با چالش‌ها و سرگرمی‌های مختلفی آمیخته شده که همگی به تجربه اتفاقات جدید منجر می‌شوند. 

حقیقتا برای آنکه یک مدیر محصول باشید، تحصیلات آکادمیک مشخصی برایتان فراهم نیست اما با این وجود چگونه می‌توان یک مدیر محصول موفق بود؟

در این راه دوره‌ها یا کلاس‌های خاصی در دسترس نبوده و نمی‌توان مدرک معتبری فراهم نمود. جالب اینجاست که برای دستیابی به منابع مفید در این زمینه نیز اطلاعات چندان زیادی در دسترس نبوده و شاید بهترین راه موفقیت در این فیلد، شرکت در وبینارهای کاربردی و مناسبی باشد که در آن‌ها موفق‌ترین و کارکشته‌ترین افراد برایتان تجربیاتشان را به اشتراک گذاشته‌ و شما را در راه رسیدن به هدفتان یاری می‌نمایند.

مدیر محصول کیست؟

زمانی که یک فرد وظیفه نظارت بر یک محصول را دارد و از سطوح بسیار بالا مثل مدیریت اجرایی تا بدیهی‌ترین عملکردها، مثل روندکاری تیم توسعه و پیاده‌سازی را زیر نظر می‌گیرد، در واقع می‌توان وی را مدیر عامل اجرایی یا همان مدیر محصول پروژه در نظر گرفت. 

وظیفه چنین فردی جست‌وجو، انتخاب و رانش فرایند توسعه یک محصول متناسب با سازمان مورد نظر می‌باشد.

 

وظایف مدیر محصول چیست؟

مدیر محصول باید موارد زیادی را زیر نظر داشته باشد، مثلاً اینکه بازار هدف سازمان چه بوده و میزان تطابق محصول با روند کسب‌وکار تا چه میزان متناسب است. همچنین رقبا و عوامل تاثیرگذار بر روی روند کاری سازمان را زیر نظر بگیرد و در بهترین مواقع بهترین پیشنهادات را ارائه نماید.

می‌توان گفت که مدیر محصول، مدیریت چند محصول ملموس را بر عهده داشته و وظایف و مسئولیت‌های زیادی بر عهده او قرار دارد. البته با توجه به فیلد کاری هر کسب‌وکار، تعریف مشخصی از مدیر محصول ارائه می‌شود. 

برای مثال در بعضی از سازمان‌ها فعالیت‌هایی مثل مدیریت برنامه، مدیریت پروژه، مدیریت بازار محصول، مدیریت فنی محصول، طراحی محصول و حتی مالکیت محصول از وظایف مدیر محصول محسوب می‌شوند.

 

 اهمیت وجود مدیر محصول 

در واقع برای کنترل و مدیریت پیچیدگی خطوط محصول در روند اجرای نوع خاصی از خدمات یا کسب‌وکار و همچنین بررسی سوددهی آن شغل، مدیر محصول به عنوان یکی از جایگاه‌های مهم و کاربردی شناخته می‌شود. 

یک مدیر محصول باید با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کرده و مشکلاتی که محصول مورد نظر برای هدف آن‌ها به وجود آورده را بررسی نماید. فرد منتخبِ این سمت، باید فعالیت‌های مختلف را سازماندهی کرده و از بابت تحویل محصول اطمینان حاصل نمایند.

 

وبینار رایگان مسیر شغلی مدیر محصول

این وبینار به طور تخصصی روی سر فصل‌های مختلفی کار می‌کند که همگی در جهت بالا بردن آگاهی و مهارت شما در زمینه رسیدن به جایگاه یک مدیر محصول لازم و ضروری هستند.

 

در این وبینار ارتباط دانش برنامه‌نویسی و فنی با پوزیشن شغلی مدیر محصول بررسی شده و موارد زیر نیز شرح داده خواهند شد:

  • مهارت‌ها، مسئولیت و ماموریت‌های یک مدیر محصول
  • جایگاه مدیر محصول در شرکت و چگونگی استفاده از داده‌ها
  • تفاوت مدیریت محصول موفق و نا‌موفق 
  • مدیر محصول و ارتباط آن با برنامه‌نویسی
  • چگونگی کنترل، رهبری و ارتباط با تیم فنی و طراحی
  • حقایق زندگی حرفه‌ای یک مدیر محصول
  • رویکردهای مختلف به مدیریت محصول

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher صابر مسگری

صابر مسگری دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته برق کنترل است. ایشان به دلیل علاقه به برنامه‌نویسی از دوران نوجوانی، بعد از فارغ‌التحصیلی نیز کار در این زمینه را ادامه داده است. در زمینه برنامه‌نویسی سیستم‌های امبدد، نرم‌افزارهای کنترل صنعتی و سیستم‌های کلود مشغول به کار بوده است. وی به زبان‌های C/C++ , Python, C# و Golang نیز تسلط دارد. صابر مسگری اکنون به عنوان مدیر محصول CDN در شرکت ابر آروان مشغول به کار است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

 

وبینار رایگان مسیر شغلی مدیر محصول

موضوع: مدیر محصول کیست؟

ارائه‌دهنده وبینار: صادق مسگری مدیر محصول شرکت ابر آروان

مدت زمان برگزاری: حدود یک ساعت

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  1:01 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)