×
ribbon

مدیریت روابط عاطفی

معنای زندگی ما بستگی به نحوه ارتباطمان با فردی دارد که او را به‌عنوان پایگاه عاطفی خویش می‌شناسیم. فرقی ندارد قصدمان دوستی باشد یا ازدواج؛ چون چگونگی مدیریت این ارتباط عاطفی، موفقیت یا شکست آن ... ادامه

ارائه دهنده:  مرکز مشاوره احیا  مرکز مشاوره احیا
4.8 (20 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  32 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  57 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره مدیریت روابط عاطفی

خود‌آگاهی با تمرکز بر روابط بین فردی
  چه کنم آزادی عملم را نگیرد؟
"115:24  
  با خشم از طرف مقابل چه کنم؟
"127:19  
  چرا فکر می‌کنم لیاقتش را ندارم؟
"121:02  
  چگونه یک رابطه‌ی امن ایجاد کنیم؟
"112:28  
  چگونه یک رابطه‌ی سالم را از ناسالم تشخیص دهیم؟
"105:09  
  چگونه احساسات منفیم را در رابطه ابراز کنم؟
"113:21  
  چطور بفهمم رابطه‌ام به پایان رسیده؟
"117:27  
  چقدر به حرف‌هایش اعتماد کنم؟
"112:54  
  تفاوت فرهنگی چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟
"118:19  
  چکار کنم پا پیش بذاره؟
"193:40  
  بدون او چه کنم؟
"109:56  
  چرا با یکی دیگه رفت؟
"63:02  
  چگونه جسارت بیان احساساتم را داشته باشم؟
"84:25  
  غلبه بر اضطراب (1) - با تمرکز بر ضربان قلب
"109:49  
  غلبه بر اضطراب (2)
"104:40  
  مسئولیت رابطه با کیست؟
"108:44  
  تجربه‌ای به نام غم (1)
"110:18  
  تجربه‌ای به نام غم (2)
"107:36  
  چگونه با ترس‌هایم مواجه شوم؟
"110:36  
  بومرنگ در رابطه
"82:42  
  آیا عشق مقدس وجود دارد؟
"116:01  
  صمیمیت با دلبستگی یا وابستگی عاطفی؟
"103:50  
  چرا در رابطه اهمال‌کاری می‌کنم؟
"111:45  
  طرد شدم، چه کار کنم؟
"97:43  
  چرا از صمیمی شدن در رابطه هراس دارم؟
"99:48  
  تأثیر رسانه‌های جمعی در روابط عاطفی ما
"95:06  
  وقتی با همکارت وارد رابطه عاطفی می‌شوی
"95:14  
  مرزبندی در روابط عاطفی
"103:38  
  از رابطه چه اهدافی داریم؟
"93:42  
  چطور بفهمیم طرف مقابل چقدر عزت نفس داره؟
"106:50  
  دوست داشتن دروغین چه شکلیه؟
"98:13  
  با ناکامی چه کنم؟
"70:24  

درباره دوره

معنای زندگی ما بستگی به نحوه ارتباطمان با فردی دارد که او را به‌عنوان پایگاه عاطفی خویش می‌شناسیم. فرقی ندارد قصدمان دوستی باشد یا ازدواج؛ چون چگونگی مدیریت این ارتباط عاطفی، موفقیت یا شکست آن را مشخص خواهد کرد! زمانی‌که حس کنیم در ارتباطمان امنیت وجود دارد می‌توانیم به یکدیگر اعتماد کنیم و هنگامی‌که اعتماد به طرفمان داشته باشیم با او صمیمی می شویم!
می بینید درست مثل یک جاده‌ی یک طرفه است! تا زمانی‌که یک رابطه امن ایجاد نکنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم طرفمان احساس صمیمیت کند. بنابراین چیزی که به آن نیاز داریم یک فرد صمیمی نیست! بلکه مدیریت با کفایت یک ارتباط عاطفی برای رسیدن به صمیمیت است.

برای عبور از زندگی یکنواخت امروز، که همه را اسیر خود کرده‌است، نیازمند متفاوت دیدن و متفاوت تجربه‌کردن هستیم. زیرا که اگر محیط دائماً سخت‌تر و پیچیده‌تر نشود، ساده‌تر نخواهد شد. از طرفی هر تغییر در ما مستلزم آموزش است. آموزشی که نه‌تنها شناخت ما را از دنیا تغییر دهد بلکه تجربه خوشایندی از یادگیری در ما ایجاد کند. تجربه‌ای که به ما بیاموزد چه هستیم و چه ترس‌ها و محدودیت‌هایی داریم.

حقیقتاً برای زندگی بهتر در محیط پر‌آشوب این زمانه، نقطه شروع شناخت بهتر خودمان است. به‌راستی شما که هستید؟

انسانی متفاوت با دیدگاه‌های عجیب‌وغریب، دوستی با احساساتی نامعلوم یا نابغه‌ای با روابط عمومی ضعیف!

هر که هستید باور داریم که خود را آن‌گونه که باید نشناخته‌اید، زیرا این شناخت به آموزش نیاز دارد، آموزشی که به‌ندرت کسی آن را دریافت کرده‌است. اطراف ما را انسان‌های متفاوتی از دوستان و آشنایان بعضاً غیرقابل تحمل تا غریبه‌هایی کاملاً پیچیده فراگرفته‌است. اگر نگوییم حال و هوای روانی ما تماماً به این آدم‌ها بستگی دارد قطعاً سهم زیادی در خلق‌وخوی ما دارند. حال باید آن‌ها را متفاوت دید و درک کرد تا بتوان اعصاب و روان خود را در مقابل رفتارها و گفتارهای آن‌ها حفاظت نمود. این حفاظت هم نیاز به آموزش دارد.

هدف دوره مدیریت روابط عاطفی:

هدف آماده‌سازی ذهنی افراد برای روبرو شدن با مفاهیم تازه‌ای درباره دیدن شخصیت واقعی خود و دیگران آن‌گونه که هست و عبور از باورهای محدودکننده ذهنی درباره خود است. با ارائه محتوایی چالش‌برانگیز و علمی سعی داریم با استفاده از هوشیاری مخاطبینِ فضای خردمندی و حضور مخاطبین منجر به حرکت و رشد شویم.

هدف آموزش رایگان مدیریت روابط عاطفی ، تمرکز بر ارتباطات فردی است، زیرا هیچ راهی بهتر از حضور در یک رابطه ما را به خودمان نمی‌شناساند. نحوه ارتباط ما با دیگران برای رسیدن به چه نتیجه و هدفی است؟ آیا این هدف و نتیجه از ابتدا برای خودمان و طرف مقابلمان روشن و آشکار است؟ یا به دنبال هدفی هستیم که آن را مطرح نمی‌کنیم و یا پنهان می‌کنیم، این پنهان‌کاری آگاهانه است یا کاملاً به آن ناهشیار هستیم؟

  • پیش‌آگاهی دوره:

محتوای این دوره‌ها و آموزش‌ها با رویکرد خاصی از روان‌شناسی ارائه شده‌است. این رویکردها نگاه تحلیلی به انسان و ساختار روانی دارند و برخلاف رویکردهای عمومی‌تر راه‌حل محور نیستند و تمرکز آن‌ها بر شناخت ذات واقعی روان است لذا به‌جای دادن ماهی، در این دوره سعی می‌کنیم ماهی‌گیری بیاموزیم.

  • پیش‌نیاز دوره:

شناخت خود پیش‌نیازی ندارد و قابل‌استفاده برای همه کسانی است که جسارت ارتباط با خود واقعی را دارند...

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher سید هادی میراسدی
  • سوابق تحصیلی:

-دیپلم ریاضی و فیزیک (1380)

-کارشناسی اقتصاد ( مدیریت امور گمرکی)، از دانشکده علوم اقتصادی وابسته به وزارت اقتصاد در آن زمان، اکنون زیرمجموعه دانشگاه علامه طباطبایی شده‌است (1385)

-کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات IT ( گرایش مدیریت بانک‌های اطلاعاتی )، از دانشگاه مهر البرز (1388)

-کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور (1390)

-کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد واحد رودهن (1391)

-دکترای روانشناسی سلامت، دانشگاه آزاد واحد کرج (1396)

 

  • سوابق شغلی:

-مدیر گروه رشد و توسعه‌ی روانشناسی در ایران از سال 92 تا کنون

-مدیر عامل اولین تعاونی دانشجویی شماره یک دانشگاه تهران (از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶)

-عضو هیئت مدیره ماهنامه‌ی تخصصی روان بنه به شماره ثبت 80444 از سال 1396 تا کنون

-عضو هیئت مدیره ماهنامه‌ی پیام آرامش به شماره ثبت 85022 از سال 1397 تا کنون

-مدیر مرکز پژوهش و درمان اتیسم از سال 93 تا 95

-عضو شورای سیاست‌گذاری آکادمی شناختی-رفتاری از سال 1392 تا 1395

-عضو هیئت مدیره بنیاد ملی کودک و نوجوان از سال 1392 تا 1396

-مشاور عالی آکادمی روان درمانی زوج و خانواده از سال 1393 تا 1395

-مشاور مدیر عامل  بنیاد فلسفه و روانکاوی از سال 1391 تا کنون

-مدیر اجرایی مجله علمی-پژوهشی توانمندسازی کودکان استثنایی (از سال1395 تا 1397)

-مدیر اجرایی مجله علمی-ترویجی کودکان آهسته گام (از سال 1394 تا 1397)

-عضو هیئت مدیره انتشارات پرنده (حوزه روانشناسی) (از سال 1396 تا کنون)

-مدیر سامانه ملی سنجش روان انجمن علمی کودکان استثنایی ایران (از سال ۱۳۹۲ تا کنون)

-عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا زیر نظر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور (از سال ۱۳۹۴ تا کنون)

-عضو هیئت مدیره مجله علمی-پژوهشی Asian psychotherapy (از سال 1394 تا 1396)

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
حسین کامران 1402-12-23
به شدت کاربردی است و پیشنهاد میکنم این دوره رو .
1402-09-07
سلام دوره عالی بود و واقعا باعث رشد آگاهی میشه شاید با خوندن کتاب های فراوون هم به این آگاهی نمیشد رسید و ای کاش ویدیو "با ناکامی چه کنم" هم کاملش بارگزاری بشه چون ذهن من خیلی درگیر ادامش شد
زری اَبو 1402-07-30
با اون که هنوز اولهای ویدیو هستم اما عالی بود. خیلی چیزها یاد گرفتم.خداحفظتون کنه
مینا محرابی 1401-12-01
بابت زحمات بچه های مکتب خونه و این دوره‌ های ارزشمند سپاسگزارم. عالی هستید
علی رحیمی زاده 1401-10-13
سلام و عرض ادب بسیار دوره عالی بود و واقعا ارزشمند بود این دوره من ک لذت بردم از مثال های بینظیری ک استاد میزد و سوالاتی ک شاگرد ها داخل کلاس میپرسن باعث میشه که خیلی از سوالهاتون برطرف بشه.در کل عالی و نیاز این دوره برای همه توصیه میشود.
1401-06-03
بسیار سپاس از استاد میر اسدی بزرگوار که شیوا وزیبا مطالب را بیان میکنند . استاد باسواد پر انرژی که در جهت بالابردن اطلاعات افراد تلاش می کنند.سلامت وپیروز باشند .آمین.
1401-03-15
ممنون از اینکه این دوره ی پر بار و عالی رو در اختیارمون قرار دادید. هنوز دوره رو تموم نکرده ام ولی هر درسش برام یه دنیای جدید هست. ای کاش که زودتر اینها رو میدونستم. و بسیار ممنون از استاد با توضیحات عالیشون.
1400-09-26
مرسی از اقای دکتر میراسدی که این اگاهی ها رو عمومی میکنن. لطفا امکانی فراهم کنید که ما بتونیم کارگاهاشون رو به صورت انلاین شرکت کنیم ممنون🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
سمیرا عشائری 1400-09-10
سلام ضمن عرض تشکر از دوره مدیریت روابط عاطفی عالی که بصورت رایگان در مکتب خانه قابل دسترسی می باشد، از مدرس دوره نیز بسیار سپاسگزارم، دوره بسیار پر محتوایی بود.
سید محمد رضا رجبی 1400-05-28
درود، خودم مدرس هستم، همه چیز عالی بود، استاد میر اسدی خیلی انرژی گذاشتن، دانشجو اگر مدرس نبوده، نمیتونه درک کنه که کار تدریس چقدر پر زحمته، با همین کیفیت تصویر و با همین کیفیت صدا، به صورت رایگان، با این آگاهی که بدست آوردم، تا همیشه قدر دان و سپاس گزارم از جناب میر اسدی عزیزم و همینطور از تمامی کسانی که زحمت کشیدند تا ما بتونیم از این مطالب بهره مند بشیم. هر زمان که شرایطش رو داشته باشم، حتما در دوره هایی که اگر برگزار کنند شرکت خواهم کرد. سر کلاسی که کلیپ هاش رو دیدم، دانشجوهای خاصی رو سر کلاس دیدم که اگر من مدرس این دوره بودم، از اول ردشون میکردم برن و اگر پولی هم داده بودن، میگفتم پس بگیرن و تشریف ببرن، حتی اگر آموزشگاه هم موافقت نمیکرد، حاضر بودم از جیب خودم بدم، اما در عوضش اون چنتا خاص سر کلاس نباشن، چون واقعا انرژی استاد رو میگرفتند و اونقدر حاشیه میرفتن که استاد باید با زحمت جمع میکرد و گلوی استاد ناراحت شد سر اینکه اینقدر با یک عده ای خاص، سر و کله زد. واقعا قدر ایشون باید دونسته بشه. استاد میر اسدی، خیلی ممنونم بابت زحماتی که میکشی.
سپنتا سبحانی 1399-12-24
با سپاس از مدرس پر دانش و پر شور دوره جناب میراسدی از بیان این حجم وسیع از مطالب و مباحث متنوع و بعد بیان فقط چند ای کاش!! ... کاش این سطح از آموزه و آموزش‌های مفید با کیفیت تصویری و صوتی بهتر ارائه می‌شد و مهمتر اینکه 57ساعت و 32سرفصل با نظم مفهومی و پیوستگی بیشتری در یک ساختار منظمتری ارائه می‌شد (البته روشن هست که در ذهن مدرس محترم این حجم چه ساختارهایی داره) سرفصل‌هایی که به چراها، چگونه‌ها/ چطورها، چقدرها و چه کنم‌ها پرداخته شاید بهتر بود سیر مباحث از منطق و ترتیب بهتری برخوردار بود مثل مقدماتی نظری شامل تعاریف (عشق مقدس یا دروغین ـ مرزبندی روابط عاطفی ـ اهداف رابطه ـ مسئولیت رابطه ـ وابستگی عاطفی یا دلبستگی صمیمی ...) تا مباحث تشیصی و شناختی از طرف رابطه (چگونگی تشخیص رابطه سالم و ناسالم ـ شناسایی صداقت و عزت نفس شریک عاطفی ـ یا شناسایی نشانه‌های پایان رابطه) یا درس‌هایی متمرکز بر خودشناسی و خلاءهای فردی‌مان حول چراهایی چون (چرا ترس از صمیمت، انجام اهمال‌کاری، احساس بی‌لیاقتی در رابطه) تا مجدد مباحث کاربردی فردی مانند چه‌کنم‌هایی در یافتن جسارت بیان احساسات، مواجهه با ترسها، ابراز احساسات منفی از جمله خشم، چگونگی ایجاد رابطه امن ...) تا مطالبی احیاناً متفرقه مثل تأثیر رسانه‌های جمعی در مدل‌های عاطفی ما یا تفاوتهای فرهنگی و رابطه با همکار و نهایتاً دسته آخر مطالب تشخیصی و کاربردی متمرکز بر مسائل پایان رابطه (شناسایی احساس طرد و خیانت و نحوه مقابله با آن و به طور کلی ناکامی و عدم حضور او، مواجهه با غم، اضطراب ....) تلاش شخصی من پس از دیدن نیمی از این دورۀ آموزنده پیدا کردن پس و پیش درست و مرتبی بر این حجم نکته‌ها و آموزه‌هاست و اینکه کاش سرفصل‌ها نظم و ترتیبهای مقدماتی، شناختی، تشخیصی، کاربردی بهتری داشتند انگاری شبیه سفر یا روایتی مرتب از مقدمه و متن و مؤخره از رابطه و ملزومات و مکشوفات اون. به هر روی؛ سپاس از مجموعه مکتبخونه، آرامکده و به طور ویژه مدرس پرانرژی و پر ایده مجموعه: استاد میراسدی.
مکتب‌خونه
سپنتا عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا پیشنهادات خود را به ایمیل پشتیبانی ارسال کنید تا به واحد مربوطه ارجاع گردد. info@maktabkhooneh.org
سیدآریا عارف 1399-02-25
فوق العاده بود؛ دمتون گرم
1399-01-03
در کل عالی بود .جلسه اول از از نیمه به بعد مشکل داشت در پخش و در واقع پخش نشد. در صورت امکان لطفا اصلاح بفرمایید. و اینکه مدرس چنین کارگاههایی در صورت به اشتراک گذاشتن به این صورت در مکتب خانه، بهتره که از سکون بیشتری استفاده کند در هنگام تدریس. شاید در جلسات حضری احساس نشود اما در فیلم جلسه، رفت و امد زیاد مدرس باعث ایجاد سرگیجه میشود . :) هر چند باز هم بسیار ممنون بابت به اشتراک گذذاشتن چنین دوره مفید و کاربردی. امیدوارم چنین کارگاههایی رو در مکتب خونه بیشتر شاهد باشیم... با آرزوی موفقیت و شادیشبرای همه ی دست اندرکاران مکتب خونه:)
سیده فاطمه شریفی مقدم 1399-02-23
دوره خیلی ضروری برای هر فرد. مدرس هم خوب هست. اما کیفیت صدا خیلی بد بود. طوریکه آدم رغبت نمی کنه به ادامه کارگاه گوش کنه

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مرکز مشاوره احیا
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  32 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  57 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)