آموزش تنظیم و مستندسازی اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی

امروزه حجم مبادلات در حال رشد روز افزون است و متعاقبا گریزی از بروز اختلافات نیست. پیشینه وجود دادگاه‌های تجاری در کنار دیگر انواع دادگاه‌ها در کشورهای مدرن و پیشرفته بیانگر آن است که همواره ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.2 (4 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو

سرفصل‌های دوره آموزش تنظیم و مستندسازی اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی

تنظیم و مستندسازی اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی
  آغاز تنظیم و مستندسازی اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی
مشاهده
"08:36  
  مقدمه - مورد اختلاف و تنظیم دعاوی قراردادی در پروژه‌ها
"10:13  
  مروری بر ریشه‌های اختلاف / ادعا (۱)
"08:09  
  مروری بر ریشه‌های اختلاف / ادعا (۲)
"09:16  
  مروری بر صفر تا صد دعاوی (۱)
"09:26  
  مروری بر صفر تا صد دعاوی (۲)
"10:56  
  مروری بر صفر تا صد دعاوی (۳)
"11:31  
  سازماندهی و تنظیم دعاوی (۱)
"06:27  
  سازماندهی و تنظیم دعاوی (۲)
"06:45  
  سازماندهی و تنظیم دعاوی (۳)
"10:36  
  سازماندهی و تنظیم دعاوی (۴)
"08:50  
  سازماندهی و تنظیم دعاوی (۵)
"07:22  
  مروری بر بایدها و نبایدها (۱)
"09:18  
  جمع‌بندی
"04:44  
  آزمون نهایی دوره تنظیم و مستندسازی اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی
 100%    
"05:00  
  فایل‌های جانبی درس تنظیم و مستندسازی اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی
"00:08  

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

امروزه حجم مبادلات در حال رشد روز افزون است و متعاقبا گریزی از بروز اختلافات نیست. پیشینه وجود دادگاه‌های تجاری در کنار دیگر انواع دادگاه‌ها در کشورهای مدرن و پیشرفته بیانگر آن است که همواره اختلافات قراردادی متفاوت از دیگر انواع اختلافات بوده است. در روند حل و فصل اختلافات قراردادی سعی بر آن بوده تا شیوه‌های به کار گرفته شود که با  روابط قراردادی در تعارض نباشد و جوانب تخصصی بودن رسیدگی رعایت گردد. در طول حیات چرخه حیات هر‌قرارداد بروز اختلاف میان ارکان و ذینفعان پروژه امری طبیعی و بسیار محتمل است. جنبه‌های منحصر به فرد هر قرارداد، مجموعه یکتای تشکیل دهنده هر تیم و تقابل مدیریت سنتی و مدرن از یک سو و عدم تطابق نگرش‌های حرفه‌ای عوامل دخیل در قراردادها از سوی دیگر، پتانسیل بروز ادعاهای قراردادی را افزایش میدهد. بروز اینگونه اختلافات و ادعاها درمدیریت پروژه های گوناگون به عنوان سرمایه دو طرف به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه هرساله به منظور تحقق بخشیدن به اهداف قراردادها هزینه‌های زیادی صرف می‌شود.

یکی از مهم‌ترین گام‌ها و اقدام‌ها در مواجهه با این واقعیت سازماندهی اطلاعات و مستندسازی مجموعه داده‌های مرتبط در قالبی ساختاریافته و نظام‌مند است.

در دوره حاضر علاوه بر تشریح گام‌های سازماندهی و مستندسازی اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی، چارچوبی برای این مهم ارایه می‌شود. استفاده این گام‌ها و چارچوب باعث می‌شود:

  • تمامی اطلاعات مرتبط در قالبی نظام‌مند سازماندهی شوند.
  • ارزیابی موثرتر احتمال موفقیت دعاوی تسهیل گردد.
  • زمان و هزینه بررسی احتمالی و تحقق نتایج کاهش یابد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مزدک عبائی
مزدک دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسي و مديريت ساخت (دانشگاه تهران) و کارشناس مهندسي عمران (دانشگاه صنعتي شريف) و دارای گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای PMP و PBA نیز PSM I و PSPO I است. او در حال حاضر مدیر دفتر پشتیبانی مدیریت پروژه‌ها و دستیار رییس هیئت مدیره در شرکت کیسون است و در سابقه خود تجارب متنوعی از جمله موارد زیر دارد: سابقه تدريس در بيش از ۲۲۰ دوره و كارگاه آموزشي در زمينه‌هاي مديريت پروژه، مدیریت کسب و کار و مدیریت قراردادها مدرس دوره‌های آموزشی مجازی مشاور / کارشناس مدیریت پروژه و مدیریت کسب و کار سازمان‌های مختلف از جمله: پتروشیمی خلیج فارس/بنياد مستضعفان/تناوب/زیستاب/ سازمان مديريت و برنامه‌ريزي /مگفا/آتك/مپتا/واديد طرح/ كاني‌كاوان شرق/ گروه NEXA /برج‌هاي دوقلوي تهران/ وزارت راه و شهرسازی / مهندسان مشاور آوند طرح / ایمن‌سازه فدک مدیر نظارت و هماهنگی امور شرکت‌ها–کیسون رییس کل برنامه‌ریزی و هماهنگی سبد پروژه‌ها-صنایع پتروشیمی خلیج فارس مدیر PMO-مهاب قدس مدیر دفتر هماهنگی خدمات مدیریت سابیر مدیر برنامه ریزی و تعالی سازمانی شرکت تهران جنوب رییس اداره املاک و ساختمان بانک اقتصادنوین
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-01-13
این دوره بسیار کلی و مقدماتی است و انتظار داشتم که مثال‌های کاربردی در آن ارائه شود ولیکن محدود به ارائه یک فرمت است که آن هم مقدماتی است و لازمست با مثال تکمیل می گردید تا ایده خوبی بدهد‌ لازمست له رویه ها و پروسیجرهای مدیریت تغییرات نیز اشاره می شد.

دوره‌های پیشنهادی

اختلاف‌ها و دعاوی قراردادی جزئی گریز ناپذیر از قراردادهای کسب و کاری محسوب‌ می‌شوند، که معمولا حل و فصل آن‌ها زمان و هزینه بسیاری را متوجه طرف‌های قرارداد می‌کند.

مدیریت دعاوی دارای مراحل و گام‌های مختلفی است به طوریکه در این مسیر زنجیر گونه به یکدیگر متصل هستند و هر جای خالی ممکن است منجر به بی نظمی و همینطور مشکلات بزرگی شود. گام‌های مدیریت دعاوی به ترتیب از گردآوری مستمر اطلاعات داده‌ها شروع شده و با پردازش مستمر داده‌ها و اطلاعات شناسایی دعاوی محتمل ادامه پیدا کرده و با عبور از مراحل ارزیابی اولیه، سازماندهی و تنظیم دعاوی، تسلیم دعاوی، پیگیری برای بررسی اعلام نظر و در نهایت با مدیریت اختلاف ها پایان می‌پذیرد.

تمامی مراحل ذکر شده نیازمند  ایجاد سازو کار ارتباطی و اطلاع رسانی مستمر است ودر طول عبور از این مسیر برای بالابردن درصد موفقیت در مستند سازی دعاوی قراردادی به نکاتی مثل مقایسه روزانه پیشرفت واقعی و برنامه‌ای و تحویل برنامه بروز شده دقت کرد.

پردازش مستمر داده‌ها در مستند سازی اختلاف‌ها  و دعاوی قراردادی  از اهمیت بالایی برخوردار است. در مستند سازی اختلاف‌ها  و دعاوی قراردادی ما ملزوم به آشنا ساختن خواننده با سابقه  موضوع و آمادگی  ذهنی وی برای پیگیری متن هستیم؛ به طوریکه در مراحل مختلف و مفاهیم مختلف کاری مانند دست اندرکاران، مناقصه، پروژه، ادعا/دعاوی تشریح مولفه‌های مختلف حايز اهمیت است.

به طور مثال تشریح برنامه‌ها، برآوردها، روش‌ها، برآورها و بودجه پیمانکار برای اجرای پروژه، که چگونه پیمانکار برای اجرای پروژه براساس اسناد و مدارک پایه برنامه‌ریزی کرده است می‌تواند تعیین کننده باشد. در صورت تغییر، ممکن است پیمانکار خود را محق در تعدیل زمان یا هزینه بداند.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو