×
ribbon

آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد

آموزش برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد از جمله مواردی است که در مدیریت سازمان و مدیریت پروژه اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌طوری‌که دانشجویان مدیریت در همان روزهای ابتدایی با این سه مورد به‌عنوان وظایف اصلی یک ... ادامه

ارائه دهنده:  دانشگاه صنعتی شریف  دانشگاه صنعتی شریف
مدرس دوره:
   در حال انتشار
4.3 (22 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  22 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  32 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد از مفاهیم ابتدایی و ماهیت‌های کلی در این زمینه شروع به آموزش می‌کند؛ بنابراین هیچ پیش‌نیازی برای گذراندن این دوره تعریف نشده است.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد

برنامه‌ریزی،‌ کنترل و ارزیابی عملکرد
  ماهیت سیستم‌های کنترل و مفهوم استراتژی
"87:20  
  ساختار و رفتار در سازمان‌ها
"88:16  
  کیس یک، شرکت نوکور بخش اول
"94:59  
  اطلاعات و متغیرهای کلیدی: سنجش عملکرد
"87:37  
  کیس دو، شرکت نوکور بخش دوم
"84:12  
  مراکز مسئولیت: مراکز درآمد و هزینه
"87:59  
  کیس سه: شرکت وستپورت الکتریک
"91:15  
  مراکز سود
"80:46  
  کیس چهار: شرکت آبرامز
"84:02  
  هزینه انتقال
"77:58  
  مورد کاوی شرکت کاغذ بیرش و شرکت مد
"89:50  
  مراکز سرمایه‌گذاری: اندازه‌گیری و کنترل دارایی‌های به‌کارگرفته‌شده
"94:29  
  کیس شرکت Aloha product
"98:53  
  فرآیند کنترل مدیریت: از برنامه‌ریزی استراتژیک تا بودجه‌بندی و کنترل
"93:02  
  کیس امرسون الکتریک
"102:18  
  ارزیابی عملکرد و شاخص‌های کلیدی عملکرد
"118:36  
  کیس شرکت CUP
"89:45  
  نظام تشویقی
"94:22  
  سازمان‌های خدماتی
"94:42  
  کیس Harlan foundation
"98:13  
  کنترل برای استراتژی‌های تمایز
"72:10  

درباره دوره

آموزش برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد از جمله مواردی است که در مدیریت سازمان و مدیریت پروژه اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌طوری‌که دانشجویان مدیریت در همان روزهای ابتدایی با این سه مورد به‌عنوان وظایف اصلی یک مدیر آشنا می‌شوند.

برنامه‌ریزی صحیح و اصولی اولین گام در انجام پروژه‌ها یا مدیریت یک سازمان است که منجر به طراحی استراتژی می‌شود. گام مهم پس از برنامه‌ریزی، کنترل و استقرار سیستم‌های کنترل است. بنیان‌گذاران تئوری مدیریت عملی از کنترل در مدیریت به‌عنوان یکی از نقش‌های اساسی مدیریت یاد کرده‌اند.

کنترل ممکن است در نگاه اول بار معنایی منفی داشته باشد، اما در مدیریت این کلمه به معنای نظارت کامل و دائمی بر انجام یک کار تا رسیدن به هدف برنامه‌ریزی‌شده‌است.

رسیدن به اهداف تعیین‌شده و انجام صحیح کارها علاوه بر برنامه‌ریزی و کنترل، به عملکرد کارکنان هم ‌بستگی دارد. برای ارزیابی عملکرد باید استانداردهایی معین و سنجیده شود. این کار در سنجش کارکنان و تعیین صلاحیت‌ها، مهارت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت آن‌ها تأثیر چشمگیری دارد.

دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد طبق سرفصل‌های وزارت علوم برای این درس تدریس و در دانشگاه شریف ضبط شده‌است.

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد چیست؟

برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد تنها مختص پروژه‌ها و سازمان‌های بزرگ نیست. حتی صاحب یک سوپرمارکت هم برای اینکه بتواند سود مناسبی از فروش خود داشته باشد، باید با چنین مباحثی آشنایی داشته باشد. البته واضح است که این وظایف در پروژه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و کمپانی‌ها از اهمیت ویژه‌تری برخوردارند.

هدف از دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد این است که شما بتوانید با بررسی شرکت‌های مهم مهارت‌های خود را در این زمینه‌ها افزایش دهید. از دیگر اهداف این دوره آشنایی شما با استقرار سیستم‌های کنترل است. این سیستم‌ها از مباحث اصولی و زیربنایی مدیریت هستند که در تمام زمینه‌ها و ابعاد مدیریتی کاربرد دارند.

دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد مناسب چه کسانی است؟

  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت و مدیریت پروژه
  • مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ
  • کسانی که به مدیریت زندگی فردی خود اهمیت می‌دهند

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی با سیستم‌های کنترل و استقرار آن‌ها
  • آشنایی با اصول رفتار و ساختار در سازمان
  • مطالعه موردی شرکت‌های بزرگ
  • آشنایی با اصول و قواعد برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علینقی مشایخی

دكتر علینقی مشایخی مؤسس و استاد تمام دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و دانش‌آموخته دوره‌ی دکترای مدیریت دانشگاه MIT است. دكتر مشایخی در زمینه تفکر سیستمی و دینامیک‌های سیستم به تحقیق و تدریس می‌پردازد. ایشان عضو و رئیس سابق انجمن بین‌المللی دینامیک‌های سیستم است که مرکز آن در آمریکاست. وی از چهره‌های ماندگار كشور است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
ذاکری 1401-08-07
سلام مبحث بسیار مفید و ارائه خوب است؛ اما متاسفانه به قدری کیفیت صدا پایین است و اکو دارد که امکان بهره مندی از این مباحث میسر نیست. در صورت امکان با فایل کیفیت بهتر جایگزین گردد.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با سپاس از نظر شما، موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
علی مکاری بهبهانی 1400-10-07
باسلام کیفیت صدا بسیار نامناسب است
1400-09-02
با تشکر از مکتب خونه و استاد گران قدر جناب آقای دکتر مشایخی بعضی از جلسات صدا خیلی اکو بر میگرده آیا این را نمیشه کاری برای اصلاحش کرد
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
صادق کاکه پور 1400-06-03
من به سهم خودم از دلبازی استاد برای اجازه نشر دانششون و از بچه های مکتب خونه برای همت بلندشون جهت رکورد و نشر دانش صمیمانه تشکر میکنم
فرشاد باغدار 1400-05-08
با عرض سلام و خداقوت به دست اندركاران مكتب خونه . دوره بسيار عالي بود. پيشنهادي داشتم مبني بر جمع آوري مستندات تصويري -صوتي و مكتوب اساتيد برجسته و نام آور كشور (شامل كلاس هاي درس - همايش ها-...) با همكاري دانشگاه ها و فراخواني از دانشجويان اين اساتيد. در همين راستا شايسته است بيانات استاد ارجمند جناب آقاي دكتر مشايخي چه براي دوره هاي جديدي كه توسط ايشان از اين پس برگزار مي شود و چه مستند سازي از كلاس هاي قبلي ايشان كه توسط دانشجويان ايشان در قالب فايل صوتي كلاس ها و يا جزوات مكتوب ثبت و ضبط گرديده است اقدام فرماييد.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از پیشنهاد شما بسیار سپاسگزاریم. لطفا پیشنهادات خود را به ایمیل پشتیبانی ارسال کنید تا جهت پیگیری به واحد مربوطه ارجاع گردد. info@maktabkhooneh.org
الیاس کریمی پور 1400-04-07
از دکتر مشایخی عزیز و بزرگوار ممنونم،،،از دوستانی که ضبط کردن هم ممنونم،،درس عالی هست مکتب خونه ممنون
پارسا افشاری کیا 1400-02-02
سلام خیلی ممنون از ارائه این دوره لطفا دوره را به صورت کامل تر قرار دهید و به مرور با تکمیل درس توسط استاد شما هم دوره کامل را در صورت مقدور بودن قرار دهید. خیلی ممنون/
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ این درس در حال تکمیله و با اختلاف زمانی اندک نسبت به تدریس استاد جلسات دیگر برروی سایت قرار خواهند گرفت
محمدرضا افضیان 1402-03-02
سلام دستتون درد نکنه واقعا چنین دوره ای باید انقدر صدا بد باشد؟ هیچ کسی نگفته به برگزار کنندگان کلاس؟ الان داخل کلاس دانشگاه هم وضع همین بوده ؟
عاطفه کاشفی کیوان 1401-10-13
با سلام و عرض ادب؛ حیف نیست چنین دوره‌ی ارزشمندی با این کیفیت پایینِ صدا ضبط شده؟ امتیاز پایینی که دادم به کیفیت صداست. با احترام

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد چیست؟

سرفصل‌های دوره آموزش برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد مطابق با سرفصل‌های این درس در وزارت علوم است. این دوره در کلاس برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد دانشگاه شریف به تدریس آقای دکتر علی‌نقی مشایخی ضبط شده‌است. 

در ابتدا با ماهیت سیستم‌های کنترل و مفهوم استراتژی آشنا می‌شوید. سیستم کنترل موظف به انجام کارهایی است که باعث افزایش اثربخشی و کارایی منابع شود.

در این دوره شما با مطالعه موردی شرکت‌های مهم و بزرگی مانند نوکور، وستپورت الکتریک، آبرامز و چندین شرکت دیگر با برنامه‌ریزی، کنترل و ارزیابی عملکرد در دنیای واقعی آشنا می‌شوید.

مراکز مسئولیت مانند مراکز درآمد، هزینه و سودبخش‌هایی از شرکت هستند به ارزیابی نیاز دارند. آشنایی با این مراکز و نحوه ارزیابی عملکرد آن‌ها از دیگر مباحث مهمی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود. این دوره هم‌زمان با برگزاری جلسات آموزشی در دانشگاه در حال ضبط است و به‌مرور در اختیار شما قرار می‌گیرد.

poster
  
برگزار کننده:  دانشگاه صنعتی شریف
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  22 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  32 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)