×
ribbon

آموزش رایگان متن‌کاوی

متن‌کاوی یا تحلیل متن به ما فرایند استخراج اطلاعات باکیفیت از یک متن را آموزش می‌دهد. متن‌کاوی می‌تواند برروی وبسایت‌ها، کتاب‌ها، ایمیل‌ها، بازخوردهای کاربران و یا مقالات اعمال شود. متن‌کاوی معمولا شامل ساختاربندی متن ورودی ... ادامه

سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  9 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:19 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان متن‌کاوی

‌متن‌کاوی
  جلسه 1: آشنایی با ابزارهای خط فرمان لینوکس Bash
"13:40  
  جلسه 2: آشنایی با نرم‌افزار notepad++ (قسمت اول)
"10:06  
  جلسه 3: آشنایی با نرم‌افزار notepad++ (قسمت دوم)
"03:08  
  جلسه 4: آشنایی با نرم‌افزار notepad++ (قسمت سوم)
"05:59  
  جلسه 5: مقایسه زبان‌های برنامه نویسی Perl و Python برای متن‌کاوی
"04:11  
  جلسه 6: مقدمه‌ای بر Perl
"03:38  
  جلسه 7: دستورات یک‌خطی Perl (قسمت اول)
"08:53  
  جلسه 8: دستورات یک‌خطی Perl (قسمت دوم)
"15:34  
  جلسه 9: معرفی مفهوم Hash List و نحوه نوشتن برنامه در Perl
"14:50  

درباره دوره

متن‌کاوی یا تحلیل متن به ما فرایند استخراج اطلاعات باکیفیت از یک متن را آموزش می‌دهد. متن‌کاوی می‌تواند برروی وبسایت‌ها، کتاب‌ها، ایمیل‌ها، بازخوردهای کاربران و یا مقالات اعمال شود. متن‌کاوی معمولا شامل ساختاربندی متن ورودی و کشف الگوهایی در داده ساختاریافته است.

جستجو در متن یکی از کارهایی است که به‌ویژه در متن‌های بلند نیازمند روشهای کاراتر است. در این سلسله ویدئوها به فراخور نوع متن مورد استفاده روش‌های متفاوتی معرفی خواهند شد.، در ابتدا از ابزارهای موجود در سیستم عامل (لینوکس)‌ بهره خواهیم برد، سپس کار با نرم افزار نت‌پد پلاس را یاد خواهیم گرفت، در پایان به معرفی زبان برنامه‌نویسی پرل خواهیم پرداخت. این زبان به طور اختصاصی برای متن کاوی ساخته شده و در این کار نسبت به سایر زبان‌ها از سرعت بیشتری برخوردار است.

در خلال این درس با عبارت‌های قاعده‌مند آشنا خواهیم شد، عبارت‌های قاعده‌مند به‎‌نوعی شاه‌کلید کار در متن‌کاوی محسوب می‌شوند. عبارات قاعده‌مند در اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی با تغییرات اندکی قابل استفاده هستند و نوع عبارات مورد استفاده در این درس راه را برای استفاده آن در دیگر زبان‌هایی که کاربر در آینده با آن برخورد خواهد داشت باز خواهند نمود.

***این دوره در پاییز 99 ضبط شده‌است***

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جواد کاظمی‌تبار

سید جواد کاظمی تبار برنده مدال نقره کشوری در المپیاد سال ۱۳۷۷ و نفر سوم کنکور سراسری در سال ۱۳۷۸، مدارک کارشناسی و دکتری خود را در رشته برق و کامپیوتر به ترتیب در دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۸۲) و دانشگاه کالیفرنیا در شهر ارواین (۱۳۸۷) دریافت نمود. وی در سال ۱۳۹۱ و به هنگام کار در شرکت Guardian Analytics با روش‌های داده‌کاوی در کشف تقلب‌های بانکی آشنا گردید. در همان شرکت بود که وی موفق به اخذ گواهینامه امنیت +Comptia Security گردید. مطالعه کتاب‌ها و دوره‌های انجمن بازرسان تقلب گواهی شده وی را با انواع تقلب در صنایع بیمه، بانک و بورس اوراق بهادار آشنا نمود. وی پس از بازگشت به ایران و از سال ۱۳۹۴ عضو هیئت‌علمی دانشگاه و مشاور شرکت‌های نرم‌افزاری همچون توسن و سان بوده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  9 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:19 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)