00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
یا
00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
مکتب‌خونه

آموزش وب اسکرپینگ با پایتون (web scraping)

دوره‌های مکتب‌پلاس
10 ساعت

سرفصل‌ها

تالار گفتگو

وب اسکرپینگ ابزاریست برای ارتباط با دنیای وب از طریق کدنویسی. اگر بخواهیم نگاهی عمیق‌تر به موضوع داشته باشیم باید گفت ماده، انرژی و اطلاعات سه مفهوم اصلی تشکیل دهنده‌ی دنیا هستند، که تمام محصولات و خدماتی که در دنیای بشری ارزش مادی دارند، ریشه در یکی از این سه مفهوم دارد. یکی از منابعی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات دسترسی داشت، دنیای وب می‌باشد. دنیای وب شامل شبکه‌های اجتماعی، فروشگاه‌های آنلاین، نتایج موتورهای جستجو و به صورت کلی هر چیزیست که ممکن است در یک مرورگر با آن مواجه شویم. اما داده‌های وب دارای چه مزیتی نسبت به سایر منابع اطلاعات هستند؟ سه مزیت اصلی داده‌های وب شامل 1- در دسترس بودن و 2- به روز بودن و 3- سرعت بالا در دسترسی و انتقال آن‌هاست. اطلاعات دنیای وب هر روزه با توجه به نیازهای جامعه بشری و شرایطی که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند در حال تغییر است و البته در هر جایی که اینترنت وجود دارد، این اطلاعات در دسترس هستند. داده‌ها که در واقع منشا تولید اطلاعات هستند، از دیدگاه محصول، فرآیند تولید راحت‌تری نسبت به محصولات فیزیکی دارند. در واقع محصولاتی که بر پایه‌ی اطلاعات تولید می‌شوند، تنها نیاز به منابع داده و مصرف کمی انرژی دارند. اطلاعات به واقع بخش مفیدی است، که از منابع داده‌ای استخراج می‌شود و چیزی شبیه به طلا است، که از دل معادن استخراج می‌شود. وب اسکرپینگ ابزاری برای استخراج این داده‌ها از دنیای وب است. در واقع با تکیه بر قدرت پردازشی کامپیوترها، این امکان فراهم شده‌است، که بتوانیم حجم بسیار زیادی از داده‌ها را از دنیای وب استخراج کنیم. از طرفی باید توجه داشت، که الگوهایی که در داخل این داده‌ها قرار دارند، می‌توانند بر روی تصمیماتی که در کسب و کارها گرفته می‌شود، تاثیرگذار باشند. به بیان دیگر، بسیاری از الگوها فقط با داده‌کاوی در حجم بسیار زیادی از داده‌ها قابل مشاهده هستند که این مهم تنها با قابلیت پردازشی کامپیوترها و ابزاری مثل وب اسکرپینگ قابل انجام است.

مدرس دوره
معین سلیمی

معین سلیمی دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در طراحی جامدات و معدل برتر کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) از دانشگاه گیلان است. وی مسلط به آموزش مباحث مختلف در زمینه‌های مرتبط با مهندسی مکانیک از جمله تحلیل المان محدود، تفاضلات محدود، دینامیک سیالات محاسباتی، ارتعاشات و کنترل سیستم‌های دینامیکی و مباحث مرتبط با هوش مصنوعی از جمله خوشه‌بندی، شناسایی الگو، روش‌های بهینه‌سازی، شبکه‌های عصبی و منطق فازی، پردازش سیگنال و تصویر و سایر زمینه‌ها مانند تحلیل سازه‌ها تحت زلزله، شبکه‌های مش بی‌سیم، پردازش گام‌های موسیقی، طراحی سیستم‌های هوشمند در تشخیص بیماری‌های خونی، روش‌های نوین ریاضی مبتنی بر هوش مصنوعی در حل معادلات دیفرانسیل، حل معادلات با مشتقات جزئی، انرژی پتانسیل در کربن‌های نانوتیوب، طراحی سدهای قوسی و ... با استفاده از نرم افزار Matlab می‌باشد. ایشان آشنایی مناسبی با زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، اندروید و C نیز دارند. حوزه‌های تخصصی فعالیت ایشان شامل موضوع آموزش آکادمیک و مهارت‌های کاربردی در زمینه‌های مهندسی و پروژه‌های اجرایی در زمینه‌ی مدیریت صنایع گازرسانی و... می‌باشد.

اطلاعات بیشتر

پیش‌نیاز‌های دوره آموزش وب اسکرپینگ با پایتون (web scraping)

آموزش پایتون مقدماتی
اطلاعات بیشتر

ویژگی‌های دوره آموزش وب اسکرپینگ با پایتون (web scraping)

پروژه محور
این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.
تالار گفتگو
شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.
آزمون، تمرین و محیط تعاملی
با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه(مشاهده نمونه گواهی مکتب‌خونه) به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.
پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.
آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.
حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.
فصل اول - آشنایی با مفاهیم پایه در داده‌های وب
01:07 ساعت
01:01
Combined Shape Created with Sketch. 9 جلسه
بارم:
5%
نمایش جلسات فصل  
فصل دوم - آشنایی با ابزارهای کاربردی در استخراج داده‌های وب
01:41 ساعت
01:36
Combined Shape Created with Sketch. 11 جلسه
بارم:
20%
نمایش جلسات فصل  
فصل چهارم - مفاهیم پیشرفته
03:17 ساعت
03:11
Combined Shape Created with Sketch. 16 جلسه
بارم:
40%
نمایش جلسات فصل  
فصل پنجم - طراحی یک برنامه با رابط گرافیکی
01:35 ساعت
01:31
Combined Shape Created with Sketch. 9 جلسه
بارم:
5%
نمایش جلسات فصل  

رابط‌های گرافیکی، ابزارهایی مهم و کاربردی برای نوشتن برنامه‌هاییست، که بعضاً کاربران غیرحرفه‌ای دارد که ممکن است آشنا به مفاهیم برنامه‌نویسی نباشند. در این فصل به ارائه‌ی مثالی در این زمینه پرداخته می‌شود و یک برنامه‌ی وب اسکرپینگ با رابط گرافیکی طراحی می‌شود.

طراحی رابط گرافیکی بخش اول
"08:11
طراحی رابط گرافیکی بخش دوم
"11:23
تنظیمات اولیه کد GUI در پایتون
"10:40
نوشتن توابع بخش اول
"08:34
نوشتم توابع بخش دوم
"10:53
نوشتم توابع بخش سوم
"11:55
بررسی نتایج بخش اول
"18:18
بررسی نتایج بخش دوم
"11:31
طراحی یک برنامه با رابط گرافیکی
 
100%
     
"04:00