×
ribbon

تصحیح رایتینگ تافل (9 تایی)

دوره‌ی تصحیح رایتینگ تافل یکی از ابزارهای مهم در آماده شدن برای این آزمون است. در آزمون تافل، رایتینگ آخرین بخش آزمون است و در آن شما باید به دو سوال پاسخ بدهید. سوال اول ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
تیم تصحیح مکتب‌خونه
2.9 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  18 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  ساعت ویدئو - 18 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو

سرفصل‌های دوره تصحیح رایتینگ تافل (9 تایی)

تصحیح رایتینگ تافل

این دوره مخصوص کاربرانی است که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند، و مایل‌اند مهارت‌های نگارشی خود را برای بخش رایتینگ این آزمون محک بزنند. در این دوره شما فرصت خواهید داشت تا در قالب 9 تمرین، essayهای متفاوتی را نوشته و مورد ارزیابی قرار دهید. این essayها به دقت تصحیح خواهند شد و نکاتی که می‌توانند به بهبود و ارتقا تسلط شما در بخش رایتینگ تافل کمک کنند، موشکافی می‌شوند. 

  تصحیح رایتینگ تافل
"07:34  
  نمونه تصحیح
"00:03  
  نمونه‌های اشتباهات متداول رایتینگ
"00:13  
  سوالات طبقه‌بندی شده‌ی رایتینگ
"13:39  
  Integrated Task 1 (ترکیبی - تلفیقی) (الزامی)
"120:00  
  Integrated Task 2 (ترکیبی - تلفیقی) (الزامی)
"120:00  
  Integrated Task 3 (ترکیبی - تلفیقی) (الزامی)
"120:00  
  Integrated Task 4 (ترکیبی - تلفیقی) (الزامی)
"120:00  
  Independent Task 1 (مستقل) (الزامی)
"120:00  
  Independent Task 2 (مستقل) (الزامی)
"120:00  
  Independent Task 3 (مستقل) (الزامی)
"120:00  
  Independent Task 4 (مستقل) (الزامی)
"120:00  
  Independent Task 5 (مستقل) (الزامی)
"120:00  

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

دوره‌ی تصحیح رایتینگ تافل یکی از ابزارهای مهم در آماده شدن برای این آزمون است. در آزمون تافل، رایتینگ آخرین بخش آزمون است و در آن شما باید به دو سوال پاسخ بدهید. سوال اول ترکیبی از Reading و Listening است و عنوان آن Integrated Question است. سوال دوم فقط مهارت نگارش شما را می‌سنجد و Independent Question نام دارد.

یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت رایتینگ، فارغ از آموختن مبانی و تکنیک‌های نگارش، دست به قلم شدن و نوشتن است. در این مسیر برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز است نوشته‌های افراد مورد ارزیابی قرار بگیرند و با در نظر گرفتن اشکالات و نکات مهم، سعی کنند نوشته‌های بعدی خود را بهبود بدهند و در چرخه‌ی تکرار اشتباهات گرفتار نشوند.

 

جزئیات بسته تصحیح رایتینگ تافل

دوره‌ی تصحیح رایتینگ تافل مخصوص کاربرانی است که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند و مایل‌اند مهارت‌های نگارشی خود را برای بخش رایتینگ این آزمون محک بزنند. این پکیج صرفا تصحیحی است و شامل ویدیوهای آموزشی نمی‌شود. 
رایتینگ‌های ارسالی از لحاظ ساختار جملات، گرامر، واژگان، انسجام موضوعی، topic sentence و محتوای کلی بررسی می‌شوند. در نهایت، به رایتینگ‌ها نمره تقریبی (براساس متریک‌های رسمی آزمون تافل) به همراه کامنت‌هایی برای بهبود رایتینگ داده می‌شود.

در این دوره شما فرصت خواهید داشت تا در قالب ۹ تمرین شامل ۴ تمرین Integrated Task و ۵ تمرین Independent Task بتوانید essayهای متفاوتی را نوشته و مورد ارزیابی قرار دهید. این essayها توسط تیمی حرفه‌ای و باتجربه به دقت تصحیح خواهند شد و نکاتی که می‌توانند به بهبود و ارتقا تسلط شما در بخش رایتینگ تافل کمک کنند، موشکافی می‌شوند. همچنین نمونه‌هایی از اشتباهات متدوال رایتینگ در این دوره گردآوری شده است که بررسی آن‌ها کمک شایانی به پیشگیری از تکرار این اشتباهات در رایتینگ شما می‌کند و توصیه می‌کنیم به عنوان درس‌نامه و پیش از انجام تمرین‌ها، آن‌ها را مطالعه کنید. 

 

نکات تکمیلی

دانشجويان در انتخاب موضوع رایتینگ، آزاد هستند، اما نوشتن شماره تی پی او و یا نوشتن کل سوال در داخل فایل ارسالی، الزامی است.


دانشجويان دقت داشته باشند که فایل independent را بجای integrated  و یا بالعکس ارسال نکنند. چرا که در این صورت فایل‌ها تصحيح نخواهند شد.

درباره استاد

تیم تصحیح مکتب‌خونه

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
شيرين پريزاد 1399-05-10
با عرض سلام دوره بسیار عالی بود. از خانم شمس بسیار تشکر میکنم. در ضمن سوالی داشتم. بنده خیلی وقت هست که این دوره را به پایان رسانده ام. اما گواهی اتمام دوره را دریافت ننموده ام. با سپاس فراوان
مکتب‌خونه
همراه عزیز سلام لطفا برای پیگیری وضعیت مدرک به ایمیل پشتیبانی به آدرس info@maktabkhoneh.org پیام دهید
محمد جوادیان فرزانه 1402-04-16
سلام. دوره مناسبی نیست و تصحیح‌ها به درستی انجام نمی‌شود. من یک عدد رایتینگ آپلود کردم و صرفا به خاطر یک کلمه که به جای hence، so نوشته بودم ۷ نمره ازم کم کردن و ۲۳ دادن. تصمیم گرفتم دیگر از این دوره استفاده نکنم و راضی هم هستم چراکه نمره ۲۶ رو بدون راهنمایی‌های این دوره دریافت کردم.

دوره‌های پیشنهادی

برای بهبود نمره رایتینگ تافل باید بتوانید به تصحیح راتینگ تافل بپردازید. رایتینگ تافل از نظر بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون TOEFL، سخت‌ترین بخش آن است. در عین حال، هر شرکت کننده می‌تواند به این بخش تسلط یابد و نمره بهتری را کسب کند. به یاد داشته باشید که با تلاش می‌توان به سادگی این بخش را شکست داد.

تنها کافیست که رویکرد درستی نسبت به وظایف نوشتاری آزمون تافل داشته باشید و برای تضمین نمره عالی خود برای این بخش، در دوره تصحیح رایتینگ تافل که مجله علمی آموزشی مکتب خونه برگزار کرده است، شرکت نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند ترفند عالی برای بهبود مهارت رایتینگ تافل را برایتان شرح دهیم.

 

  • بازنویسی

در رایتینگ تافل بسیار مهم است که مطلب خود را بازنویسی کنید. در واقع، اگر در نوشتن به صورت یکپارچه متن خود را ایجاد نکنید، امتیازات زیادی را از دست خواهید داد. بنابراین بازنویسی در Independent Writing می‌تواند نمره شما را در این بخش افزایش دهد. همچنین به یاد داشته باشید که استراتژی‌های بازنویسی خوب را تمرین کنید و به دنبال فعالیت‌های تمرین بازنویسی باشید تا مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید.

 

  • برای رایتینگ تافل، پیش‌نویسی خوبی انجام دهید

بسیاری از پاسخ‌های رایتینگ تافل به دلیل فقدان پیش‌نویسی به هم ریخته هستند. پیش‌نویسی شامل دو مرحله است: طوفان فکری و طرح کلی. در مرحله طوفان فکری، فقط هر ایده‌ای که می‌توانید به آن فکر کنید بنویسید. سپس به سراغ طرح کلی خود بروید. اینجاست که ایده‌هایی را که در مقاله استفاده می‌شود انتخاب می‌کنید و آن‌ها را به ترتیب درست سازماندهی نمایید. ترتیب طرح کلی شما باید با ساختار خوب مقاله تافل مطابقت داشته باشد و مقدمه، بدنه و نتیجه گیری مطلوبی را ارائه کند.

 

  • برای نوشتن یکپارچه تافل، روی سخنرانی تمرکز کنید

برای رایتینگ تافل، به یاد داشته باشید که وظیفه اصلی شما "خلاصه کردن نکات بیان شده در سخنرانی" است. شما توضیح خواهید داد که چگونه این نکات به ایده‌ها پاسخ می‌دهند. بنابراین توجه کنید که یکپارچه بنویسید و حتماً به نکات لازم در متن خود اشاره کنید.

 

  • مطمئن شوید که املای شما قابل درک است

یکی از بزرگترین دلایل گرفتن نمره خوب در رایتینگ تافل، املای درست و قابل درک است. اگر کلمات کلیدی را بکار نبرید، غلط املایی داشته باشید، رایتینگ شما قابل درک نباشد و به طور کلی خوب ننویسید، نمی‌توانید انتظار نمره بالایی را نیز داشته باشید. اگر غلط املایی شما یک کلمه را به کلمه دیگری تبدیل کند، می‌توانید کل معنی یک جمله را تغییر دهید. همچنین از حدس زدن املای کلمات خودداری کنید. حدس زدن در املای کلمات واژگان پیشرفته می‌تواند منجر به برخی از انتخاب‌های املایی کاملاً ناخوانا شود.

 

  • دستور زبان خود را تحت کنترل نگه دارید

گاهی اوقات سازماندهی کلی یک مقاله خوب است. توجه داشته باشید که حتماً از ساختارهای گرامری مختلف در زبان انگلیسی آگاه باشید. نحوه ساختار بندی جملات و عبارات را درک کنید تا بهترین نمره را در رایتینگ تافل کسب کنید. همچنین تنوع گرامر را در رایتینگ تافل خود بگنجانید.

راه‌های مختلفی برای ساختن جمله وجود دارد. نمره دهندگان تافل می‌خواهند ببینند که شما این الگوهای گرامر متفاوت را می‌شناسید یا خیر. اگر از ساختارهای مختلف دستور زبان انگلیسی آگاه باشید و جملاتی بسازید که دانش شما را از گرامر متنوع نشان بدهد، بدون شک نمره بالایی برای این بخش در انتظار شما خواهد بود.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  18 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  ساعت ویدئو - 18 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو