00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
ثبت‌نام رایگان
  • دسترسی به 6 جلسه نمونه از دوره
  • دسترسی به 6 جلسه نمونه از دوره
  • عضویت در تالار گفت‌وگوی دوره
  • اضافه شدن دوره به پروفایل
فقط محتوا
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوای دوره
  • تمام قابلیت‌‌های پلن رایگان
    +
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوای دوره
179,000 تومان
امکان پرداخت ارزی ‎
دوره کامل
  • دسترسی به تمام قابلیت‌های دوره
  • تمام قابلیت‌های پلن محتوا
    +
  • گواهی‌نامه مکتب‌خونه
  • پروژه محور
  • تمرین و آزمون
  • تالار گفتگو
  • تسهیل استخدام
439,000 تومان
امکان پرداخت ارزی ‎
00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
مکتب‌خونه مکتب‌خونه

آموزش مبانی هنرهای تجسمی و رنگ شناسی

دوره‌های مکتب‌پلاس
42 ساعت
94٪ (819 رای)

آموزش دوره مبانی هنرهای تجسمی و رنگ‌شناسی که به شما در زمینه های نقاشی، عکاسی، تصویربرداری دیجیتال، طراحی رابط کاربری ، تحلیل آثار هنری، مدل سازی و شبیه سازی، مجسمه سازی و رنگ شناسی و... کمک می کنند. این دوره ها باعث می شوند درک شما از هنر در طی زمان افزایش یابد. دوره هنرهای تجسمی شما را بیشتر به عنوان هنرمند، معلم یا معمار در زمینه های مرتبط مانند تبلیغات و طراحی آماده می کند. این هنرها بر تجزیه و تحلیل و تفسیر مفاهیم و فرآیندهای بصری تاکید دارند و درک هنرهای تجسمی باعث می شود که خلاقیت هنری افراد شکوفا شده و به مسائل از دید یک هنرمند نگاه کنند. در این دوره گسترده، شما تور دنیای هنر، کاوش در  نقاشی ها و مجسمه ها و  انتقاد از ترکیب آنها را تجربه میکنید. در هر تمرین، شما می توانید موضوعات هنری را تجزیه و تحلیل کنید و قطعات هنری خود را ایجاد کنید تا درک خود را از موضوعات دوره عمیق تر کنید.

مبانی هنرهای تجسمی و رنگ‌شناسی جزو درس‌های پایه گرایش‌های مختلف رشته‌های هنری بوده و یادگیری مباحث آن جزو پایه‌ای ترین نیازهای یک هنرمند و گرافیست است. در این دوره درباره تئوری رنگ ها و تاثیرات آن بر ادراک انسان پرداخته میشود. همچنین درباره اصول و مفاهیم نقطه ، کادر و ریتم و اثر آن در طرح های هنری پرداخته میشود. همچنین مبحث تضاد و کنتراست جزو مهمترین سرفصل‌های این دوره است.

کاربردهای این مفاهیم در صنایع مختلف نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دانستن نمونه های کاربردی این مسائل در صنایع می تواند باعث درک کامل تر و افزایش مهارت در استفاده از این موضوعات در کسب و کار ها شود.

دوره مبانی هنرهای تجسمی و رنگ‌شناسی مکتب‌خونه با شناخت نیازهای دانشجویان در حوزه هنر، مجموعه کاربردی از مهم ترین مباحث و مبانی هنرهای تجسمی را جمع آوری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

سرفصل‌های دوره آموزش مبانی هنرهای تجسمی و رنگ شناسی

فصل اول - مبانی هنرهای تجسمی
27:42 ساعت
02:27
Combined Shape Created with Sketch. 20 جلسه
بارم:
75%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل، شما با مباحث پایه‌ی هنرهای تجسمی، مانند؛ نقطه، خط، سطح، بافت و ... آشنا می‌شوید.

آشنایی با مفهوم مبانی هنرهای تجسمی و تعریف کادر
"09:03
شناخت مفاهیم مربوط به نقطه در کادر
"17:28
پروژه میانی 1- مبحث نقطه

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به خط در کادر و توجه به ترکیب‌بندی-1
"06:55
شناخت مفاهیم مربوط به خط در کادر و توجه به ترکیب‌بندی-2
"07:52
شناخت مفاهیم مربوط به خط در کادر و توجه به ترکیب‌بندی-3
"17:10
پروژه میانی 2- مبحث خط

 (الزامی)

20.0%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به سطح در کادر و اهمیت ترکیب‌بندی-1
"05:56
شناخت مفاهیم مربوط به سطح در کادر و اهمیت ترکیب‌بندی-2
"21:28
پروژه میانی 3- مبحث سطح

 (الزامی)

20.0%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به بافت-1
"12:13
شناخت مفاهیم مربوط به بافت-2
"07:30
پروژه میانی 4- مبحث بافت

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به ریتم
"07:31
پروژه میانی 5- مبحث ریتم

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به کنتراست (تضاد)
"08:43
پروژه میانی 6- مبحث کنتراست یا تضاد

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
جمع‌بندی مباحث فصل اول بر اساس شناخت ترکیب‌بندی-1
"10:22
جمع‌بندی مباحث فصل اول بر اساس شناخت ترکیب‌بندی-2
"15:29
کوییز فصل اول
6.7%
     
"15:00
فصل دوم - رنگ‌شناسی
11:42 ساعت
01:27
Combined Shape Created with Sketch. 13 جلسه
بارم:
25%
نمایش جلسات فصل  

تالار گفت‌وگو

استاد دوره
مهرنوش عسگری طاری مهرنوش عسگری طاری

مهرنوش عسگری طاری، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی

سوابق آموزشی؛ تدریس از سال 1382 تاکنون در دانشگاه‌های سراسری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه سوره و دانشگاه علمی‌ کاربردی.

عضو فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نویسنده و کارشناس تخصصی هنر در برنامه‌ی آسمان هنر.

سوابق نگارشی؛ تالیف و ترجمه‌ی سه کتاب در حوزه‌ی هنرهای تجسمی، نگارش چندین مقاله و نقد در نشریات تخصصی در حوزه‌ی نقاشی و دیگر هنرهای مرتبط با حوزه‌ی تجسمی

سوابق نمایشگاهی؛ برگزاری بیش از 20 نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشی، در ایران و خارج از کشور

کسب رتبه‌ی دوم، در جشنواره‌ی هنر کشور ژاپن، در سال 1382 و همچنین داور جشنواره‌ی داخلی.

اطلاعات بیشتر
درباره گواهینامه
مکتب‌خونه مکتب‌خونه
حد نصاب قبولی در دوره:
70.0 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد.

ویژگی‌های دوره آموزش مبانی هنرهای تجسمی و رنگ شناسی

Combined Shape1 Created with Sketch. گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مشاهده نمونه گواهینامه

خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد. 

 

مشاهده اطلاعات بیشتر

نظرات  (3 نظر)

فاطمه
04:10 - 1400/09/12
فارغ‌التحصیل دوره
دوره بسیار کاربردی و خوبی بود
سمانه
16:52 - 1399/09/02
دانشجوی دوره
این کتاب هایی که معرفی میشه اصلا پیدا نمیشه
حسین
01:26 - 1399/01/18
فارغ‌التحصیل دوره
دوره بسیار خوبی بود. ممنون

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.
آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.
حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.
در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد
پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

اطلاعات بیشتر

مبانی هنرهای تجسمی چیست؟

بطور کلی مبانی هنر های تجسمی که "مبانی هنرهای تصویری" هم نام دارد، اصول و قواعدی است که با یادگیری و بکاری گیری آنها روی هنرهایی که با بینایی ما در ارتباط هستند، باعث تحریک حس بینایی و تاثیر روی تک تک عناصر موجود در اثر هنری و زنده تر بودن یک اثر می شود.

یا اگر بخواهم ساده تر بگویم مبانی هنرهای تجسمی مفاهیمی برای خلق آثار تجسمی هستند.

با توجه به اینکه از این قواعد با عنوان اصول پایه ی یادگیری هنرهای تجسمی یاد می شود ، زبان یادگیری آن هم کمی با هنرهای کلامی فرق دارد.

از طرفی تصویرهای موجود در ذهن یک هنرمند باعث می شود که تفکر پشت تصویر باعث توصیف های کلامی از جمله  شعر نیز بشود.این موضوع را می توان اینطور نیز تفسیر کرد که هراثر تجسمی برای افراد دیگر می تواند دارای یک پیام جدید برای آن مخاطب و برداشتش باشد و اصلا همین موضوع است که هنرهای تجسمی را جذاب ترمی کند!

 

نیروهای بصری در مبانی هنرهای تجسمی چیست؟

نیروهای بصری در هنرهای تجسمی دو دسته است

1- بخش های ملموس: چیزهای که بطور طبیعی و در طول روز با آنها رو به رو می شویم مثل نقطه- خط - سطح-بافت - تیرگی و روشنی

2-خلاقیت هنرمند: این بر می گردد به ذوق هنرمند و صد البته تجربیات آن در بکار گیری ازعناصر بصری.مثل: تعادل، تناسب، هماهنگی و کنتراست که به یک اثر هنری ثبات و جذابیت می بخشد

 

نکته: وقتی صحبت از نگاه هنرمند به میان می آید، منظورصرفا مکانیزم طبیعی چشم های هنرمند نسبت به اطراف نیست.نگاه هنرمند چیزی ماورای یک عکس العمل جسمی است-یک هنرمند علاوه بر دیدن به تناسبات فضای اطراف توجه می کند وهمین توجه و نگاه از زوایای دیگر هم باعث می شود که جلوه گری آثار آن بیش از پیش شود.

 

عناصر اولیه بصری کدامند؟

هرچیزی که در اطراف ما قابل دیدن است دارای یک رشته از عناصربصری اولیه است.

این عناصر: نقطه، خط، شکل، سطح، رنگ، بافت و غیره هستند،اگر شما از علاقه مندان به تولید آثار تجسمی هستید شناخت این مفاهیم از نان شب برای شما واجب تر است!

لازم به ذکر است که تنها شناخت به شما کمک نمی کند و در واقع وقتی شما با تمرین به درک درستی از عناصر بصری برسید مسیر دانشی و ایجاد فهم نیز برای شما روشن تر خواهد شد.

 

سطح در مبانی هنرهای تجسمی

وقتی یک شکل دو بعد طول و عرض داشته باشد تبدیل به سطح می شود و البته به لایه ی رویی اشیا هم سطح گفته می شود.

سطح هم می تواند گاهی هموار یا ناهموار ظهور پیدا کند و همه ی سطح ها هم در سه شکل شکل هندسی دایره ، مربع ، مثلث یا ترکیبی از آنها هستند.

 

تجمع و پراکندگی در مبانی هنرهای تجسمی

هیچ کس از یکنواختی خوشش نمی آید و این موضوع درهنرهای تجسمی جایگاه ویژه ای دارد.

وقتی دریک تصویر، نقاط مشابه به‌ صورت یکنواخت پخش شده ‌باشند، جاذبه ی بصری خاصی هم ایجاد نمی‌شود اما با ایجاد اجتماع و تراکم نقاط در بعضی قسمت‌ها می توان توجه مخاطب را به این بخش‌ها در کادر بیشتر جذب کرده وحتی تیرگی/ روشنی و حرکت را در این قسمت‌ها به خوبی نشان می‌دهد.

نقاط مختلف ایجاد تاریکی روشنی می‌کنند. بخش هایی که در آن تراکم نقطه کمتر است روشنتر دیده می‌شود و بخش هایی که در آن تراکم نقطه بیشتر است تیره‌تر دیده می‌شود.

 

حجم در مبانی هنرهای تجسمی

حجم یکی از عناصر بصری است که سه بعد "طول و عرض و ارتفاع"دارد و به وسیله خط محدود شده است؛ حجم همان سطحی که حالا در فضا حرکت می کند.اگرکمی فیزیک را قاطی ماجرا کنیم.

باید بگوییم: هر گاه به یک عنصر دو بعدی مثل "سطح" ضخامت اضافه کنیم،او را تبدیل به حجم کرده ایم.

 

ریتم در مبانی هنرهای تجسمی

اصلا لغت ریتم با تکرار ارتباط مستقیمی دارد، ریتم به معنی: تکرار هر گونه شکل، رنگ، موقعیت و حرکت شبیه به هم طبق نظمی خاص مشخص شده است.انسان هم خودش را با ریتم های گوناگون طبیعت هماهنگ کرده است.

مثل ریتم شب و روز و این ریتم های همیشگی و معمول در حقیقت همیشه منشا تفکر پشت اصول هنر، زندگی است.

 در بین تمامی هنرها، ریتم در هنر موسیقی نمود بالایی دارد. در واقع موسیقی چیزی جز ریتم های مختلف نیست.

 

نقطه در مبانی هنرهای تجسمی

نقطه کوچکترین، جدا نشدنی ترین و تقریبا اولین عنصر بصری است. نقطه در تمامی ابعاد زندگی ما جای دارد- مثلا نقطه های الفبایی،یک جسم کوچک در فضای بزرگ، لکه ی روی دیوار یا حتی لباس،رد پاهای باقی مانده در برف، یا تک چراغ های روشن در شهر همه ی اینها نمودی از نقطه در تصاویری هستند که ما در طول روز می بینیم.

وقتی که در محیطی نقطه پیدا کردید مطمئن باشید آن نقطه شروعی برای پیدا کرد فرم نیز در آن فضا است.عادی ترین فرم یک نقطه "گرد بودن" است که البته زیاد هم است، مثلا شما احتمال کمی دارد که بتوانید نقطه ای چهار گوش یا مثلثی شکل در یک فضا پیدا کنید.

 

بافت در مبانی هنر های تجسمی

بافت معمولاً ارتباط مستقیمی با حس لامسه دارد، اما حسی که ما از بافت می گیریم مستقیما به قوه ی بینایی مان مربوط است و تنها بخاطر تجربه ای که از محیط داریم بافت را درک می کنیم.حالا اگر این عنصررا از طریق هر دو حس یعنی هم لامسه هم بینایی تجربه کنیم ابعاد وسیع تری از مفاهیم را قابل درک می کنیم مثل مواد صاف و نرم، زبر و خشن، براق و کدر، مانند چوب، شیشه، پنبه، سنگ و کاغذ.

 

خط در مبانی هنرهای تجسمی

دومین عنصر بصری قابل معرفی که از نزدیک شدن تعدادی نقطه به وجود می آید "خط" است، بعضی ها می گویند خط یک نقطه ی در حال حرکت است. حتی در ریاضی هم جایی که دو نقطه به هم می رسند خط نام می گیرند، خط تنها طول دارد و از عمق و عرض بهره مند نیست و برخلاف نقطه که یک عنصر متمرکز است، خط انرژی و فعالیت بیشتری درخود دارد.

 

کنتراست در مبانی هنرهای تجسمی

کنتراست مفهوم تفاوت درخشندگی رنگ یا تضاد در اشیاست که باعث تمایز آنها (یا تصویرشان) از هم دیگر می‌شود. واژهٔ فرانسوی کنتراست به‌معنای تباین و جدایی است و یکی از اصول‌ پایه‌ای انواع رشته های هنری است.

 

شکل در مبانی هنرهای تجسمی

وقتی بطور مثال لکه ی رنگی در یک محیط محصور می شود "شکل" به وجود می آید.

 اشکال در دو نوع: دو بعدی= سطح   و سه بعدی=حجم  هستند.

پیدایش شکل از مثبت و منفی بودن یک فضا می آید، از آنجایی که مثبت بودن شکل با منفی های فضا خودش را نشان می دهد، اگر مثبت و منفی بودن فضا به یک اندازه باشد وارونگی شکل و زمینه رخ می دهد.

 

میدان دید

چشم هر انسان میدان دیدی در حدود 135 درجه دارد.

حالا وقتی که به یک جسم خیره می شویم، فقط زاویه ی محدودی از آن را بطور واضح می بینیم و سایر قسمت های آن تقریبا محو و نامشخص دیده می شود. مثلا یک میز را در نظر بگیرید، از هر زاویه ای که به این میز نگاه کنیم همیشه زوایه هایی دارد که از چشم ما دور می ماند.

یعنی هر زاویه در نگاه ما تنها بخشی از واقعیت آن میز را نشان می دهد،بعنوان مثال در یک زاویه ما سه تا از پایه های آن میز را می بینیم در حالیکه واقعیت آن میز چهار پایه ای است.

همچنین فاصله ای که ما از آن به یک جسم نگاه می کنیم، تاثیر زیادی در تغییر جلوه ی آن جسم دارد،اگر از نزدیک به همین میز نگاه کنیم، طوری به نظر می رسد که با نگاه از فاصله ی دور به آن، متفاوت است.اگر شما بعنوان یک هنرمند تمام تلاشتان رابکنید بازهم فقط می توانید زاویه های خاصی از آن را نشان دهید.احساس خلا در این موضوع باعث ایجاد سبک کوبیسم شد که در آن بتوانند ابعاد بیشتری را نشان بدهند.

 

خط افق

چطومی شود با اینکه فاصله ی دو خط موازی همیشه یکی است، دو خط موازی در بی نهایت به هم 

می رسند؟ این موضوع نشان دهنده این است که واقعیت فیزیکی با شکل و ظاهرش متفاوت است.

واضح ترین مثال برای درک این موضوع ریل های موازی راه آهن است که واقعیتشان با شکلی ظاهریشان فرق دارد.ریل های قطار هر چه از ما دورتر می شوند فاصله شان به هم نزدیک می شود تا این که در انتهای دید ما، روی نقطه ای در افق، به هم برسند.در عنصر شناسی بصری به آن نقطه، "نقطه ی گریز"می گویند که روی خط افق است.خط افق محل تماس و برخورد آسمان و زمین مسطح است، یا محل تماس آسمان و سطح دریا، این خط هم تراز چشم بیننده است.

 

فضا

درک و حس فضا، ارتباط مستقیمی با زمان و مکان دارد.هر چه در جهان است، در کادرهای دو بعدی یا سه بعدی، همگی به نوعی با فضا در ارتباط هستند.فضا تعیین کننده ی موقعیت و وضعیت هر پدیده ی قابل دیدنی با سایر پدیده هاست.در این بین فضای داخلی، فضای خارجی، فضای میانی، فضای آسمان، فضای بین ماه و زمین، فضای ساختمان ها، فضای باز، فضای بسته و غیر همه نشان دهنده وجود یک پدیده نسبت به بقیه ی پدیده هاست.

 

حرکت

حرکت به وسیله عناصر تصویری شکل می­گیرد، او گاهی با نقطه و گاهی هم با خط ایجاد می­شود و البته ممکن است با شکل های مختلفی هم دیده مهمترین عاملی که حرکت را در تصویر ایجاد می کند انرژی تصویری آن است که به واسطه طراحی ایجاد می­شود که هنگام مشاهده تصویر احساس حرکت را در ذهن مخاطب ایجاد می­کند.

 

ترکیب

ترکیب بندی علمِ جای دادن منطقی عناصر تجسمی در فضا است.

تمام قوانین ترکیب بندی بر پایه این است که عناصر در محیط به شکلی درست و چشم نواز در کنار هم قرار گیرند.

 

تعادل

یک مصداق بارز و خوب برای درک تعادل، ترازو است، وقتی دو کفه ترازو یکسان هستند تعادل یا تقارن ایجاد می شود و کمتر و بیشتر بودن وزن آنها عدم تقارن ایجاد می کند.

در ترکیب بندی عناصری مثل فرم، اندازه، رنگ، بافت، کنتراست و غیره در ایجاد تعادل و یا بر هم زدن آن عامل است.

تعادل در خلق آثاری با مقیاس بزرگ اهمیت بیشتری پیدا می کند و البته در کنار آن باید از قوانین در ریاضی و هندسی هم کمک گرفت.

×

ثبت نظر

به این دوره از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

فصل اول - مبانی هنرهای تجسمی
27:42 ساعت
02:27
Combined Shape Created with Sketch. 20 جلسه
بارم:
75%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل، شما با مباحث پایه‌ی هنرهای تجسمی، مانند؛ نقطه، خط، سطح، بافت و ... آشنا می‌شوید.

آشنایی با مفهوم مبانی هنرهای تجسمی و تعریف کادر
"09:03
شناخت مفاهیم مربوط به نقطه در کادر
"17:28
پروژه میانی 1- مبحث نقطه

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به خط در کادر و توجه به ترکیب‌بندی-1
"06:55
شناخت مفاهیم مربوط به خط در کادر و توجه به ترکیب‌بندی-2
"07:52
شناخت مفاهیم مربوط به خط در کادر و توجه به ترکیب‌بندی-3
"17:10
پروژه میانی 2- مبحث خط

 (الزامی)

20.0%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به سطح در کادر و اهمیت ترکیب‌بندی-1
"05:56
شناخت مفاهیم مربوط به سطح در کادر و اهمیت ترکیب‌بندی-2
"21:28
پروژه میانی 3- مبحث سطح

 (الزامی)

20.0%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به بافت-1
"12:13
شناخت مفاهیم مربوط به بافت-2
"07:30
پروژه میانی 4- مبحث بافت

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به ریتم
"07:31
پروژه میانی 5- مبحث ریتم

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
شناخت مفاهیم مربوط به کنتراست (تضاد)
"08:43
پروژه میانی 6- مبحث کنتراست یا تضاد

 (الزامی)

13.3%
     
"250:00
جمع‌بندی مباحث فصل اول بر اساس شناخت ترکیب‌بندی-1
"10:22
جمع‌بندی مباحث فصل اول بر اساس شناخت ترکیب‌بندی-2
"15:29
کوییز فصل اول
6.7%
     
"15:00
فصل دوم - رنگ‌شناسی
11:42 ساعت
01:27
Combined Shape Created with Sketch. 13 جلسه
بارم:
25%
نمایش جلسات فصل