×
ribbon

آموزش مدیریت پروژه کاربردی

در دوره مدیریت پروژه کاربردی مفاهیم پایه مدیریت پروژه، چرخه عمر پروژه‌ها، برخی تکنیک‌های پرکاربرد و نیز ملاحظاتی جهت ورود به حرفه‌ مدیریت پروژه با معماری آزاد (فارغ از نوع صنعت و سازمان) بیان می‌شود ... ادامه

ارائه دهنده:  دانشگاه صنعتی شریف  دانشگاه صنعتی شریف
مدرس دوره:
4.6 (69 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  20 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو - 11 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط دانشگاه صنعتی شریف ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه دانشگاه صنعتی شریف course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

پیش‌نیاز علمی خاصی برای این دوره وجود ندارد.

 

سرفصل‌های دوره آموزش مدیریت پروژه کاربردی

فصل اول - مفاهیم پایه

وروبه فراگیری هر مبحث و موضوع مستلزم آشنایی با مفاهیم پایه‌ای آن مبحث است. در این بخش ضمن مرور مفاهیم پایه‌ای پروژه و مدیریت پروژه اهمیت مواردی مانند برنامه‌ریزی پروژه، ذی‌نفعان پروژه و اتخاب رویکرد مناسب برای مدیریت پروژه مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

  معرفی مفاهیم پایه مدیریت پروژه
"08:20  
  تعریف پروژه
"20:51  
  تعریف مدیر پروژه-1
"16:53  
  تعریف مدیر پروژه-2
"18:06  
  شناخت و برنامه‌ریزی در پروژه
"08:23  
  ذی نفعان پروژه
"11:26  
  رویکرد مناسب برای مدیریت پروژه
"09:21  
  چرخه عمر پروژه
"24:37  
  فایل دوره مدیریت پروژه کاربردی
"00:04  
فصل دوم - نقشه راه مدیریت پروژه

چرخه عمر پروژه‌ها یکی از مهم‌ترین مفاهیم و ابزارها برای مدیریت موفق پروژه‌ها محسوب می‌شود. در این بخش ضمن تشریح مراحل یک چرخه عمر عمومی (که در بسیاری از پروژه‌ها می‌تواند موضوعیت داشته باشد) اجزای هر مرحله و اقداما‌های کلیدی مراحل تشریح خواهند شد.

  هدف گذاری و آغاز یک پروژه
"21:10  
  کمی خلاقیت
"09:35  
  مستندسازی در پروژه
"17:13  
  شناخت مزایا ومنافع در پروژه
"17:33  
  مدلی از واقعیت
"21:07  
  تعیین ترتیب و توالی
"24:10  
  شبکه فعالیت‌ها
"14:56  
  نمودار گانت
"18:27  
  تخصیص مسئولیت
"15:54  
  مدیریت ریسک
"15:13  
  برآورد هزینه
"19:51  
  برون سپاری
"09:15  
  مدیریت ارتباطات
"14:03  
  تعریف ساز و کارها
"13:49  
  کوئیز 1
 50%    
"15:00  
  مدیریت تیم
"20:05  
  رهبری پروژه
"22:03  
  مدیریت جلسه
"11:10  
  معیارهای انتخاب تامین‌کننده و قیمت‌گذاری
"08:23  
  گردآوری و تحلیل داده‌ها
"15:09  
  مدیریت مسائل
"19:23  
  توصیه هایی برای موفقیت
"10:48  
  خاتمه پروژه - 1
"11:10  
  خاتمه پروژه - 2
"06:08  
  کوئیز 2
 50%    
"10:00  
  سنجش و ارزیابی
"10:09  
فصل سوم - جعبه ابزار موفقیت برای مدیریت پروژه ها

آنچه در بخش‌های قبلی بیان شده، تمامی ابزارها و مفاهیم مدیریت پروژه را پوشش نمی‌دهد و ضروری است علاوه بر آنها، فعالان مدیریت پروژه سایر مفاهیم و ابزارها را نیز بشناسند. در این بخش ضمن مرور سه مفهوم پروژه، طرح و سبد پروژه، برخی ابزارهای پرکاربرد نیز معرفی خواهند شد.

مطالب این بخش سرنخ‌هایی برای مطالعات تکمیلی در اختیار مخاطب قرار خواهد داد.

  پروژه، طرح، سبد پروژه
"14:29  
  برخی ابزارهای پر کاربرد-1
"13:02  
  برخی ابزارهای پر کاربرد-2
"20:10  
فصل چهارم - پرسش هایی برای برنامه ریزی موثر

با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی در موفقیت پروژه‌ها و کاربرد پرسش‌ها برای برنامه‌ریزی موثر،‌ در این بخش پرسش‌های کلیدی که باید در برنامه‌ریزی پاسخ داده‌شوند، تشریح می‌شوند.

  پاسخ به چند پرسش اساسی
"17:25  
فصل پنجم - نکاتی برای آن که مدیر پروژه بهتری باشیم

در این بخش مهم‌ترین نکاتی که باید در مسیر شغلی مدیریت پروژه مورد توجه قرار گیرد تشریح می‌شود.

  توسعه دانش و مهارت‌ها
"16:22  
  عوامل موثر بر موفقیت و شکست
"11:24  
فصل ششم - کمی بیشتر

در این بخش مثلث شایستگی‌های مدیریت پروژه به اختصار معرفی می‌شود (شایستگی‌های تکنیکال / فنی مدیریت پروژه، شایستگی‌های رهبری و شایستگی‌های مدیریت کسب و کار و استراتژی)

  کمی بیشتر
"08:10  
  کوئیز 3
 100%    
"10:00  
پروژه نهایی

این فصل مربوط به پروژه نهایی دوره می‌باشد.

  پروژه نهایی (الزامی)
 100%    
"600:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه دانشگاه صنعتی شریف
گواهی‌نامه دانشگاه صنعتی شریف

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه معتبر دانشگاه صنعتی شریف(مشاهده نمونه گواهی دانشگاه صنعتی شریف) به اسم شما توسط دانشگاه صادر می شود و در اختیار شما قرار می گیرد(صدور و ارسال این مدرک تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی زمان خواهد برد).

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

در دوره مدیریت پروژه کاربردی مفاهیم پایه مدیریت پروژه، چرخه عمر پروژه‌ها، برخی تکنیک‌های پرکاربرد و نیز ملاحظاتی جهت ورود به حرفه‌ مدیریت پروژه با معماری آزاد (فارغ از نوع صنعت و سازمان) بیان می‌شود و می‌تواند به عنوان مدخل ورود به مسیر شغلی مدیریت پروژه مورد استفاده قرار گیرد.

این دوره همچنین می‌تواند مورد استفاده مدیران پروژه‌های کوچک و متوسط قرار گیرد.در نظر داشته باشیم که در هر سازمانی مدیران عالی یا مدیر عامل تصمیماتی درباره اهداف سازمانی می‌گیرند اما فردی که در سازمان برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی می‌کند و نقشه راه را مشخص می‌کند مدیر پروژه است. بنابر مطلب گفته شده در بالا مدیریت پروژه شاخه‌ای از علم مدیریت است که به برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت و اجرا می‌پردازد البته تمام موارد گفته شده در راستای اهداف سازمانی شکل می‌گیرند.

یک مدیر پروژه با استفاده از علم مدیریت پروژه خود نقشه راه را ترسیم می‌کند بطوری که افراد درون سازمان کاملا بدانند که در روزها،ماه‌ها و حتی سال آتی چه مسیری را خواهند پیمود و همچنین مدیر پروژه هزینه‌های انجام کار و بودجه لازم برای اجرای کار را مشخص می‌کند. بطور کلی فردی که به عنوان مدیر پروژه در یک سازمان فعالیت می‌کند سه فاکتور مهم را در راس کار خود قرار می‌دهد.

1-زمان      2-هزینه    3-کیفیت

مدیر پروژه با توجه به علم مدیریت پروژه و دانش و تجربه خود در این حوزه زمان لازم برای انجام پروژه و زمانی که برای اجرای هر بخش از پروژه صرف می‌شود را تعیین می‌کند و در قالب نمودار به مدیران عالی سازمان ارائه می‌دهد همچنین از دیگر وظایف مدیرپروژه نظارت و کنترل بر اجرای درست کار‌ها و کیفیت مطلوب خروجی‌ها است.

برای اینکه بتوانیم به عنوان یک مدیرپروژه موفق کار کنیم ابتدا باید شناخت خوبی از سازمان داشته باشیم و این را بدانیم که اصول قابل اجرا در سازمان‌های کوچک با سازمان‌های بزرگ متفاوت است سپس بتوانیم پروژه خود را به درستی تعریف کنیم و برای آن برنامه ریزی کنیم  لازم به ذکر است که برنامه باید قابل اجرا و در راستای اهداف سازمانی باشد نظارت و کنترل بر اجرای درست برنامه از دیگر وظایف مدیر پروژه است.

مدیر پروژه موفق فردی است که دانش و علم مدیریتی داشته باشد، تجربه و مهارت لازم در این حوزه را داشته باشد، توانایی مدیریت تیم داشته باشد و همچنین با نرم افزارهای حوزه مدیریت پروژه مانند:MSP،PRIMAVERA و.... آشنایی داشته باشد و پروژه خود را بر اساس استانداردPMBOK پیش ببرد.

در این دوره شما می‎‌توانید هر آن‌چه یک مدیر پروژه باید بداند را یاد بگیرید و ذهن شما برای ورود به بازار کار مدیر پروژه آماده خواهد شد.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مزدک عبائی
مزدک دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسي و مديريت ساخت (دانشگاه تهران) و کارشناس مهندسي عمران (دانشگاه صنعتي شريف) و دارای گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای PMP و PBA نیز PSM I و PSPO I است. او در حال حاضر مدیر دفتر پشتیبانی مدیریت پروژه‌ها و دستیار رییس هیئت مدیره در شرکت کیسون است و در سابقه خود تجارب متنوعی از جمله موارد زیر دارد: سابقه تدريس در بيش از ۲۲۰ دوره و كارگاه آموزشي در زمينه‌هاي مديريت پروژه، مدیریت کسب و کار و مدیریت قراردادها مدرس دوره‌های آموزشی مجازی مشاور / کارشناس مدیریت پروژه و مدیریت کسب و کار سازمان‌های مختلف از جمله: پتروشیمی خلیج فارس/بنياد مستضعفان/تناوب/زیستاب/ سازمان مديريت و برنامه‌ريزي /مگفا/آتك/مپتا/واديد طرح/ كاني‌كاوان شرق/ گروه NEXA /برج‌هاي دوقلوي تهران/ وزارت راه و شهرسازی / مهندسان مشاور آوند طرح / ایمن‌سازه فدک مدیر نظارت و هماهنگی امور شرکت‌ها–کیسون رییس کل برنامه‌ریزی و هماهنگی سبد پروژه‌ها-صنایع پتروشیمی خلیج فارس مدیر PMO-مهاب قدس مدیر دفتر هماهنگی خدمات مدیریت سابیر مدیر برنامه ریزی و تعالی سازمانی شرکت تهران جنوب رییس اداره املاک و ساختمان بانک اقتصادنوین
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
حمید پناهی پور 1402-12-25
محتوی کاربردی و نحوه تدریس جذاب و عالی
مهسا حمیدی 1402-09-28
با سپاس از استاد گرامی
فاطمه ابراهیم پور حسن آبادی 1402-05-27
این دوره بسیار عالی بود ، نحوه تدریس بی نظیر بود ، استاد تسلط صد درصدی به مطالب داشتند ، هر چه که برای کوئیز ها و پروژه ها نیاز هست ایشان کاملا درس دادند ، کوئیز ها کاملا منطبق با مطالب تدریس شده بود ، من قبل از این دوره ، دوره رفتار سازمانی رو گذروندم که همین موضوع باعث شد که بعضی جاها مطالبی که استاد اشاره میکردند بسیاربرام ملموس تر باشه ‌. و اینکه تمام سر فصل های دوره کاملا کاربردی بود و من میخواستم از استاد راجع به چگونگی ادامه مسیر به عنوان مدیر سوال کنم و وقتی دیدم ایشون چند سرفصل درباره این موضوع دارند بسیار خوشحال شدم .
سمانه صالحی 1402-04-12
دوره بسیار مفید و آموزنده بود ، مطالب و پاورپوینت کامل بود ، بیان استاد عبایی بسیار شیوا بود و دانش کافی داشتند ممنون از مکتب خونه ولی بعد از گذشت حداقل 9 ماه هنوز مدرکی ارسال نشده است
محمد مهدی سلامت منش 1402-01-09
با تشکر از استاد عزیز دوره خیلی خوبی هست واقعا مباحث بصورت کاربردی آموزش داده میشه
مریم شکری رفسنجانی 1401-09-05
ممنون از تدریس عالی استاد عزیز، واقعا لذت بردم واقعا دوره کاربردی هست، به شدت پیشنهاد می‌کنم.
سلمان الیاسی 1401-08-05
سپاس از شما استاد عزیز نحوه انتقال رسانی مفهوم و محتوای درس بسیار عالیست موفق باشید
رضا محمودی 1401-08-05
چقدر تفاوت هست بین استادی که سابقه اجرایی داره و استادی که فقط سابقه آکادمیک داره. ترکیب دانش و تجربه بسیار مفید بود. با سپاس از استاد عبایی عزیز و تمامی دوستانی که در تهیه این آمورش نقشی داشته اند.
زهرا عاشوری توتکابنی 1401-06-27
ممنون از استاد عبایی من بجز این دوره ، دوره PMBOK هم با ایشون گذروندم سپاسگزارم از ایشون و ممنونم که دلسوسازنه و کاملا ملموس تدریس میکنند و خیلی عالی که مطالب کاملا کاربردی مطرح شده
محمد حق پرست 1401-02-27
با تشکر از استاد گرامی که چنین اموزش کاربردی رو به انجام رساندند
غزاله ضرابی 1400-11-15
سپاس از استاد عبایی و دانشگاه شریف، دوره خوبی بود. بهترین بخش این آموزش مثال هایی بود که استاد در رابطه با هر مبحثی که مطرح می کردند می آوردند. انجام پروژه نهایی نیز به تثبیت مطالب خیلی کمک کرد.
اشکان بایرامعلی زاده روح بخشی 1400-08-01
عالی و بسیار کاربردی
علیرضا کاویانپور 1400-06-13
با سلام بسیار موثر ، کاربردی و قابل لمس بیان گردید استاد عزیز امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشید
مهدی آقامحمدحسن 1400-05-26
با سلام دوره بسیار عالی بود. به سوالات ذهنی من پاسخ داد و راه مدیریت تمام انواع پروژه های زندگی را بر من گشود.
محمد یعقوبی 1400-05-16
دوره بسیار خوبی بود . با تدریس روان و بیان عالی استاد مزدک عبایی گرامی .
1
2
3

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

سوالات پرتکرار

صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه شریف چقدر زمان می‌برد؟
صدور گواهی‌نامه‌ی رسمی از سوی دانشگاه شریف با توجه به پروسه‌های اداری، دورکاری پرسنل دانشگاه و زمانبر بودن فرآیند امضا توسط اساتید دانشگاه حداقل 4 ماه زمان خواهد برد. مکتب‌خونه به محض صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه، آن را برای شما ارسال خواهد کرد. در صورت نیاز فوری، می‌توانید گواهی موقت پایان دوره را با ارسال درخواست به ایمیل info@maktabkhooneh.org دریافت نمایید.

دوره آموزش مدیریت پروژه

در دوره آموزش مدیریت پروژه به یادگیری یکی از بااهمیت‌ترین مهارت‌های سازمانی پرداخته می‌شود. مدیریت پروژه، نقش پررنگی در موفقیت و تحویل پروژه‌ی استاندارد خواهد داشت. یادگیری این مهارت سبب می‌شود تا پروژه در زمان مقرر شده و به شکل استاندارد ارائه شود و این همان چیزی است که تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها دنبال می‌کنند.

مدیریت پروژه چیست؟

مدیریت پروژه یا project management به معنای به‌کارگیری تخصص و منابع مختلف برای رسیدن به یک هدف خاص در یک بازه‌ی زمانی معین است. این هدف خاص، پروژه‌ای است که می‌بایست انجام شود. آن‌چه که در این تعریف مورد انتظار است، پروژه‌ی غیر روتین و جدید است. هر پروژه آغاز و پایان مشخصی دارد و به‌همین دلیل می‌توان یک محدوده‌ی زمانی معین را برای آن پروژه تعریف کرد. هم‌چنین پروژه، حتماً دستاوردی را تولید می‌کند.

در تعریف مدیریت پروژه، موارد بسیار زیادی قرار می‌گیرد. برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، مدیریت منابع، مدیریت فعالیت‌ها، مدیریت ریسک‌ و غیره از جمله برخی از این مفاهیم هستند.

مدیر پروژه کیست؟

خیلی ساده بخواهیم بگوییم، مدیر پروژه کسی است که مسئولیت مدیریت پروژه را عهده‌دار می‌شود. این شخص ناظر بر تمام فعالیت‌های پروژه خواهد بود. بنابراین فردی که در رأس تیم پروژه قرار می‌گیرد، مدیر پروژه خواهد بود. مسئولیت‌های مدیر پروژه تا پایان تحویل و ارائه‌ی پروژه بر تیم باقی می‌ماند.

دوره مدیریت پروژه pmbook

Pmbook مجموعه‌ای از استانداردهای مرتبط با مدیریت پروژه است. این استانداردها توسط سازمان PMI تدوین شده‌اند و به اصول، مفاهیم، تکنیک‌ها، فرآیندها و استانداردهایی می‌پردازد که می‌بایست در مدیریت پروژه به‌کار گرفته شود.

نظر به این‌که این روزها با پروژه‌های گسترده‌تر و پیچیده‌تری مواجه می‌شویم، به‌کارگیری تکنیک‌ها و استانداردهای جدید در این حوزه اهمیت بالایی دارد و غیر از آن نمی‌توان با روش‌های سنتی، مدیریت پروژه انجام داد.

یادگیری مدیریت پروژه بر چه کسانی الزامی است؟

در هر سازمان و تیمی، راهبران و مدیرانی هستند که تصمیمات کلی راجع به سازمان و اهداف آن را می‌گیرند. بسته به بزرگ بودن مجموعه، یک سازمان می‌تواند فرد یا افرادی را در این سمت انتخاب نماید. مدیر پروژه (یا مدیران) در یک سازمان به یادگیری و گذراندن دوره مدیریت پروژه نیازمند خواهند بود. در حقیقت توانایی مدیریت پروژه، برای هر فردی که مدیر تیم است و وظیفه‌ی درست اجرا شدن وظایف را به‌دوش دارد، ضروری خواهد بود.

معمولاً مدیریت پروژه برای رشته‌های مهندسی نظیر مهندسی صنایع، عمران و حوزه‌های مدیریت کاربردی‌تر است. چرا که پروژه در این رشته‌ها به‌وفور دیده می‌شود.

در دوره آموزش مدیریت پروژه چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

پکیج مدیریت پروژه به‌طور کامل شما را برای عهده‌دار شدن مسئولیت مدیریت پروژه، آماده می‌کند. در این پکیج با دانش و مهارت لازم برای کار با نرم افزارهای مدیریت پروژه نیز آشنا خواهید شد و قادر خواهید بود تا مدیریت را به‌صورت استاندارد پیش ببرید.

پیش نیازهای دوره آموزش مدیریت پروژه

آموزش‌های مدیریت پروژه در این دوره، به زبان ساده فراهم شده است. بنابراین استفاده از مطالب آموزشی برای تمام افراد مقدور است و نیاز به گذراندن هیچ‌گونه پیش نیاز خاصی وجود ندارد.

مدت زمان آموزش مدیریت پروژه

به‌طور کلی این دوره در ۱۰ ساعت ویدیویی آماده شده است. هم‌چنین حدوداً ۱۱ ساعت تمرینات و پروژه‌های مختلف برای تسلط به مفاهیم در نظر گرفته شده است. مجموعاً آموزش مذکور چیزی در حدود دو ماه فشرده زمان‌بر خواهد بود.

سرفصل‌های آموزش مدیریت پروژه

تمام موارد آموزشی در این دوره در شش فصل کلی ارائه می‌شود. هم‌چنین پروژه‌ی نهایی به‌صورت جداگانه تمرین خواهد شد.

•      فصل اول: مفاهیم پایه مدیریت پروژه

در این فصل، پیرامون تمام مفاهیم پایه مدیریت پروژه بحث می‌شود. شما در این مبحث می‌آموزید که اصلاً چرا یادگیری مدیریت پروژه، برنامه‌ریزی پروژه، زمان‌یندی و انتخاب رویکرد مدیریتی صحیح اهمیت دارد.

•      فصل دوم: نقشه راه مدیریت پروژه

یکی از مهم‌ترین موضوعات در پروژه‌ها، چرخه عمر آن است. در این بخش، با چرخه عمر پروژه آشنا خواهید شد. هم‌چنین یاد می‌گیرید که در هر مرحله از این چرخه، چه کارهایی بایست انجام گیرند. مهم‌ترین مباحث برای مدیریت پروژه در همین بخش معرفی خواهند شد.

•      فصل سوم: جعبه ابزار موفقیت برای مدیریت پروژه‌ها

در این بخش مفاهیم پروژه، طرح پروژه و سبد پروژه تشریح می‌شوند. هم‌چنین با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای این حوزه آشنا می‌شوید.

•      فصل چهارم: پرسش‌هایی برای برنامه‌ریزی موثر

در این سرفصل، پرسش‌هایی که در برنامه‌ریزی مؤثر نقش کلیدی دارند، بیان می‌شوند.

•      فصل پنجم: نکاتی برای آن‌که مدیر پروژه بهتری باشیم

همان‌طور که از عنوان انتخابی پیداست، در این فصل نکاتی که در مسیر شغلی مدیریت پروژه باید بدان توجه داشت، ذکر و شرح داده می‌شوند.

•      فصل ششم: توضیحات بیش‌تر

تمام توضیحات تکمیلی برای شایستگی‌های فنی مدیر پروژه، شایستگی‌های رهبری و مدیریت در این بخش ارائه می‌شوند.

•      پروژه‌ی نهایی

کدام دوره بهتر است؟

منابع بسیار زیادی برای یادگیری مهارت مدیر پروژه وجود دارد. شما می‌توانید از مقالات و آموزش‌های کلیدی موجود در وب‌سایت‌های معتبر استفاده کنید. برخی از دوره‌های آموزش مدیریت پروژه رایگان هستند و بدون پرداخت وجه، می‌توانید به مطالب آموزشی آن دسترسی داشته باشید. هم‌چنین دوره مدیریت پروژه با مدرک بین المللی، جهت ارتقای ارزش رزومه انتخاب بسیار ایده‌آلی خواهد بود.

توصیه می‌کنیم برای انتخاب بهترین دوره آموزشی، به سرفصل‌های دوره و نظرات کاربران مبنی بر مفید بودن آموزش‌ها توجه کنید. در صورتی که از منابع رایگان استفاده می‌کنید، به‌روز بودن و اعتبار منبع آموزشی را بررسی کنید.

اهمیت تمرین در آموزش

فراموش نکنید که تمام مهارت‌ها، با تمرین و تکرار در ذهن شما ماندگار می‌شوند. بنابراین سعی کنید دوره‌ها و منابعی را انتخاب کنید که به این موضوع توجه کافی کرده باشند. از ویژگی‌های مهم آموزش‌های مکتب خونه، تمرین و آزمون‌های گنجانده شده در آن است. این تمرین‌ها، به تثبیت مطالب در ذهن شما و برطرف شدن اشکالات کمک می‌کنند.

دوره آموزش مدیریت پروژه در مکتب خونه

اگر به دنبال بهترین دوره مدیریت پروژه هستید، می‌توانید از آموزش‌های مدیریت پروژه موجود در مکتب خونه استفاده کنید. در مکتب خونه دوره مدیریت پروژه آنلاین است و می‌توانید در هر زمان و فرصتی برای یادگیری مفاهیم این حوزه استفاده کنید. بعد از پایان دوره و کسب نمره‌ی قبولی، می‌توانید گواهی‌نامه دانشگاه صنعتی شریف را اخذ کنید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  دانشگاه صنعتی شریف
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  20 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو - 11 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط دانشگاه صنعتی شریف ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه دانشگاه صنعتی شریف course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام