وبینار رایگان باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل (قسمت 1)

در قسمت اول وبینار باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل به اشتباهات متداول و شایعات و باورهای غلطی پرداخته شده است که میان زبان‌آموزان رایج است. به عنوان مثال یکی از باورهای اشتباه این است که ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  0:52 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره وبینار رایگان باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل (قسمت 1)

وبینار
  باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل
"52:01  

درباره دوره

در قسمت اول وبینار باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل به اشتباهات متداول و شایعات و باورهای غلطی پرداخته شده است که میان زبان‌آموزان رایج است. به عنوان مثال یکی از باورهای اشتباه این است که در بخش رایتینگ آزمون تافل، به‌ ویژه در سال‌های اخیر، نمره‌دهی بسیار سختگیرانه انجام شده و کسب نمره قابل قبول هرسال سخت‌تر از سال‌های گذشته می‌شود. یکی دیگر از این فرضیات غلط این است که هرچه تعداد لغاتی که در تسک‌های رایتینگ تافل نوشته شود بیشتر باشد، امکان گرفتن نمرات بالاتر نیز بیشتر می‌شود. 

 

در این وبینار علت شکل گیری این اشتباهات متداول مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای کاربردی برای افزایش نمره در بخش رایتینگ آزمون تافل ارائه می‌شود. از این اشتباهات رایجی که زبان‌آموزان در برخورد با این آزمون مرتکب می‌شوند می‌توان به شلخته نویسی، فهم ناپذیری، عدم رعایت پیوستگی در متن و استفاده نابه‌جا از کلمات غیررسمی در کنار کلمات و عبارات رسمی اشاره کرد.

 

در وبینار باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل روش صحیح مطالعه و تمرین برای کسب نمره بالا در تسک‌های نوشتاری آزمون تافل ارائه می‌شود و نکاتی که بیان می‌شوند چه برای افرادی که قصد مطالعه خودخوان دارند و چه برای افرادی که در کلاس‌های مرتبط شرکت کرده یا میکنند مفید هستند. افرادی که در کلاس‌های آزمون تافل شرکت نکرده‌اند معمولا به دلیل آشنایی کمتر با نمونه‌‌های ((sample رایتینگ با مشکل شلخته نویسی مواجه‌اند و افرادی که در کلاس‌های مختلفی شرکت کرده‌اند نیز به دلیل تعدد و تنوع منابع، در انتخاب منبع قابل اطمینان و مفید به مشکل برمی‌خورند. در این وبینار بهترین منابع جهت آشنایی بیشتر با نمونه‌های رایتینگ و مطالعه مفید معرفی می‌شوند.

 

در وبینار باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل نمونه‌ای از یک رایتینگ‌‌ ضعیف بررسی می‌شود و اشکالات و دلیل کم شدن نمره در آن ریشه‌یابی می‌شود. همچنین نمونه‌ای از یک رایتینگ خوب نیز بررسی شده و به نقاط قوت آن پرداخته می‌شود. 

 

زبان‌آموزان بسیاری با فرض اینکه استفاده از کلمات پیشرفته در کسب نمره بهتر موثر است، بدون توجه به کاربرد صحیح کلمات و هم‌آیندها وقت خود را صرف حفظ کردن این گونه لغات می‌کنند و بسیاری دیگر از زبان‌آموزان نیز بدون توجه به الزام قوی کردن دانش پایه زبان انگلیسی عمومی خود اقدام به شرکت در آزمون می‌کنند. برای موفقیت در آزمون تافل و کسب نمره مطلوب رعایت گرامر صحیح به اندازه استفاده از عبارات و لغات مناسب اهمیت دارد و می‌توان با یادگیری و نمرین نکاتی که در وبینار باورهای غلط پیرامون رایتینگ تافل گفته می‌شود و بدون نیاز به نوشتن تعداد بسیار زیادی کلمه به این هدف دست یافت. درپایان به سوالات مختلف زبان‌آموزان در خصوص رایتینگ تافل پرداخته می‌شود و علاوه بر معرفی منابع مناسب، نکاتی برای ارتقا سطح رایتینگ و در نتیجه بهبود نمره در این بخش از آزمون تافل ارائه می‌شود. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مهسا شمس

مهسا شمس، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد زبان‌شناسی و کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی (دانشگاه تهران)، از سال 1388 تجربه‌ تدریس دوره‌های مکالمه، بحث آزاد، آیلتس، تافل، زبان عمومی، دورهای تلفظ و لهجه آمریکایی و همین‌طور دوره‌های تربیت مدرس در معتبر‌ترین مؤسسات آموزشی مختلف از جمله مرکز زبان دانشگاه تهران دارند.

علاوه ‌بر این ایشان سوابقی همچون تسلط به زبان فرانسه، گویندگی به زبان انگلیسی، راهنمایی تورهای گردشگری، ویراستاری متون و TESOL ... را در کارنامه کاری خود دارند.

ایشان از سال 1392 تاکنون، مدرس دوره‌های تافل مرکز زبان دکتر برزآبادی هستند و سابقه تدریس همه مهارت‌های TOEFL iBT را دارند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  0:52 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)