×
ribbon

کنترل استرس

می خواهیم از یک مهمان ناخوانده با هم صحبت کنیم. مهمانی که حالا در تکاپو و شلوغی زندگی امروز به خانه تک تک ما سرک کشیده و بخشی از زندگی‌مان را دچار اختلال کرده‌است. عاملی ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
آذر دوست محمدی
آذر دوست محمدی
4.6 (42 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:32 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره کنترل استرس

کنترل استرس
  تفاوت استرس و اضطراب چیست؟
"02:38  
  علت ایجاد استرس چیست؟
"09:43  
  پیامد‌های استرس
"11:18  
  تکنیک‌های رفع استرس
"08:25  

درباره دوره

می خواهیم از یک مهمان ناخوانده با هم صحبت کنیم. مهمانی که حالا در تکاپو و شلوغی زندگی امروز به خانه تک تک ما سرک کشیده و بخشی از زندگی‌مان را دچار اختلال کرده‌است. عاملی که اغلب مواقع آن را با تپش قلب، خشکی دهان، نگرانی و دلهره تجربه می‌کنیم.

بله درست حدس زده‌اید. از استرس صحبت می‌کنیم. در دنیای امروز، تقریبا هیچ کس را نمی‌توانیم پیدا کنیم که استرس را در زندگی‌اش تجربه نکرده باشد و ساعت به خاطر استرس برایش کندتر از حالت معمول نگذشته باشد.

این را می‌دانیم که استرس عامل بیشتر بیماری‌هاست. این را می‌دانیم که زمان‌هایی که استرس داریم نمی‌توانیم به درستی فکر کنیم و تصمیم بگیریم و این را هم می‌دانیم که در کل استرس چیز مخربیست و به ما آسیب می‌رساند.

اما با همه این نکاتی که برایمان مثل روز روشن‌اند، تا چه حد می‌توانیم استرسمان را کنترل کنیم؟ چه قدم‌هایی برای کنترل استرس برداشته‌ایم؟ اصلا آیا واقعا هر استرسی مضر است یا انواعی از آن باعث رشد و پیشرفت بیشتر ما می‌شوند؟

به زندگی خود و اطرافیانمان که نگاه کنیم می‌بینیم که اغلب ما زمان‌‌های زیادی را صرف پیدا کردن راهکاری برای استرس می‌کنیم. انواع کتاب‌های روانشناسی و دوره‌های آموزشی، نتیجه همین تلاش‌هایمان هستند.

هیچ کس نمی‌تواند منکر کاربرد کتاب‌های روانشناسی و دوره‌های آموزشی بشود اما امروزه به قدری تعداد عنوان این کتاب‌ها و مطالب آموزشی بالا رفته که دیگر نمی‌دانیم به کدام یک می‌توانیم اعتماد کنیم. هزینه‌های فراوانی که برای این آموزش‌ها صرف می‌کنیم هم خود مبحث جداگانه‌ایست.

در این دنیای پرتنوع امروز که در آن تشخیص راه درست از غلط از هر چیزی سخت‌تر است، پیدا کردن یک دوره آموزشی که بتواند چراغ راهمان باشد و به ما کمک کند، مانند یافتن گنج می‌ماند.

آموزش رایگان کنترل استرس یک دوره کوتاه و کاربردی است و زمان زیادی از ما نمی‌گیرد و در عین حال جامع است و به مهم‌ترین سرفصل‌های کنترل استرس اشاره می‌کند.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher آذر دوست محمدی

آذر دوست محمدی

  • کارشناسی روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • کارشناسی ارشد رواشناسی بالینی دانشگاه الزهرا

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
1402-11-29
عالی بود خدا قوت
صبا یگانه شالی 1402-08-10
دوره خیلی خوبی بود و بسیار ممنونم متاسفانه بسیار کوتاه بود
سجاد افتخاری 1402-07-06
بسیار مفید و کاربردی
1402-06-28
مطالب بسیار عالی بود
سارا خدایاری 1402-05-30
توضیحات مفید و کاربردی بود.
سید عارف احمدی 1402-05-25
ممنون
مریم دردانه 1402-04-22
خیلی عالی بود . متشکرم
1401-12-16
مرسی عالی
1401-11-13
تشکر از زحمات شما
محمدامین معانی 1401-10-12
بسیار عالی و کاربردی
ایمان زمان پور 1401-01-17
با سلام همه چی عالی بود، کوتاه مفید و مختصر نقطه قوت این دوره این بودش که توی زمان کمتر از 1 ساعت نکات کاربردی که برام اتفاق افتاده بود رو ایشون گفتن و از همه مهمتر دو تا تکنیک(تنفس دیاگرامی و تکنیک تعویق) که در شرایط مختلف میتوان استفاده کرد. من از طرف خودم از سایت متکب خونه و خانم آذر ایران دوس تشکر و سپاسگزارم.
سید سعید سعادتمند 1401-01-10
درود بر سرکار خانوم دوست محمدی فوق العاده سلیس و روون بحث رو پیش بردن
محمد حسین ملایی 1400-11-24
عالی بود این دوره
1400-09-02
عالی مفید و کاربردی ،بیان شیوا ،انرژی مثبت
فاطمه فیض 1400-02-19
واقعا عالی و کاربردی بود.
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

این دوره آموزشی که مدت زمان آن بین ۳۵ تا ۴۰ دقیقه است، زمان زیادی را از ما نمی‌گیرد اما تاثیر عمیقی بر زندگی‌مان می‌گذارد. هر چند از هیچ آموزشی نمی‌توان انتظار معجزه داشت، اما در این ویدئو پاسخ مهم‌ترین سوالاتمان را می‌گیریم و نگاه جدیدی برای ادامه مسیر پیدا می‌کنیم. این ویدئو کاملا رایگان است و به هیچ چیزی جز ذهنی آماده و تمایل به تغییر احتیاج ندارد.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:32 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)